• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    SPM: on to nikdo nezná, protože se to týká vozidel nad 3,5t. možná se pletu! pokud ano, oprav(te) mě.
    tady jsem učinil nějaký výběr z pravidel.

    (3) Řidič, který se po předjetí zařazuje před vozidlo, které předjel, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla, které předjel.

    (5) Řidič nesmí předjíždět
    a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,
    b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet,
    c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,

    (1) Řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním.

    (2) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 10 m, a zvláštního vozidla2) musí mimo obec zachovávat za vozidlem jedoucím před ním takovou vzdálenost, aby se předjíždějící vozidlo mohlo před něj bezpečně zařadit; to neplatí, připravuje-li se k předjíždění, při předjíždění a při souběžné jízdě.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    SPM: Ano, je to v předpisech, ale toliko pro nákladní vozidla. Osobáků se to, bohužel netýká, pár komentářů níž jsme to probírali, někdo tu na to upozornil... Poukazoval jsem na to, že je to legislativní zprasek a ještě tu do mě kdosi ryl, když jsem říkal, že je to (ponechání místa pro zařazení) bohužel otázkou zdravého rozumu a slušnosti, nikoliv, rovněž bohužel, pravidel silničního provozu...
    SPM
    SPM --- ---
    ATOMIKS: no v předpisech je něco takového, že když jedeš v koloně a nepředjíždíš, tak máš nechat takový rozestup, aby mohli předjíždět ostatní. Že to nikdo nezná, mě nepřekvapuje, když maj lidi problém i s předností.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PHAILO: ono nekdy auta sou blbe videt, takze je lepsi na sebe, i kdyz treba zbytecne ci nevhodne, upozornit, nedelal bych z toho kovbojku
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    J3RRYNA: Hele, proste to tak neni, bezpecne se da predjet v podstate s cimkoliv. Ano, kW se hodi, kdyz chci na okresce predjet pet lojzu ve 150km/h, nebo kdyz mi retard zacne do kopce zrychlovat, ale proste tyhle univerzalni moudra nefungujou :D
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    ADMIX: Tak ono se těch 125kw u toho Mondea víceméně zhruba blíží těm 100kw/t, žjo... Ony ty moje "přesná" čísla nejsou vycucaný z prstu, nýbrž je to empiricky ověřeno na desítkách různých aut ;)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    J3RRYNA: Ja si na nedostatek vykonu nestezuju, sam jsem zastancem teorie, ze jedina radostna cesta vykonu z auta do auta je nahoru, nikdy dolu, ale zaroven jsem jezdil Mondeem v kombiku co melo udejchanejch 125kW V6 a predjizdeni bylo pohodlny a bezproblemovy, takze tyhle tvoje teorie s presnejma cislama jsou sice zajimavy, ale proste realnej svet je jinde.
    Nebo jsem mozna moc spatnej ridic, ze mi stacilo tak malo koni :D
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    ADMIX: Tak jistěže. Pak existuje ještě základ pro bezpečný předjíždění a to je á 100kw na tunu. Už to není příjemný, ale pořád je to v cajku. Rozumíme si? Rozhodně nejsem zastáncem teorie nekonečného stáda koní, ale co se předjíždění týče - tak tam to platí bezpodmínečně. Prostě když chceš předjíždět, těžko si můžeš stěžovat na příliš mnoho výkonu. Samozřejmě v této úvaze záměrně nemluvím o schopnosti auta přenést to na asfalt, nebo o snížených adhezních podmínkách. Prostě obecně - ještě jsem nikoho neslyšel si stěžovat na to, že by auto mělo příliš mnoho výkonu při předjíždění...
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    J3RRYNA: Ja to prave ctu, coz bych mozna nemel - takze pro 1.8t auto bys povazoval jako zaklad 270kW? Asi budes skutecnej petrolhead!
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    Prosímvás, naučte se číst. Píšu to po třetí a naposled - 150kw/t+ jako příjemný základ na bezpečný předjíždění. Je nad slunce jasné, že 150kw ve dvouapůltonovém autě neposkytne ani zdaleka tak razantní akceleraci, jako 150kw v autě, které má třeba jedenáct set kilo. Občas si připadám jak mezi negramotnýma idiotama tady, fakt...
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    J3RRYNA: 150kW jako prijemnej zaklad na bezpecny predjizdeni? :DD
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    ATOMIKS: No, vidíš, to já dělat nemusím. V drtivé většině případů, asi dvakrát se mi stalo, že jsem si to zpětné zrcátko pohlídat musel, protože současně se mnou začalo za mnou jednou předjíždět nějaké 911, které se nakonec v pružném zrychlení ukázalo býti zhruba stejně rychlým jako já a jednou to byl Nissan GT-R, tam jsem se teda hned po předskočení prvního auta v koloně poslušně odporoučel do mezery tak, aby borec za mnou nemusel ani měnit míru zvyšování akcelerace, natož sundávat nohu z plynu. Jinak mi mých á 162kw/t (abychom byli přesní) umožňuje při předjíždění po předběžné kontrole (která vlastně ale probíhá kontinuálně asi přesně tak, jako to popsal DRMENGELE s neustálým sledováním zpětného zrcátka) na nějaké zpětné zrcátko dlabat a koukat především před sebe.

    Jinak kdyby někdo šel po krajnici a Tys ho v důsledku toho sejmul, tak by to samozřejmě byla Tvoje vina a to proto, že máš předjíždějící auto, které se bude chtít zařadit, předvídat - tímto mi dovol vyjádřit lítost nad tím, že ještě nesedíš, protože bez lidí, jako jsi Ty by bylo na silnicích bezpečněji.

    A jinak je to přesně naopak - zejména za předpokladu, že uznáváš, že takoví jedinci, kteří mají nutkání za každou cenu spěchat, by bylo fajn se s tím konečně smířit, přizpůsobit tomu své návyky na silnici a začít se podle toho chovat, tzn. pro příště idiotovi se SPZ 5U5 5555 nechat trošku víc místa k dýchání implicitně a né, že budeš na poslední chvíli zkoušet improvizovat tam, co se Tvé komfortní zóně za volantem nezdálo ani v pohádkách. Za volantem se totiž neodpočívá, za volantem se řídí. A součástí řízení, ať už to příjmeš, nebo ne, je i to, že máš v každém okamžiku jízdy připravenou únikovou zónu, že máš neustále prostorovou rezervu, přičemž naprostým základem je schopnost ovládat svůj vůz vždy a všude za všech okolností a podmínek... A né, že jak ovce s prvním sněhem zpomalím na třicet, protože na sněhu jezdit neumím apod...

    FILIPSZ: nauč se, debile číst, o 150kw nikdo nic nepsal. Psal jsem cosi o 150kw/t+, což považuji za takový příjemný základ pro bezpečné předjíždění... A jinak nikde netvrdím, že jsem borec. Myslím si o sobě, že jsem, ten nejhorší řidič na světě, ovšem i s takovým přístupem k věci bych 95% zdejších diskutujících ve schopnosti ovládat své vozidlo strčil kurevsky snadno do kapsy. A to právě proto, že si o sobě myslím, že jsem špatnej řidič a že se sebou nikdy nejsem spokojenej a tak na sobě neustále usilovně makám. Za volant si totiž nesedám odpočinout, ale sedám si tam proto, abych *řídil* se vším, co k tomu patří... ;)
    FILIPSZ
    FILIPSZ --- ---
    J3RRYNA: ty ses klasicka ukazka lidi co na silnici nemaji co delat, vezmi si svejch 150kW a strc si je na okruhu kam chces..jinak samo, zavidim, ses velkej borec
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    J3RRYNA: hele slůvka typu "narozdíl od tebe" si strč za volant. když už se tu mluví o zpětných zrcátkách, tak já jsem narozdíl od tebe natolik slušný řidič, že se i během předjíždění podívám do zpětnýho, jestli někdo předjíždí se mnou a zda bude mít čas a prostor se zařadit, abych podle toho upravil jízdu. víš? narozdíl od tebe.
    krz to vymetání pangejtu vzpomínám na auto s SPZ 5U55555 (poměrně zapamatovatelná SPZ...), které se rozhodlo předjet kolonu, v půlce předjíždění zjistil, že proti němu vlastně jede kolona motorkářů, a aby je on nesejmul, tak jsem musel dokonce vyjet mimo vozovku, aby ten blbec měl vůbec šanci se jim vyhnout (jízdou vedle mě). kdyby po krajnici někdo šel nebo jel na kole, tak ho sejmu, je to moje vina a já si to odsedím.

    VYWERN: klasickým příkladem nepředjížditelné silnice, kde ses šoural 70kou bylo ÚnL-Lovosice ještě než otevřeli D8. tam to bylo úplně nejhorší a předjížděli jen neznalí pitomci, který jsi pak nakonec potkal v Lovosicích, kterak jedou o dva kamiony před tebou.
    ono občas by bylo dobrý myslet a pokud jedou všichni nějakým způsobem, že třeba tak jedou z nějakýho důvodu, ne že jsou ovce zavidějící těm s 150kw/t.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    DRMENGELE: hentake kokotske argumenty naozaj niekto pouzije ? zastrelit !

    ale vlastne comu sa cudujem, tiez takych davam do videii. akurat som sa so ziadnym takym este nehadal. nastastie, inak by som asi sedel za ublizenie na zdravi.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    VYWERN: Klasická ukázka toho, jak jsou nejen rychlostní limity, ale i celej ZPPK totálně out of date a tudíž k hovnu...
    DRMENGELE
    DRMENGELE --- ---
    J3RRYNA: Souhlas, s tou poslední větou. Málokdo při jízdě kontroluje situaci za sebou, když nikam neodbočuje nebo nemění jízdní pruh. Často si čtu v komentářích argmunety "přece nebudu každou minutu čumět do zpětnýho jestli náhodou ... (dosadit konkrétení situaci)"
    Já tedy do zrcátek koukám už tak nějak automaticky podvědomě každých cca 10 vteřin, občas míň, zejména ve městě. Ať už jde o situaci kdy si hlídám jestli po razantnějším brzdění bude stíhat brzdit i ten za mnou, nebo jestli za mnou nejede někdo výrazně rychleji, abych se mu trochu uhnul, nebo mu to tam neposlal, nebo obecně abych měl prostě přehled co se za mnou děje - to je asi nejčastější důvod, proč to sleduju. Hlavně plno lidí má špatně nastavené zpětné zrcátko, je to dobře vidět když za nimi jedete, tak v zrcátku vidíte jeho vlasy, bradu nebo hlavu nevidíte vůbec. O to hůř se jim pak průběžně ta situace za nimi kontroluje, když musí hýbat hlavou a nevidí tam periferně pořád.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    ATOMIKS: to ne, ten existuje jen pro auta na 3500kg, ale tady bych se zamyslel proc...protoze se predpoklada, ze takove auto jede pomaleji a bude casteji predjizdeno...tzn. kdyz tak pomalu jede osobni vuz, logicky bych.....ale jo no, hledejme nejakou logiku na silnicich, kdyz ten ridicak dostane naprosto kazdy.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    ADMIX: To teda jsem. Ani né tolik tou cestovní rychlostí, jakož spíš tím, když ten, koho dojedu o mě ani neví... Mám pocit, že drtivá většina ovcí na českých silnicích si myslí, že "co je za mnou, to není můj problém"...
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    ATOMIKS: tady to je taky, to je univerzální fenomén.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    ATOMIKS: Je to o používání mozku. Pokud jedu nadlimitní rychlostí a vidím, že někdo začíná proti mě předjíždět, zpomalím přinejmenším na povolenou rychlost, abych mu umožnil rezervu v odhadu přibližovací rychlosti mě, coby auta v protisměru. Pangejt jsem v rámci umožnění někomu zařadit se vymetat nemusel, protože na rozdíl od Tebe myslím i za ostatní, včetně těch, kteří chtějí spěchat. ZPPK to po mě nevyžaduje, ale pomáhá mi to na silnici přežit.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    J3RRYNA: ja v autech přebytek výkonu mám, a ty situace znám, díky za optání. proti tomu manévru nemám ani zbla námitek, to jen ty seš pokaždý triggered ovcema za volantem :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam