• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GRANTORINO: Při první jízdě v autoškole jsem odbočoval doleva pře tramvaj jednou na Jarově (přijel jsem od Ohrady), a dvakrát na Harfě, a taky žiju :-). A to měl ještě (jako všechny autoškoly) totálně vylágrovanou spojku, takže to, že jsem se uměl rozjíždět, mi bylo trošku k ničemu :-).
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    OMNIHASH: heh, jsem dělala autoškolu na vesnici a tam na mě nejdřív učitel čuměl jak na blbku, že když jdu do autoškoly, neumím už dávno řídit auto ve 24!? letech...
    potom jelikož mi vůbec nevysvětlil jak funguje celý ten systém startování a brzdění a neutrálu, tak mi to furt chcípalo, tak na mě řval .."ať se na to vyseru" a "doprdele" za každou větou... a potom mě vyloženě nutil jezdit maximum, kde to šlo, takže jednoho dne jsem vystoupila, potom co mi mlátil rukama do palubní desky nastranej, že mi to chcíplo a řekla, že dál nejedu... ten s kým jsem to dokončovala byl odvykající kuřák, co si každou chvilku dával pauzu, aby si zapálil :D
    nicméně v Litomyšli je jedna světelná křižovatka, a kolem města se dá pořád jezdit 90km/h a skoro nikoho nepotkáváte, pidiprovoz, takže jsem jezdila devadesát okamžitě od začátku a z vesnice do vesnice, zase jako nejlepší,
    představa, že nastupuju do auta poprvé v pražském provozu a jedu přes barrandovský most jako sestřenice první jízdu, by se mi asi taky třásly ruce :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    DYNK: GUERILLA: no neví, jaká je tolerance na radaru, ale silně pochybuju, že to je +20km/h...
    dostala jsem zatím jen pár pokut, a jela jsem 105km/h místo 90km/h... a 45 místo 30km/h...
    takže bych to viděla na těch +10km/h a jelikož jezdím ráda rychle, tak fakt jedu i těch 75 km/h, ale pokutu nechci, takže to držím pod tu 80km/h....
    fakt jedu maximum, což mám odezírané na svojí kraksně i podle těch měřičů podél silnice, takže vím, kolik jedu...
    SPM: no to je věc druhá, fakt nemám zájem o kreteny, takže uhnu hned jak to jde, ale ono to prostě někdy nejde a to jezdím bych řekla fakt slušně každej den v hustým provozu po okruhu/kolony, tunely... atd...


    MVEK: stejná zkušenost, vím, že to ukazuje o 3-4km/h víc...
    VECTOR: někdy jsou tam aktualizovaný padesátky v těch tunelech, zvlášť když je hustší provoz
    JOPS
    JOPS --- ---
    SPM: radary jsou kalibrovany, takze meri celkem presne, ale presne kvuli pravnikum a jinejm tam jsou ty odchylky cca 10%, takze kdyz ti na 50 zmeri 57, tak ti jeste odecte 10% a bude to, jako ze jsi jel 53 a tim padem na tebe serou. To nema smysl vymahat, ale pokud po odecteni tech 10% tam budes mit 57, tak verim, ze ti napisou. Bratrovi takhle napsali :)
    SPM
    SPM --- ---
    JOPS: jestli to tim pádem není tim... hlídají třeba 57km/h, když to tohle naměří, tak pošlou papír, na kterém to ale poníží o tu toleranci, takže tam pak může být 53. Jestli ten radar jinak měří úplně přesně nebo přeměřuje o tu odečtenou toleranci, to už jsou další otázky :-)

    Jinak já na tu ručičku ani nekoukám, jezdím stejně furt s navigací, takže na rychlost koukám tam. A víc než lidi co jedou pomalu mě štvou lidi, co neumí jet stejně rychle (a těch je většina). Takový když jedu 80 na tempomat, předjíždim auto a někde na půlce to auto se mnou začne držet krok nebo mi ujíždět.
    JOPS
    JOPS --- ---
    SPM: v tom cancu co ti pisou uz to je snizeno o tu zminovanou toleranci. Mne to tam aspon tak psali :)


    kdyz na dalnici jedu 140km/h tacho, tak podle gps jedu 130km/h real :)
    tech 50km/h tacho skoro sedi i s realnou rychlosti, rekl bych
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MVEK: vítej do klubu postiženejch nehorázným Horázným, je nás tu na nyxu povícero. Kde nevystupoval uprosted křižovatky na metro s tím, ať si Horáznej vysere voko, neví, zač je toho autoškola s otcem Předsedy!
    LAZARIUS
    LAZARIUS --- ---
    A tak přidám k dobru jednu histroku někdy z března. Jedu takhle kolem jedenáctý v noci do práce do Jihlavy po poměrně široký silnici. Přede mnou tak 50m další auto takže má jedu na potkávačky. Projíždím lehko zatáčkou doprava a hned za ní uprostřed mého pruhu chodec, co stopuje. V černým oblečení, bez reflexních prvků nebo baterky. Navíc opilej. Čas uhnout jen tak tak. Baví ty lidi vůbec život? Já když chodil mladej nacamranej v noci domů po silnici, tak kdykoli jsem viděl světla, tak jsem radši skočil pomalu do škarpy.
    LAZARIUS
    LAZARIUS --- ---
    PHAILO: ale pak je snad problém s tím člověkem, který nezohleďňuje rychlost vůči rozhledu, ne? On tam nemusí být zdržovač, ale třeba traktor, bagr nebo dokonce strom a pak by byla vina u nehody jasná.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADMIX: Jedna věc je stres, který působí kolona za zdržovačem. Druhá věc pak to, že za správné konstalace se ti takový zdržovač může objevit jako téměř stojící bariéra na místě, kam nevidíš. Můžeš samozřejmě argumentovat tím, že je třeba vždy jet tak, abys zvládl zastavit. Ale v praxi to nefunguje 100%.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    PHAILO: Jakoze zvladas 200 na dalnici, ale nezvladas 40 za pomalym ridicem?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    ADMIX: Nejde přece o duševní zvládnutí. Jde o zvýšenou míru rizika.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    VYWERN: To ja jsem taky nasranej, ale jsem schopnej se ovladat :D
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: ještě je taky otázka, jestli ta rychlost, kterou oni píšou v tom cancu papíru co posílají, není ponížena o tuhle technickou toleranci... Z té první fotky, co mi kdysi přišla z magistrály, bych i řekl, že jsem asi jel rychleji, než co oni psali...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    VECTOR: taky bych si tipla, že vychytala nějakou tu dobu, kdy to tam bylo stažené na padesát...
    kdosi mi z dobře ověřeného zdroje říkal, že tam je to v normálním provozu nastavené na 79 reálných, rozhodně s 80 tachometrových jsem tam za osm let nedostala pokutu ani jednu, a to tudy jezdím několikrát týdně (ale když tam svítí pade, tak zpomalím, ono stejně v tu chvíli to tam většinou je tak husté, že to ani jinak nejde).
    DYNK
    DYNK --- ---
    VECTOR: Nebyla tou dobou v tunelu nastavena padesatka? Takovy pripady znam, ale ze by nekdo dostal pokutu za 3kmh nad limit, to jsem jeste neslysel. Ja jezdim pravidelne uz roky tunelama lehce nad 80kmh na tachometru a nikdy nic neprislo.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Ale ano, naopak jsem slyšel mnoho historek o pokutách od města za překročené o pár km, a rozhodně do 5.
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: No jo, vidíš, na výměny kol, třeba i v mezích techničáku, kde bývá nějaká tolerance, jsem zapomněl.

    VECTOR: Hm, a přitom o zákonné toleranci 3 % (kvůli technickým podmínkám vyladění radaru dle podmínek atd., ale pravda, v tunelu se tolik nemění třeba teplota) jsem snad četl přímo ze sdělení někoho z ministerstva nebo tak. Ale tak jasně, často se člověku nechce jít hádat.
    SPM
    SPM --- ---
    VECTOR: A neměřili třeba tu padesátku, která v něm je na konci?
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: hodně záleží na autu a jeho kolech. Taky ta chyba se úměrně zvětšuje s rychlostí. Jednak na hromadě aut je ta chyba do rychloměru vnesena úmyslně (auto na diagnostice vrací nižší číslo, než ukazuje ručička. Patrně kvůli tomu, že nějakou normou ten rychloměr může ukazovat víc, ale ne naopak - takže radši přihodí). A hodně udělají ty kola - často i oficiálně schválená kola se v tom obvodu o něco liší, ale auto o tom neví, takže podle toho ukazuje. Já jsem na zimákách (pravda, zapsaný jsem je neměl, takže jsem byl vlastně brutální pirát s nevyhovujícim autem), který byly menší, měl při 130km/h tu chybu asi 15km/h (ručička už dost přes 140), na letních se správným rozměrem to přeměřuje míň jak o deset.
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    DYNK: +10 Kmh? Segre onehda prisla pokuta ze jela v strahovskym tunelu 73 Km/h. A i v te rychlosti auta je to osidne, ja mam spocitano, ze 74 na tachometru je 70 realne v mem aute. Tak si ve strahovskym atd. vzdy nastavim tempomat na tech 74, ale stejne se casto najde blbec, kterej se na me nalepi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam