• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: hele asi nic, ale ty lidi by měli alespoň odcházet s tím, že by měli vědět, jak se to má ovládat. Když odejdou s tím, že správně je napřed roztůrovat motor do červena a pak začít s pouštěním spojky, tak si sice pak budou kurvit akorát svoje auto, nicméně zase nejspíš proto, že je to někdo chytře naučil... ano, ten prokluz tam vždycky nějaký bude, čim větší snaha o akcelaraci a čím slabší auto, tím větší prokluz, ale ta spojka se dá dát do záběru už na stojícím autě zahamtnuté brzdou (a ostatně je tohle i způsob, jak se rozjet bez couvnutí zpět bez ručky), takže tůrovat motor, který je kompletně odpojený od všeho smysl nemá. Jistě, je to asi jednodušší roztůrovat, ale podle mě je to přesně jedna z těch věcí, kterou se pak už jinak ani nenaučí, protože si odnesou tenhle návyk a navíc spousta lidí ani nebude tušit, že to neni takhle zrovna nejlepší... (Notabene u některých aut zase pro změnu při těch 2k rpm velice brzo tu spojku upálí).

    MVEK: na rovině se bez plynu krom tříválců rozjede asi cokoliv, co má elektronický vstřikování.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: no uprimne, co je ti do toho, jak si kdo kurvi auto? :) Autoskola te opravdu nema sanci za tech par hodin naucit technicky zvladat auto na 1cku. Je normalni, ze se clovek doucuje pak sam na svem aute, ktere se mimochodem chova jinak, jak to v te autoskole. Ne kazdy pak ma na ovladani techniky stejne bunky. Ne kazdy jezdi hned, lidi treba po ridicaku klidne rok a vic neridi. Pro me je dulezitejsi, aby znali predpisy a umeli se na silnici pohybovat a predvidali. A k tem 2tis, znam auta, ktera musis na tuto hodnotu vytocit, jinak se ani nehnou, takze co je spravne? :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: no, upřímně, ale od toho je tam maj naučit se rozjíždět normálně a ne kurvit auto... to by je taky mohli učit jezdit jenom na jedničku, aby se nestresovali řazením...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: vytoceni na 2tis pri rozjezdu chapu. Drtiva vetsina lidi, kteri se ucili jezdit a jel jsem s nima prave plyn nedavala a casto jim to chcipalo.
    SPM
    SPM --- ---
    No, aspoň když to učil třeba normálně... ale co občas se taky učí, to jsou taky zvěrstva. Například vyšlapávat spojku při úplně každém brždění, rozjíždění stylem vytočím to na 2000rpm a pak se s tím začnu rozjíždět a tak podobně :-)
    DYNK
    DYNK --- ---
    OMNIHASH: tak to je potom v poradku:)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DYNK: judr ing. holí asociaci autoškol na poplatkách, pedály šlape zbytek rodiny...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MVEK: to je on, mého volantu šampion!
    DYNK
    DYNK --- ---
    OMNIHASH: JUDr. Ing. a travi dny slapanim pedalu.. husty
    MVEK
    MVEK --- ---
    OMNIHASH: Tak to byl jiný z nich. Já měl Miroslava Horazného: http://www.ridicak.cz/img/photos/mhorazny.jpg
    A tehdy jsem si myslel vzhledově, že by to mohl být otec, ale možná jsou sourozenci.

    Ale ještě mě tehdy potěšilo, že nás nahnali na zkoušky od tuším 7:30, přitom se testy začínaly asi za hodinu teprve, kdy dorazil inspektor atd.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MVEK: to se divím, to musel bejt se synátorem zovna na nože, mě to nezapoměl zmínit pokaždý

    Kontakty
    http://www.asociaceautoskol.cz/kontakty/
    MVEK
    MVEK --- ---
    OMNIHASH: Tak v roce 2004 jsem ho celkem rozdýchal v pohodě, jsem vztekloun jen soukromě, na veřejnosti kliďas, co ledacos překousne a řeší to zabývá se tím spíš dodatečně. Navíc jsem viděl, že on byl jinak milý, jen mu člověk nesměl udělat něco, co mu vadilo. Že by mi snad i říkal, že byl nějakým předsedou, to nevím.

    Ale co mi vadilo, že mi na pedály šlapal skoro pořád. Zjistil jsem to snadno, přece jen mi to nedalo a s tátou jsem měl na venkově pár pokusů na rozjezd a tak na nepoužívané cestě, a táta mě chtěl od začátku učit meziplyn. Ale ono nešlo ani o meziplyn, ono stačilo vyšlápnout si spojku při řazené dolu (tzn. se spojkou vyřadit, pustit a hned sešlápnout a zařadit), a hned jsem poznal, že on mi spojku drží, takže si to můžu dělat, ale bude to k ničemu.
    Ve výsledku tedy mám obavu, že někdo, kdo na to řízení nebo obsluhu auta vysloveně nemá buňky, s ním může mít problém i v tom, že se prostě z jízd nenaučí skoro nic.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VYWERN: což o to, kokotů je mezi instrktorama habaděj, (nepřekvapivě, když je tvůj největší životní úspěch řidičák), nicméně tohle je jejich bejvalej předseda a otec současnýho, což nezapomene tak dvakrát za jízdu zmínit.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    JOPS: Radar jako takový je za ideálních podmínek poměrně přesný, ale umístit ho tak, aby měřil zcela přesně je prakticky nemožné. Stačí ho umístit jen trochu blbě a rozdíl udělá klidně +/- 20 %.

    GRANTORINO: Jak už se tu psalo, obvykle bývá nastavení kolem + 10 km/h nad limit. Tachometry proměřují dle výrobce o 3 - 10 km/h. Tolerance jsou 3 %. Když se to poskládá dohromady, tak vůči tachometru to těch 20 km/h může být docela s přehledem.

    LAZARIUS: Souhlasím. Jenže jsou místa, kde prostě bez určité "víry" jet nemůžeš.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    OMNIHASH: takovych instruktoru, kteri utekli z blazince je vsude spousta :) Jsem jich stridal vic a jeden chtel zasadne jezdit skoro na volnobeh, druhy mi to byl schopny zadupnout s 50tky na 0 a servat me, ze jsem nedal prednost v jizde, abychom pak 30s cekali, nez prijelo to protijedouci auto vzdalene pul km. Obcas se nas snazili vychovat i mimojizdne. Jsem na neho jednou pul hod cekal a nevedel zda vubec jeste prijede, pak prijel a zacal umyvat okna, tak jsem ho sledoval a vyslouzil si kazani, jak mam ruce dozadu a ze misto flakani bych to taky mohl umyt ja. Bylo mi 18 a autoskolu jsem si platil ze svehu, takze jsem to pak rozdychaval celou jizdu. Kazdopadne clovek se zase naucil rychle rozlisovat zmrdy a kreteny a hlavne jak je rychle umet poslat do prdele.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GRANTORINO: Při první jízdě v autoškole jsem odbočoval doleva pře tramvaj jednou na Jarově (přijel jsem od Ohrady), a dvakrát na Harfě, a taky žiju :-). A to měl ještě (jako všechny autoškoly) totálně vylágrovanou spojku, takže to, že jsem se uměl rozjíždět, mi bylo trošku k ničemu :-).
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    OMNIHASH: heh, jsem dělala autoškolu na vesnici a tam na mě nejdřív učitel čuměl jak na blbku, že když jdu do autoškoly, neumím už dávno řídit auto ve 24!? letech...
    potom jelikož mi vůbec nevysvětlil jak funguje celý ten systém startování a brzdění a neutrálu, tak mi to furt chcípalo, tak na mě řval .."ať se na to vyseru" a "doprdele" za každou větou... a potom mě vyloženě nutil jezdit maximum, kde to šlo, takže jednoho dne jsem vystoupila, potom co mi mlátil rukama do palubní desky nastranej, že mi to chcíplo a řekla, že dál nejedu... ten s kým jsem to dokončovala byl odvykající kuřák, co si každou chvilku dával pauzu, aby si zapálil :D
    nicméně v Litomyšli je jedna světelná křižovatka, a kolem města se dá pořád jezdit 90km/h a skoro nikoho nepotkáváte, pidiprovoz, takže jsem jezdila devadesát okamžitě od začátku a z vesnice do vesnice, zase jako nejlepší,
    představa, že nastupuju do auta poprvé v pražském provozu a jedu přes barrandovský most jako sestřenice první jízdu, by se mi asi taky třásly ruce :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    DYNK: GUERILLA: no neví, jaká je tolerance na radaru, ale silně pochybuju, že to je +20km/h...
    dostala jsem zatím jen pár pokut, a jela jsem 105km/h místo 90km/h... a 45 místo 30km/h...
    takže bych to viděla na těch +10km/h a jelikož jezdím ráda rychle, tak fakt jedu i těch 75 km/h, ale pokutu nechci, takže to držím pod tu 80km/h....
    fakt jedu maximum, což mám odezírané na svojí kraksně i podle těch měřičů podél silnice, takže vím, kolik jedu...
    SPM: no to je věc druhá, fakt nemám zájem o kreteny, takže uhnu hned jak to jde, ale ono to prostě někdy nejde a to jezdím bych řekla fakt slušně každej den v hustým provozu po okruhu/kolony, tunely... atd...


    MVEK: stejná zkušenost, vím, že to ukazuje o 3-4km/h víc...
    VECTOR: někdy jsou tam aktualizovaný padesátky v těch tunelech, zvlášť když je hustší provoz
    JOPS
    JOPS --- ---
    SPM: radary jsou kalibrovany, takze meri celkem presne, ale presne kvuli pravnikum a jinejm tam jsou ty odchylky cca 10%, takze kdyz ti na 50 zmeri 57, tak ti jeste odecte 10% a bude to, jako ze jsi jel 53 a tim padem na tebe serou. To nema smysl vymahat, ale pokud po odecteni tech 10% tam budes mit 57, tak verim, ze ti napisou. Bratrovi takhle napsali :)
    SPM
    SPM --- ---
    JOPS: jestli to tim pádem není tim... hlídají třeba 57km/h, když to tohle naměří, tak pošlou papír, na kterém to ale poníží o tu toleranci, takže tam pak může být 53. Jestli ten radar jinak měří úplně přesně nebo přeměřuje o tu odečtenou toleranci, to už jsou další otázky :-)

    Jinak já na tu ručičku ani nekoukám, jezdím stejně furt s navigací, takže na rychlost koukám tam. A víc než lidi co jedou pomalu mě štvou lidi, co neumí jet stejně rychle (a těch je většina). Takový když jedu 80 na tempomat, předjíždim auto a někde na půlce to auto se mnou začne držet krok nebo mi ujíždět.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam