• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DRMENGELE: Parkuje v zákazu stání, který začíná vlevo tou značkou.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    DRMENGELE: Křižovatka to je, proto je ta značka obytné zóny odsazena o těch 10 m. Aby to byl vjezd, musela by být hned na začátku.
    DRMENGELE
    DRMENGELE --- ---
    Chyták pro místní experty. Jak je to?
    Jedná se o jednosměrnou komunikaci

    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: ne, ale jsou to otáčky, kde třeba hromada nafťáků je někde už na vrcholu krouťáku a je to fakt blbost to tam točit, notabene, když je spojka úplně v podlaze v tu chvíli. Já nějak nepředpokládám, že by po 27 hodinách v autoškole vyšel ven mistr v rozjíždění. Ale je rozdíl, jestli vyjde ven někdo, kdo ví, jak by se to mělo dělat a postupně se v tom zlepší nebo jestli ho naučej kravinu a do konce života se bude rozjíždět jak důchodce.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: 2tis otacek je cervene pole a turovani motoru? :) On nekdo v autoskole uci lidi vytocit motor pri rozjezdu do cerveneho? kde?
    Nemel by jsi si spis prestat vymyslet? :)
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: hele asi nic, ale ty lidi by měli alespoň odcházet s tím, že by měli vědět, jak se to má ovládat. Když odejdou s tím, že správně je napřed roztůrovat motor do červena a pak začít s pouštěním spojky, tak si sice pak budou kurvit akorát svoje auto, nicméně zase nejspíš proto, že je to někdo chytře naučil... ano, ten prokluz tam vždycky nějaký bude, čim větší snaha o akcelaraci a čím slabší auto, tím větší prokluz, ale ta spojka se dá dát do záběru už na stojícím autě zahamtnuté brzdou (a ostatně je tohle i způsob, jak se rozjet bez couvnutí zpět bez ručky), takže tůrovat motor, který je kompletně odpojený od všeho smysl nemá. Jistě, je to asi jednodušší roztůrovat, ale podle mě je to přesně jedna z těch věcí, kterou se pak už jinak ani nenaučí, protože si odnesou tenhle návyk a navíc spousta lidí ani nebude tušit, že to neni takhle zrovna nejlepší... (Notabene u některých aut zase pro změnu při těch 2k rpm velice brzo tu spojku upálí).

    MVEK: na rovině se bez plynu krom tříválců rozjede asi cokoliv, co má elektronický vstřikování.
    MVEK
    MVEK --- ---
    JOPS: Takhle jsem se dokázal na rovině hodně opatrně rozjet i s Feldou Lxi 1.3, pravda, už tehdy asi přeprogramovanou (profi firmou) na lepší výkon a nižší spotřebu. Tak mě právě před autoškolou táta učil pracovat se spojkou. Jako určitě to nebylo nic optimálního pro převodovku, občas to zacukalo, ale šlo to bez chcípnutí (a bez bláznění kontrolek na přístrojovce).
    JOPS
    JOPS --- ---
    no ja jezdil v autoskole v nejake lepe vybavene oktavce a tam byla parada, ze se clovek rozjel i kdyz nepridaval plyn a jenom poustel spojku, o zbytek (plyn) se starala elektronika.

    Pak jsem si sednul do tatoveho Wartburga a ani hovno. Jsem nebyl schopnej se poradne rozjet. No a kdyz mi tatik rekl v kopci, tady zastav a rozjed se. To byste videli, jak jsem tam zahrabal, ze by mi to mohly nektere WRC specialy zavidet :)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: no uprimne, co je ti do toho, jak si kdo kurvi auto? :) Autoskola te opravdu nema sanci za tech par hodin naucit technicky zvladat auto na 1cku. Je normalni, ze se clovek doucuje pak sam na svem aute, ktere se mimochodem chova jinak, jak to v te autoskole. Ne kazdy pak ma na ovladani techniky stejne bunky. Ne kazdy jezdi hned, lidi treba po ridicaku klidne rok a vic neridi. Pro me je dulezitejsi, aby znali predpisy a umeli se na silnici pohybovat a predvidali. A k tem 2tis, znam auta, ktera musis na tuto hodnotu vytocit, jinak se ani nehnou, takze co je spravne? :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM
    SPM --- ---
    VYWERN: no, upřímně, ale od toho je tam maj naučit se rozjíždět normálně a ne kurvit auto... to by je taky mohli učit jezdit jenom na jedničku, aby se nestresovali řazením...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    SPM: vytoceni na 2tis pri rozjezdu chapu. Drtiva vetsina lidi, kteri se ucili jezdit a jel jsem s nima prave plyn nedavala a casto jim to chcipalo.
    SPM
    SPM --- ---
    No, aspoň když to učil třeba normálně... ale co občas se taky učí, to jsou taky zvěrstva. Například vyšlapávat spojku při úplně každém brždění, rozjíždění stylem vytočím to na 2000rpm a pak se s tím začnu rozjíždět a tak podobně :-)
    DYNK
    DYNK --- ---
    OMNIHASH: tak to je potom v poradku:)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DYNK: judr ing. holí asociaci autoškol na poplatkách, pedály šlape zbytek rodiny...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MVEK: to je on, mého volantu šampion!
    DYNK
    DYNK --- ---
    OMNIHASH: JUDr. Ing. a travi dny slapanim pedalu.. husty
    MVEK
    MVEK --- ---
    OMNIHASH: Tak to byl jiný z nich. Já měl Miroslava Horazného: http://www.ridicak.cz/img/photos/mhorazny.jpg
    A tehdy jsem si myslel vzhledově, že by to mohl být otec, ale možná jsou sourozenci.

    Ale ještě mě tehdy potěšilo, že nás nahnali na zkoušky od tuším 7:30, přitom se testy začínaly asi za hodinu teprve, kdy dorazil inspektor atd.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MVEK: to se divím, to musel bejt se synátorem zovna na nože, mě to nezapoměl zmínit pokaždý

    Kontakty
    http://www.asociaceautoskol.cz/kontakty/
    MVEK
    MVEK --- ---
    OMNIHASH: Tak v roce 2004 jsem ho celkem rozdýchal v pohodě, jsem vztekloun jen soukromě, na veřejnosti kliďas, co ledacos překousne a řeší to zabývá se tím spíš dodatečně. Navíc jsem viděl, že on byl jinak milý, jen mu člověk nesměl udělat něco, co mu vadilo. Že by mi snad i říkal, že byl nějakým předsedou, to nevím.

    Ale co mi vadilo, že mi na pedály šlapal skoro pořád. Zjistil jsem to snadno, přece jen mi to nedalo a s tátou jsem měl na venkově pár pokusů na rozjezd a tak na nepoužívané cestě, a táta mě chtěl od začátku učit meziplyn. Ale ono nešlo ani o meziplyn, ono stačilo vyšlápnout si spojku při řazené dolu (tzn. se spojkou vyřadit, pustit a hned sešlápnout a zařadit), a hned jsem poznal, že on mi spojku drží, takže si to můžu dělat, ale bude to k ničemu.
    Ve výsledku tedy mám obavu, že někdo, kdo na to řízení nebo obsluhu auta vysloveně nemá buňky, s ním může mít problém i v tom, že se prostě z jízd nenaučí skoro nic.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    VYWERN: což o to, kokotů je mezi instrktorama habaděj, (nepřekvapivě, když je tvůj největší životní úspěch řidičák), nicméně tohle je jejich bejvalej předseda a otec současnýho, což nezapomene tak dvakrát za jízdu zmínit.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    JOPS: Radar jako takový je za ideálních podmínek poměrně přesný, ale umístit ho tak, aby měřil zcela přesně je prakticky nemožné. Stačí ho umístit jen trochu blbě a rozdíl udělá klidně +/- 20 %.

    GRANTORINO: Jak už se tu psalo, obvykle bývá nastavení kolem + 10 km/h nad limit. Tachometry proměřují dle výrobce o 3 - 10 km/h. Tolerance jsou 3 %. Když se to poskládá dohromady, tak vůči tachometru to těch 20 km/h může být docela s přehledem.

    LAZARIUS: Souhlasím. Jenže jsou místa, kde prostě bez určité "víry" jet nemůžeš.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam