• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    RALI: Jel bych od těch aut dost daleko. Jenže to by každý řidič chápal, zatímco teď bych jel někde na hraně cyklopruhu a každý by mi nadával, proč nejedu v něm, žeáno. A k tomu, že tam nikdo z principu nevjede - nooo, i na tom screenshotu z googlemaps je vidět, že tam kvůli parkování naopak někdo vjíždí každou chvíli, k tomu si představ to, že tam někdo každou chvíli (logicky) postaví dodávku na blikačky kvůli vykládce zboží a tak.

    Opravdu z toho vyjde to, že se kvůli tomu pruhu může situace klidně i zhoršit (jak zmiňuje THE_MIRACLE - falešná bezpečnost) stálo to dost peněz. Navíc tím budou hned cyklisty mlátit po hlavě (máte pruh, tak co si stěžujete!)

    Za mě by bylo lepší, kdyby tam nebyl, protože pak se o svou bezpečnost postarám tak nějak sám (zaberu si místo tak, aby to pro mě bylo bezpečné), teď jsem nucen pruhem do něčeho, co třeba bezpečné není.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RALI: Je to věc názoru. Podle mě je to totálně zbytečné, stojí to prachy a jedinej smysl je ten, že si nějaká firma nahrabe z dotací. Efekt na bezpečnost 0, možná je to i horší, protože cyklista může mít pocit falešné bezpečnosti.

    Tu větu o dálnicích myslíš vážně? Nebo tě blbě chápu? Psal někdo, že se mají dělat dálnice vedle silnic?
    RALI
    RALI --- ---
    THE_MIRACLE: teda me porad pripada lepsi mit alespon jasne vyznacenej pruh, kam vetsina aut uz jen z pincipu nevjede, nez se motat primo v provozu, ale asi jsem malo kritickej.

    jo jo, idealne nechat rychlostni silnice a v ty nasi pidizemicce jeste udelat vedle soubetnou dalnici, vzdyt je tu na to mista dost.


    CAIDEL: A jak daleko od zaparkovanych aut jedes, kdyz tam ten pruh neni a v ulici je normalni provoz?

    Jak jsem psal driv, jezdil jsem kazdy den na kole horni mecholupy - Modrany a zpet, po par mesicich jsem si nasel cestu (pokus - omyl) tak, abych se provozu pokud mozno vyhnul a za celou dobu me teda ani nenapadlo, ze bych chtel nejakou cyklostezku nebo pruh. A ne, nebyla to tedy nejkratsi mozna cesta.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    THE_MIRACLE: A ještě je ho polovina k hovnu, protože jet blíž než 1m od zaparkovaných aut je kvůli dveřní zóně na ulici tohohle typu pro cyklistu vyloženě hazardování se životem.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DAVETESS: Špatný na něm je, že je úplně zbytečný. Naprosto stejně by se tam jezdilo i bez něho. Takže stálo to peníze a efekt 0. Nevím, možná jsem náročný, ale budování cyklotras pro mě znamená nalezení takové trasy, kde budu od aut maximálně oddělen.

    Problém je přesně to, co tu padlo. Dálniční síť se u nás rozšířila tak, že se z rychlostních silnic udělaly dálnice. A cyklotrasy se budují tak, že se jen v místě na ulicích, kde se stejně na kole podle předpisů má jet, vyznačí pruh. Mně to připadá dementní.
    DAVETESS
    DAVETESS --- ---
    THE_MIRACLE: Co je špatnýho na tom cyklopruhu v Jugosl. Partyzánů? Místo dvou pruhů je tam teď jeden autopruh a jeden cyklopruh...ale cyklisti ho nepoužívaj? Nejsem cyklista (jezdim na kole jenom mezi vesnicema), tak ty souvislosti prostě nevidim...
    MVEK
    MVEK --- ---
    THE_MIRACLE: Tak ten dojem mám taky, stačilo mi vidět, jak se budoval kousek poblíž Botiče.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    MVEK: bohuzel, je to jak pise
    HERR_FLICK:
    MVEK
    MVEK --- ---
    THE_MIRACLE: To určitě, tohle jsem považoval za dočasné řešení, než se bude ulice rekonstruovat v celé délce.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    OMNIHASH: jasne
    jezdil sem do centra napr. 5x denne
    kdyz sem bydlel na brevnove

    chtel bych te videt, jak to v zime v lete slapes, idealne jeste v nakym slusnejsim vobleku
    autem ani sockou se to teda taky v dobe rozmrdany letny, strahovskyho tunelu a vozovny stresovice nedalo, zbejvala jen motorka

    to, ze jsou v praze kvuli dotacim dolepovane nenavazujici nesmyslne cyklopruhy je jenom dalsi vtip cele teto saskarny s dopravni situaci v praze, kde na co ty paznehti sahnou, to zkurvi
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    MVEK: to mas sice pravdu, ale kdyz uz se dela cyklostezka, nemela by se planovat nejak rozumne? Treba na rozsirenem chodniku?
    MVEK
    MVEK --- ---
    THE_MIRACLE: Nic to nemění na tom, že kdyby tam pruh nebyl, tak by tam měl cyklista tak jako tak jet, a bylo by to ještě o chlup horší (tady aspoň něco řidiče upozorňuje, nebo učí, aby se té části vyhnuli). Protože ano, na chodník nepatří. Možná se pak já jako chodec na chodníku cítím stejně jako ten cyklista, když má jet po té silnici.
    (Ale jsou místa, kde radši cyklistu uvidím na chodníku, když je vozovka příliš úzká, ale to nejsou ta místa s tím pruhem.)
    MVEK
    MVEK --- ---
    O jakých nebezpečných pruzích pro cyklisty se mluví? Jsem řidič nebo chodec, ne cyklista, všemožné pruhy vidím, ale na první pohled na nich nevidím nic horšího než, když je cyklista ve vozovce normálně (na což má právo).
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    THE_MIRACLE: To souhlas.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    CAIDEL: Souhlasím a dokonce to podporuju. Ale opět. Chce to motivaci a nedemotivaci spočívající ve vyznačení nebezpečných pruhů pro cyklisty a jejich vyhánení z chodníků...
    RALI
    RALI --- ---
    OMNIHASH: mluvil jsem o masovym vyuziti kol, ne o jedincich ani o sobe. Dokud jem bydlel v hornich mecholupech, jezdil jsem denne do prace v modranech na kole (v zime ne denne).
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    RALI: To že se výkřik o kopcích opakuje pořád dokola jak kolovrátek z toho ještě pravdu neudělá.

    Ano, těžko se v Praze dostaneš s koly na modal share třeba 50%, ale zněkolikanásobit stávající podíl cyklodopravy by se dalo velmi snadno, kopec nekopec.

    THE_MIRACLE: Aniž bych na to klikal, nebo se tím chtěl nějak zabývat, tak na výroku "SUV jsou zbytečná do centra měst" apriori nic špatného není. Na to abys dojel do centra opravdu nepotřebuješ SUV, narozdíl od nějakého horského terénu, kde to není zbytečné a jinak se tam nedostaneš. Ale jak říkám, nehodnotím nic dalšího za tím schovaného.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    V normálním městě by, pokud by chtěl někdo motivovat k tomu, aby se do centra nejezdilo SUV, udělali nějaké benefity pro lidi s malým autem. Třeba parkování zdarma na určitou dobu apod. U nás se dělá kampaň...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    RALI: po dvaceti+ letech poslouchání stále stejný písničky o nevhodnosti terénu v Prahe pro kolo nezbývá než říct - to, že ste marný kancelářský krysy, co nezvládnou vyject z Václaváku na Jiřák bez dvojtaktu nebo aspoň elektromotůrklu v rámu neznamená nic jinýho, než že jste rozkydlý a měli byste se sebou něco dělat (nebo aspoň šoupat nohama, když se bavěj jedinci, co se ještě takhle nezhuntovali).
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    THE_MIRACLE: chlapec asi nepochopil termin Chelsea tractor)

    nicmene bezne suv (ne, range rover neni bezne suv) ma pudorys mensi, nez octavie, tak nevim, co planda za zmatky

    ale to uz je na prazske radnici houska na krame, ze tam strasi imigranti z dalnyho vychodu, co si bez vyjimky jedou na tezce halucinogennim matru, takze vedle nich jsou takovi vesmirni lide tvrdi realiste
    RALI
    RALI --- ---
    THE_MIRACLE: to je zase o lidech, kdyz vidim jak po tech chodnicich zavodi, tak se nedivim, ze to nekoho sere.

    Druha vec je, ze praha neni vhodny mesto pro masovy jezdeni na kolech, je to moc kopcovity narozdil od holandska, a lidi jsou liny slapat do kopce. Ale ted je popularni byt eko a cyklo a ja nevim co jeste, tak to budem prosazovat i pres minimalni prinos. Nikoho nezajimaji vysledky mereni po zavedeni bezautych zon v nemeckych mestech, kdy to neprineslo skoro zadny efekt co do cistoty ovzdusi. Mozna si tam muzou vic bezstarostne hrat deti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam