• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    LIKUD: Nemůžeš kdykoliv. Musíš dát přednost tomu, kdo jede v pruhu napravo od tebe.
    PNXNTDD: Asi bych tvoji cedulku "ZAVAZÍM" pochopil jako "ZAVÁŽÍM". Což je lehce matoucí informace. Příště to zkus česky :-)
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    SAMOUT CAIDEL: tak jsem to myslel


    CAIDEL: tak napriklad v Emiratech kde maj bezme triproudy kruhace to fakt zjednodusuje jizdu, kdyz prijizdis ke krizovatce, vis do jakeho pruhu se zaradit aby te nikdo nesejmul (obzvlast v zemi, kde vsichni jezdi jako silenci)


    ADAMIRA: jasne, v CR je ten system logickej, vsichni se tak uci ridit (blikat) v autoskole. mame to v zakonech. je to spolecenska umluva. jen jsem chtel nadnest, ze v nekterych castech sveta je to jinak, treba to pomuze uzivatelum auditka pripravit se na rizeni v zahranici. a zajimaly me zkusenosti a nazory na zminenou praxi.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    PNXNTDD: jj, mam v aute papir s telefonnim cislem a kdyz nekde stojim blbe, tak ho davam za sklo, delam to tak uz leta, zatim nikdo nevolal :D
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    Takovej tip...

    Vytiskl jsem si a zalaminoval do auta kartičku s nápisem "ZAVAZÍM ? Volejte tel. xxx xxx xxx " Kdykoliv když parkuju někdě na chvíli blbě, nebo není kde parkovat a parkuju třeba moc blízko někoho, tak ji dávám za sklo. Ušetřilo mi to už dva odtahy a jednu botičku, kdy mi dokonce volali přímo MP. Doporučuju. Používáte někdo něco podobnýho ?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    LIKUD: díky, znám :)))
    LIKUD
    LIKUD --- ---
    ADAMIRA: Znamení o změně směru jízdy jen při výjezdu a změně jízdních pruhů!

    Při vjezdu na kruhový objezd je zakázáno upozorňovat na změnu směru jízdy „blikáním“, protože je jasné, kterým směrem se auto vydá — doprava. Nebliká se ani při jízdě po kruhovém objezdu, jízda po něm se považuje za přímou. Bliká se pouze před výjezdem a při výjezdu z kruhového objezdu tak, aby řidiči aut, kteří chtějí na kruhový objezd vjet, věděli, že je vyjíždějící auto již nemůže ohrozit. Druhým případem, kdy máme rozhodně blikat, je při přejíždění mezi pruhy ve vícepruhovém objezdu.
    LIKUD
    LIKUD --- ---
    Jo, tak jsem to pochopil v Anglii správně, když jsem jel přes dva výjezdy pořád v tom vnějším a divil jsem se, že to ti z vnitřního v klidu vždycky střihli přede mnou k výjezdu...

    Pokud má vjezdová komunikace do kruhového objezdu více pruhů, dodržujte jednoduché pravidlo: Do pravého jízdního pruhu, který je vně kruhového objezdu, se řadí vozidla opouštějící objezd první odbočkou, do vnitřního jízdního pruhu (levého) vozy opouštějící objezd poslední odbočkou. Vždy sledujte i vodorovné dopravní značení – čáry na silnici.
    LIKUD
    LIKUD --- ---
    Je možné, že když má kruháč dva pruhy, tak z toho vnitřního můžu kdykoli odbočit a vyjet ven a z toho vnějšího bych měl hned prvním opustit kruháč?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Tak teď nevim jestli Vás dobře chápu ale ty Vaše nápady mi příjdou jako zbytečné opotřebení žárovky v blinkru.

    Proč by jste proboha blikali při najíždění do kruháče (pro koho?) - blikáte pro ty kdo chtějí najíždět.

    Se pak není čemu divit když neumí 9 z 10 řidičů používat blinkr.

    Současný "blikání" mi příjde naprosto logické a nevidim v něm problém
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    TRISSIE: Takže jediný rozdíl je v tom, že pokud jedu na kruháč a odbočuju tři a víc, blikám v první fázi doleva. To mi zas tak světoborné nepřijde. Opět - neblikání předává víceméně tu samou informaci a tady v tom případě ještě musíš mít jedno odbočení levou, druhé nic a třetí pravou, což je spíš problém navrch.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CAIDEL: ale ono to blikání není závislé na tom, kdy řidič na kruhak najel, ale na tom, jak daleko je od sveho exitu.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    TRISSIE: Opět. Funkční na malém. Na obřím kruháči, kdy vůbec netušíš odkud to auto přijelo je to problém. Modelovka - chystáš se najet, ale blíží se auto, které nebliká. A teď: Máš volno nebo ne? Odpověď je závislá na tom, jestli víš, který exit je pro něj druhý (tedy jestli jsi ho viděla někde najíždět).

    To mi popravdě nijak zjednodušující nepřijde.

    Dtto to Švédsko. Já to naprosto chápu, ale pokud přijmu tezi, že na kruháči neblikat znamená pokračovat v jízdě po kruháči, tak je úplně jedno, jestli blikám doleva (jako tam), nebo neblikám (jako u nás). Předaná informace je totožná.

    (jiná věc je, že vícepruhé kruháče které člověk nezná a jede poprvé jsou hrozné peklo, protože netuší, jestli se má držet v pravém nebo středním pruhu - protože někdy pruhy končí, jindy je zase problém dostat se ze středu ven...)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    CAIDEL: To se blbe vysvetluje, to se asi musi zazit :D
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CAIDEL: nejvymakanější jsou na tohle australská pravidla, viz třeba: http://www.rms.nsw.gov.au/roads/safety-rules/road-rules/roundabouts.html
    ve zkratce: sjíždím na nejbližším -> blikám doprava
    sjíždím na druhém nejbližším -> neblikám vůbec
    sjíždím na třetím a dalším existu -> blikám doleva

    ale bohužel to chce, aby to dělali všichni, v českých poměrech, kdy značná část řidičů nepoužívá blinkry vůbec, by to bylo na houby.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    ADMIX: Není mi zcela zřejmé, jak se to liší od situace, kdy auto jede v levém a nebliká vůbec. Ergo chová se stejně a nesjíždí (a ani v jednom případě to tam nemůžeš "tak úplně poslat" protože na to stejně není spoleh).
    RALI
    RALI --- ---
    CAIDEL: jediny kdy blikam na najezdu na kruhac,a to musi byt takove ty mikro kruhace, jako treba na hajich, tak kdyz zase hned prvnim vyjizdim.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    CAIDEL: Normalne, kdyz vidis auto, ktery jede v levym a blika furt doleva, tak vis, ze jeste nesjizdi a muzes to tam v pravym poslat. Taky se mi to nezdalo, ale tady (ve Svedsku) to taky dela vetsina lidi, a je to neuveritelne dobry, zvlast velky dvouproudy kruhace s vysokym provozem to zjednodusuje jako prase (vzpominam s laskou na kruhac na Opatove :D )
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    CAIDEL: O tom se nepřu, proto jsem zdůrazňoval ten kříž :-). Já tohle řešení nijak neobhajuju.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SAMOUT: To jsem pochopil taky, jenže to přece na větším kruháči nebo kruháči, který nemá rozumný počet ramen nemůže fungovat. (jakože při jízdě rovně bych neblikal vůbec)?

    Vezmi si situaci. Křížový kruháč. Auto čeká u výjezdu vlevo. Přijedeš ty, chceš vlevo (3 sjezd), hážeš levý blinkr. Přijíždí také auto vpravo, chce jakoby k tobě (pro něj také třetí sjezd), háže také levý blinkr. To auto čekající vlevo se na vás nedívalo ani na jednoho. A teď přijedeš ty i to druhé auto zprava (je fuk v jakém pořadí se poskládáte), oba máte hozené levé blinkry a každý sjedete na úplně jiném výjezdu, přičemž auto vlevo nemá jak určit, který to bude (bez znalosti toho kudy jste vjeli a kam jste v tu chvíli blikali).

    Blinkr před nájezdem by pomohl jen u specifického tvaru, navíc malých kruháčů a ještě spíš tomu, kdo jede za tebou (tomu by to bylo jasné), než někomu, kdo čeká na uvolnění kruháče.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam