• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Ona taky Viden zadnej vnitrni okruh nema, ma A22 a A23, coz je vnitrne vnejsi okruh, a tim to hasne.
    SPM
    SPM --- ---
    OMNIHASH: Ano, Spořilov je tak dokonale od těch dálnic odizolovanej, že tam imrvére místní někde demonstrujou, vyžadujou pitomý zákazy, pitomý třicítky, blokujou přechody a tak podobně... Takže teď tu o červený karkulce prosím.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Jiste, cpat to na A23 ktera je totalne pretizena, kapacitne zcela nevyhovujici. Muzu te ujistit, ze uz pred deseti lety mi Videnaci rikali, ze jedou do centra radsi jinudy, pres mesto. A dneska je situace daleko horsi nez tehdy.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Neposuzuju puvodni hradby, posuzuju to, co kolem ni stoji. A okoli Florence, nebo cinzaky mezi Nuselakem a Vaclavakem historicky centrum proste a jednoduse nejsou, tam jsou stejny druhy staveb jako treba na Zizkove nebo ve Vrsovicich.

    DANYSEK: Presne tak, Viden je klasickej priklad, stejne jako v Praze tam jde vnitrni okruh (silnice c. 221) primo pres centralni namesti (Karlsplatz). A i ten vnejsi jde skrz mesto, navic nikdy nebudou mit okruh ze zapadu, bo tam jsou hory, a nejzadluzenejsi hlavni mesto Evropy by stavba tunelu poslala expresne k bankrotu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SAMOUT: historický centrum je celá magistrála od nuseláku až na její konec na nábřeží, magistrála tu kopíruje tereziánský hradby.

    DANYSEK: proč je Zákos prasárna neuvěřitelnýho levelu dokládá třeba tahle původní mapka - dálnice místo Nuselský, Koněvovy ( a jako bonus křižovatka místo olšanskejch hřibtovů), na Ořechovce, čtyři mimoúrovňový křižovatky pár set metrů od hradu... Jinak zrovna starej Spořilov - jestli myslíš tu vilovou čtvrť mezi D1, jižní spojkou a Spořilkovskou je od těch dálnic všude okolo velmi slušnbě odizolovanej, byl sem tam minulej tejden a překvapilo mě, jakej je tam neuvěřitelnej klid a ticho.
    Jestli Vídní myslíš Opernring a přilehlý ulice, tak ti maj do dálnice opravdu daleko, jezdí po nich tramvaje ana každým orhu je křižovatka s přechodem pro chodce a jedinej úsek, kromě kousku na východě, kterej se taky (nepřekvapivě) zklidňuje a transit posílaj po A23.

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: v soucasne chvili ta "dalnice" (co dalnici neni) nema alternativu - a bohuzel ruzni "zeleni" aktivisti tomu, aby alternativa pro vnitrni dopravu odvadejici provoz z centra vubec vznikla jen hazi klacky pod nohy - to je pak tezky. V kazdem meste mas i vnitrni tranzit a ten musis nejak resit - coz teda od tebe taky nejak nepadlo, jak resit chces. On treba i takovy Karlin je historicky hodnotny - a jde o oblast, ktera se aktualne rozviji - a logicky ten rozvoj pritahuje do oblasti i dalsi auta. Ono resit musis celek - system - ne jen vytrhnout jednu ulici z kontextu reseni dopravy ve meste - coz presne jsi predvedl... :)
    Mimochodem, zhruba tak stejne starou zastavbu jako na Vinohradech mas treba i na Sporilove - kolem ktereho vali skutecny tranzit (co by mnohem efektivneji z pohledu celkovych dopadu odvedla stavba 511). Po magistrale aspon nevali proud tranzitujicich kamionu... narozdil od toho okoli Sporilova. Stejne, jako pomerne citelne pomohly stavby 512,513,514 - jejich pozitivni dopad na Jizni spojce smerem k Barrandovu je vic nez patrny.
    Byls nekdy ve Vidni? I tam maji jeden z "okruhu" (komunikaci o vice pruzich v jednom smeru) v podstate mezi historickou zastavbou blizko centra. Argumentovat jde desitkami dalsich mest...
    RALI
    RALI --- ---
    PHAILO: tim bych si nebyl tak jisty, ikdyz mas pripojovaci pruh, treba na dalnici, neni tam omezeni a nekdo pojede odstavnym a rovnou do tvyho pripojovaku, stale je ten v odstavnym na hlavni a tudiz mu ty musis dat prednost. Presne ta tuto situaci si davam sakra bacha treba tady https://mapy.cz/letecka?x=14.7196352&y=50.2257915&z=19&source=muni&id=4844 mnohdy se z benzinky nestihaji zaradit a provali to az do toho pripojovaciho.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Historickym centrem jde par set metru (Sokolska pod Muzeem), jinak jeji blizke okoli nema s historickym centrem nic spolecnyho. Navic v techto mistech prirozene oddeluje jednu z nejhezcich ctvrti (Vinohrady), od jednoho z nejhnusnejsich mist Prahy (Vaclavak), coz lze brat jako svaho druhu pozitivum. Imho by se melo mesto zamerit na to, aby vycistilo Vaclavak od dealeru pochybnyho bilyho prasku, nahanecu do bordelu, pasaku a podobnyho ksindlu, nez na tunely. Prokazali by tomu mistu radove vetsi sluzbu, a vyslo by to na zlomecek ceny. Auta resit dostavbama okruhu, pak odtamtud zmizi sama.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: cwe obdivovat takovou hrůzu jako ZÁKOS v roce 2017...
    DANYSEK: coby, zavřít magistrálu, udělat z ní dvouproudovku s křižovatkama, nebo jí přinejhorším svést do tunelu. Vážně chce někdo otviraz debatu, pro do historického centra nepatří dálnice?
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    Vypadl nám na dálnici mobil z auta / Palírna vlog #2
    https://www.youtube.com/watch?v=OC8yg63UjQQ
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CAIDEL: prostě jsou blbé křižovatky, no :-(

    u nás třeba zase tohle.

    Ze směru, ze kterého je záběr, je celá křižovatka na doplňkové tabuli namalovaná jako single křižovatka, takže auto jedoucí po hlavní, které by z tohohle směru odbočovalo doleva na tu bližší vedlejší, má přednost. Jenže z té vedlejší, odkud vyjíždí škodovka, je jen obyčejná přednost v jízdě bez zákresu křižovatky, takže řidič věří, že jakmile se dostane na hlavní, tak má přednost on před autem odbočujícím doleva, protože je tam asi 10 metrů té hlavní, že.
    A kdo z nich má pravdu?
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    TRISSIE: Hmm. Takže to je dost problematické. B tam tedy třeba vjede dřív než A (myslí si, že má vlastní pruh) a A se zase rozčiluje, že mu tam B vjelo. Přičemž pravdu mají střídavě oba a nikdo podle toho, jak to vzájemně s načasováním stihnou.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    MVEK: jj, tak bych to viděla. ale dobře to teda vymyšlené není.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Takhle od stolu to chápu, ale tedy jet tam poprvé, docela se obávám, že bych si ten trojúhelník neuvědomil (s tím, že svislé značení je pro kruháč normální)...:-( Safra.

    TRISSIE: Jen se ujišťuji, že to chápu správně: Jinými slovy, že A se tam může zařadit, pokud B ještě nepřekročil tu čáru s trojúhelníkem na vozovce? Zatímco poté už jde o přejíždění mezi pruhy.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    A jak dlouho jí má? :) Předpokládám totiž, že pokud by řekněme A odložil to přesouvání (neblikal by) do toho nového vnějšího okruhu a B by si tedy najelo a jeli by třeba čtvrt okruhu vedle sebe a pak by se A rozhodlo k přesunu do vnějšího, tak už musí dávat přednost zprava, je to tak?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    CAIDEL: Ano, A má přednost.
    FAT
    FAT --- ---
    CAIDEL: Já bych dal taky A jako první. Je na kruhovém objezdu a má přednost.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CAIDEL: hm, tak to je trochu jiná situace než ten Kulaťák, protože jak je to malované na silnici, nejdřív začne odbočovací pruh a teprve pak je zakreslená hranice "dej přednost v jízdě" pro ten nájezdový.

    takže bych se přikláněla k tomu, že A se tam může zařadit první (ale musí to udělat v tom metru mezi začátkem a hranicí) - ale počítala bych s tím, že B může mít jiný názor a byla velmi opatrná a připravená řešit, že to tam hodí.

    Kulaťák je v tomhle "jednodušší", protože ze Svatovítské je připojovák současně odbočovacím pruhem do Čs. armády a vede souběžně s oběma pruhy kruhového objezdu, takže tam se uplatní klasické přejíždění mezi pruhy a tedy přednost každého ve svém pruhu.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    TRISSIE: Vida, můžu vlastně konkrétně: Bavíme se o tomhle:

    https://www.google.cz/...07h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sd62kmhxfJoVSqCisNyMRQA!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs

    A krouží po kruháči, B vjíždí z pravého pruhu Soběslavské.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    CAIDEL: bavíme se o aktuální situaci na Kulaťáku při vjezdu ze Svatovítské? Jestli to chápu správně...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam