• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Tak mam zase par tis km po Rakousku, Itali a nove poznatky. Cesi nejezdi nejhur, jen vic delaji naschvaly nebo to alespon tak vypada. Italove doma blinkry nedavaji, v CR a jinde uz je davaji. Myslel jsem si, ze D1 je peklo, ale rakusaci vymysleli jeste lepsi. Na cca 400km dalnice, ktera je naprosto ok, namontovali omezeni rychlosti na 100km/h, diky emisim. Kdyz k tomu pripoctete klasicke uzavirky,na kterych nikdo jako v CR nic nedela, jen je to uzavrene, tak z tech 400km jedete min 250km max kilem a pripadate si jak uplni trotlove a domorodci taky, protoze jak je pak moznost, tak na to zas vsichni slapou. Perlicka byla, kdy na prejezdu v Mikulove si rakusaci dali semafor (asi na 100m) a pousti tam auta v intervalech cca 8min. Takze se tam hlavne z jejich strany tvori kilometrove kolony (ja stal ve 4km), ktere po 8min popojizdi vzdy tak max o 30aut. Vubec jsem to nepochopil. Vzal jsem to jejich polnackama a myslel,ze to cele objedu, no trochu prasacky jsem to vlastne objel a zaradil se 100m pred semaforem. Semafor serizen genialne, dal zelenou, pustil tech 30 aut a pak se nic 5minut nedelo a tak dokola. Totalni dementi. Jinak jak jsem si drive myslel, ze italove umi ridit, tak se to dost meni. Byl jsem ve stredni casty zeme a tam se jizda najednou zmeni na uplny venkov a porusuje se uplne vse. Neresi se hlavni nebo vedlejsi, ale kdo driv prijede, ostatni cekaji. Neresi se cervene, zelene. Jezdi se tam extreme pomalu, prumerna rychlost ve mestech 40, asi tim horkem nebo co. Italove maji novinku, znacna cast jezdi na dalnici s otevrenyma oknama na ful a to ve 150 a jednu ruku maji hozenou ven. U nas to vetsinou je tak, ze clovek pred sednutim do auta da cigaro, zatelefonuje a pak jede. Tam je to naopak, zapali si, sednou do auta, nastartuji a do toho tahaji telefon k uchu a pak vyrazi. Vsichni, vsude a porad telefonuji nebo esemeskuji a proto taky na dalnicich klickuji z jedhoho pruhu do druheho bez blinkru, oni proste jen necumi pred sebe, ale do telefonu. Pristi auto mam s aktivnima systemama, protoze min adaptivni tempomat by se sakra hodil.
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Což ale neřeší co s tím, když je vpravo prázdno... Já tedy tu čest ještě neměl, leda ve městě, kde není problém. Ale prima, aspoň s tím můžu zkusit prudit lektora školení řidičů v Preventu:-).
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: to neni jenom slovenský specifikum, podobný značky jsem na pár místech viděl i u nás...
    MVEK
    MVEK --- ---
    Jsou tu též slovenští řidiči? Ne, že bych čekal, že mě bude někdo buzerovat, že jedu v levém (resp. prostředním) pruhu, aniž by v pravém někdo byl, koho bych předjížděl, ale nevím, jestli když se vyskytuje modrá značka s nakreslenými pruhy a u nich omezením rychlosti, a já nechci jet v pravém 80, ale chtěl bych 110, které jsou nakreslené v levém a středním (D1 místy z Bratislavy na Trnavu), tak v tom prostředním můžu jet bez ohledu na to, zda někoho předjíždím.

    Podobně je to na dvouproudém kousku silnice mezi Žilinou a Martinem.
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: nejspíš něco v tom smyslu, že máš jezdit na kole :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Losi jsou v Česku už doma. Pokud je řidiči nevyhubí - iDNES.cz
    https://technet.idnes.cz/losi-ceska-republika-cesko-cr-djj-/veda.aspx?c=A170912_113814_veda_mla

    "Když jsem v lednu 2015 chystal článek o návratu losí populace do Česka (k přečtení zde), vyslovil jsem varování v tom smyslu, že budoucnost losů závisí do značné míry na kolizích v dopravě, respektive omezení jejich počtu, kterého podle mého názoru lze docílit osvětou a výchovou řidičů. "

    no to by mě zajímalo jak by ta osvěta měla vypadat
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: No mě bylo divný že to jde snáž v autě bez posilovače - bez dalších detailů ;)
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: auto co ho má je úplně v pohodě, jenom neni brutálně přeposilovaný, jako je třeba prakticky cokoliv od koncernu :-) (a nutno teda říct, že jestli se na něm někdy to servo posere, tak je to na odtah; jednou jsem potřeboval vytočit kola, abych tam něco vyfotil a nechtěl jsem to startovat... no, nepohnul jsem s nima ani o centimetr :-D). To auto bez něj je taky extrémní případ - 800kg váhy dohromady na úzkejch kolech; na to žádná síla potřeba není :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: No tak to mazej s tim autem co ho "má" do servisu :D


    J3RRYNA: zlatý koně zapřáhnutý!
    DIVA
    DIVA --- ---
    ADMIX: toho bych si vsimla .)) auto mam sestilete / to kterym litam po unii, moje je starsi jak ja ,) / a zadnyma zazrakama vybavene neni ,) co rikam je, ze teda nerozumim cemu jsem neporozumela, a ze zrejme budu muset pozadat o nazornou ukazku ve voze blizniho sveho ,)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DIVA: Jestli mas novejsi auto, tak to nouzovy brzdeni obcas automaticky pousti varovny blinkry.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ADMIX: asi to budu muset pojmout empiricky ,)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DIVA: No technicky vzato to tvoje chovani je, pac ty slapes na tu brzdu :)) Ale ne, neni to jako posilovac brzd (kterej proste zvetsuje tvuj vliv na brzdy, at uz slapes hodne nebo malo)
    DIVA
    DIVA --- ---
    ADMIX: ja znam problem neochoty (obav) brzdit fest .) clovek to casem proste natrenuje. Pred casem jsem takto brzdila pri vjezdu do zuzeni na nemecke dalnici, kde u rychlostniho limitu osmdesat ta kolona prakticky zastavila, coz ovsem naproste neslo poznat a bohuzel nikoho nenapadlo vyhodit varovne blinkry, cili jsem sla na nulu ze sta, nejprv dost bez obav a zvolna .) bylo to asi nejhorsi brzdeni zatim, ale ubrzdila jsem i za typkem co primo prede mnou sel do hodin s autem na privesu, zustal nastorc pres vsecky pruhy, taky nemecko, noc, brecka, chumelenice, unava, peklo.

    Takze asistent brzd nereaguje na tvoje chovani, ale ma svoje vlastni vyhodnocovaci postupy. To je pointa?
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DIVA: Brzdovej asistent v tom kontextu, kterej tu diskutujeme, vychazi z faktu, ze spousta lidi nedokaze z ruznejch duvodu (fyzicka stavba, stres, strach) proslapnout brzdovej pedal opravdu naplno. Opravdu naplno znamena doslova az do podlahy (zkus si nekdy na stojicim aute proslapnout pedal uplne nejvic, co to pujde, je to zajimavej detail). Cili pokud system detekuje nouzovy brzdeni (tzn. nekdo rychle a hodne slapne na brzdu), tak zvysi tlak v brzdovy soustave, aby se zajistil maximalni brzdnej ucinek. Rozhodne to neni neco, co se ti spusti omylem, kdyz si zrovna pribrzdujes svuj naklad dynamitu :)

    Ty aktivni systemy maj vetsinou radar v masce (plus treba lidar/kameru na lidi/zvirata), a brzdi az ve chvili, kdy vyhodnoti srazku jako nevyhnutelnou. Mne se treba jeste nestalo, ze by mi do rizeni collision warning hrabnul, vzdycky na me jen rve, ze se blizim k necemu moc rychle. Prej to umi zabranit srazce pri rozdilu do 50km/h, coz v nekterejch situacich muze bejt rozdil mezi zivotem po srazce a smrti, plus to umi zabranit tem debilnich nehodam v kolonach, kdy nedavas pozor a nakouris to do auta pred sebou v 40km/h a vytvoris kolonu na zbytek dne, coz samo o sobe je imho duvod, proc by ten radar mel bejt jako povinna vybava :D
    SPM
    SPM --- ---
    ADMIX: mám jedno auto bez posilovače a krom případu úplnýho zastavení mu ten volant jde snáž, než na druhym s :-) Takže někdy ani ten posilovač tupýho nerda nezachrání :-)
    DIVA
    DIVA --- ---
    ADMIX: Nic co by se nedalo napravit .) takze to domackne tu brzdu, ale..?
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DIVA: ty o ty technologii moc nevíš, co? jo, je to poznat :)
    DIVA
    DIVA --- ---
    Ta brzdici vychytavka musi byt jak male vanoce, kdyz clovek prislapne brzdu silneji, aby ji mohl pred zastavenim popustit, aby si nerozjel / nerozsypal naklad. Chtela bych mit v tu chvili na korbe treba tunu nakych vybusnin.. Tak se tu mejte, ja uz musim letet .)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    PISKVOR: A naboso, boty z tebe delaj salata co se boji!
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    ADMIX: Nononono. Spalovací motor dělá z lidí tupý hroudy. Hezky na kolo. Ne, moment, převody taky moc pomáhají: takže doufám, že všude běhá.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    J3RRYNA: Dekujeme za nazor, sice je to sracka, ale my to akceptujeme. Doufam ze jezdis s vypnutejma posilovacema, posilovac brzd a volantu dela z lidi tupy nerdy co nemaj zadny svaly.
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    SPM: ja mel spis na mysli tu situaci ze jedes 65 MPH na dalnici a najednou se blizi kolona, tempomat plynule zpomaluje obcas az na nulu, ale kdyz je to moc rychle , nezpomaluje ucinne a stejne muss dupnout na brzdu.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    J3RRYNA: Ale nepovídej. To je trochu zjednodušující.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    SPM: Obecně moderní auta a všechny tyhle elektronické pseudoobezličky z lidí dělají tupé ovce za volantem... A kromě toho jsou, s výjimkou některých špičkových vícestupňových systémů řízení trakce, většinou spíš buď k hovnu, nebo dokonce na obtíž, spíš než nápomocné...
    SPM
    SPM --- ---
    SM3: adaptivní tempomat jo, ale ten brzdový asistent je trochu něco jiného. Ty antikolizní systémy už jsem párkrát v akci viděl jako pasažér v autech kamarádů a moc odvázaný z toho nejsem. Pokaždé to právě bylo něco jak popisuješ - přišlo tomu, že jsi moc blízko auta, tak to začalo brzdit za tebe :-) Když to vezmu ze své perspektivy, tak jsem nikdy nehodu neměl, ale kdybych měl auto, které začne brzdit jakmile je něco moc blízko, tak mám trochu strach, že bych ty nehody měl kvůli tomu, že by to někdo narval zezadu do mě, jak by to zabrzdilo.
    SPM
    SPM --- ---
    VECTOR: tak tohle není adaptivní tempomat. Adaptivní tempomat to dělat nemá. Tohle je fakt jenom systém, kterej sleduje, jak moc a jak rychle sešlápneš brzdový pedál a když usoudí, že asi chceš brzdit fakt moc, tak tu brzdu právě dorve úplně nadoraz. Viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Nouzov%C3%BD_brzdov%C3%BD_asistent
    SM3
    SM3 --- ---
    PNXNTDD: Když jsem viděl provoz před 10lety v Albánii, tak jsem si říkal, že jestli nebude nehoda tam, tak už asi nikde, semafory, přednosti apod. nehrálo v podstatě žádnou roli - pokud vidíš a můžeš, tak jeď, je fakt, že jsem tam za celou dobu neviděl jedinou nehodu. Nepočítám to, že jsem dobrzdil v klidu na semafor (už tam byla červená) a místní týpek se o mě zezádu velmi lehce opřel, tak jsem vylezl to prohlédnout, ale nic tam nebylo, týpek se jen usmíval, nakonec jsme si podali ruce a s úsměvem pokračovali:)

    SPM: Ten adaptivní tempomat mi přijde jako fajn věc, znam to jen z kamionů, osobák jsem už dlouho neřídil, ale je to příjemná věc, pokud jedu za někým xx km v podstatě stejnou rychlostí, což se mi v osobním asi jen tak nestane, nastavím si tempomat na 90 a pokud to situace předemnou dovoluje, tak mě to tam pustí, pokud ne, tak začne zpomalovat. Přemýšlel jsem jak by se to zachovalo právě ve chvíli, kdy mi tam skočí srna, jestli je to schopné zareagovat během vteřin na předmět který tam nebyl...
    Stalo se mi jednou, že to „blbě“ zareagovalo, že jsem se až lekl co se děje, auto předemnou odbočovalo doprava, viděl jsem, že tam může volně pokračovat, ale čídlo si usmyslelo, že jsem moc blízko a zpomalilo to takovým způsobem, že kdybych nebyl příplý tak jsem se nejspíš rozbil o čelní sklo. Na podruhé mě to jen upozornilo, že se blížím k překážce, také odbočující vozidlo, stačilo ťuknout na brzdu a byl klid. Jediné co vždy vypínám je „asistent pruhů“ zvlášť pokud jsou rozkopané dálnice, tak přejíždění do protisměrů, dvě čáry vedle sebe apod. je to únavné poslouchat. Zvláště, když stačí, aby se auto párkrát zavlnilo a už začne pípat, jestli necítím únavu a nepotřebuji odpočinek :)

    Volvo Trucks - Testing Collision Warning with Emergency Brake - "Trucks' Anatomy" (E01)
    https://www.youtube.com/watch?v=WH4F7J7AAFE
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    VECTOR: Já teda jednou, ve favoritu, a fakt jsem čekal, že se urve z adheze a pojedem jak sáně. Blbec z vedlejší naštěstí nezabrzdil, když viděl, že tam vlastně nebylo volno, šlápl na to a odjel - i tak jsme se v nejbližším bodě dostali tak na dvacet čísel od sebe.
    VECTOR
    VECTOR --- ---
    SPM: je fakt ze adaptivni tempomat v novejch autech umi brzdit dost drsne, ale stejne si myslim, ze bez lidskyho zasahu (tj. slapnuti na pedal) by to ani ten tempomat neubrzdil.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam