• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    MVEK
    MVEK --- ---
    GRANTORINO: Docela mě překvapuje, že ti vychází tak malý cenový rozdíl mezi autem a vlakem. Mně se trasa Praha - Valašské Meziříčí nulovalal už mezi dvěma a třemi osobami, nemluvě o tom, že by člověk měl počítat i nějakou amortizaci, byť třeba ne nutně 4 Kč za km, jako to je v cestovních náhradách na služební cestu soukromým autem.
    Na druhou stranu vlak byl na této trase rychlejší, a když připočtu nějakou čúrací nebo žrací pauzu po cestě, tak definitivně, ve vlaku ti to čas nesebere.
    Takže vlak/auto asi podle množství zavazadel, té ceny (nezapomeň si to naklikat jako skupinovou jízdenku, je tam sleva a při návratu druhý nebo třetí den i zpáteční sleva), času a toho, jestli by mělo smysl se někde stavit, odbočit někam, nebo někam popojet na místě a auto by na to bodlo, nebo jestli se povezou domů nákupy/dary od příbuzenstva atp. Plus, jaký je dojezd z/na nádraží ve místě startu i cíli.

    (Ale jinak subjektivně preferuji severní trasu autem, ale taky s jižní mám minimum zkušenosti, ale ano, efektivní to bude podle Waze asi přes D1, a to i když vezmu v potaz, že Waze/Google (stejná data) nepočítají, že za dvě hodiny, kdy začne špička, bude doprava horší, ale tak můžeš si zkusit na waze.com nebo Gloglo zadat během příštích pátků trasu v různou dobu od dvanácti dál a uvidíš, jak se dojezd bude měnit.)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GRANTORINO: Rozhodne D1, akorat si priprav pevne nervy na vsednodenni pojizdeni po Prerove, to je na zabiti.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    SPM: jojo, topení naplno znám.. ale i to se dá jen určitý čas, jako hodinu to popíždět nedokáže, pak se uvaří motor..., ale pravděpodobně spíš pojedeme jiným autem a to úplně neznám, ale taky to není žádný terno...

    TOMBRIDER: FELCARKILLER: SPM: dík za radu a to Waze nainstalujem :)
    SPM
    SPM --- ---
    taky bych to tak viděl, v běžnym špičkovym provozu bych bez toho už nikam jezdit nechtěl. Občas se ani tak nezadaří a občas má člověk smůlu, že se to rozseká těsně před ním, ale generálně mi přijde, že se trasou vždycky celkem dobře trefí...

    Jo a jestli autem, kterému nedělá dobře popojíždění v koloně, myslíš felicii s nespínající se saharou, tak to řeší topení puštěný naplno. A v případě teplejšího počasí teda ještě blicí pytlíky pro pasažéry :-D (vyzkoušeno)
    FELCARKILLER
    FELCARKILLER --- ---
    D11 je vetsinou ta nejprijemnejsi cast ze severni cesty, jakmile prejdes na okresky zacina dost peknej voser, prubni D1 s online navigaci, ktera te dokaze v pripade problemu prenavigovat nahradni trasou (npr zmineny waze)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    GRANTORINO: Vyraž po D1 a zapni si Waze, to započítá do času cesty i stání v kolonách. Plus minus mi ukazuje dojezdovej čas docela přesně i skrzeva Pražský kolony
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    GRANTORINO: jezdim D1 kazdy dva tydny a jednou za posledniho ctvrt roku se mi stalo, ze jsem tam shnil. jinak vzdy pohoda. bych to risknul
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    KRUPAN: no vyhnuly bychom se rádi peklu i za cenu zajížďky, je mi jasný, že D1 teď velký blbý, to si člověk přečte, ale jak to vypadá na hradecký jestli jsou tam taky kolony v pátek po 12h? a rozhodně nemáme moc ani auta, kterým by jako dělalo dobře popojíždět někde půl až hodinu v koloně... takže i ten vlak může být ve hře.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    GRANTORINO: oboji je prast jako uhod :) jel bych po D1, kdyz vyjedete po ty dvanacty, tak cajk i s kolonou :))
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    hele mám dotaz na místní znalce českých silnic na aktuální situaci
    potřebujeme se v červnu dostat v pátek do Přerova do 18h a chtěly jsme jet autem a řeším jestli to je nebo není dobrý nápad
    bohužel můžeme až ve 12h cca a tak nějak jsem si říkala, že bude lepší to vzít přes Hradeckou trasu, google nabízí pře Litomyšl, Svitavy, Olomouc, za 3h 30 min což je sice o 20 minut delší, ale my chcem raději bezpečně a v klidu vyhnout se zcela D1

    jednak jsme čtyři a máme hafo věcí a nějak mi to pořád vyšlo nastejno nebo levněji než se táhnout vlakem, což bychom asi stejně nestíhaly nebo fakt je o hodně lepší to dát vlakem nebo busem, ale net mi vyhazuje 2000,- za jízdenku / 1700-1800,- za benzín... takže rozdíl to není

    (nebo jestli by to teda teoreticky mohlo bejt lepší tím flixbusem, který teda hlásí 2:19, což nechápu, to to lítá? a nemůžu najít jestli jede též po D1 nebo kudy...)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    A ja teda konkretne k tematu, V70 ten konec zuzeni poznat umela, za predpokladu ze ta zluta cara tam byla namalovana spravne. Ale ja nemel automat, takze tezko rict jak by se choval - kdyz jsem ale pokracoval rovne, tak to hned rvalo.
    HANZO
    HANZO --- ---
    ADMIX: rychleji jsem četl :-) bordel na dálnici jsem zatím nepotkal
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    HANZO: Ze ma lane assist problem, kdyz je na silnici osm car misto dvou, to je presne odpoved na otazku, jak si systemy poradi s bordelem na dalnici :))
    HANZO
    HANZO --- ---
    DIVA: když jsou svedene pruhy mimo klasické bílé značení a jsou namalované ty žluté.... Tak jedeš v pravým pruhu, auto si není úplně jistý, kterýma carama se má řídit. Ale nějak to jede... A pak přijde sjezd z dálnice, kde žlutý pruh jede rovně a bílý stáčí do výjezdu. A line asistent se rozhodne na poslední chvíli, že bílá je správná a zahne, ale to už tam jsou rozdelovaci svodidla a čelní naráz do svodidel. vyzkoušeno za vás několikrát... Akorát bez nárazu, protože jsem s tím tak nějak počítal a vzal to za počítač včas.
    DIVA
    DIVA --- ---
    HANZO: bud trochu sdilnejsi .)
    HANZO
    HANZO --- ---
    PHAILO: špatně, někdy i dost nebezpečné, že by to člověka zabilo
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    Snažil jsem se, ale nikde se mi nepodařilo dohledat, jak si současné systémy poradí s bordelem na dálnici. Typicky třeba prkno v jízdním pruhu. Asi nijak?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    LOPIK: No, vono jaksi jiný skutečný autopiloty, tj. lodní a letecký dělají zhruba to, co chytřejší laně assist. Že si všichni do toho promítají Star Trek je sice evidentně záměr, ale na této úrovni má reklama lhát dovoleno :(
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    LOPIK: Protoze to je elektromobil, coz natolik ekoslunickova a polar bear friendly vec, ze se nesmi kritizovat, neasi.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Tak ta tesla ma hlavne autopilot jen v reklame, vsude jinde tomu rikaj Assist+, hlidani pruhu nebo adaptabilni tempomat.. divim se ze to v Evrope kde se kvuli klamani spotrebitele hlida i zakriveni bananu, vubec muze prodavat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam