• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    LOPIK:
    Nejdůležitější informací pro bezpečný výjezd z obytné zóny je skutečnost, že musíme dát přednost v jízdě všem vozidlům jedoucím po pozemní komunikaci, na kterou z obytné zóny vjíždíme. A pozor, přednost v jízdě dáváme nejen vozidlům. Více § 23 Vjíždění na pozemní komunikaci.

    Povinnost dát přednost v jízdě vyplývá přímo z ustanovení zákona (mluvíme o tzv. obecné úpravě provozu), a tedy u výjezdu z obytné zóny nemusí být umístěna značka „Dej přednost v jízdě!“. Známe-li zákon, konkrétně již zmíněný § 23, pak je nám naše povinnost jasná.

    Značka je významná i pro chodce. K další chůzi musí užívat především chodníku, popřípadě levé krajnice nebo levého okraje vozovky. Více § 53 Chůze.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TRISSIE: Máš samosebou pravdu, ale tohle by bylo lepší řešit na městským úřadě nebo kdo spravuje to označení - u podobných křižovatek by neměla chybět značka dej přednost/hlavní silnice..
    Podobný jak hypotetickej neoznačkovanej kruhovej objezd, kdy by se měla pak měla dávat přednost zprava.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PNXNTDD: spousta veci je v USA jinak.... ja tohle srovnavani obecne nemam rad, protoze ti co tihle argumenty vytahuji si obvykle vypichnou jen jednu drobnost, kterou vytrhnou z kontextu tamnich pravidel - takove to klasicke, kterak pejsek s kocickou varili dort.
    Protoze kdyz uz se chces bavit o USA, tak samozrejme ani tam nemas pravdu. Treba Kalifornie ci Hawaii ma limit pro kamion 89km/h... a na takovych Northern Mariana Islands mas jen 40km/h :-) V Alabame napr. plati omezeni 89 km/h pro kamion s nebezpecnym nakladem. Rozhodne neplati, ze by v USA plosne litali kamiony 110+... odlisnosti jsou i napric staty, casto se to lisi i podle silnice... a tys tu prezentaci tady samozrejme dost zjednodusil, zeano :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    a zcela v rámci této diskuze, jela jsem teď vyzvednout děti ze škol/ky a málem mě sejmul řidič náklaďáku vyjíždějící z obytné zóny a ještě se se mnou a s jedním kolemjdoucím, který se mě zastal, zhádal, že značka konec obytné zóny nemá s předností nic společného a že jsem ho měla pustit já, když jsem ho měla zprava.

    jsem svině, zapsala jsem si, pro koho jezdí, a nahlásila ho majiteli. Omluva mi je vcelku jedno, ale jestli tu ten člověk bude jezdit častěji (což asi bude, je to místní dopravce a očividně vozili něco na stavbu), tak je to o hubu, že příště už ve své neznalosti předpisů někoho nabourá doopravdy.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: A v tom s tebou nesouhlasím:
    1) "a koho nezastavi prednostka, toho ani ta stopka..." - právě že ano
    2) "ale to neni o znackach, ale o dementnich ridicich, ta prednostka je by mela mit uplne stejnej ucinek jako stopka" - nemá

    aut oje smrtící zbran, spolehát se na to, že něco "by mělo něják fungovat..." je cesta do pekel
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: ale to neni o znackach, ale o dementnich ridicich, ta prednostka je by mela mit uplne stejnej ucinek jako stopka a koho nezastavi prednostka, toho ani ta stopka...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: já osobně, jenom cestou na chatu což je nějákejch 40 km potkám 3 STOPky které považuju za kruciální protože "dej přednost v jízdě" by rozhodně nestačilo (a i s nima tam bejvaj ošklivý nehody, bez nich by to byl slušnej masakr).

    Ten psychologickej prvek, že prostě MUSÍ zastavit, ne tam jenom "hodit voko" když vjíždí na hlavní.
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: to bezpochyby

    ADAMIRA: opodstatni, prosim, existenci znacky stop
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    proboha jak dlouho máme po republice stopky? že už i u nich se bulí nad represí eurosajuzu a podobný zdegenerovaný hesla.

    jasný, zrušte stopky, svobodu!

    Díky bohu za tyhle "represe".
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    DANYSEK: Celý tohle proč jsem prvotně napsal o tom zvýšení rychlosti bylo na základě mé osobní zkušenosti z cestování po USA. A nesnažte se mi tvrdit, že v Evropě máme natolik špatné dálnice, nebo pouze klikaté a nebo jenom do kopce, že by to tady nemohlo fungovat. Jedinej rozumnej argument kterej tu padnul byl ten o vyšší spotřebě paliva, s cenami pohonných hmot se fakt usa rovnat nemůžeme a je možné že by i při vyšší povolené rychlosti kamioňáci jezdili tzv. "na spotřebu" tudíž pomaleji. To beru. Nějaký brzdný dráhy, hluk atd. sorry ale tohle neberu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: ze je znacek prilis je fakt, ktery rozporovat nebudu... ale s plosnym zvysenim rychlosti pro kamiony by jich naopak jeste pribylo... treba kvuli tomu hluku... kdyz se podivas, kudy mame u nas dalnice trasovane, tak je jasny, jaky bude vysledek...
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: osobne si myslim ze je to pravidel a znacek z prilis, vzbuzujici v ridicich falesnej pocit bezpeci, mam svuj pruh, jasne oznacenej carama jsem v bezpecny zone, kde se mi nemuze nic stat, neni treba moc premyslet. pokud pred ztackou neni omezeni rychlosti, muzu ji projet v poho 90 atd.. snizit pocet znacek na absolutni minimum (napriklad stopku zrusit uplne), zrusit stredovou caru a nechat ridice zase trochu u toho rizeni premyslet...ale to je malo eurounijni a represivni :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    RALI: Možná proto, že je to naprostá ťokovina typu "no jako sliboval jsem já osobně 'Dálnice dálnice dálnice' a slavně jsem otevřel 4000...metrů, tak teď to musím něčím přebít"? Taky teď všichni zase slibují Pražský okruh, ale s uzavřením volebních místností se to vrátí do šuplete jako vždycky, k tomu ani není potřeba se víc vyjadřovat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PNXNTDD: sve tvrzeni ovsem nemas jak dolozit... jde ryze o tvou osobni spekulaci :-) J Viz nize - ne kazdy kamion ti skutecne tech 110 pojede, takze to v realu povede spis ke stavu, kdy nekdo pojede 80-90, nekdo to bude krosit 110... a vysledkem budou jen oba pruhy ucpane zavodicimi kamiony. Ktere budou i nadale brzdit vozidla jedouci 130....
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    DANYSEK: Pomůže to plynulosti dopravy, nebude se tolik předjíždět a nebude se muset dobržďovat do 90. Nicméně neboj, já si hluboce uvědomuji, že tady to polemyzování nad zvýšením rychlosti pro kamiony je jenom čistá utopie a že se to nikdy neuskuteční. Nicméně, debata je to zajímavá. A vsuvka o Vietnamu nebyl argument, ale jenom takovej dodatek.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TRISSIE: plus teda ekologická stránka věci - s rychlostí kamionu výrazně stoupá spotřeba (v těch rychlostech nad 90km/h jako fakt hodně, hodně moc). Emise, vyčerpání zdrojů, a všechny ty věci s tím související, není pro planetu nic dobrého.
    A ani ekonomicky, pro provozovatele speditérské společnosti není výhodné utopit v naftě víc, než je nezbytně nutné (optimalizace spotřeby je hodně velká issue) - se vsadím, že by ty limitery montovali, i kdyby to nebylo nutné.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Ale pro Svobodný do programu dobrý :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    PNXNTDD: Ono jde o to, že když přidáš z devadesáti na 110, tak máš o půlu větší kinetickou energii - tzn. +- o půlku delší brzdnou dráhu..
    Další věc, že je ta, že v 99% procentech stejně pojednou všechny kamiony 90, protože to nejmíň žere, ale o to víc se budou předjíždět hned co se potkaj, protože tam má nějakou rezervu (a stejně se budou předjíždět kilometr, protože jsou naložený...).
    TLDR - celý zvýšení maximálky pro kamiony by znamelo jen ještě větší bordel a horší havárky k tomu..
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    jen technická - myšlenka zvýšit rychlostní limity pro kamiony je hezká, ovšem bez změny evropské legislativy úplně na hovno, protože kamiony provozované v EU mají povinně montované speed limitery na 90km/h (reálných, ne tachometrových).

    Jinak i zkušenosti mimo Evropu ukazují, že limitery výrazně snižují nehodovost, třeba
    Truck crashes drop 73% after speed-limiters made mandatory
    http://www.truckaccidentattorneysroundtable.com/...crashes-drop-after-speed-limiters-made-mandatory/
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: z druhe strany porad nikdo nezduvodnil, proc je potreba tak spechat... cemu to v realu skutecne pomuze? A hlavne, proc by to v CR melo byt jinak, nez ve zbytku Evropy? Argumentovalo se tu USA, ale to je argument zcela mimo misu. Bavime se o veci, ktera je na urovni EU v zasade sjednocena (diky povinnym omezovacum). Ono to neni jen o rychlosti - bavime se i o hluku, ktery zakonite u toho kamionu je opet vetsi, nez u osobaku. A ono ty dalnice i u nas dost casto vedou pomerne blizko obytnych domu... v tomhle smeru je i v zahranici (ale i u nas) patrny trend snizovani maximalni rychlosti i pro ty osobaky...
    PNXNTDD: Omyl, ridici se hlavne musi naucit jezdit tak, aby nebezpecne situace nevytvareli. A k tomu fakt neni cesta skrze zvysovani povolene rychlosti a tedy dalsi zvysovani nebezpeci. A zijeme v celkem civilizovane zemi, nevim proc se snazis argumentovat nejakou dzungli, ktera je v mnoha hodnotach ponekud jinde nez my.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam