• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    THE_MIRACLE: Určitě ano.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    pokud stojím na červenou a přijede vozidlo IZS či policie s majáky a není kam uhnout, případně by to způsobilo komplikace, můžu křižovatku opatrně projet a uvolnit tím cestu?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    LOPIK: pokud se tam řidič na hlavní podívá, tak uvidí značku zóny, takže ví, že má přednost... a pokud tu značku nezná ani on, no, když dají přednost dva, je to menší průser, než když ani jeden :-)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TRISSIE: To vubecnerozporuju.. Ale tu krizovatku by neskodilo oznacit uz jen kvuli tomu ze i ten na hlavni muze vedet taky prd, jestli mu tam jede nekdo z obytny zony nebo zprava s prednosti..
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    LOPIK: ale značka "obytná zóna" prostě znamená "omezení rychlosti na 20km/h, pohyb chodců v silnici, zákaz stání mimo vyhrazená místa, při výjezdu dej přednost v jízdě" - narozdíl od kruháků, u kterých je to dvojí označení ze zákona, tady máš prostě jednu značku, kterou máš znát (to už bys mohl podobně dávat na každou značku začátek obce taky omezení rychlosti na 50, když už nepočítáš s tím, že řidiči značky a jejich význam znají)...

    jinak u nás info o tom, co obytná zóna znamená, proběhne novinama cca jednou ročně, předpokládám, že v sousedních obcích, pokud noviny vydávají, taky. Lidi s tím tady žít umí, zón tu máme v celém širém okolí hodně (holt dobrá dojezdová vzdálenost do Prahy a nové rezidenční části obcí), jen občas se najde nějaký vůl, no...

    Tadyten dostane večer sprdunk od šéfa (pokud tuším správně, majitel má ty auta asi dvě nebo tři, takže pokud mu někdo jedno z nich vážněji naboří, bude to pro něj znamenat velmi vážné provozní i finanční problémy), a bude si to pamatovat a příště si přednost ohlídá. Mission accomplished :-)
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    LOPIK:
    Nejdůležitější informací pro bezpečný výjezd z obytné zóny je skutečnost, že musíme dát přednost v jízdě všem vozidlům jedoucím po pozemní komunikaci, na kterou z obytné zóny vjíždíme. A pozor, přednost v jízdě dáváme nejen vozidlům. Více § 23 Vjíždění na pozemní komunikaci.

    Povinnost dát přednost v jízdě vyplývá přímo z ustanovení zákona (mluvíme o tzv. obecné úpravě provozu), a tedy u výjezdu z obytné zóny nemusí být umístěna značka „Dej přednost v jízdě!“. Známe-li zákon, konkrétně již zmíněný § 23, pak je nám naše povinnost jasná.

    Značka je významná i pro chodce. K další chůzi musí užívat především chodníku, popřípadě levé krajnice nebo levého okraje vozovky. Více § 53 Chůze.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TRISSIE: Máš samosebou pravdu, ale tohle by bylo lepší řešit na městským úřadě nebo kdo spravuje to označení - u podobných křižovatek by neměla chybět značka dej přednost/hlavní silnice..
    Podobný jak hypotetickej neoznačkovanej kruhovej objezd, kdy by se měla pak měla dávat přednost zprava.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PNXNTDD: spousta veci je v USA jinak.... ja tohle srovnavani obecne nemam rad, protoze ti co tihle argumenty vytahuji si obvykle vypichnou jen jednu drobnost, kterou vytrhnou z kontextu tamnich pravidel - takove to klasicke, kterak pejsek s kocickou varili dort.
    Protoze kdyz uz se chces bavit o USA, tak samozrejme ani tam nemas pravdu. Treba Kalifornie ci Hawaii ma limit pro kamion 89km/h... a na takovych Northern Mariana Islands mas jen 40km/h :-) V Alabame napr. plati omezeni 89 km/h pro kamion s nebezpecnym nakladem. Rozhodne neplati, ze by v USA plosne litali kamiony 110+... odlisnosti jsou i napric staty, casto se to lisi i podle silnice... a tys tu prezentaci tady samozrejme dost zjednodusil, zeano :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    a zcela v rámci této diskuze, jela jsem teď vyzvednout děti ze škol/ky a málem mě sejmul řidič náklaďáku vyjíždějící z obytné zóny a ještě se se mnou a s jedním kolemjdoucím, který se mě zastal, zhádal, že značka konec obytné zóny nemá s předností nic společného a že jsem ho měla pustit já, když jsem ho měla zprava.

    jsem svině, zapsala jsem si, pro koho jezdí, a nahlásila ho majiteli. Omluva mi je vcelku jedno, ale jestli tu ten člověk bude jezdit častěji (což asi bude, je to místní dopravce a očividně vozili něco na stavbu), tak je to o hubu, že příště už ve své neznalosti předpisů někoho nabourá doopravdy.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: A v tom s tebou nesouhlasím:
    1) "a koho nezastavi prednostka, toho ani ta stopka..." - právě že ano
    2) "ale to neni o znackach, ale o dementnich ridicich, ta prednostka je by mela mit uplne stejnej ucinek jako stopka" - nemá

    aut oje smrtící zbran, spolehát se na to, že něco "by mělo něják fungovat..." je cesta do pekel
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: ale to neni o znackach, ale o dementnich ridicich, ta prednostka je by mela mit uplne stejnej ucinek jako stopka a koho nezastavi prednostka, toho ani ta stopka...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: já osobně, jenom cestou na chatu což je nějákejch 40 km potkám 3 STOPky které považuju za kruciální protože "dej přednost v jízdě" by rozhodně nestačilo (a i s nima tam bejvaj ošklivý nehody, bez nich by to byl slušnej masakr).

    Ten psychologickej prvek, že prostě MUSÍ zastavit, ne tam jenom "hodit voko" když vjíždí na hlavní.
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: to bezpochyby

    ADAMIRA: opodstatni, prosim, existenci znacky stop
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    proboha jak dlouho máme po republice stopky? že už i u nich se bulí nad represí eurosajuzu a podobný zdegenerovaný hesla.

    jasný, zrušte stopky, svobodu!

    Díky bohu za tyhle "represe".
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    DANYSEK: Celý tohle proč jsem prvotně napsal o tom zvýšení rychlosti bylo na základě mé osobní zkušenosti z cestování po USA. A nesnažte se mi tvrdit, že v Evropě máme natolik špatné dálnice, nebo pouze klikaté a nebo jenom do kopce, že by to tady nemohlo fungovat. Jedinej rozumnej argument kterej tu padnul byl ten o vyšší spotřebě paliva, s cenami pohonných hmot se fakt usa rovnat nemůžeme a je možné že by i při vyšší povolené rychlosti kamioňáci jezdili tzv. "na spotřebu" tudíž pomaleji. To beru. Nějaký brzdný dráhy, hluk atd. sorry ale tohle neberu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: ze je znacek prilis je fakt, ktery rozporovat nebudu... ale s plosnym zvysenim rychlosti pro kamiony by jich naopak jeste pribylo... treba kvuli tomu hluku... kdyz se podivas, kudy mame u nas dalnice trasovane, tak je jasny, jaky bude vysledek...
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: osobne si myslim ze je to pravidel a znacek z prilis, vzbuzujici v ridicich falesnej pocit bezpeci, mam svuj pruh, jasne oznacenej carama jsem v bezpecny zone, kde se mi nemuze nic stat, neni treba moc premyslet. pokud pred ztackou neni omezeni rychlosti, muzu ji projet v poho 90 atd.. snizit pocet znacek na absolutni minimum (napriklad stopku zrusit uplne), zrusit stredovou caru a nechat ridice zase trochu u toho rizeni premyslet...ale to je malo eurounijni a represivni :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    RALI: Možná proto, že je to naprostá ťokovina typu "no jako sliboval jsem já osobně 'Dálnice dálnice dálnice' a slavně jsem otevřel 4000...metrů, tak teď to musím něčím přebít"? Taky teď všichni zase slibují Pražský okruh, ale s uzavřením volebních místností se to vrátí do šuplete jako vždycky, k tomu ani není potřeba se víc vyjadřovat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PNXNTDD: sve tvrzeni ovsem nemas jak dolozit... jde ryze o tvou osobni spekulaci :-) J Viz nize - ne kazdy kamion ti skutecne tech 110 pojede, takze to v realu povede spis ke stavu, kdy nekdo pojede 80-90, nekdo to bude krosit 110... a vysledkem budou jen oba pruhy ucpane zavodicimi kamiony. Ktere budou i nadale brzdit vozidla jedouci 130....
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    DANYSEK: Pomůže to plynulosti dopravy, nebude se tolik předjíždět a nebude se muset dobržďovat do 90. Nicméně neboj, já si hluboce uvědomuji, že tady to polemyzování nad zvýšením rychlosti pro kamiony je jenom čistá utopie a že se to nikdy neuskuteční. Nicméně, debata je to zajímavá. A vsuvka o Vietnamu nebyl argument, ale jenom takovej dodatek.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam