• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    VYWERN:

    CZ: „Any death occurring as a result of road accident in which any active participant was found with blood alcohol level above the legal limit.“

    AT: „Any death occurring as a result of road accident in which any active participant was found with blood alcohol level above the legal limit. However killed and unconscious road users are not tested for alcohol unless the prosecutor requires it.“

    Zdroj: https://etsc.eu/wp-content/uploads/report_reducing_drink_driving_final.pdf

    Jinak obecně zajímavé čtení k tematice, doporučuji :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BINARY_PARANOIC: Aha, takze 0,5+.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    BINARY_PARANOIC: z ceho a jak pocitaji umrtnost na silnicich vlivem alkoholu? Jen me to zajima, jestli se tam pocita v obou zemich vse nebo jen to, co je nad limit. A zda se nejak resi, zda bylo zpusobeno alkoholem nebo je to automaticky, kdyz je zjisten? :)
    Jestli je to v tom pdf, tak sorry, ted nemam prostor to cist.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Tam radsi uz vubec nejezdim :-). Coz je ovsem dano hlavne moji laskou ke Slovinsku, nemam potrebu pokracovat dal.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Slovinci jsou fajn, zato vedle Chorvati... to je jina liga :D
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BINARY_PARANOIC: Ve Slovinsku toho mam najezdeno hodne, a nemam pocit, ze by se tam jezdilo jakkoliv jinak nez v CR. To tak vedle v Italii, tam uz je to Balkan. Slovinci jsou v pohode.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    BINARY_PARANOIC: paradoxně ale je ve Slovinsku, dle stejných dat, druhé nejvyšší procento podílu usmrcených osob v důsledku vlivu alkoholu (hned po Chorvatsku). ¯\_(ツ)_/¯
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SAMOUT: jasně, s výjimkou Nizozemska na překračování povoleného limitu alkoholu v krvi použitelná data nejsou, takže můžeme čerpat jen z našich zkušeností a dojmů. Pokud máš pocit, že v „civilizovaných“ zemích jezdí řidiči stejně (málo) opilí, jako u nás, pak ok, já mám osobní zkušenost jinou. Společenská tolerenace opilosti je u nás (a ano, nejen u nás, ale obecně v zemích bývalého východního bloku) vysoká.

    Jak jsem ale psal, ono je to nejen o samotném alkoholu, ale obecně o kultuře řízení. A tam jsou rozdíly empiricky cítit už jenom při přejezdu maďarsko-slovinských hranic :) A ano, mám pocit (jistě, zcela subjektivní), že u nás je to s kulturou řízení výrazně lepší, než třeba v tom Maďarsku (nebo i Slovensku), ale horší než ve Slovinsku.

    Mimochodem dle dat ETSC z roku 2017 byl podíl usmrcených osob v důsledku vlivu alkoholu na všech usmrcených osobách na silnicích v Rakousku 5 %, zatímco v České republice 9 %. To fakt není statisticky zanedbatelný rozdíl nebo nějaké sebemrskačství.

    A mimochodem k tomu Nizozemsku:

    It is only possible to estimate the prevalence of drivers that are over the legal limit in a particular country accurately, when random roadside breath tests are carried out in a systematic way. The roadside breath tests carried out by the police are not suitable for the assessment of the prevalence as most of these tests are not random, but are purposely carried out at particular times (weekend nights) and in particular spots (in the vicinity of bars and discos). Except for the Netherlands, no recent real random samples from breath tests could be found that makes it possible to estimate the prevalence of driving above the legal limit. In the Netherlands on the basis of these samples of real random roadside breath tests (all hours of the day, all days of the week) carried out between 2001 and 2004, it is estimated that of all the car kilometres driven annually, a little less than 1 percent is driven by drivers with 0.5 g/l (the legal limit in the Netherlands) or more alcohol in their blood.

    Zdroj: https://ec.europa.eu/...port/road_safety/sites/roadsafety/files/specialist/knowledge/pdf/alcohol.pdf
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BINARY_PARANOIC: Tak jasneeee. Jezdim obcas do Rakouska do Wachau, oblast proslavena vinicema. Mistni bezne podnikaji tour autem tour od heurige k heurige (heurige = druh vinarny, kde smi vinar prodavat svoje vytvory), a nikoho to nepohorsuje, dopravni policajt s dychatkem je tam neco jako Yetti - obcas o nem nekdo mluvi, ale nazivo ho nikdo nikdy nevidel. A funguje to. Stejne tak si naprosto nemyslim, ze by procento neridicu s ridicskym opravnenim bylo u nas vyssi nez kdekoliv jinde. To je jenom u nas velmi rozsireny sebemrskacstvi, ze je tu hur.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SAMOUT: jestli ono to nebude odlišnou výchovou. U nás (resp. obecně v ex-východním bloku) holt velká část lidí neumí pít alkohol (protože hodně chlastat není to samé, jako umět pít alkohol) a také velká část lidí neumí řídit (protože umět ovládat vozidlo není to samé, jako umět řídit). A není to dáno vrozeným talentem, ale prostě jen výchovou (v rodině, „kulturními“ zvyklostmi apod.) S tím souvisí i to, že v civilizovaných zemích si s klidným svědomím sednou po skelnce vína do auta, ale ani by je nenapadlo tam sedat po dvou pivech a „štamprli na chuť“. U nás si tím tak jist nejsem — a ostatně ta data to naznačují.
    PYROMANEK
    PYROMANEK --- ---
    SAMOUT: no tak kdyz nebouras, tak 0*30 je furt nula ;)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Pracovník vězeňské služby vybržďoval vůz a mával odznakem. Pak hrozil řidiči - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/.../zpravy/ridic-vybrzdovani-vezenska-sluzba.A200217_094600_liberec-zpravy_jape
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ANDR3E: Se divim, ze v EU jeste nekdo prezil, kdyz valna vetsina statu ma minimalne 0,5 promile toleranci.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    HARLOT
    HARLOT --- ---
    ADAMIRA: Asi už nenaučím, jsem na to stará ;)
    DIVA
    DIVA --- ---
    ADAMIRA: jsem v soku ,)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    HARLOT: promiň, dokavaď se nenaučíš číst tak fakt nemá cenu pokračovat ;)


    DIVA: Možná to pro tebe bude šok ale nejsi jedinej člověk kterej umí zacouvat na václaváku ( :D ) a nejsi jedinej člověk kterej pracuje "v oboru" - tvoje namachrovaný teze na téma realita ve formě buranskýho kapitalismu firem který "podnikaj" ze dne na den versus "internetové teze o bezpečnosti dop. provozu" jsou sice hezké a krásně vykreslují to, kolik jsme toho za 30 let dosáhli, ale stále nic nemění na tom, že je to špatně a já doufám, že jednou naprosto obyčejnou a hnusnou restkrikcí dosáhneme toho, že pojedou podnikat leda tak někam do zemí třetího světa kam patří. ;)
    DIVA
    DIVA --- ---
    HARLOT: tak hlavne je provoz toho auta nasmlouvany dopredu. Kdyz vypadnes, zastavis zavazeni stavby, zastavis taky jeraby a bagry a houf delniku, ale jejich taxy bezi, smlouvy dal ubihaji, pripadne sankce se blizi a blablabla. Proste ztratis pravidelnou zakazku na pul roku. Jasne ze by ceske firmy mohly byt bohatsi a drzet si treba nahradni stroje .) nebo by se mohly nehroutit z nake noboze ztraty. Ale pak tu mame tu pitomou realitu, ktera si internetovymi teoretickymi koncepty proste vytre zadek a jede si svoje. Stejne jako ta fyzika u prechodu pro chodce.
    HARLOT
    HARLOT --- ---
    SPM: A že jich je! :-)
    HARLOT
    HARLOT --- ---
    ADAMIRA: Jedná se o důsledek působení všemocné a "neviditelné ruky trhu" :) Myslíš, že by takové vozidlo po opravě brzd měli nějakou dobu testovat mimo provoz (jestli se závada znovu neobjeví)? To auto tě, jako majitele, stojí peníze, i když stojí a nic neveze. Minimálně na pojištění, ale třeba taky mzdu řidiče, pokud pro něj nemáš náhradní vozidlo... To je velká utopie.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam