• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    JFM: Tvoje logika je jakási pokřivená (a moje logika to tedy vážně není i když tvrdíš, že ano - nic z toho mi nedává smysl).

    SPM: Představ si, že většina cyklistů jsou zároveň i řidiči. Hustý, co?
    LAZARIUS
    LAZARIUS --- ---
    SPM: zákon o provozu na pozemních komunikacích třeba jo :)
    SPM
    SPM --- ---
    RANO: no pise se tu klub slusnych ridicu... cyklistovi se ridic tusim nerika :-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    JFM: Ještě jsi zapomněl na to, že když se chodci jde špatně po chodníku, třeba proto že má ten chodník špatný povrch, nevhodný třeba pro dámské boty na jehlách, zcela automaticky ho/jí to opravňuje jít uprostřed cyklopruhu a cyklisti za ním/ní rádi pojedou krokem a budou se u toho usmívat.
    JFM
    JFM --- ---
    CAIDEL: Ne, neseru na to, necpu se na kole mezi auta na hlavní cestě.
    A podle tvojí logiky by asi bylo v pořádku, kdybych jezdil autem po cyklostezce kdyby
    a) silnice měla špatný povrch
    b) silnice byla ucpáná
    c) na silnici by bylo mnoho značek a omezení
    d+e) nevím, kudy vede silnice, ale tady vidím cyklostezku a je to blíž
    Že jsou cyklostezky špatně udělaný, na to si stěžuj na magistrátu, ale neopravňuje tě to k porušování pravidel a omezování ostatních
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    JFM: No, u špatně provedené stezky nejde úplně o to, že by se CAIDEL rozhodl (já narozdíl třeba od Samouta po A2 normálně jezdím a koneckonců ty na to sám sereš zjevně ještě víc než já :), ale o to, že stezka může být objektivně provedená tak naprd, že je prostě v určité situaci nepoužitelná. Různý seznam (zdaleka ne kompletní) náhodných příčin:
    a) špatný povrch, takže je objektivně nesjízdná třeba pro silniční kola
    b) akce typu Lodě na vodě nebo nějaká dobrá párty mohou klidně vyřadit z provozu třeba celou náplavku a cyklista musí na silnici (což ale řidič neví a hloupě se vzteká)
    c) stezka taky může vypadat třeba takhle absurdně: http://kolo.cz/media/2014/10/30/X-20141030080058714.jpg
    d) v zákoně není specifikováno (naštěstí, protože si dovedu živě představit jak by taková definice vypadala) co přesně to znamená že je cyklostezka souběžná se silnicí. Znamená to, že vede hned vedle ní? Znamená to, že vede někde poblíž, třeba 20 metrů? Znamená to, že vede třeba o půlkiláku jinde? (u A2 kolem Modřan není nic divného, když A2 vede třeba o 400 metrů jinde). A teď - chci se napojit na hlavní, jet po ní někam 200 metrů a pak se zase odpojit. Jsi si jistý, že bych kvůli něčemu podobnému měl najezdit celkem třeba kilometr a půl po různých odbočkách? Pokud jedu do centra, je volba jasná, ale pokud jedu někam úplně jinam?
    e) jak mám vědět, že je někde souběžná cyklostezka? Pokud jezdím někde, kde to znám - jasně, ale pokud jedu někde poprvé (typicky meziměsto), tak to prostě ani nemusím vědět/tušit, neboť dopravní značení je místy takové.... diskutabilní a zrovna na to, že někde poblíž vede taky stezka neupozorňuje a držet se silnice, která má značení o dost lepší je pak zcela logické.

    A pak třeba perličky typu "cyklisto sesedni z kola" a to i třeba na cyklistické magistrále. Počítám, že pokud fláknu na magistrálu někde u I.P. Pavlova ceduli "vystupte z auta a auto 5 metrů tlačte", tak asi dost rychle zjistím, že řidiči se dělí na dvě kategorie: na ty, co ceduli zcela ignorují a na ty, co to začali objíždět okolními uličkami (dělení by asi ovlivňovalo jak moc by u cedule stáli policajti). A část řidičů samozřejmě pojede úplně jinudy. Počet tlačících řidičů by asi moc velký nebyl. No a u cyklistů je to úplně stejné.
    KUHL
    KUHL --- ---
    A když jsme u těch slušných řidičů - co motorky (a skútry) co jezdej po cyklostezkach? To vidam po praze velice často..
    JFM
    JFM --- ---
    Cyklostezky / cyklopruhy se (alespoň v Praze) nestaví podle zdravého rozumu, ale podle nějaké zvrácené ideologie - viz ing. arch, Cach, radní Scheinherr a další cyklobojovníci z Automatu. Takže v praxi to pak nevyhoví ani cyklistům, ani motoristům.
    A když už je cyklozteka špatně provedená, tak CAIDEL řekne, že po ní proto jezit nebude, a pojede po souběžný silnici. Což je právě ta běžná cyklistická bezohlednost (a nedoržení zákona).
    Kdyby si motorista řekl "tahle silnice je špatně provedená, kašlu na pravidla, pojedu po cyklostezce", tak se asi všichni cyklisti naserou. Ale to se právě neděje. TO je ten rozdíl. Jezdí po cestách, kde nemají bejt, po chodnících, přechodech atd. Ale jakmile maj někde nějaké "právo" vůči ostatním, tak ho důsledně požadují.
    PS: Sám jezdím na kole často. V Praze vytvořené cyklostezky a cyklopruhy využívám minimálně - jsou většinou úplně na hovno a i předtím existovala variantní cesta pro cyklisty, po vedlejších cestách a pod. Na šestce to vidím neustále: Na Petřinách cyklopruh prázdný, kola jezdí Pod Novým Lesem; Evropaská - je tam cyklostezka, ale většina cyklistů jezdí Kladenskou - jiní na to kašlou a cpou se mezi auta na Evpropský, povinnost použít cyklostezku maj na banánu; Podbabská je s cyklostezkou, většina cyklistů na silnici.
    Takže milí cyklisti: Tohle je auditko slušných řidičů - chovají se slušně i vůči vám, ale vy to neděláte - brečet můžete v jiných klubech.
    RANO
    RANO --- ---
    SPM: tenhle cyklistickej pohled na věc vychází z toho, že nemám kolo jen na to, abych se jel o víkendu rekreovat, ale najezdím na kole bezmála deset tisíc kilometrů ročně po městě, řidičák mám, ale autem mám tak půlku. podsouvat mi něco netřeba .)
    ta "minimální rychlost" znamená po městě průměr přes 25kmh včetně respektování semaforů, přechodů a tak, fakt se v téhle diskuzi nebavíš s hipstrama na kolech holandskýho typu s košíkem. zároveň je jasná nějaká součinnost, že kde mi dává smysl se klidit ke straně, tam to dělám. dělám si legraci z lidí, co jsou celí nesví z toho, že po městě jede kolo a nevědí, jak s danou situací naložit, potažmo třeba na cyklisty křičí, i když nejsou v právu.
    a pak si dělám prdel z příspěvku id wrigley na téma "cyklisti mě ohrožujou tím, že je můžu svou plechovkou přejet", ale zrovna u toho člověka mě nějakej victim blaming fakt nepřekvapuje. tady to holt našlo publikum.

    SAMOUT: pro modelovou situaci "potřebuju se dostat z chodova na holešovice" je metro úplně ideální příklad, ano. třeba bělohradská > rohanské nábřeží to nefunguje, dtto velká část, co člověk v reálném životě může potřebovat. bylo by dobrý se na tom kole někdy tím městem svézt.

    SAMOUT: už vidím, jakej bude řev, až někdo podobný řešení nabídne autům, třeba že nemůžou po smetanovo nábřeží... oh wait. dík za cykloturistickej pohled na věc, takécyklisto.

    SPM: 4x pomalejší... auditko o autech... jsem myslel, že je to auditko, kde se lidi baví o situacích v provozu, káry se řeší vedle.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    jinak ad budování cyklopruhů, dneska jsem po delší době jela ze Suchdola na Dejvickou - místo dvou stoupacích pruhů do kopce jsou teď po obou stranách silnice cyklopruhy.
    Cyklistu jsem tam nepotkala snad ani jednou v životě (ač jsem tudy jezdívala několik let dvakrát denně), zato autobus/náklaďák, který se v zimě zaseknul a nemohl vyjet do kopce, pravidelně. To bude v zimě hodně velké mrzení, až namrzne :-(
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: (a teda ten blábol "schválně se mi cpeš SEM, i když nemusíš" si vyprošuju - to je úplně tentýž nesmysl, jako "dyť nikdo nemusí do centra autem, prostě se to zavře a hotovo". Když nemusím, taky nepojedu na truc s provozem. To ale asi je moc složitý.)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Traktory a rolby po centru Prahy jezdí taky, když jsme u toho...jenom teda vypadají jako "retro auta pro turisti" ;) A taky jezdí cca 30...těm teda taky přikážeš, že víš nejlíp, co je pro jejich blaho, nebo mají motor, a tak jsou v poho?

    A zase "nacpe" - to je nějak tvoje silnice? Si tam dej zákaz vjezdu, když ti tam jezdí lidi...asi píšu mongolsky nebo co: kokoti jsou "já jezdím tudy, tobě budu určovat, kam smíš, podle toho, jak se zrovna vyspím."
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: Ono po ní stejně tak můžeš jezdit traktorem, ale ostatní si o tobě asi taky nebudou myslet, že je to normální :-)

    Někdy minulý rok jsme měli nějaký pěší výlet ve východních Čechách v Polském pohraničí. Někam jsme dojeli autem, odsud autobusem a vraceli jsme se zpátky lesem. Zapadlý kout republiky, obce s pár obyvateli, klikaté kopcovité a úzké cesty. Na řízení autobusu fakt mizerné, autobusák to projížděl v klidu, rychlost tak okolo 40km/h. Dojel ho nějaký osobák. Autobusák na prvním místě, kde to šlo, uhnul do strany a to auto pustil. Byl úplně stejným účastníkem provozu jako to auto, má stejná práva, to auto ani nějak úplně výraznějš rychlejš jet nemohlo (narozdíl od příkladů auto vs cyklista), ale autobusák ho pustil. A cyklista ve městě? Nacpe se na nejvytíženější komunikaci ve městě, kde je 4x pomalejší než stovky lidí okolo něj (a dělá tím nebezpečné situace), ale není mu to vůbec blbé, protože je stejný účastník provozu, má stejná práva, blablabla, kokoti jsou co jezdí autem. A tohle ještě chodí psát do audítka o autech a pak se hrozně diví, že většinu lidí sere a nemaj je rádi :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Protože Legerova je silnice pro motorová vozidla...u tebe v hlavě. Tak to jo, jít léčit bych se měl já. Neboj, to přejde.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    AXTHEB: Jo, zcela rozhodne. Cyklistika holt vyzaduje trochu namahy, a to odjakziva...


    PISKVOR: Jako cyklista cymklistovi ti rikam, ze by ses mel jit lecit... Tvuj argument uznam pouze v pripade, ze ty autum povolis vjezd na cyklostezku beznou rychlosti 50 km/h (coz je uplne stejna picovina). Prave kvuli takovym dementum, jako jsi ty, ma mestska cyklistika tak spatnou povest. A zcela opravnene.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: (a mimochodem, kdo mě vytroubí, že mám jet jinudy, když pojedu po Smetanově nábřeží a Křižovnickou, když pojedu tady oklikou? A dobrý den, pane autokomunisto, měl jsem to objet vrchem, po magistrále, říkáte, aha.)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: A znovu a zase: Jáàá První ti nadiktuju, kudy přesně z legálních cest máš jet ty, protože jááá, zatímco jááá pojedu kteroukoliv z legálních cest, protože co je komu do toho. Sociální inženýrství!!! Sdílejte než to smažou!!!!! (skryté titulky: ty věty s vykřičníky jsou sarkasmus)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SAMOUT: Jakože 7 místo 4 kilometrů? Opravdu příčetná alternativa, takhle na kole.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    A to ty vole po tý praze prostě nemůžete chodit pěšky? Dyt je tak krásná :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PISKVOR: To je VELMI invalidni priklad. Spodem po cyklostezce A2, i od Manesa, kde neni, se to da pricetne objet.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Zkus si to s tím kolem třeba z Vyšehradu na Florenc v osm ráno, a dej vědět, jak pochodíš ;)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: To můžeš i místo auta, a přesto máme SJM - a pod ní metro C. "Já mám právo si svobodně volit způsob dopravy, protože jsem Jááááá; vy ostatní, no, vám tady nahodím pár skoro-alternativ, abyste se mi nepletli do cesty."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam