• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    RANO: no pise se tu klub slusnych ridicu... cyklistovi se ridic tusim nerika :-)
    JFM
    JFM --- ---
    Cyklostezky / cyklopruhy se (alespoň v Praze) nestaví podle zdravého rozumu, ale podle nějaké zvrácené ideologie - viz ing. arch, Cach, radní Scheinherr a další cyklobojovníci z Automatu. Takže v praxi to pak nevyhoví ani cyklistům, ani motoristům.
    A když už je cyklozteka špatně provedená, tak CAIDEL řekne, že po ní proto jezit nebude, a pojede po souběžný silnici. Což je právě ta běžná cyklistická bezohlednost (a nedoržení zákona).
    Kdyby si motorista řekl "tahle silnice je špatně provedená, kašlu na pravidla, pojedu po cyklostezce", tak se asi všichni cyklisti naserou. Ale to se právě neděje. TO je ten rozdíl. Jezdí po cestách, kde nemají bejt, po chodnících, přechodech atd. Ale jakmile maj někde nějaké "právo" vůči ostatním, tak ho důsledně požadují.
    PS: Sám jezdím na kole často. V Praze vytvořené cyklostezky a cyklopruhy využívám minimálně - jsou většinou úplně na hovno a i předtím existovala variantní cesta pro cyklisty, po vedlejších cestách a pod. Na šestce to vidím neustále: Na Petřinách cyklopruh prázdný, kola jezdí Pod Novým Lesem; Evropaská - je tam cyklostezka, ale většina cyklistů jezdí Kladenskou - jiní na to kašlou a cpou se mezi auta na Evpropský, povinnost použít cyklostezku maj na banánu; Podbabská je s cyklostezkou, většina cyklistů na silnici.
    Takže milí cyklisti: Tohle je auditko slušných řidičů - chovají se slušně i vůči vám, ale vy to neděláte - brečet můžete v jiných klubech.
    RANO
    RANO --- ---
    SPM: tenhle cyklistickej pohled na věc vychází z toho, že nemám kolo jen na to, abych se jel o víkendu rekreovat, ale najezdím na kole bezmála deset tisíc kilometrů ročně po městě, řidičák mám, ale autem mám tak půlku. podsouvat mi něco netřeba .)
    ta "minimální rychlost" znamená po městě průměr přes 25kmh včetně respektování semaforů, přechodů a tak, fakt se v téhle diskuzi nebavíš s hipstrama na kolech holandskýho typu s košíkem. zároveň je jasná nějaká součinnost, že kde mi dává smysl se klidit ke straně, tam to dělám. dělám si legraci z lidí, co jsou celí nesví z toho, že po městě jede kolo a nevědí, jak s danou situací naložit, potažmo třeba na cyklisty křičí, i když nejsou v právu.
    a pak si dělám prdel z příspěvku id wrigley na téma "cyklisti mě ohrožujou tím, že je můžu svou plechovkou přejet", ale zrovna u toho člověka mě nějakej victim blaming fakt nepřekvapuje. tady to holt našlo publikum.

    SAMOUT: pro modelovou situaci "potřebuju se dostat z chodova na holešovice" je metro úplně ideální příklad, ano. třeba bělohradská > rohanské nábřeží to nefunguje, dtto velká část, co člověk v reálném životě může potřebovat. bylo by dobrý se na tom kole někdy tím městem svézt.

    SAMOUT: už vidím, jakej bude řev, až někdo podobný řešení nabídne autům, třeba že nemůžou po smetanovo nábřeží... oh wait. dík za cykloturistickej pohled na věc, takécyklisto.

    SPM: 4x pomalejší... auditko o autech... jsem myslel, že je to auditko, kde se lidi baví o situacích v provozu, káry se řeší vedle.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    jinak ad budování cyklopruhů, dneska jsem po delší době jela ze Suchdola na Dejvickou - místo dvou stoupacích pruhů do kopce jsou teď po obou stranách silnice cyklopruhy.
    Cyklistu jsem tam nepotkala snad ani jednou v životě (ač jsem tudy jezdívala několik let dvakrát denně), zato autobus/náklaďák, který se v zimě zaseknul a nemohl vyjet do kopce, pravidelně. To bude v zimě hodně velké mrzení, až namrzne :-(
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: (a teda ten blábol "schválně se mi cpeš SEM, i když nemusíš" si vyprošuju - to je úplně tentýž nesmysl, jako "dyť nikdo nemusí do centra autem, prostě se to zavře a hotovo". Když nemusím, taky nepojedu na truc s provozem. To ale asi je moc složitý.)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Traktory a rolby po centru Prahy jezdí taky, když jsme u toho...jenom teda vypadají jako "retro auta pro turisti" ;) A taky jezdí cca 30...těm teda taky přikážeš, že víš nejlíp, co je pro jejich blaho, nebo mají motor, a tak jsou v poho?

    A zase "nacpe" - to je nějak tvoje silnice? Si tam dej zákaz vjezdu, když ti tam jezdí lidi...asi píšu mongolsky nebo co: kokoti jsou "já jezdím tudy, tobě budu určovat, kam smíš, podle toho, jak se zrovna vyspím."
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: Ono po ní stejně tak můžeš jezdit traktorem, ale ostatní si o tobě asi taky nebudou myslet, že je to normální :-)

    Někdy minulý rok jsme měli nějaký pěší výlet ve východních Čechách v Polském pohraničí. Někam jsme dojeli autem, odsud autobusem a vraceli jsme se zpátky lesem. Zapadlý kout republiky, obce s pár obyvateli, klikaté kopcovité a úzké cesty. Na řízení autobusu fakt mizerné, autobusák to projížděl v klidu, rychlost tak okolo 40km/h. Dojel ho nějaký osobák. Autobusák na prvním místě, kde to šlo, uhnul do strany a to auto pustil. Byl úplně stejným účastníkem provozu jako to auto, má stejná práva, to auto ani nějak úplně výraznějš rychlejš jet nemohlo (narozdíl od příkladů auto vs cyklista), ale autobusák ho pustil. A cyklista ve městě? Nacpe se na nejvytíženější komunikaci ve městě, kde je 4x pomalejší než stovky lidí okolo něj (a dělá tím nebezpečné situace), ale není mu to vůbec blbé, protože je stejný účastník provozu, má stejná práva, blablabla, kokoti jsou co jezdí autem. A tohle ještě chodí psát do audítka o autech a pak se hrozně diví, že většinu lidí sere a nemaj je rádi :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Protože Legerova je silnice pro motorová vozidla...u tebe v hlavě. Tak to jo, jít léčit bych se měl já. Neboj, to přejde.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    AXTHEB: Jo, zcela rozhodne. Cyklistika holt vyzaduje trochu namahy, a to odjakziva...


    PISKVOR: Jako cyklista cymklistovi ti rikam, ze by ses mel jit lecit... Tvuj argument uznam pouze v pripade, ze ty autum povolis vjezd na cyklostezku beznou rychlosti 50 km/h (coz je uplne stejna picovina). Prave kvuli takovym dementum, jako jsi ty, ma mestska cyklistika tak spatnou povest. A zcela opravnene.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: (a mimochodem, kdo mě vytroubí, že mám jet jinudy, když pojedu po Smetanově nábřeží a Křižovnickou, když pojedu tady oklikou? A dobrý den, pane autokomunisto, měl jsem to objet vrchem, po magistrále, říkáte, aha.)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: A znovu a zase: Jáàá První ti nadiktuju, kudy přesně z legálních cest máš jet ty, protože jááá, zatímco jááá pojedu kteroukoliv z legálních cest, protože co je komu do toho. Sociální inženýrství!!! Sdílejte než to smažou!!!!! (skryté titulky: ty věty s vykřičníky jsou sarkasmus)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SAMOUT: Jakože 7 místo 4 kilometrů? Opravdu příčetná alternativa, takhle na kole.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    A to ty vole po tý praze prostě nemůžete chodit pěšky? Dyt je tak krásná :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PISKVOR: To je VELMI invalidni priklad. Spodem po cyklostezce A2, i od Manesa, kde neni, se to da pricetne objet.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Zkus si to s tím kolem třeba z Vyšehradu na Florenc v osm ráno, a dej vědět, jak pochodíš ;)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: To můžeš i místo auta, a přesto máme SJM - a pod ní metro C. "Já mám právo si svobodně volit způsob dopravy, protože jsem Jááááá; vy ostatní, no, vám tady nahodím pár skoro-alternativ, abyste se mi nepletli do cesty."
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SAMOUT: Ano, nejspíš by se našlo pár specifických use cases, kdy se to tak skutečně dá udělat. A ano, nejspíš to tak taky leckdo dělá. Pro ostatní případy to holt ale asi bude nepoužitelné a asi to budeš muset respektovat.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    CAIDEL: Existuje, metro, do kteryho muzes i s kolem. Trasa C naprosto verne kopiruje magistralu od Chodova az po Nadrazi Holesovice. Takze se muzes popovezt do prislusne stanice (pokud chces k Bulharu, tak Hlavak, a pak se po Vinohradech, Zizkovu nebo Karline vesele prohanet na kole.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    CAIDEL: to víš že ne ;)
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SPM:
    Proč jezdí auta po magistrále prostředkem města? Protože v řadě případů neexistuje inteligentní alternativa.
    Proč jezdí cyklisté po magistrále prostředkem města? Protože v řadě případů neexistuje inteligentní alternativa.

    ADAMIRA: Nepochopils. Nevadí.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    CAIDEL: Ano, přesně tak, chodník je pro chodce, nepamatuju se kdy mě naposled na chodníku ohrozil motorista (který tam nemá co dělat), často mě tam ale ohrožuje cyklista (který tam nemá co dělat). - tzn. mnohem častěji vidím tohle chování u cyklistů (kterých je v Praze řádově mín než automobilů) a z tohodle mého pozorování a subjektivního pocitu mi vychází, že cyklisti maj mnohem častěji tendenci kašlat na dopravní předpisy, protože přece nejsou auto.

    Nedělá to z chodců nebo automobilistů něco horšího nebo lepšího.

    Hezkej příběh ze sjezdovky ale úplně irelevantní.

    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: A už zase jsme u toho, že městská ulice je tvoje, abys po ní jezdil 80, a cyklista ti ji bere. Ne, ne, a ne, ani jedno z toho.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam