JFM: No, u špatně provedené stezky nejde úplně o to, že by se CAIDEL rozhodl (já narozdíl třeba od Samouta po A2 normálně jezdím a koneckonců ty na to sám sereš zjevně ještě víc než já :), ale o to, že stezka může být objektivně provedená tak naprd, že je prostě v určité situaci nepoužitelná. Různý seznam (zdaleka ne kompletní) náhodných příčin:
a) špatný povrch, takže je objektivně nesjízdná třeba pro silniční kola
b) akce typu Lodě na vodě nebo nějaká dobrá párty mohou klidně vyřadit z provozu třeba celou náplavku a cyklista musí na silnici (což ale řidič neví a hloupě se vzteká)
c) stezka taky může vypadat třeba takhle absurdně:
http://kolo.cz/media/2014/10/30/X-20141030080058714.jpg
d) v zákoně není specifikováno (naštěstí, protože si dovedu živě představit jak by taková definice vypadala) co přesně to znamená že je cyklostezka souběžná se silnicí. Znamená to, že vede hned vedle ní? Znamená to, že vede někde poblíž, třeba 20 metrů? Znamená to, že vede třeba o půlkiláku jinde? (u A2 kolem Modřan není nic divného, když A2 vede třeba o 400 metrů jinde). A teď - chci se napojit na hlavní, jet po ní někam 200 metrů a pak se zase odpojit. Jsi si jistý, že bych kvůli něčemu podobnému měl najezdit celkem třeba kilometr a půl po různých odbočkách? Pokud jedu do centra, je volba jasná, ale pokud jedu někam úplně jinam?
e) jak mám vědět, že je někde souběžná cyklostezka? Pokud jezdím někde, kde to znám - jasně, ale pokud jedu někde poprvé (typicky meziměsto), tak to prostě ani nemusím vědět/tušit, neboť dopravní značení je místy takové.... diskutabilní a zrovna na to, že někde poblíž vede taky stezka neupozorňuje a držet se silnice, která má značení o dost lepší je pak zcela logické.
A pak třeba perličky typu "cyklisto sesedni z kola" a to i třeba na cyklistické magistrále. Počítám, že pokud fláknu na magistrálu někde u I.P. Pavlova ceduli "vystupte z auta a auto 5 metrů tlačte", tak asi dost rychle zjistím, že řidiči se dělí na dvě kategorie: na ty, co ceduli zcela ignorují a na ty, co to začali objíždět okolními uličkami (dělení by asi ovlivňovalo jak moc by u cedule stáli policajti). A část řidičů samozřejmě pojede úplně jinudy. Počet tlačících řidičů by asi moc velký nebyl. No a u cyklistů je to úplně stejné.