• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    RALI
    RALI --- ---
    TRISSIE: vsechny dopravni prostredky muze ridit cvicena opice, a podle toho to taky zacina vypadat...

    napriklad vubec nechapu profesni ridicak, to by uz spis meli testovat nekoho, kdo vytahne auto jednou za rok na dusicky, zda si jeste vsechno pamatuje, nez lidi, co za volantem sedi denne...

    a jo, je mezi kamionakama spousta nezkusenej, premachrovanejch a mnoha jinymi zpusoby nebezpecnejch lidi, stejne jako u motorkaru, ridicu dodavek, osobaku, kolobezekl, bicyklu, traktoru atd..

    to bych stipal prdeli hrebiky, tohle se mi stat.
    A popojela si, kdyz uz pesec uskocil, nebo jsi cekala na ranu? :D
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    TRISSIE: Tak kamionaci jsou kapitola sama pro sebe. I kdyz po tom, co jsem videl predvadet ridice nakladaku a busu ve Vietnamu, jsem na ty v Evrope vyrazne smirlivejsi.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    BINARY_PARANOIC: s těma kamioňákama... moderní kamiony může řídit prakticky cvičená opice a podle toho to začíná vypadat :-(

    Zrovna včera mě kamion málem sestřelil - pouštěla jsem chodce na přechodu (ve městě, na padesátce, přechod označený i na značce nad silnicí), ale v protisměru zastavilo až třetí, takže jsem tam stála už dobrých pět vteřin, když najednou chodec oči navrch hlavy, uskočil dozadu - za mnou strašný rámus a když jsem se koukla do zpětnýho zrcátka, tak asi metr za mnou kamion s vyvráceným předkem, musel brzdit vším včetně motorové brzdy a ještě mu to vyšlo jen o to, že tahač stočil do pangejtu (mezi tahačem a návěsem úhel 45 stupňů, jet o trochu rychlejc, tak ho ten tahač strhne...)
    Klepala jsem se ještě doma, hlavně teda při myšlence, že kdyby chodec už v tu chvíli přecházel a kamion to do mě napral, tak sice já budu nejspíš v cajku (přeci jen v dodávce jsou deformační zóny od zadku HODNĚ dlouhý), jasně nevinná, ale budu to moje auto, co toho chudáka zabije.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BINARY_PARANOIC: Rozdil tkvi v tom, ze motorista musel aspon jednou delat zkousky z predpisu, a tedy aspon okrajove tusi co kde jak nac proc. Militantni mestsky cyklista nikdy zadny zkousky nedelal, bo nema ridicak, tedy vubec netusi ktera bije, zcela ignoruje vyznam dopravniho znaceni (mozna ho ani nezna), a je mu to srdecne u prdele, protoze celej svet se musi prizpusobit jemu, neb on je nadrazena rasa povznesena nad svetske zakony. Ridic dvoustopych i jednostopych motorovych vozidel je kvuli takovym neustale jednou nohou v kriminale.
    SPM
    SPM --- ---
    Začínám mít taky pocit, že na tu červenou jezdí proto, že jim chudákům nikdo nevysvětlil, že se na červenou taky nejezdí :-) Najel do rohu křižovatky, tam zjisitl že v tom volném směru furt něco jede, tak čekal, dočkal se až ve chvíli, kdy stejně z toho místa, kde projel na červenou padla zelená, tak se tam nacpal a vjel pod auto, které tam mezitím dojelo a čekalo (a asi úplně nečekalo že cyklista stojící někde bokem za křižovatkou se zase bude cpát pod auto). Časová úspora 0, jednomu vlítne pod kola, další řada aut co jela na zelenou se akorát musela soustředit na to, jestli jim pod ty kola vlítne nebo ne, když tam takhle čeká. No nic, kokoti jsou všude, ale jenom k tomu poměru lidí - na téhle křižovatce stojím denně už 5 let, cyklistů tam taky je poměrně dost, protože na té cestě je něco jako příroda. A co si tak vybavuju, tak za těch 5 let z té křižovatky na červenou neprojelo ani jedno auto, na tom přechodu na červenou prošel jeden chodec (vedl v ruce kolo), ale cyklistů co tam zastaví je méně než 50%.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SAMOUT: zjevně mají společného předchůdce se speciálním živočišným druhem „militantní městský motorista z předsvědčení“. Takovej je v mnoha případech pouze motorista (a na jeho návycích stran pohybu v provozu je to kua znát).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BINARY_PARANOIC: "drtivá většina cyklistů jsou zároveň jindy motoristé" - tady je rec o specialnim zivocisnem druhu "militantni mestsky cyklista z presvedceni". Takovej je v mnoha pripadech pouze cyklista (a na jeho navycich stran pohybu v provozu je to kua znat).
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Mno…porušují cyklisti předpisy častěji, než motiristé? S velkou pravděpodobností ano. Porušují chodci predpisy častěji, než cyklisté? S velkou pravděpodobností ano. Jsou tedy cyklisté větší kokoti než motoristé a chodci větší kokoti než cyklisté? No…ne. Už proto, že drtivá většina cyklistů jsou zároveň jindy motoristé a jindy chodci. Mám spíše pocit, že čím „nebezpečnější“ dopravní prostředek člověk v danou chvíli používá, tím méně si troufne pravidla (~předvídatelnost) porušovat. Věřím, že z pohledu kamioňáků se chovají jako naprostá hovada nerespektující pravidla řidiči osobáků, pro strojvůdce budou naprostá hovada nerespektující pravidla řidiči kamionů, pro dopravní piloty budou naprostá hovada nerespektující pravidla strojvůdci a pro astronauty budou naprostá hovada nerespektující pravidla piloti dopravních letadel :)

    Ano, lidi se často chovají jako dementi. Bohužel. Ale tenhle hejt tu na motoristy (vskutečnosti možná cyklisty v autě), tu na cyklisty (vskutečnosti možná motoristy na kole), tu na chodce (vskutečnosti možná motoristy a cyklisty jdoucí pěšky) fakt způsobuje jen další zvyšování arogance a demence na silnicích. Jako ničemu nepomůže cyklista klestící si cestu davem po chodníku, tak fakt ničemu nepomůže motorista, co při předjíždění ostřikovačem oblaží cyklistu jen protože „zkurvenej pumpičkář“.

    Z vlastní zkušenosti, kdy se pohybuji často po Praze jak autem, tak pěšky, tak i na kole, je suverénně nejméně příjemným zážitkem to kolo (byť je mi nejbližší a i díky zkušenosti ze zahraničí to považuji v kombinaci s funkční MHD za ideální městský dopravní prostředek). Upřímně mám snad pocit, že spoustu cyklopruhů je dělaná „z trucu“ — nepomáhá ani cyklistům, ani motoristům, jen navyšuje čísla v tabulce „km cyklopruhů v Praze“. Ale procento kokotů vidím ve všech třech skupinách podobné :)

    A propos — každý úsek, kde dá cyklista přednost silnici sdílené s motoristy před paralelní stezkou pro cyklisty, je především známka blbě udělané cyklostezky.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    GLOBETROTTER: Klid, prosimte, momentálně jezdim víc autem než na kole.Cyklisti mi nevadí vůbec a je mi jedno kudy jezdí, ono když mládí projezdis na kole, po Praze, po přírodě, po silnicích tak te nic moc nerozhodi. To spis ridici delaj nesmysly.Ale rozhodne mi dala na zakladce víc přednáška v rámci školy jak se chovat na silnici, než to jestli jsem znal, nebo bych mel znát nejakej "zákon". Neměl by mít tedy každej malej špunt na maloměstě nastudovány litery než sedne chudák na kolo a dojede babce pro nákup?

    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    GLOBETROTTER: Ale ono nepatří. Mělo by a kdysi dávno patřilo, ale pak se změnilo značení a už nepatří. Přesně jak říká PISKVOR.

    Jinak jak jsme se tu mohli přesvědčit třeba předevčírem, leckteří řidiči (a nebylo to jen o THE_MIRACLE) také neví, že cyklista je zprava podjet klidně může.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    FRIZER: To si z nás děláš prdel? Nechceš snad říci, že to, že cyklisti neznají zákony, můžou všichni ostatní? Tohle je přesně typická arogance pumpiček (slušným cyklistům se omlouvám).
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    KIE: Ok, máte pravdu tedy. Ten zákon jsem si přečetl, když byl nahozen odkaz, děkuji. Ale kolik cyklistů to zná?!, a neni to o ignoraci cyklistů. Zákony si nikdo nečte pokud se ho osobně netýkají, nebo se mu nehodí k praxi.
    KIE
    KIE --- ---
    FRIZER: demagogie , najdi si to slovo ve slovníku.

    Tuhle povinnost mají, akorát cyklisti zákony nečtou a nepotřebují, ty jsou pro ty okolo:

    z.č. 361/2000 sb.
    57

    (1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.

    FRIZER: tohle není třeba znát slovo od slova - jediný co jako cyklista máš vědět, že musíš použít cyklostezku. Stejně jako řidič motorového vozidla máš vědět , že ji použít nesmíš.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    JFM: Jasně no, a ted kolik účastníků provozu je schopnejch tohle znát slovo od slova, nebo dokonce citovat. Jediní kdo se nad tim ukájejí jsou komisaři, někteří učitelé autoškol,lidi z pojistovny a pár policajtů. Pokud by to bylo tak důležité tak je to minimálně v otázkách k tomu, než člověka vypustí na silnici....ale to opravdu není
    JFM
    JFM --- ---
    FRIZER: Tahle nějaká sbírka je platný Zákon o provozu na pozemních komunikacích, řekl bych základní norma z pohledu všech účastníků provozu. Ale tebe to pan policajt na dopravním hřišti neučil, tak to pro tebe neplatí, že :)
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    JFM: Super, tak jsi vytáhnul nějakou sbírku, která je dobrá tak maximálně pro měštáky. Protože v testech do autoškoly nic takového uvedené není, a obecné povědomí v populaci k tomute bude možná tak na jednom procentu.

    Trochu mi to připomíná Stopařova průvodce kdy si pozemštané měli přečíst o bourání Země a vyjádřit se k tomu, protože přeci....

    No ještě že na základce měli učitelky dost rozumu, a brali nás do Muzea Policie na hřiště se silnicemi a značkami kde nám policista vykládal co a jak.... snad se to ještě dělá
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PISKVOR: Jasně, jde o inteligenci, slušnost a toleranci.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GLOBETROTTER: "dlažba tam zůstala"
    "kecáš, dlažba tam zůstala!"

    Jo, ten pás tam je. A jo, dá se po něm jet na kole - ale značení "smíšená pěší a cyklo stezka" jsou už deset let sundaný, ba i piktogramy kola, který na tom pásu byly. Od toho se odvíjí hlavně to, zda tu trasu použít nesmím (původní stav, pěší zóna), musím (před 10 lety), nebo smím, ale nemusím (teď).
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PISKVOR: Tak to regulérně kecáš. Mému nejstaršímu dítěti (o kterém tedy vím) je míň než 10. Na náplavce mezi Výtoní (resp.možná dál směr Podolí) a Mánesem je na náplavce mezi velkými kočičími hlavami pruh, ohraničený (žulovými?) pásy a uvnitř něho jsou menší kočičí hlavy. Stačí se podívat na "panorama" na mapy.cz. Chodil jsem tam s kočárkem s oběma dětmi, tedy i nedávno, s jedním kolem kočárku na tom žulovém pásu, vždy jakoby v protisměru a když se blížil cyklista, uhnul jsem.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GLOBETROTTER: A taky se vždy jezdilo nalevo, a ve městě 60.

    Už cca před deseti lety bylo pečlivě odstraněno cokoli, co by mohlo připomínat cyklostezku. Ano, dlažba tam zůstala, a ano, skrz obytnou zónu se smí projet i na kole, a obecně i autem (za jistých podmínek), ale to je přesně ta situace "podle stavu v mý hlavě musíš povinně jet tudy, po tý cyklostezce, která tam sice v reálu není, a rozhodně ne po nábřeží, který je v mý hlavě dálnicí - a to už je tvůj problém."
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Některým lidem by prospělo, vystrčit nos z velkoměsta.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    GLOBETROTTER: Teda jestli to tam správce náplavky nenechal překopat, byla tam vždy plocha pro cyklisty.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam