• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: no, ano, každej ví, že automat je pro debily, ale neumí použít ten fofrklacek mezi sedačkama :-)) A úplně nejlepší je to u těch závodníků, co to na dálnici pošlou z nájezdu rovnou do levýho, klepou se tam těch 60km/h, já furt doufám, že zrychlí, nezrychlí, takže hamtám po brzdě, abych zabrzdil na těch jeho 60km/h a když dobrzdím, tak se mu ten turbochrocht probere z letargie a vystřelí dopředu... (a pak ještě v hospodě vykládá, jak mu to táhne vocpoda... teda, vykládal, než mu je zavřeli :-)) ).

    TOOMIX: Na druhou stranu, zase teď vyjet z toho dvora té pivo prodejny, co je na té fotce, je šílený peklo :-) Jsem tam shodou okolností na podzim byl. Upřímně si ani nevybavuju, co jsem na tom kruháči řešil (jel jsem to odspoda doleva, takže jsem měl teda dávat přednost těm od kolejím), ale přišlo mi to dost divoký :-) Nicméně ten výjezd z toho dvora je úplně super, protože je tam vidět úplně kulový a ty auta po tom kruháči lítaj jak hovada. A protože je to kruháč, tak ještě ty auta najedou za tu zeď, kde přesně nejsou vidět :-) nevím teda jestli to předtím tady odsud bylo lepší, čekal bych že asi jo - ty auta rovně nejspíš byly o něco líp vidět a ty z vedlejší tam nemohly vlítnout tak rychle.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    SPM: jako je to blbý, ale vím jaký to bylo na hovno, když jelo auto rovně přes přejezd standardních 50km/h, já jsem byl na místě té černé Fabie Combi a nemohl jsem odbočit doleva, protože když jsem se už už rozjížděl, tak mi tam od přejezdu skočilo auto, které bylo vidět až v posledních cca 0.7s. A když už přes koleje rovně nic nejelo, tak mi jel někdo zprava, takže to tam člověk nějak poslal a čekal, že přes přejezd snad nic nejede. A navíc si představte, že doleva chce odbočit 15 aut, zrovna jede vlak a když přejede, tak pak jede rovně třeba 60 aut. To je lepší neodbočovat doleva, poslat do doprava, tam se po 200m otočit a pak to projet normálně rovně. To ta kruhová křižovatka vyřešila, a ikdyž je to na prd, tak je to asi nejlepší řešení, ovšem málokterý řidič jedoucí po kruhové křižovatce očekává, že bude uprostřed dávat najíždějícím přednost a naopak najíždějící neočekávají, že budou mít před těmi v křižovatce přednost
    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM: tak ja se vyjadroval spis k tomu Gumbovu "obecne", nez jen a pouze k situaci na sjezdu spojka / černý most - chlumecká...:-) obecne bych tipoval, ze pulka z tech lidi necumi, nepredvida a resi podobny situace na posledni chvili a slepe se podrizuje zivotnimu tempu nakyho dedka vepredu, do kteryho baba pri 70 na 80 husti, aby zpomalil a ruzne mu kolem ukazuje rukama.
    nicmene teda podradit na 2/3 a zrychlit behem par vterin na 60-80 kmh snad dneska zvladne kazdy auto. ale ne ridic.

    TOOMIX: taky hnus, vubec nevim, pro kterou fotku hlasovat.
    SPM
    SPM --- ---
    TOOMIX: To je ale blbá křižovatka :-) Ale upřímně znám jinou s podobně umístěnými kolejemi, kde není kruháč, ale zase ta silnice s kolejema je vedlejší a nikoho to tam nepálí :-) (pravda teda, že kamiony v tomhle místě asi moc nejezdí a jedno kratší auto se mezi křižovatku a koleje vejde).
    SPM
    SPM --- ---
    AMANT: Zařadit se za toho najíždějícího znamená to v průběžnym pruhu zahamtnout na těch 30km/h, ve většině případů... ty najíždějící tam jedou 30km/h (dobře, většinou 40) všichni, protože tam přijíždějí 270° točnou. Mezi místem kde najíždějí a kde se sjíždí, je pár metrů. Takže můžeš tipovat, jestli to auto co tam najíždí v téhle rychlosti bude nějak výrazně akcelerovat nebo se s tím bude cicmat jako většina ostatních, což znamená, že do tvého sjížděcího místa pojede 45km/h :-)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    AMANT: předtím to vypadalo takhle. Hlavní normálě rovně přes koleje, jenže vozidla co odbočovala z výhledu zprava doleva přes koleje (ta černá Fabia Combi), případně z protisměru odbočovala doleva, tak neviděla auta, která jela do kopečka a rovně přes koleje a kterým měla dát přednost, bývaly tam často nehody

    https://www.google.com/...!3m7!1e1!3m5!1s_nRUpdAZUzmUicOE71woBg!2e0!5s20110901T000000!7i13312!8i6656

    AMANT
    AMANT --- ---
    TOOMIX:
    TOOMIX:
    to je strasnej chliv. ani nechci videt, jak to tam vypadalo predtim, kdyz zvolili takovy reseni.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    DANYSEK: asi jo, naposled tam ženská pouštěla cyklisty
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Taky se mi stalo, že jsem jel z druhé strany (na obrázku zleva a točil jsem se doleva přes koleje) a vozidlo jedoucí z výhledu na obrázku mi tam vjelo, protože asi jede přece rovně, tak má přednost nebo nevím

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TOOMIX: asi je ta znacka _malo_ zvyraznena :D
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Ona stačí i tahle vypečená kruhová křižovatka v Mladé Boleslavi. Je těsně za přejezdem, a tak je uprostřed dej přednost v jízdě a přednost mají řidiči, kteří na ni najíždějí od kolejí (logicky, ať tam nikdo nezůstane stát). Nejednou jsem troubil na pitomce, co se neřídí značkama a na kolejích zastaví, protože se domnívá, že je u kruháče a dává přednost. Tu značku vpravo asi nevidí.

    https://www.google.com/...9.68h,95.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNllHJxZqG3Vc315zOuiz9Q!2e0!7i16384!8i8192

    AMANT
    AMANT --- ---
    SPM: i tak bych se proste v pozici "sjizdejiciho" snazil zaradit ZA toho najizdejiciho. ze to spousta najizdejicich je v takovy situaci schopna zahamtnout z 80 na 30 je dalsi vec.
    SPM
    SPM --- ---
    GUMBA: Ono je taky druhá věc, že 90% lidí se není schopno s tím autem rozjet... na sjezdu spojka / černý most - chlumecká, kde je ten pruh takhle stejně blbě kombinovaný (byť na městském okruhu, takže je tam 80 nebo 100km/h limit), jsem tam někomu takhle dost podobně blbě vjel taky. Protože prostě 90% auta co tam najíždí, tam najíždí 20km/h a zrychluje hůř, než ten naložený kamion, takže za ně se zařadit nejde (respektive jde, ale když v těch 80km/h v průběžnym pruhu dupnu po brzdě, abych mohl za ně, tak mi něco vletí do kufru) a před ně to jde stihnout v pohodě. Nicméně když tam pak najíždí někdo, kdo i zrychluje, tak to už tak v pohodě není... a ten prostor mezi nájezdem a sjezdem je poměrně dost malý na přehodnocování.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    A přitom tyhle situace by měly nastávat zcela minimálně, kdyby lidé dodržovali předpisy :)
    Nejen, že se správně má naplno využít celý připojovací pruh (to dělá celkem málokdo), ale totéž platí pro odbočovací pruh (tak to už nedělá skoro nikdo).

    K té přetlačované: jedou-li vedle sebe stejně rychle dvě auta (jedno v připojovacím a zároveň odbočovacím, druhé v normálním průběžném pruhu), tak samozřejmě jediná správná varianta je ta, že ten v průběžném se zařadí za to auto v připojovacím. (Logicky ten co sjíždí má být co nejdříve v odbočovacím, kdežto ten v připojujícím do toho pruhu patří až na samý konec). Kladu důraz na srovnatelnou rychlost obou aut (je jasné, že v situaci, kdy se připojuje plně naložený náklaďák, může být snazší se dostat před něj....)

    I když tohle je obecně dost rozšířená debilita, kdy lidé za každou cenu ve 150 předjíždí, ačkoliv se za 500 m chystají sjet z dálnice ...
    AMANT
    AMANT --- ---
    ono skoro vsechny sjezdy a najezdy jsou tam nahovno, vzdyt je to eRko formalne prepsany na dalnici..
    DARK_SAVANT
    DARK_SAVANT --- ---
    no.. tam to taky nemam rad, i kdyz mi teda prijde o chlup rizikovejsi dalsi sjezd: https://www.google.com/maps/@50.3821183,14.8937109,324m/data=!3m1!1e3

    tam se mi bezne stava, ze najizdim (taky smer Praha) a pretlacuju se tam s autobusem, ktery chce sjet. Typicky to konci tak, ze zpomalim a necham ho zaradit se, ale pak se nemusim nutne stihnout rozumne rozjet, protoze ten bus me z te rychlosti co mam na sjezdu srazi klidne na padesat (on musi brzdit vic, protoze pak hned zataci..)

    Z druhy strany (smer od Prahy) to tam taky neni nic moc (dva najezdy hned za sebou nasledovane sjezdem, ale aspon je tam snizena rychlost na 110..)
    SITH
    SITH --- ---
    FRIZER: na tom kruháči v MB, kde se odbočuje na dálnici, máš na výběr dva připojovací pruhy. Jeden je ten, kterým jsi jel ty, hned před benzinou, a druhý je o něco dál směrem Liberec. Když zvolíš ten druhý, připojíš se na dálnici o pár metrů dřív než ten první sjezd.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Dotaz na zkušené... včera jsem se večer vracel z výletu a u nájezdu na dálnici v Mladé Boleslavi směr Praha je připojovací pruh, standart, rozjet se, připojit se na konci....byl docela provoz, ještě za tmy, takže člověk kouká aby se bezpečně připojil....tu přede mě zprava prdne auto jinej řidič a začne vcelku zhurta brzdit, takže ohrozí moje bezpečné zařazení v dostatečné rychlosti. Jako nakonec se zadařilo, nicméně ten připojovací pruh je zároven odbočovací na benzinku.....coz je genialni reseni teda.....ted když koukám na google maps tak je tam značka že doprava benzinka, ale to jsem asi ve tmě přehledl, zvlášt když se člověk soustředí na provoz zleva.

    Je takováto situace obvyklá? Kdo má přednost? Ten co se snaží rozjet a napojit, nebo ten co sjíždí....chápu že nechce benzinku minout, ale prdnout to přede mě a začít brzdit?!

    Tady na konci řeknou že na takovýchto místech si maj akorát lidi dávat pozor....wtf

    Připojovací a odbočovací pruh
    https://www.bezpecnecesty.cz/cz/bezpecna-jizda-v-aute/pripojovaci-a-odbocovaci-pruh

    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Slusnej material x2 :)

    Opilá řidička kličkovala Prahou přes obrubníky, další skákala od volantu - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...ridicka-klickovala-prahou-pres-obrubniky-dalsi-skakala-od-volantu-40346123
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: to jsou presne ty "zakazy", ktery se moc nevymahaj... moc prace & malej vejvar z pokut...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam