• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: nebylo, motáš sem odpor vzduchu, takže čím nižší rychlost, tím by spotřeba měla být nižší. Jinak sem zase můžeme tahat ty technické detaily o autech, pač třeba to moje je schopno jet 50 na poslední rychlost, takže by při tom mělo žrát nejmíň... A stejně tak si naopak myslím, že kvůli jinak stejně velkým pasivním odporům u něj bude rozdíl 100 vs 130 dost minimální, zatímco u moderního 3x oturbenýho pulitrovýho 3 válce ten rozdíl může být zásadní, protože ve 130 tam bude házet palivo po kýblech, aby se uchladil.

    GLOBETROTTER: ano, jistě. Před městem bylo povoleno 130, jelo se úplně plynule. Za městem 100 kvůli životnímu ovzduší a zácpa, neustále brždění, zpomalování, motání s kamionama...

    SMOKY: Tohle se navíc liší taky fakt o hodně a nedá se to jednoduše generalizovat... mně to v některých rychlostech ukazuje oproti skutečné rychlosti snad i o 15km/h víc (přesto, že ECU jinak vykazuje skutečnou rychlost dost přesně, takže se to liší jen v té umělé odchylce). Naproti tomu jsem jel v autech, kde ten rozdíl jsou malé jednotky km/h... Takže i tady pokud si všichni nastaví 140km/h tacho, tak že jeden pojede 125km/h a druhý 137km/h je dost reálné...
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM:
    1) Jak tu už bylo vysvětleno, nejekonomičtější by měla být jízda kolem 90. Tak proč do toho motáš 50.
    2) Až pojedeš přes město celou cestu na tempomat, aniž bys jedinkrát šlápl na brzdu, tak dej prosím vědět, ať radši nevycházím z domu.
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: jenže ten tempomat 100 tam jaksi moc udržet nejde, jak už jsem psal... a do toho se v téhle rychlosti motáš i s kamionama, kterým taky moc nejde ujet, když jedou typicky 90. Takže rozdíl spotřeby 100 vs 120 a tempomat 120 vs brzda/plyn 100. Podle tvý logiky by mi to ve městě mělo jezdit skoro zadarmo, když se tam jezdí max 50... přesto ve městě mám tu spotřebu pomalu dvojnásobnou.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GLOBETROTTER: Ach jo, ale vzdyt to ja netvrdim...
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM:
    SAMOUT:
    Nejsem žádnej svatoušek ani zelenej aktivista. I s Felicií jsem lítal se 180 na tachometru nejen v Německu, ale místy i v Česku. Když byla mezi Kufsteinem a Innsbruckem stovka, předjel mě někdo třeba 140 a v zrcátku jsem viděl, že se někdo blíží podobnou rychlostí a evidentně to nebyl typ auta, co používají policajti, tak jsem se přeřadil, jel jsem mezi nimi a byl jsem krytej z obou stran (ANDR3E promine). A když mám benzín za 70 centů za litr, tak na spotřebu nějak moc nehledím. Ale jak píše CAIDEL, tempomat 130 má vyšší spotřebu než tempomat 100 a to, že když tam SPM bude kratší dobu, tak tam bude míň smrdět, mě fakt dostalo :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Jo, akorat si za 130 dosad treba 105 (to tam v tyhle oblasti davam ja), efekt je stejnej. Nikdy nejezdete pomaleji, nez je max povolena rychlost (pokud to umoznuje aktualni pocasi).
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SAMOUT: Na rakouské s omezením na stovku? O které je tu celou dobu řeč?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    CAIDEL: Pokud pojedes 90 tempomat, tak budes na dalnici strasne srat vsechny kolem, kteri kvuli tobe musi rusit jejich 130 tempomat :-).
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    Jinými slovy, to, na co naráží GLOBETROTTER, tedy prohlášení čím rychleji tím menší emise, je blbost.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    Jasně, ale pokud pojedeš 90 tempomat, tak na tom budeš lépe než 130 tempomat. To je podstata sdělení.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    CAIDEL: Jasne, ale pokud budes furt zpomalovat a zrychlovat, tak je to to celkem na pytel, a budes na tom hur, nez clovek, kterej jede 130, ale plynule. To je podstata sdeleni.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SAMOUT: Nejmenší spotřeba bývá kvůli odporu vzduchu někde u devadesátky, ne?
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: statisticky vzato nepozoruju u svyho auta nejaky meritelny rozdil ve spotrebe pri 100 a 120km/h. Patrne proto, ze ten rozdil ve spotrebe pri nizsi rychlosti pujde do kopru jakmile kvuli tomu vic nahustenemu provozu, ktery by tam jinak nebyl, vezmu 2x za brzdu. takze ano, myslim si, ze pri tech 20km stylem brzda/plyn jsem tam vyrobil vic emisi, ze pri 120ce na tempomat. ale u naroda, ktery si dava do zasuvky krabicky na odfiltrovani zlych elektronu z jadernych elektraren, proti kterym kazdou chvili protestuje, ale neni jim vubec blbe si tu elektrinu z nich kazdou chvili brat, kdyz tu svoji zelenou energii zrovna nemaji, mne rychlostni omezeni neprekvapuji vubec. pointa byla v tom, ze v nekterych zemich jsou sice duslednejsi na udrzovani odstupu pred sebou (ano, to v Nemecku a Rakousku je hodne videt), ale zaroven jim neni blby ten prostor uplne debilne brat tem autum za sebou. protoze to neudelalo jedno nebo dve auta. to bylo kontinualnich 20km kdy vsechno, co me predjelo, prede mnou zpomali. coz byl muj trest za to, ze jsem se snazil najit rychlost nizsi, nez povolenou, kterou by slo jet trvale - takze jsem mel pred sebou misto, kam se slo zaradit. (a to co predvadeli auta s nemeckou registrackou ve Slovinsku, darmo mluvit... kam se serou Polaci u nas)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SAMOUT: Respektive v idealnim svete budes mit na tempomatu max limit, kterej moudry stat neomezuje na min nez 130 km/h, coz je imho celkem idealni kompromis, aspon v normalnim dennim provozu.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GLOBETROTTER: Emise neprodukuje rychlost, ale neplynulost. Kdyz na dalnici nebudou kokoti, kvuli kterejm budes muset furt brzdit, tak vyprodukujes emisi uplne nejmin. Vyrazne nejnekologictejsi pedal je brzda, ne plyn. Kdyz das na tempomat 120 km/h, zaradis nejvyssi stupen, tak budes vyrazne min smrdet, nez nekdo, kdo bude furt oscilovat mezi 90 - 100.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM: Je tu nějaká soutěž o perlu měsíce? "řekl bych, že to životní prostředí poškodím ještě víc, když tam tím autem budu smrdět o to déle."
    SPM
    SPM --- ---
    KRUPAN: U těch 3 pruhů mě jinak poslední dobou dost irituje, že ani ty pitomý kamioňáci, který na tý dálnici jsou furt, nemají pojem o vzdálenostech... D11 od Prahy na HK se po pár kilometrech rozšiřuje na 3 pruhy a vede tak k prvnímu sjezdu na 8. kilometru, kde ten pravý pruh je odbočovací. Že hromada vocasů s osobákama to pošle do toho prostředního hned na začátku a jinam už nevlezou, jsem si zvykl. Nicméně ohledně toho značení tam jsou postupně cedule se sjezdem za 1km, pak za 500m a od ní za 500m začíná ten sjížděcí pruh, který je dalších skoro půl kiláku dlouhý. A imrvére se mi stává, že kamion, co jede v pravym pruhu, sotva zmerčí tu ceduli se sjezdem za 500m (tedy ve chvíli , kdy je od toho sjezdu víc jak kilometr daleko a pojede tam ještě další půl hodinu), se začne natvrdo cpát do toho prostředního (tedy buď mi to tam na těsno narve, že stojím na brzdě nebo nenarve, ale sotva projedu, tak na mě zezadu spustí diskotéku, co jsem si dovolil ho nepustit).
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    KRUPAN: No, tak holt budeš muset přijmout premisu že někdo at už s děckama nebo bez děcek na dálnici nechce řezat limit a stejně tak se nechce tahnout 80/90 za kamionem. Právo na silnici máte oba stejné a nikdo neporušuje nic.

    To je jak na novinkách tady..... někomu napíšu že se mi nezdá proč bych měl nechtít naštvat silničního magora (lepiče) že mi přijde že je to akorát podporuje v chování, a nevim proč bych měl na silnici ustupovat agresi....a příde někdo, kdy vytáhne jinou hypotetickou situaci.... víceméně asi méně závadnou, podle diskuze která tu proběhla před tím.... ale úplně jinou a začne se v ní stourat aby asi nevim co...."já dělám to, oni zas tohle"," já jsem taky omezovanej" nebo co jako...
    EXAGE
    EXAGE --- ---
    EXAGE: Protože já třeba chci, aby se na mě ten člověk nelepil, tudíž bliknu, předjetí mu umožním mile rád jakmile to půjde. Pokud mu budu hamtat na brzdu nebo jinak stupňovat jeho agresi, zadělávám si na zbytečný problém. Nejsem tu od toho abych ho vychovával.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Odvedle ted

    FRIZER
    FRIZER --- ---
    KRUPAN: Tak to nikdo nerozporuje ze ano, ale pokud máme vybaveni jaké máme, tak pokud maa například natriskany auto deckama a jediná volba je bud valit 80-90 za kamionem nebo jet aspoň 140 abys neprovokoval nerva, tak nic moc ne
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam