• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    LOPIK: Ono je to jak kde a jak v čem. Ano, pouštění při zácpách funguje a dává to docela smysl, protože by se tam jinak nedostal. Na druhou stranu pouštět auto z vedlejší, když to normálně jede a jenom by chvíli čekal, tím, že šlápnu na brzdu abych ho pustil, je už dost k nasrání; to lítání na dálnici pod rozjetá auta jakbysmet. No a s tím kolik je blbců, to je taky otázka na čem se to zkoumá... Dneska například prvně po několika týdnech otevřeli Chodovskou (respektive všechny pruhy). Doteď bylo zúžení v místě světelný křižovatky, kde ji křižuje tramvajová trať a sjezd z jižní spojky. Zúžení samozřejmě udělalo kolonu, která se táhla až někam na D1 a skákalo to. No a teď to klasické chování, když padne na semaforu oranžová, to přece stihnu. Jenže když jedou 3km/h a hranice křižovatky je přes koleje a přes odbočku, tak stihnou leda hovno. 9 z 10 lidí úplně bez problémů při krokové rychlosti se do té křižovatky nasere i při svítící oranžové, což v podstatě znamená, že ty auta stojící na sjezdu se nemají šanci tam dostat, protože než přejede kolona aut, co se nasrala do stojící křižovatky, včetně těch, co tam už vůbec jet neměli, tak mají zase červenou. Takže statisticky vzato, každý druhý auto tě sice pustí, ale 9 z 10 lidí tě sice pustí, ale pak tě bloknou v křižovatce, kde nemají co dělat. A ano, na ti co tě naserou, si spíš vzpomeneš. Ale je to taky hodně o tom místě, kde se pohybuješ, pač v ucpaném centru se bude hodně pouštět a nebude tam moc jiného prostoru na dělání jiných naschválů...
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    SPM: Někdy jsou ty pouštěči přehnaný - taky z toho občas netuším, ale v zásadě jsem rád, že se aspoň teda v Praze, kde mám nejvíc zkušeností, jezdí tak jak se jezdí - tzn. na přecpanou ulici se dostaneš z vedlejší, protože tě každej druhej pustí, to samý platí když musíš přejíždět mezi pruhama, lidi nechaj vyjet autobas atd.. Možná jsem divnej, ale taky musím souhlasit s Binary, že se setkávám o hodně víc s těma slušnýma řidičema než naopak - těch volů si víc všimneš, ale není to naštěstí každý..
    SPM
    SPM --- ---
    BINARY_PARANOIC: s tou uhlíkovou stopou, jelikož CO2 emise osobních aut tvoří na světě v celkovém množství asi 0,5%, 2% mezi emisemi způsobené člověkem a i v té zahuštěné Evropě je to pořád asi 12%, tak mi tak nějak vychází, že ikdybys tím kolem najezdil kilometry za celou Prahu, tak to planetu nezachrání :-)

    S tou ukázněností... ano, zrovna ty uhýbače na dálnici taky obzvláště miluju, zejména když jedou 90 a aby uhli autu, co jim má dát přednost, tak mi to pošlou ve 130 přímo před čumák.
    SPM
    SPM --- ---
    Traktor s vlečkou je pořád poměrně krátký a na předjetí poměrně dost jednodušší... jinak alespoň pro motorová vozidla (jsem línej hledat, jestli to náhodou neplatí i pro cyklisty, ale beztak je to fuk) bylo v předpisech nějaký ustanovení o tom, že pokud neplánují předjíždět, tak mají udržovat takový rozestup, aby se mezi ně mohlo zařadit vozidlo, které předjíždět chce. Právě aby to šlo postupně předjet...
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    BLAF: ale tak to je jasné, na tom se tu předpokládám shodneme všichni :) Ve svém příspěvku jsem neřešil tu „morální“ stránku, ale čistě praktickou.

    Však já sám jsem velmi aktivní řidič (teď jsem si zkusil spočítat svojí uhlíkovou stopu a až jsem se zastyděl) a zároveň dost aktivní silniční cyklista, takže to vidím z obou stran. A mohu říci, že ta větší shovívavost a respekt k ostatním je něco, co je zapotřebí úplně u všech skupin, od chodců přes cyklisty a motoristy po řidiče kamiónů.

    Přirozeně ale máme tendenci registrovat (a pamatovat si) jen ty horší věci, co se nám stanou — tuhle jsem naopak zkusil zaměřit svoji pozornost i na pozitivní projevy a ony naštěstí s přehledem převažují. Od ukázněnosti při tvorbě záchranářské uličky přes trpělivé a ohleduplné předjíždění cyklistů až po chodce viditelně na přechodu gestikulující „jeď, já ještě počkám“ či cyklisty uhýbající v nejbližším možném místě na zastávku apod., aby kolem nich mohla auta v pohodě projet. Vlastně už jen takový detail, jak všichi (tedy až na naprosté výjimky) přejíždí, pokud to situace dovolí, u dálničních nájezdů do levého pruhu, aby umožnili klidný a bezpečný nájezd ostatním. Jasně, banalita, samozřejmost. Ale zároveň krásná ukázka, že to s tím děsem a hrůzou na českých silnicích není až tak zlé :)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    BINARY_PARANOIC: serpentýny ze Svatého Jana do Srbsk! Jeden blbej cyklista, a stejně jsem celou dobu jela dvacítkou za ním, protože kdykoli byl rozumný výhled, tak v protisměru něco jelo. Někdy nevyhraješ.
    BLAF
    BLAF --- ---
    BINARY_PARANOIC: Souhlasim s tim, ze takovi lide byli a nejspise i budou, a tezko s tim neco zmuzem. Nesouhlasim ovsem s tvrzenim, ze je mi to jedno :) Ja razim presvedceni, ze lidi by si obecne v zivote meli snazit co nejmin prekazet, nakolik maji tu moznost (proto jsem vyrazne shovivavejsi k popelarum, nez k neukaznenym cyklistum)
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    DURDIN: právě proto píšu, že i kdyby jeli předpisově za sebou u pravého okraje vozovky, vůbec by to neznamenalo, že je budeš moci bezpečně předjet :) Z praxe je naopak občas snadnější předjet kratší, byť širší chumel cyklistů — to samozřejmě ale nic nemění na tom, že měli jet za sebou u pravého okraje vozovky. Tam se opravdu pravidla nezměnila (a trochu mě zaráží, že si tím jako cyklista sám nejseš jistý…).
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    BINARY_PARANOIC: traktor, jako s tím se počítá a když bych se nevešel tak to schytají max plechy, ale u cyklistů nikdy nevíš jestli jeden zrovna nevybočí víc od středu a je pod kolama...proto mám z toho často obavy. Navíc vím jak to na kole občas "fouká" když projede někdo kolem rychle...
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    BLAF: z pohledu řidiče je ti jedno, zda je před tebou banda čuráků (na čemkoliv), nebo vozidlo omezené ve vesmíru platnou euklidovskou geometrií. Prostě i tohle k dopravě patří — méně tolerantní jedince za volantem či řidítky motorizovaného i nemotorizovaného jednostopého vozidla bohužel nevymýtíš.
    BLAF
    BLAF --- ---
    BINARY_PARANOIC: To jest imho invalidni prirovnani - traktory ci popelari jsou omezeni ve vesmiru platnou euklidovskou geometrii. Oni by se treba i radi zuzili, aby umoznili predjeti, ale proste nemuzou.
    Naopak chumel cyklistu se zuzi do jedne stopy velmi jednoduse, staci nebejt banda curaku.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    DURDIN: takovýhle „chumel“ předjíždíš… prostě jako třeba traktor s vlečkou. Občas se holt stane, že za pomalým vozidlem / chumlem cyklistů musíš jet pár kilometrů krokem, i to k silniční dopravě patří. Já takhle jednou ráno strávil asi 15 minut za popeláři jen při výjezdu od domu (= cca 400 m) :) Síť úzkých jednosměrek holt moc možností k předjíždění nenabízí…

    Ber to z té lepší stránky — kdyby před tebou takto jel traktor s vlečkou, zdržel by ses stejně, možná by na kopci ani neodbočil na pole a nadto bys k tomu měl epický smrad :)

    Jinak ano, podle předpisů by měli jet jen jednotlivě za sebou při pravém kraji vozovky, v tomto se nic v pravidlech nezměnilo. Že to může být často na předjetí horší je věc druhá (na úzkých silnicích stejně nemusí být dostatečný odstup a ještě k tomu pak musíš předjíždět mnohem déle ~ déle riskuješ v protisměru).
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    DURDIN: samozrejme nemuzou, musi jet jednotlive za sebou.
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    O víkendu jsem potkal v kopci na okresce skupinku cyklistů, jel takový "chumel" asi dvaceti různě pomíchaní vedle sebe za sebou, takže přes půl pruhu. Naštěstí na kopci sjeli někam do pole, takže jsem nemusel složitě řešit jak je předjet aniž bych někoho trefil nebo sám skončil v poli. Můžou vůbec takhle jet nebo to byl zase nějaký výkřik moderní cyklistiky (a ano, sám na kole jezdím docela často)?
    RALI
    RALI --- ---
    RIMSAK: nekde to striknou i ruzovym, ale to bude asi v bohatsich krajich :)
    RIMSAK
    RIMSAK --- ---
    Ty opravy silnic barevným sprejem jsou boží. Prostě v lednu obkrouží díry na silnici třeba jasně zeleně a když to v květnu už bledne, tak se postřik zopakuje.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    KRUPAN: někdy nenaděláš :-)
    ale tady fakt stačilo stát kolmo přes dvě místa a ne šikmo přes čtyři, zvládnou to i větší auta než to jeho, tohle byla L2, max L3.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    TRISSIE: my mame iveco daily maxi a obcas proste musim parkovat pres tri mista uhlopricne, jinak bych byl vyprdelenej do jezdici ulicky. Standardne prakuju pres dve, preci jenomto ma 7m ;)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    MLUKS: hele, já tam přijela transitem (na osobáky máme moc dětí), takže o těchhle problémech něco vím :-)
    ale zrovna tohle je hodně velkoryse koncipované parkoviště, na šířku i délku stání - OK, možná na délku by mu to nevyšlo (ale o málo, max 20 čísel), ale on prostě zastavil šejdrem (tak 20 stupňů, odhadem) takovým způsobem, že krom toho, že stál šikmo přes dvě stání na svojí straně, tak ještě měl čumák přes dvě stání "na druhé straně".

    Prostě expert, no!
    MLUKS
    MLUKS --- ---
    TRISSIE: sám jezdím malou dodávkou (Peugeot Expert 2016, L2, s délkou 4956mm a šířkou přes zrcátka 2204) a parkování na normovaných místech 5000*2500 mm je prostě mor. Cokoliv delšího se na místo nevejde a buď bude trčet do uličky nebo holt zabere část místa proti. U velkého Iveca Daily bude k vedlejším místům nacpanej tak blízko, že ani nebudou moct pořádně otevřít dveře.

    Snažím se tedy parkovat co nejdál od vchodů, abych někomu nepřekážel a pokud to dotyčný s dlouhou dodávkou udělal stejně, tak bych mu to nezazlíval. Jestli to ale prásknul hned ke vchodu, aby si neprošoupal podrážky, tak je to prostě tatar :D
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    dneska jsem viděla moc pěknou věc...

    jako že se s dlouhou dodávkou blbě parkuje, to chápu. Ale zaparkovat na jedno parkovací místo takovým šejdrem, že zablokuje další tři parkovací místa (čtverec 2x2 místa), tak to už chce pravého umělce!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam