• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    SENIN: jo, tak to jich včera v tom případě bylo víc :-)

    PISKVOR: hele jo, žádnej řidičskej výkvět na tý silnici to neni. Ale od doby co ven vylezly ty lopaty je to ještě fakt o hodně horší. Dřív jsem dokázal aspoň do tý Prahy dojet normálně. Od doby těch úžasnejch pruhů na 2,2 metru to stojí i 20km za Prahou a na 40km cesty si vystačim s jedničkou a dvojkou.

    DANYSEK: jdu si vzít měsíční dovolenou :-) předpokládám, že ten plynovod na Bohdalecký do tý doby taky nedodělaj.
    SENIN
    SENIN --- ---
    SPM: nene to bylo před Prašným mostem ... člověk aby byl pořád ve střehu, jestli nepotká nějakýho debila.

    Tak opravy tomu nepomůžou, to je jasné. Dneska to bylo pekelný, jak ještě prší.
    SPM
    SPM --- ---
    SENIN: Nebyla to náhodou křižovatka Záběhlická / V Korytech? :-) Tam jsem přesně tohle před chvilkou viděl...

    Jinak nenazval bych to do starých kolejí. Tím jak zase rozjebali všechno, co rozjebat šlo a i to, co nešlo, tak ta doprava je mnohem horší, než kdy byla za plnýho provozu. Vlastně takhle strašný jsem to nezažil ještě nikdy...
    RIMSAK
    RIMSAK --- ---
    SENIN: ježdění po Praze není žádná legrace.....
    SENIN
    SENIN --- ---
    Začala jsem jezdit po Praze, jezdim tak půlrok. Teď jak se vrátila doprava do starých kolejí se nestačim divit. Opravdu mě někdo objíždí zleva či zprava, protože jsem se rozhodla počkat až v křižovatce přejede auto na hlavní nebo snad při totálně ucpaný praze se necpu ještě do křižovatky? Pak se rojedem nastejno ....
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    SPM: take je tam prechod. Je to vypeceny kousek silnice :)
    SPM
    SPM --- ---
    KRUPAN: a ještě tam má sem tam zastávku autobus :-D
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    JOPS: a uz jsi videl pripojovaci pruhy na d7 u letiste smer praha? Nevidel. A vis proc? Protoze tam zadny nejsou :))
    JOPS
    JOPS --- ---
    ja bych mel jeden dotaz, kterej exot mohl schvalit posledni pripojovaci pruh na D8 pri vyjezdu z Prahy (kdyz jedete treba z Globusu na dalnici). Dopice, to je tak kratky, ze tam kdyz okourim auto na plnej knedlik, tak se dostanu tak maximalne na 50km/h. Tam to je tak strasne o drzku, ze se divim, ze tam ty nehody nejsou tak casto. (Nebo mozna jsou, ale nastesti je nepotkavam)
    SPM
    SPM --- ---
    LOPIK: Ono je to jak kde a jak v čem. Ano, pouštění při zácpách funguje a dává to docela smysl, protože by se tam jinak nedostal. Na druhou stranu pouštět auto z vedlejší, když to normálně jede a jenom by chvíli čekal, tím, že šlápnu na brzdu abych ho pustil, je už dost k nasrání; to lítání na dálnici pod rozjetá auta jakbysmet. No a s tím kolik je blbců, to je taky otázka na čem se to zkoumá... Dneska například prvně po několika týdnech otevřeli Chodovskou (respektive všechny pruhy). Doteď bylo zúžení v místě světelný křižovatky, kde ji křižuje tramvajová trať a sjezd z jižní spojky. Zúžení samozřejmě udělalo kolonu, která se táhla až někam na D1 a skákalo to. No a teď to klasické chování, když padne na semaforu oranžová, to přece stihnu. Jenže když jedou 3km/h a hranice křižovatky je přes koleje a přes odbočku, tak stihnou leda hovno. 9 z 10 lidí úplně bez problémů při krokové rychlosti se do té křižovatky nasere i při svítící oranžové, což v podstatě znamená, že ty auta stojící na sjezdu se nemají šanci tam dostat, protože než přejede kolona aut, co se nasrala do stojící křižovatky, včetně těch, co tam už vůbec jet neměli, tak mají zase červenou. Takže statisticky vzato, každý druhý auto tě sice pustí, ale 9 z 10 lidí tě sice pustí, ale pak tě bloknou v křižovatce, kde nemají co dělat. A ano, na ti co tě naserou, si spíš vzpomeneš. Ale je to taky hodně o tom místě, kde se pohybuješ, pač v ucpaném centru se bude hodně pouštět a nebude tam moc jiného prostoru na dělání jiných naschválů...
    LAZARIUS
    LAZARIUS --- ---
    SPM: to platí jen pro vozidla nad 3,5 t a délku nad 10m.

    Ale dodržuju to i v osobáku, dokud neplánuju předjíždění.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    SPM: Někdy jsou ty pouštěči přehnaný - taky z toho občas netuším, ale v zásadě jsem rád, že se aspoň teda v Praze, kde mám nejvíc zkušeností, jezdí tak jak se jezdí - tzn. na přecpanou ulici se dostaneš z vedlejší, protože tě každej druhej pustí, to samý platí když musíš přejíždět mezi pruhama, lidi nechaj vyjet autobas atd.. Možná jsem divnej, ale taky musím souhlasit s Binary, že se setkávám o hodně víc s těma slušnýma řidičema než naopak - těch volů si víc všimneš, ale není to naštěstí každý..
    SPM
    SPM --- ---
    BINARY_PARANOIC: s tou uhlíkovou stopou, jelikož CO2 emise osobních aut tvoří na světě v celkovém množství asi 0,5%, 2% mezi emisemi způsobené člověkem a i v té zahuštěné Evropě je to pořád asi 12%, tak mi tak nějak vychází, že ikdybys tím kolem najezdil kilometry za celou Prahu, tak to planetu nezachrání :-)

    S tou ukázněností... ano, zrovna ty uhýbače na dálnici taky obzvláště miluju, zejména když jedou 90 a aby uhli autu, co jim má dát přednost, tak mi to pošlou ve 130 přímo před čumák.
    SPM
    SPM --- ---
    Traktor s vlečkou je pořád poměrně krátký a na předjetí poměrně dost jednodušší... jinak alespoň pro motorová vozidla (jsem línej hledat, jestli to náhodou neplatí i pro cyklisty, ale beztak je to fuk) bylo v předpisech nějaký ustanovení o tom, že pokud neplánují předjíždět, tak mají udržovat takový rozestup, aby se mezi ně mohlo zařadit vozidlo, které předjíždět chce. Právě aby to šlo postupně předjet...
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    BLAF: ale tak to je jasné, na tom se tu předpokládám shodneme všichni :) Ve svém příspěvku jsem neřešil tu „morální“ stránku, ale čistě praktickou.

    Však já sám jsem velmi aktivní řidič (teď jsem si zkusil spočítat svojí uhlíkovou stopu a až jsem se zastyděl) a zároveň dost aktivní silniční cyklista, takže to vidím z obou stran. A mohu říci, že ta větší shovívavost a respekt k ostatním je něco, co je zapotřebí úplně u všech skupin, od chodců přes cyklisty a motoristy po řidiče kamiónů.

    Přirozeně ale máme tendenci registrovat (a pamatovat si) jen ty horší věci, co se nám stanou — tuhle jsem naopak zkusil zaměřit svoji pozornost i na pozitivní projevy a ony naštěstí s přehledem převažují. Od ukázněnosti při tvorbě záchranářské uličky přes trpělivé a ohleduplné předjíždění cyklistů až po chodce viditelně na přechodu gestikulující „jeď, já ještě počkám“ či cyklisty uhýbající v nejbližším možném místě na zastávku apod., aby kolem nich mohla auta v pohodě projet. Vlastně už jen takový detail, jak všichi (tedy až na naprosté výjimky) přejíždí, pokud to situace dovolí, u dálničních nájezdů do levého pruhu, aby umožnili klidný a bezpečný nájezd ostatním. Jasně, banalita, samozřejmost. Ale zároveň krásná ukázka, že to s tím děsem a hrůzou na českých silnicích není až tak zlé :)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    BINARY_PARANOIC: serpentýny ze Svatého Jana do Srbsk! Jeden blbej cyklista, a stejně jsem celou dobu jela dvacítkou za ním, protože kdykoli byl rozumný výhled, tak v protisměru něco jelo. Někdy nevyhraješ.
    BLAF
    BLAF --- ---
    BINARY_PARANOIC: Souhlasim s tim, ze takovi lide byli a nejspise i budou, a tezko s tim neco zmuzem. Nesouhlasim ovsem s tvrzenim, ze je mi to jedno :) Ja razim presvedceni, ze lidi by si obecne v zivote meli snazit co nejmin prekazet, nakolik maji tu moznost (proto jsem vyrazne shovivavejsi k popelarum, nez k neukaznenym cyklistum)
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    DURDIN: právě proto píšu, že i kdyby jeli předpisově za sebou u pravého okraje vozovky, vůbec by to neznamenalo, že je budeš moci bezpečně předjet :) Z praxe je naopak občas snadnější předjet kratší, byť širší chumel cyklistů — to samozřejmě ale nic nemění na tom, že měli jet za sebou u pravého okraje vozovky. Tam se opravdu pravidla nezměnila (a trochu mě zaráží, že si tím jako cyklista sám nejseš jistý…).
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    BINARY_PARANOIC: traktor, jako s tím se počítá a když bych se nevešel tak to schytají max plechy, ale u cyklistů nikdy nevíš jestli jeden zrovna nevybočí víc od středu a je pod kolama...proto mám z toho často obavy. Navíc vím jak to na kole občas "fouká" když projede někdo kolem rychle...
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    BLAF: z pohledu řidiče je ti jedno, zda je před tebou banda čuráků (na čemkoliv), nebo vozidlo omezené ve vesmíru platnou euklidovskou geometrií. Prostě i tohle k dopravě patří — méně tolerantní jedince za volantem či řidítky motorizovaného i nemotorizovaného jednostopého vozidla bohužel nevymýtíš.
    BLAF
    BLAF --- ---
    BINARY_PARANOIC: To jest imho invalidni prirovnani - traktory ci popelari jsou omezeni ve vesmiru platnou euklidovskou geometrii. Oni by se treba i radi zuzili, aby umoznili predjeti, ale proste nemuzou.
    Naopak chumel cyklistu se zuzi do jedne stopy velmi jednoduse, staci nebejt banda curaku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam