• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    THE_MIRACLE: jo efektivnost ridicu. Tu jsem ted videl v praxi. Jedu z Lyse a pred Frydkem zuzeni ze 2 pruhu do jednoho a 50tka nekolik km (frezuji na druhe strane povrch). Vsichni to vi, ale je treba se k tomu zuzeni priritit 130, prejizdet z pruhu do pruhu a pak se divit, ze se to cele zastavi a stoji...vtipne je, ze tito strelci, co to zpusobi se pak zacnou po minute otacet do protismeru, ze tam v te kolone prece nebudou stat (a ze jich je hodne).. Pak clovek prijede teda do te 50tky a mysli si, ze to uz pojede. Ne vsichni misto aby plynule jeli pomaleji, tak zas 70-80 aby pri kazde prilezitosti dupali na brzdu a kaskadove celou kolonu zastavovali. No tak jsem si dal 30 na tempomat a jen sledoval, jak se mi prubezne kolona vzdaluje nebo priblizuje s tim rozdilem, ze ja jel celou dobu tech 30 a vsichni za mnou taky a ti pred nama stridave zastavovali, jeli, zastavovali jeli a zastavovali a jeli atd.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Jinak si tedy musím ulevit. Serou mě nesmyslná opatření schválně vytvářející špunty, ale když už tam jsou, tak by se mohli řidiči snažit chovat co nejefektivněji. Viz Vypich, kde jsem včera odbočoval doprava z Motola, jsou tam dva pruhu a po cca 150 m se sužují do jednoho. Proti nic nejede a pravý pruh plný levý prázdný a všichni stojí. Místo toho, aby se to cpalo do levého a pak se zipovalo.
    SPM
    SPM --- ---
    HARDCABB: Jo, ona podle mě mizí nějak se začátkem tý 70ky, pač zase podle nějaký normy ty pruhy nesmí být tam, kde se jezdí 70. Takže očekávám, že tu 70ku sundají a pruh domalují :-)) (Ono teda podle mě by ty rychlosti měly být hlavně celou dobu obráceně, pač v místě, kde není jediná křižovatka a přechod je 50ka a pak to zvednou na 70 kousek před tou stanicí MHD/vlaků, kde se napojuje hromada aut, parkují na K+R a podobně...)

    ATOMIKS: tam jsem jel ve čtvrtek, ale asi jsem to díkybohu v tý tmě nějak přehlédl :-D
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    SPM: možná máš na mysli i ten cyklopruh, co se táhne už od Kolbenovy ulice. tam to je taky hrozně nahňácaný. přitom cyklostezka vede (dle mapy.cz) hned vedle po chodníku.
    jinak jsem si říkal, že jestli ten akát na křižovatce Kolbenova-Kbelská vydrží až do vánoc, že jim na něj navěším vánoční ozdoby. nyní už je o dost vetší než níže. na fotce je mmchdm vidět i cyklista, co dává tu cyklostezku (po přechodu...)
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    já zas nerozumím té částce, jak to ty soudy odvozují. třeba ve vztahu k ANDR3E, kde to skončilo s odškodněním 1,5 mega, které mě relevancí přijde někam na přelom tisícilietí.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: neřeším míru zavinění apod. jen mě zaráží, proč tohle automaticky nejde z povinného ručení. Chápu výluky jako alkohol, drogy atd., ale mysle jsem, že limit škod na zdraví je tam právě proto.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HARDCABB: cyklopruhy odnikud nikam jsou takovy prazsky standard... rocni statistiku tojo, kolik novych se jich zridilo jejich nesmyslnost nezajima :-)
    HARDCABB
    HARDCABB --- ---
    SPM: nejsmesnejsi na tom je, ze pak ten cyklopruh nekdy v polovine mezi Rajskou a Cernakem najednou zcela nesmyslne mimo krizovatku mizi. Zrejme se z toho mista cyklisti (kteryho jsem zatim nevidel zadnyho) budou teleportovat.
    SPM
    SPM --- ---
    RALI: mně už asi nepřekvapí nic, co by mohlo projít... Jedno z největších WTF co jsem za poslední dobou viděl, je úprava Chlumecký v Praze. Že se tu ty cyklopruhy, co nejsou cyklopruhy (ale ochranný pruh pro cyklisty nebo jak se to nazývá, což reálně znamená, že to ani jednou z účastníků provozu nedává žádný benefit/povinnost) malují do míst, kam se pak nevejde auto, jsem si zvyknul. Že se malují souběžně s paralelní cyklostezkou, takže tam stejně cyklisti ani nejedou, když nemusí jet s auty (a vlastně než začne platit novela, tak ani nesmí), mě taky nepřekvapuje. Že tvrdí, že nevadí, že se do pruhu nevejde malý osobák, protože lze legálně jet přes ten ochranný pruh, ale pak ten pruh vyznačí tou vibrační barvou z dálnic, takže by tam člověk nepoznal ani zadřený ložisko na kole, mě nepřekvapuje. Ale na Chlumecké to teď vylepšili o to, že namalovali ochranný pruh, k němu pravý pruh v plné šíři a o to pak zúžili ten levý pruh. Běžná praxe teda je, že auta v pravém jedou tak, aby ochranný pruh byl volný, přičemž v tom levém je pak i malá auta lížou zrcátkama, protože se tam prostě nevejdou. A o tomhle už nevím, co si myslet, taknějak jsem žil v tom, že existuje norma, jak má ten pruh být široký a že tam minimálně šířka bude určitě více, než ty 2 metry, co ten pruh má nyní. Ale evidentně se něco takového dá na silnici klidně načmárat a je to vlastně v pohodě.
    RALI
    RALI --- ---
    GLOBETROTTER: tohle uplne chapu, a spis jsem se podivoval, jak mohla vubec takova picovina projit.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    RALI: Tak třeba v Chorvatsku už mnoho let platí, že pokud pomalou jízdou vytvoříš kolonu (počet vozidel, tvořících kolonu, je definován zákonem, ta definice pak funguje i na jiné věci v jiných paragrafech), musíš na vhodném místě zastavit a umožnit objetí. A znám řidiče autobusu, kteří za to platili pokutu.
    RALI
    RALI --- ---
    GLOBETROTTER: tak by mohli udelat povinne pro cyklisty na silnicich, ze musi mit na kole pridelane laserove ukazovatko, aby ridic vedel, kde ze ten 1,5 m je, a pokud by tam byla plna cara, nebo jina prekazka neumoznujici predjeti, mel by cyklista povinnost zastavit a uhnout na krajnici, na silnicich 3 tridy rovnou skocit do skarpy a nechat vozidlo projet. tvl to je kocourkov..
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    Plná čára už nebude zeď. Jak předjet cyklistu a nedostat pokutu - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/doprava-predjizdeni-cyklisty-pokuta-odstup-1-5-metru.A210926_175735_domaci_wass?zdroj=zavora
    Proč něco udělat rovnou pořádně, když to můžu zpizdit a pak až mi dojde, co jsem způsobil, tak to opravovat.
    SPM
    SPM --- ---
    SAMOUT: Zase u automatu je ta výhoda, že když musím zpomalit třeba na 50, tak pak akorát cvrnknu do tý páčky, vrátím to zpátky na 120 a auto si to nějak přebere. U manuálu mě dost štvalo, že ten reset tempomatu na předchozí rychlost byl v podstatě k ničemu :-)

    Jinak já se teda většinou řadím zpátky, když tam už není nic, co bych rychle dojel. Ale většinou za toho provozu v tom levym pak buď přidám, abych to předjel rychlejš nebo u typického pátečního odpoledne to radši jedu v pravym za těma kamionama, než se tam mačkat s těma blbečkama vlevo...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    MISO:
    SITH: Manualy maj tu vyhodu, ze staci lehce proslapnout spojku :-).


    SPM: Njn, jenze pokud jdes do pravyho, tak kolikrat zpomalit musis (pypicky bo tam jede kamion nebo dedek cepicar ve stary Felde). Akorat jen idiot to dela jeste pre zarazenim.
    SPM
    SPM --- ---
    SITH: já teda hlavně moc nechápu, proč ten tempomat vypínat :-) pominu, že to dělám páčkou, pač mi to přijde jednodušší a štve mě to zbytečný hoblování brzdy, ale pokud jsem v levym, tak předjíždim a nemám moc důvod ten tempomat vypínat. Vypínám ho akorát v pravym, když se k něčemu blížim a nemůžu přejet do levého.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    HARDCABB: tohle neni nic noveho, spis mi to prijde jako naprosta klasika, treba v Praze v tunelech mi to udela tak 50% lidi. Ale taky nechapu, pripisuju to panice a priposranosti, slapnout na brzdu je proste debilni reflex kdyz nahodou kouknou do zrcatka a vidi auto.
    SITH
    SITH --- ---
    MISO: taky. Je to rychlejší než to klikat na páčce. Ale snažím se to dělat až v tom pravém pruhu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam