• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    VYWERN: Na druhou stranu to byl naprosto epickej for :-).
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    TRISSIE: volvem se machrovat neda, to byla prvni automobilka, ktera verejne prezentovala, ze ji automaticke brzdeni nefunguje :))
    JOPS
    JOPS --- ---
    ADAMIRA: i pitoma SCALA mi takhle vytahla trn z prdele, kdyz jsem couval v domeni, ze za mnou nic neni. A ona mi tam vjela dodavka a musim rict, ze kdyby Scala na tu brzdu neslapla, tak ma typek odrenej bok a ja prdel. Ale musim rict, ze jsem se pri tom fakt KURVA STRASNE LEKL :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    STRACENA: v HK s cíleně rozjebanejma intervalama semaforů o nějaký plynulosti nelze moc hovořit. Prostě odjezdím co musím a tiše trpím s tím, že lepší to nebude.

    A když už se dostanu mimo město (jedu na dovolenou, na výlet, s čoklama do nějaký prdele na trénink atd. atd.), tak si to řízení chci užít. Protože, well, mě to řízení krom jinýho baví a skvěle si u toho odpočinu. Úplně nevidím smysl v tom si to v takovou chvíli kazit tempomatem, navigací, jízdou po dálnici apod.

    Ale samo platí, že každýmu co jeho jest - jako u focení někdo nedá dopustit na analogovej foťák s kinofilmem, další má digitální zrcadlovku a jinej fotí na iPhone a využívá filtry z Insta, tak i u aut to má každej řidič jinak podle toho, co potřebuje nebo chce.
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    DOCKINEZ: Takový znám, ale jak sám píšeš, žádnej rozdíl oproti tomu jestli máš ACC nebo ne. Mě to prostě přijde lepší, stejně jako většina asistentů a používám je rád. Celkově si myslím, že kdyby používali asistenty všichni, bude na silnicích plynuleji a bezpečněji.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    TROJKA: prosímtě, to tvoje auto nemá ani vodní pumpu s chladičem, div že to vůbec jezdí
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    ADAMIRA: a stran cyklisty sprejera frajera : že Praha nejni pro kola nejlepsi , to je dany tim , ze tu jsou kopce , lidi líný, jiný možnosti a kola se kradou. .já jezdim jenom na kole , ohroženej si nepřipadam , pohodlí nevyhledávám, prostě si jedu a co mi vadí , tak to minu. ..
    .je cyklista řidič nebo jsem OT? (nemyslim obrněny transporter))
    TROJKA
    TROJKA --- ---
    ADAMIRA: ajo! posilovač řízení ! .tak ten taky nemam . .))) ale mam kotoucovy brzdy na vsech kolech a V8. .to mi vzdycky ke stesti stacilo ..
    . .akorát nemam ridičák teda ..
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BEEBLEBROX: Tak až půjdeš pro novou tak bude mít pravděpodobně nevypnutelný ISA, Front Assist i Lane Assist kvůli hvězdičkám NCAP.
    BEEBLEBROX
    BEEBLEBROX --- ---
    FORTRESS: Corolla 2020
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BEEBLEBROX: Znamená to spíš že máš staré auto.
    BEEBLEBROX
    BEEBLEBROX --- ---
    FORTRESS: Takže když mám auto, ve kterém jsou všichni asistenti vypnutelní tlačítkem a kromě prekolizního systému si při startu pamatují volbu zapnuto/vypnuto, znamená to, že moje auto nesplňuje požadavky Evropské směrnice?
    BATEAU
    BATEAU --- ---
    SPM: neni. obtiznost vypnuti se zohlednuje v hodnocenich toho auta, jak splnuje ty smernice.
    a problem je samozrejme i to, ze smernice muzou pozadovat neco, co je obtizne dosazitelne ci zarucitelne.
    SPM
    SPM --- ---
    FORTRESS: No jo, ale kdyz ten asistent vypnout jde, ale blbe (hluboko v menu) a jenom do pristiho startu, tak bych skoro rekl, ze v tom bude smernice nevinne
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Nevypnutelní asistenti nejsou šikana automobilky, ale většinou homologační povinnost daná Evropskou směrnicí.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: tak třeba s line asistentem jsem nikdy problém neměl

    - pravda je že jsem zatim jel jenom v autech kde se tyhle systémy vypínali normálně tlačítkem

    Každopádně je mi dost divý že by automobilky vypouštěli takovýhle polovičatosti
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: chyba to bude, jenže u těch systémů, co tohle třeba vyhodnocujou z kamery (což dělá i ten EyeSight u Subaru, kde je to jinak "jenom" systém s antikolizí, lane asistentem a adaptivním tempomatem) se takových chyb může objevit hromada na různých místech, protože prostě záleží co to vidí a jak to vyhodnotí... Vypnout se to dneska asi většinou ještě dá, ale u hromady aut je to voser, protože oblíbená šikana ze strany automobilky je, že to vypnutí vydrží jenom do příštího stavu auta a ještě se to vypíná někde na dotykáče ve 30. úrovni menu...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    BATEAU:
    SPM:

    Fajn, asi bych to zkusil a případně vypnul :) - nicméně tak jak jsi to popisoval tak to vypadalo prostě na chybu, ne na špatnou funkci asistenta.

    Asi to bude chtít ještě vyladit, každopádně to pujde vypnout, takže pokud to někomu nevyhovuje, není problém.
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: no hele, otevřel jsem konfigurátor nový fábie jako zástupce auta z tý spíš nižší třídy, ve výbavě zahrnuté v základu (ok, možná jsem klikl na nějaký monte carlo) píšou Front Assist a k Front Assistu minimálně třeba zde: https://octaviaclub.cz/clanky/front-assist-co-to-je-a-jak-funguje/ píší, že to prostě v tom pozdějším stupni začne i samo brzdit. Takže, možná to nemají všechny auta s lane asistentem, ale minimálně u nových aut to zjevně najdeš i v té nejnižší kategorii...
    BATEAU
    BATEAU --- ---
    ADAMIRA: zalezi na segmentu. auta, co maji adaptivni tempomat vetsinou maji i nejakou formu nouzove brzdy, ktere krome natlakovani brzd i bezne brzdi pokud hrozi kolize, na kterou ridic nereaguje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam