• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: no i tam stale plati minimalne to, ze nesmis ohrozit ani vozidla jedouci za sebou... aneb kdyz tam uz predjizdi nekdo rychlejsi, tak to tam proste nemuzes za kazdou cenu poslat a doufat, ze to ten rychlejsi predjizdejici ubrzdi. Presneji receno, kdyz to do tebe ten rychleji jedouci zezadu napali, tak to "dlouho vyhozenym blinkrem" taky asi neukecas a vinikem pripadne nehody budes vysoce pravdepodobne ty. Opet je lepsi chvili pockat, az se ten magor prezene, nez doufat jestli to ubrzdi.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    SPM: Ano, ale teď řešíme případ, kdu to není na dálnici.
    SPM
    SPM --- ---
    GUMBA: Kdyz je to na dalnici, tak ma driv volno ten vic vzadu
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    HARDCABB: To je dobrej pacient. Nicméně ten řidič ve výhledu taky nic moc. Buď má jet a nebo mu bliknout ať nemusí brzdit za kamionem.
    NJAL
    NJAL --- ---
    GUMBA: Vitezi ten, kdo ma pedaly a saltrpaku povesenou proklate nizko... a je rychlejsi.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    RALI: On za tebou správně nesmí zahájit předjíždění, pokud ty jsi dal blinkr, že budeš předjíždět. Na druhou stranu pokud to předjíždění on přesto zahájí, tj. dostane se do levého pruhu dříve než ty, tak mu to tam stále nesmíš pustit, budeš u soudu vinen ty.
    Jako z tebou popsaného případu moc nechápu, jak je vůbec fyzikálně možné, že se ti tam vecpal. Když proti jelo auto, tak přece znemožňuje předjet vám oběma. Jak protjedoucí auto projede, tak v manévru prostě musíš být logicky dříve než za tebou jedoucí auto, které je tím protijedoucím blokováno déle než ty.
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: ctes vubec co pisu? :) celou dobu resim, ze ten co me to tam svihnul, jel ve stejnym pruhu jako ja. jedes na okresce, vidis ze se tam sere traktor, za nim auto, vyhozenej blinkr ze ho predjede, jen ceka, az protijedouci az to odjede a bude tam mit volno a ty priletis zezadu a prote to tam svihnes, protoze ses rozjetej a nikdo te nebude omezovat?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: presne tak... to ze ty nechces zpomalit fakt nikoho zajimat nemusi :-) Je tvou povinnosti je zpomalit, nikoliv povinnosti lidi jedoucich v rychlejsim pruhu te pustit. Aneb to, zes svuj korab rozvasnil na 110 a zrovna hodlas predjet kamion jedouci 80 neimplikuje, ze ti co jedou 130 kvuli tobe musi zacit brzdit. Tak to proste je. Smir se s tim.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SAMOUT: oboji ma pod palcem TSK ;-)
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: Rychlost je zasadni a mrdat ty pomaly kokoty pred sebou? co na tom nechapes, ze ten za mnou taky prejizdi z pruhu do pruhu a omezuje me?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Mimochodem ktera bystra hlava vymyslela, ze se zaroven rozkope prijezd do Prahy po D8 a paralelni silnice 608 pres Klicany? To byl asi nekdo moc a moc chytrej...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: pri prejizdeni z pruhu do pruhu nesmis ohrozit a ani omezit... co presne na tom nechapes? ;-) To, ze mas blinkr vyhozeny "dostatecne dlouho" te fakt nijak neomlouva. Proste, pokud nemuzes prejet tak, aniz bys nekoho ty sam omezil, tak mas zabrzdit... a ne se tam na silu nacpat.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    RALI: Řeč byla o změně jízdního pruhu, tedy situace, kdy on jede v levém a ty v pravém, kdy mu to tam prostě nesmíš jen tak pustit. Pokud jede za tebou v pravým, tak moc nechápu, co přesně je problém: prostě dáš blinkr a pokud je volno, tak zahájíš manévr. Když je tou dobou za tebou, tak má smůlu on, když je v levém dříve než ty, tak máš smůlu ty. Samozřejmě mohou nastat hraniční případy, což třeba vyústí v nějaké to troubení či blikání. (Nastane-li nehoda, pak to obvykle soudy posuzují dle pravidla omezené důvěry v dopravě, a typicky je daleko zásadnější prohřešek nedání přednosti (zde při změně pruhu) než nedodržení povolené rychlosti (zde auto v levém jedoucí třeba 150).

    Ty hraniční případy imho vznikají hlavně kvůli takřka nulové "awareness" těch co jedou pomalu v pravém pruhu. Aspo%n teda fakt mám zkušenost, že když se na dálnici někdo vleče pod 100 mezi kamiony, tak má zároveň obvykle naprosto špatný odhad vzdálenosti a rychlosti (a nebo to má prostě na háku) a je schopen mi to tam při předjíždění pustit. Zas na druhou stranu, lidé dávají blinkr na poslední chvíli nebo i vůbec, takže jsem v těchto situacích pozornější než obvykle a obvykle dokážu z "řeči těla" resp. auta poznat, k čemu se schyluje. Dokonce dost často vím, že chce předjíždět, dříve než on sám - takové to klasické (v situaci rychlejšího auta): dojíždím dvojici kamion + o maličko rychlejší osobák, odhadnu, že ten osobák přede mnou má slušnou šanci ten kamion předjet dřív než já, tak dávám nohu z plynu a on má okno tak 5 sekund, ale přesto nejede. Ok, opět to rozjedu a ve chvíli, kdy on už je bezprostředně za kamionem a já jsem skoro na jeho úrovni, se ten řidič teprve "vzbudí", podívá do zrcátka a začne blikat, ale už je pozdě a nezbude mu než to za tím kamionem zašlápnout.
    RALI
    RALI --- ---
    GUMBA: to jako i v situaci, kdy me dojizdi pravym pruhem a ja davam dostatecne dlouho znameni o tom, ze budu predjizdet? (pokud by jel celou dobu v levym, tak ok)

    NJAL: zaznamenal jsem, ze konecne cim dal vic osobaku take pouziva treti, pravy, stoupaci pruh a neserou se v prostrednim

    DOCKINEZ: to ja 110 tym, ale na predjizdeni to rozhulakam na 130 (pokud je za mnou kilam mista tak ne)
    NJAL
    NJAL --- ---
    SPM: Neprijde mi, ze rychlostni rozdil je bez kamionu tak velky, nanejvys, pokud se na prijezdu do velkych mest husti provoz. Ale kamiony jsou smrt, 90 jistota, navic pres ne nevidis ani dopredu, a hur dozadu vlevo.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    SPM: jj, já jsem „tým 120 v pravém pruhu“, takže žádnej rychlík, ale těch šneků potkávám tři prdele.
    SPM
    SPM --- ---
    RALI: Pokud jede za tebou v pravym, tak správně ve chvíli, kdy ty už blikáš do levého, by se on do něj neměl cpát, protože vidí, že ty hodláš přejíždět. Pokud jede celou dobu v levym tak má přednost. Jinak ano, klasika, zůstanu za kamionem a všichni zezadu, co tam mají volno dřív, se tam nacpou a zase mě předjedou, ikdyž jsem je před chvílí předjížděl a za chvíli budu zase, protože prostě jedu rychleji :-)

    NJAL: problém je, že ten rychlostní rozdíl je tam i bez kamionů... já mám u té hranaté věci cestovní rychlost tak 110km/h, pak už v tom člověk neslyší vlastního slova. A stejně s tím na dálnici zcela běžně předjíždím nové osobáky, protože po ní jedou kilem nebo méně... na okreskách s hustším provozem je zcela naprosto běžný úkaz, že tím autem v čele kolony je osobák a ty kamiony má za sebou...
    NJAL
    NJAL --- ---
    GUMBA: Rozumne predjizdeni by fungovalo tak na tripruhove dalnici, kde by kamiony musely jet jen vpravo... Ten rozdil 40+km/h je proste moc.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    SITH: a dělaj to i když ta sanita jede v protisměru. Na silnici 1. třídy.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    RALI: No, správně ho musíš pustit (nesmíš ho ani omezit), tj. zůstat uvězněn za kamionem, než se v tom vláčku v levém pruhu vytvoří dostatečná mezera. To je bohužel slabé místo všech zákonných norem, kdy se (celkem pochopitelně) počítá s tím, že všichni dodržují pravidla - takže se situacemi, kdy levý jede 150 a pravý 88 a které by správně neměly nastat, a přestane tak fungovat nějaké rozumné předjíždění, s tím se holt nepočítá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam