• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    SPM: osobak asi levnejsi, nez ten nadmernej naklad;)) stavet na dalnici je samo demence, popravde netusim, jestli maj nejaky vyjimky, treba to zastaveni..to by davalo smysl v pripade, ze ten nadmernej ma hodne omezenej vyhled, treba pri ty zmene pruhu, nebo jede hodne pomalu, ale pak teda nema asi na dalnici co delat
    SPM
    SPM --- ---
    HAR4NT: No tak takhle to napere do toho osobáku, což si nejsem jistej, jestli je zrovna lepší... Navíc to tam zrovna nacpal a zastavil před nějakym osobákem. Ne že by to bylo nějak na těsno, ale z pohledu osobáku jedoucího 130 po dálnici kdyby přede mě vjelo auto a zastavilo, tak budu asi několik sekund přemýšlet jestli si dělá prdel, než na to zareaguju. Protože by mě ve snu nenapadlo, že někdo může udělat takovouhle blbost.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    SPM: ostatni kamionaci by dal cumeli na serial a bez brzdeni by to do nej nekdo napral ve stylu "ale ja jsem myslel, ze.."
    SPM
    SPM --- ---
    By mě vážně zajímalo, k čemu mají sloužit ty doprovodná vozidla pro nadměrné náklady. 18. kilometr D11, ranní špička směrem do Prahy, na nájezd přijíždí nadměrný náklad (tahač s poměrně dlouhým návěsem, na šířku jinak celkem standardní), před ním doprovodné vozidlo. Vozidlo mírně zrychlí a v místě, kde se připojovací pruh potká s dálnicí, úplně na začátku, ještě přes zebru přejede do pravého pruhu na dálnici a tam zastaví. Nějak mě fakt nenapadá jediný argument v čem tohle bylo bezpečnější, než kdyby tam vocas s osobákem vůbec nebyl a ten kamion se zařadil alespoň v nějaké rychlosti.
    SPM
    SPM --- ---
    NJAL: jo, zvlášť benzinový :-) co má žena "malou" atmosféru s VVTI, tak tu je potřeba točit přes 5.000rpm, aby to jelo :-) Nicméně tu dodávku co mám, tak má maximum kroutícího momentu v pásmu 2.000 - 3.000rpm. Maximální výkon je někde myslím lehce pod 4.000. A při 80km/h na posledním kvaltu to ty 2.000 už točí. Takže tam v zásadě na dálnici podřazovat moc smysl nemá - sice teorie praví, že pro maximální zrychlení by se to mělo držet v pásmu maximálního výkonu, takže by to o něco jet rychleji mělo, ale v praxi čas ve zrychlení, kterej to nažene, se ztratí tím časem nutným na přeřazení... A v obou případech, 75kW na autu s velkým profilem v dálničních rychlostech prostě moc parády neudělá :-)
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    NJAL: Navíc, když je to prázdný, tak to funguje jako plachetnice - kam foukne i mírný větříček, tam to letí. Kdo nezkusil, ten neuvěří ;)
    Je to fajn rodinný auto a auto na převážení věcí, třeba nákup v zahradníctví nebo v Honbachu - značka ideál a naložený to auto dost dobře sedí.
    Ale rozjet se v krátkým připojovacím pruhu (pokud před nájezdem je zatáčka, nebo je to dokonce do kopce) na dálnici aspoň na 80km/h, nebo jet s prázdným autem ve větru na okruhu Prahy kolem letiště a chtít jet nad 70/80, či jet u pravýho okraje vozovky na rozbitých okreskách a myslet si, že pojedu víc jak 70, projet malý kruhák rychleji než 30, tak to jsou občas jen zbožná přání.
    Jestli se někdy potkáme, tak ti můžu toho Partnera půjčit na projížďku a případně, tě povozit jako spolujezdce při pravé straně okresek (bacha na zuby ;)) - odkoupili jsme ho, aby se děti měly s čím učit jezdit ;)
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    TAX: Tak vzhledem k tomu, že předjet mě mohl minimálně těch cca 10 km, co jel za mnou v pravém pruhu a to za mnou držel konstantní vzdálenost (a ne malou) a přede mnou nic nebylo než jsme dojeli ten kamion (bylo to v noci z pátku na sobotu ), tak opravdu nevím za co...

    Jedině snad, že by měl zapnutý adaptivní tempomat + držení v pruhu a moje touha předjet kamion (a tedy změna stylu jízdy) by ho probudila ;) Popravdě jsem se hodně divila, proč něco takovýho za mnou tak dlouho jede, když jedu mezi 100-130 (většinou nepoužívám tempomat).
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    TAX: Ano elegantní a logicky. Protože přece když se konečně dostanu před toho kdo mě brzdí, tak zase zpomalim. Protože spěchám 😂
    TAX
    TAX --- ---
    CATSIAM: mozna mel nejaky duvod te vytrestat? je to takovy elegantni zpusob jak vratit nekomu pujcene pote, co dlouho nehodlal uhnout rychlejsimu.
    NJAL
    NJAL --- ---
    SPM: No, je fakt, ze ja si uvazuji porad v oblasti jednoducheho atmosferickeho motoru, neberu do uvahy zadny turbo diry, nebo jak se to jmenuje :-)
    SPM
    SPM --- ---
    NJAL: To ti u naftovy dodavky se slabym motorem moc nepomuze. Jednak tomu turbodyzlu v dalnicnich rychlostech podrazeni uz zadnou velkou dynamiku neprida a hlavne to proste proti rychlymu osobaku bude vzdycky o hodne pomalejsi.
    NJAL
    NJAL --- ---
    CATSIAM: Nevim, na jaky prevodovy stupen jedes, ale kdyz hodlam na dalnici s provozem vlevo vyjet zprava doleva, tak si hezky nejdriv podradim o stupen, 6->5, 5->4, vyjimecne 6->4 :-)
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    RALI: V tomhle s tebou soucítím. 4x už jsem měla na mále :( Jednou na dálnici, 3x když jsem zabočovala u práce do brány. Auto celkem nový (letos 6 let), ale "krabice" a manuál diesel, zrychlení 0-100 papírově 17s.

    Na dálnici většinou když nic vlevo vzadu nevidím, dám blinkr a šlápnu na plyn, počítám do 5 mrknu do zrcátek a když je volno, tak do levýho. Jednou se takhle za mnou na D1 asi 10 km drželo auto (tuším Audi), dala jsem blinkr do levýho, až jsem mrkla po těch pár vteřinách, tak najednou on nikde (byl šikmo za mnou vlevo), po další ani ne sekundě vedle mne a za mžik těsně vedle mne - jeho zadek u mýho čumáku. No a takhle se držel dokud jsem nebyla tak na 5 m za kamionem s brzdou na podlaze. A pak "zmizel v prachu". Jestli tohle nebylo schválně ... musel zrychlovat a hlavně potom i brzdit +- stejně jako já.

    A u práce je kopec, cca 18% stoupání, rychlost snížená na 30km/h (asi jsem jediná, kdo ji dodržuje). Do brány musím doleva a často jede něco v protisměru, občas chodec na chodníku, takže blinkr bliká a stojím a čekám. No a už se mi 3x stalo, že ve chvíli, kdy jsem povolila ručku, tak kolem mne zleva proletělo auto (2x Audi, 1x VW)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Dneska ráno jsem zahybal na motorce do ulice k práci, všiml jsem si hned za křižovatkou, že mám na zadku nějak podezřele nalepený nějaký MB Vito nebo co, jel jsem cca rychle jako auto přede mnou, držel jsem si odstup, hodil blinkr, že budu parkovat, Vito pořád nalepený, tak jsem nejdřív musel uhnout do cyklopruhu, Vito mě skoro lízlo.
    WTF, netuším, co měl týpek za problém, nikde na světlech jsem ho nepředjížděl po čáře apod.
    FAT
    FAT --- ---
    TAX: Přesně, všechno co je od sjezdu Zdiby dál po 608 je v gesci KSÚS středočeského kraje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TAX: no minimalne v sobotu v podznim odpoledni na dalnici nic rozjebanyho nebylo (a podle me neni ani ted). Ale ono sjezd u Zdib zadna hitparada nebyva, hadam ze myslenka byla sjet uz u Uzic, no... Mno... ne ze by to neslo objet i z druhe strany, ale tam uz musis o trosku vic kroutit volantem... :-) A co si budem povidat, ono ten tankodrom na stary "teplicky" silnici uz taky opravu potreboval jako sul.
    TAX
    TAX --- ---
    DANYSEK: rec byla o Klicanech, tak jsem soudil, ze D8 rozjebali nekde na te urovni.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TAX: D8 ano, ale tam kde prechazi v silnici pro motorova vozidla uz vladne TSK. Ostatne opravami tam se chlubi i na svem webu.
    TAX
    TAX --- ---
    DANYSEK: D8 je RSD a Klicany muze byt kraj nebo obec. ale proc by se mely na opravach domlouvat, kdyz muzou se vsema uzivatelama proste beztrestne vymrdat?

    SAMOUT: v tomto ohledu jsou vyborne dalnicni useky se zakazem predjizdeni kamionu. jsem pred sebou tlacil slovenskou dodavku s kretenem, ktery jel 110 kmh a nehodlal na uhnuti vyuzit ani cca 300 m mezeru ve vlaku kamionu. a v dalsim useku slepice v suv, jela taky cca 110 kmh a uhnout hodlala az predjede vsechny kamiony na cele dalnici. proste bezohledne mrdky.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: no i tam stale plati minimalne to, ze nesmis ohrozit ani vozidla jedouci za sebou... aneb kdyz tam uz predjizdi nekdo rychlejsi, tak to tam proste nemuzes za kazdou cenu poslat a doufat, ze to ten rychlejsi predjizdejici ubrzdi. Presneji receno, kdyz to do tebe ten rychleji jedouci zezadu napali, tak to "dlouho vyhozenym blinkrem" taky asi neukecas a vinikem pripadne nehody budes vysoce pravdepodobne ty. Opet je lepsi chvili pockat, az se ten magor prezene, nez doufat jestli to ubrzdi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam