• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    ZLUTAK23
    ZLUTAK23 --- ---
    IKSIK: díky.... :))
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    ZLUTAK23: Doporučuju pročítat diskuze na http://www.subaruclub.cz ;-)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Dneska mě Súbo tak trochu vypeklo (ale rozhodně nezklamalo!). Uhánim si takhle po mostě Barikádníků nějakejch 80km/h ven z centra a jak je ten most trochu do zatáčky, tak mi najednou začal pomalinku ujíždět zadek! Musím přiznat, že jsem trochu zazmatkoval a strach mi nedovolil přidat plyn. Ještě z Fabie mám ale pořád reflex nešlapat na brzdu, takže jsem jenom pustil plyn a ono se to tak nějak srovnalo samo. No byla ve mě malá dušička, co si budeme povídat. :)
    ZLUTAK23
    ZLUTAK23 --- ---
    čau chtel bych pořídit subaru forestr???máte nekdo nejaký zkušenosti stimto modelem????za všechny rady budu vdečnej....
    DIXIE
    DIXIE --- ---
    ad redukce: mladej svadlenka mi rikal ze se da v pohode pouzivat jako maly rychlosti na nakladaku, ze klidne muzu zaradit redukci na 5ku kdyz by 4ka zas byla zbytecne moc.. zvyknul jsem si prave malou petku docela pouzivat..
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Jinak teda kdybych neživil hladový krky, tak bych si ten samosvor z Outbacka nebo Imprezy snad koupil. Je ale fakt, že zatím jsem s tím sněhem žádnej problém neměl. :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    1023: Při zapadnutí ti to už nepomůže, to je pravda, ale když chceš třeba projet nějakou závěj a nechceš do ní vletět moc rychle, ale naopak jí hezky plynule prohrnout, tak to pomůže. Obecně je to ale hlavně na šetření spojky při rozjezdech než na nějakou lepší průchodnost terénem. Na druhou stranu je vychytávka, že je to vlastně druhá synchronizovaná převodovka, takže tam tu redukci můžeš dávat kdy se ti zachce. Samozřejmě při vypnutý (sešlápnutý) spojce a nebo při neutrálu v "hlavní převodovce". Takže když se třeba chceš rozjet do příkrýho kopce a ještě k tomu s přívěsem, tak dáš redukci, jedničku, dvojku, vypneš redukci, dáš trojku, čtyřku atd. Borci na SubaruClubu si s tím hrajou ještě tak, že třeba vjížděj do pomalý ostrý zatáčky na dvojku, dvojku už mají moc podtočenou, tak než aby tam cpali jedničku, tak dají redukci.

    Jinak na to zapadnutí ze závěje by kromě uzávěrky diferenciálu pomohlo, kdyby aspoň ten zadní diferenciál byl samosvornej, což některý Outbacky mají, tak si zkus nějak zjistit, jestli to není náhodou Tvůj případ. ;-)
    CROSS
    CROSS --- ---
    Hele s tou redukci - v manualu se vyslovne zminuje, ze je dobry ji pouzit pri rozjezdech s privesem, nejspis aby spojka nedostala moc cocku. Ja ji jinak pouzivam spis na suchu, jak pise Iksik, v pomalu jedouci kolone treba (pac to motor udrzi i do mirnyho kopce bez plynu) nebo pri pojizdeni podzemnima garazema kdyz nechci tyrat jednicku a pod.

    Na snehu a ledu to moc nepouzivam, protoze ty rychlosti (specielne 1 a 2) jsou hrozne kratky a auto ma tendenci poskakovat, coz mi na kluzkym povrchu neprijde uplne idealni. Za techto podminek je to dobry spis pri pomalych sjezdech na brzdeni motorem, kdyz v horach nechci, aby se mi to i bez plynu moc rozjizdelo od zatacky k zatacce.

    Pak jeste pouzivam zpatecku s redukci, protoze ta normalni je moc silna nebo jak to rict (i bez plynu to vystreli jak raketa).

    Pri zapadnuti do zaveje by se hodila spis uzaverka diferencialu nez redukce; tam mi to prijde spis jako vec davkovani sily spojkou, a na to jsou lepsi normalni prevody.
    1023
    1023 --- ---
    IKSIK: Aha, takže v případě zapadnutí do závěje,je to k ničemu. Já jsem si právě myslel, že pokud chci od někud vyjet a nechci při tom dupnout na plyn a přímo z té díry vyletět, tak použiju redukci. Podle toho co jsem kdy zkoušel, tak normální auto buď chcípně- nedostatek plynu a nebo vyletí-moc plynu.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    1023: To je různý. Prostě tehdy, když chceš jet pomalu a nechceš podtáčet motor. Tyhle benzínový japonci jsou dost vysokootáčkový, takže když se cukáš v zácpě nebo když se chceš rozjet s těžkým přívěsem, tak se to celkem šikne. Zkrátka to má na kolech větší sílu a nižší rychlost.

    AXTHEB: To se pleteš! Je fakt, že bych se bez ní obešel, ale když už tam je, tak jí používám docela často. :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    V zasade nikdy:)
    1023
    1023 --- ---
    Ok, dnes vyzkouším. Já ho mám přesně dvanáct hodin, tak ještě moc nevim co a jak. Prosím silné nervy, teď přijde možná další hloupej dotaz. Kdy tedy se používá přesně redukce. Něco málo jsem našel, ale moc toho není.
    CROSS
    CROSS --- ---
    Nejsem zadnej offroad expert, ale jedna s redukci mi do kopce prijde s normalne zatizenym autem jako overkill. Davkovat plyn s timhle prevodem je v podstate nemozny. Taky bych se priklanel spis k normalni dvojce.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    1023: Skus pred tim kopcem zaradit za dve bez redukce, v mnoha pripadech to bejva lepsi napad. Jinak v takovydle situaci kdyz ti to podkluzuje tak s plynem lehce seslapnout i brzdu.

    A spalena guma bude asi pneumatika, to se obcas stane:)
    1023
    1023 --- ---
    Ještě jsem se chtěl zeptat jak se mám chovat k autu, pokud zařadím redukci a jedu do většího zasněženého kopečku viz foto níže. Zkoušel jsem to včera a asi jsem udělal nějakou blbost. Zařadil jsem jedna, zapnul redukci a pomalu se rozjel. Na konci kopce jsem najel na led a začalo podhrabovat přední pravé kolo a auto se pomalinku zastavovalo. Tak jsem trošku přidal plyn (vzhledem k tomu, že je to dost citliví, tak hodně) a auto se sice vyhrabalo, ale od předního pravého kola šel smrad po spálené gumně. Manželka říkala, že se i trošku kouřilo. Teď jde o to, jestli jsem debil a asi jsem (málem) něco zničil. A, nebo je to normální? Dále, pokud to začne hrabat, mám to nechat se prohrabat bez přidání plynu anebo mám přidávat. Já vim hloupé dotazy, ale lepší se dvakrát blbě zeptat, než pak vysolit nemalé peníze. U Fiesty, kteru sem měl předtím, to bylo jednoduchý, před kopcem se maximálně rozjet, plyn na podlahu a doufat, že to neklouzne.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Uf! Díky kluci!
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: jasný :)

    moje spojka má 215 tis. a furt to jde :D
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: mne teda na forestru parkrat zasmrdela i pri beznym parkovani zadkem do kopce treba... je to procte citlivka hlavne pri zpatecce. Zatim mi nic neshorelo nicmene.


    ad 1023: mne se tyhle starsi libej vic nez ty novy (samo, technika je jina vec, ale takhle na pohled)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    T_MAX: Takže mam bejt klidnej, že se to hned tak nespálí?
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: jojo, subaru je na ten smrad ze spojky náchylný .. mě to v zimě taky smrdí furt :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam