• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    CHARVYBURGER: Byl jsem se nedavno divat na http://www.tipcars.com/subaru-legacy/25i-4x4-lpg-29523125.html
    Vypadal celkem slusne, drobna koroze ruznych krytu a tak, jen mel nekolik musek:
    1) Nejspis nemel menene rozvody (nemecke servisce nerozumim, ale sroubky drzici komponenty nevypadaly, ze by byly nekdy sundavane) (vymena tak 10k)
    2) Nemel letni gumy (dalsich cca 10k)
    3) Byl po kurakovi a interier skarede smrdel
    4) Motor ze zacatku dost zdechal a pak tam klepal nejaky nejspis plech, to budou nejake drobnosti dane delsim stanim nejspis (stoji to tam od brezna temer bez hnuti...)

    Jinak moc hezky auto. Ale kvuli vyse zminenemu jsem ho nevzal, protoze jsem chtel auto, kteremu nebudu muset hned delat generalku...
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    Uz zacinam mit celkem jasno v tom, co shanim. Kdybyste nekdo o necem vedel, budu rad. Ty bazary jsou desna strelba do tmy.

    Shanim Legacy nebo Outback. Mam na to cca 200 000. Rok 2006 a vejs. Najeto do 210 000 km. Diesel nechci. Plyn muze bejt, ale nemusi. Cerna barva je ideal.

    Diky.
    LOST_DOG
    LOST_DOG --- ---
    EXCITE: ja mam SG 2.0x winter packet modelovy rok 2006. Jsem po komplet vymene tlumicu+ nove pruziny Ironman, nove desticky a kotouce a zadni dil vyfuku. Tak kdybys na ten model mel nejaky dotaz, zkusim pomoct. Trochu uvazju, ze bych ho tento rok prodal a upgradoval, ale vrazil jsem do tech vymen dost penez, tak jeste rozmyslim :D
    CROSS
    CROSS --- ---
    (Problém těchto amerických webů je v tom, že popisují zpravidla americké verze, které se od evropských v lecčems liší.)
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    EXCITE:
    Subaru Research Site- specs, prices, options, 2015, 2014, 2013.... Outback, Legacy, Forester, WRX, STI, Impreza, Tribeca, BRZ, XV Crosstrek, Hybrid
    http://www.cars101.com
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: momentálně mám tuhle třetí generaci, modelový rok 2010, diesel. Přišel jsem o bezrámová okna a image vyššího kombíku, jízdní vlastnosti jsou stejně dobré, samo jiná motorizace, co tě nezajímá. Dvoulitrový benzín v ročníku 2009 (modelový rok 2008) je podle mě stejný jako v SGčku. Nový benzín přišel až loni. Prodloužil se servisní interval z 15 na 20 tisíc (to nevim, jestli se netýká jen některých modelů), vnitřní výbavu neporovnávám, protože teď mám jinou.

    S tím současným mám najeto 90 tisíc a nebyl s tim žádný problém (jednou blikající kontrolka DPF tě nezajímá neb to má jen diesel), nic nevrže, všechno drží, nerezne to. Jsem s tím náramně spokojen, i když příští bude asi Outback, protože narvat do Forestra 2 dětské sedačky a dospělého je opruz.

    BTW kdo máte Outback - tam to doufám problém není.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Co ty 2009? Máte k nim nějaký poznatky?
    CROSS
    CROSS --- ---
    DBR: mě to stálo cca 2500 CHF, ve švýcarským servisu. Nicméně potřeboval jsem jezdit, tak jsem nešpekuloval nad alternativami. Lidi to i měněj za normální tlumiče, což vyžaduje i výměnu pružin etc.
    DBR
    DBR --- ---
    CROSS: tak jsem si to pamatoval dobre s tema tlumicema, byla to docela dost penez
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: míval jsem SG (2. gen.) rv. 2007, dvoulitr bez turba, manuál (což je kombinace, kterou asi chceš, protože turbo IMHO redukci nemá - i když u těch starších si nejsem jist). Bylo to super auto, měl bych k němu jen dvě výtky - chyběl tomu audiovstup a při rychlostech nad 150 hvízdalo kolem střešního okna (ha ha - a v nádrži se tvořil vír). Zadní tlumiče chtěly výměnu ve 130 tisících km (to neni problém jen XT, ale všech foresterů - alespoň tehdejších). Jsou v tom samonivelační tlumiče a výměna za originály je docela ranec.

    U SG byly tuším 3 úrovně výbavy, Active (sociální), Comfort (ovládání rádia na volantu, tempomat a takovýhle věci) a ještě jedna vyšší. Hodil se Winter paket, vyhřívání sedaček a okna pod stěrači.

    Jezdil jsem s tím v létě za 8,5, v zimě za 9,5 nebo tak nějak (to tu bude v historii). Pětikvalt manuál točil ve skutečných 130 (GPS) cca 4000 otáček (polovina rozsahu).
    DBR
    DBR --- ---
    co vim, tak u Forestru XT odchazely zadni tlumice, bylo to utahany na zadek .....
    jinak v zadnym pripade nekupovat na mechach - tlumic je spravna volba .....
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    DBR: Mrknu na to..


    CROSS: Když koukám na ceny,tak bych asi vršek ohraničil právě rokem 2009.
    Diesel ne. Co bych chtěl :benzín, manual,redukce. Ostatní věci jsou už jen otázka výbavy a kterou mám taky nějaký požadavky,ale to primárně není důležitý.
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: šel bych asi podle rozpočtu a podle toho, jak s tím budeš chtít jezdit a co od toho očekáváš. (Turbo, automat, redukce...)

    Vysloveně špatnou pověst neměl Forester nikdy, pochybnosti panovaly u prvních strojů 3. generace s dieselem, ale to bylo kvůli tomu motoru jako takovýmu. Pokud se diesel z roku 2009 dožil dneška, už bych jiný problémy než daný věkem nečekal.
    DBR
    DBR --- ---
    EXCITE:
    takhle ?
    Subaru Forester Review - Research New & Used Subaru Forester Models | Edmunds
    http://www.edmunds.com/subaru/forester/

    EXCITE
    EXCITE --- ---
    CROSS: to by mohlo pomoct..už dlouho ho si ho chci pořídit a teĎ na to asi dojde...jelikož není na novej, tak chci vymyslet optimální generaci/rok výroby
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: napadá mě wiki, ale tam je to spíš po generacích
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Zdar, je nějakej web,kde bych se dočetl o vývojový řadě Forestera? Zajímá mě co,kterej rok výroby má jinýho a tak.
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    IKSIK: V Bulharsku jsou pumpy vsude, tak nemusis tahat olej a destilku :).
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    IKSIK: Vše co píšeš dává smysl, Cross správně doplnil asistenčku, když už havarijko. Jezdíval jsem do Bulgárie na punk starym scorpiem, ale po zkušenostech s (nejen) psy na dálnici v tzv. cikánské zóně (nevyhneš se, ať už to bude Srbsko, Černá hora, Rumunsko, Kosovo...) jsem dostal rozum.
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: k tomu pojištění nějakou asistenční službu.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Kdybyste jeli se starým Legacy/Imprezou 2.0 85kW do Bulharska, báli byste se, že nedojede? A nebo co byste s sebou vzali za werkzeug? Nebo nějaký ND? Vezmu si radši rezervní kolo, sadu stranových klíčů, šroubovák, flašku Flashlube... Jinak nevím.
    Lahev oleje a lahev destilky byste s sebou tahali?
    Taky uvažuju o havarijním pojištění s tím, že ho hned po dovolený zruším.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam