• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    JESSE_MORENO: ja s vykuchanym autem nikdy problem nemel.. ale pro klid duse a trosku i v prostoru, sem tam vzdycky dal ten nejlevnejsi 2mm koberec (ty 3kg navic te nezabijou) aby to vypadalo trosku jinak nez vykuchane a polorozebrane :)
    Sedacky kup bez velkejch usaku protoze omezujou hodne vyhled, popripade si nech ridicovu sedacku stock (pokud se bojis homologace), ale je to dalsi vaha navic (1sedacka prumerne 15-30kg vs 5-7kg sicna).

    Par policajtu mi ani neprislo na to ze mam zadni okna z lexanu a pozdeji i potazeny folii, ale nemis ty okna logicky nanejtovat, jen zalepit na lepidlo jako puvodni vcetne krytovejch list. Misto lexanu muzes pouzit pruhledny pvc plexi ale doporucuju u ridice nechat jeho sirku min 3-5mm, protoze bys nemusel splnovat technicky prejimky ruznejch zavodu...
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    LUBANCZ: ajotak.... to mi zni sympaticky v tom pripade! :oD

    dalsich tisic bodiku pro subaru

    hele a z tech uprav kdyz se budem bavit o tom ze s tim budu jezdit na silnici :o) jak se benga budou koukat na vytazeny zadni sedacky tapecy a ty sportsicny? :o) vyztuhy uz bych si nelajznul na to mam za sebou prilis velkej pocet bouracek :o) okna za lexan uz pocitam ze jsou cenovej nesmysl....
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    JESSE_MORENO: tady se ale provadej upravy trosku jinak, na turbovejch motorech staci vicemene jen vymena vyfuku (nejlip ukoncit za downpipe), udelat naporovy sani (popripade ostrik ic), walbro, zvednout tlak na turbu a mapa.. Finance se pohybujes kolem 20t za komplet na 280hp a za jedno odpoledne je hotovo :)

    reza gt v serii vazi kolem 1250kg, navic kdyz vyhodis zbytecnosti typu zadni sedacky, tapecy, plasty, dopredu das sportsicny, tak se da dostat pod 1100kg.. Pokud budes vymenovat panely karoserie, odstranis vyztuhy si pod 1000kg, pokud budes odvrtavat a menit okna za lexan, dostanes se k 900kg (ale tohle uz za odpoledne neni) :)
    Starou rezu koupis za 70-100t ve slusnym stavu, takze do 150t postavis dost silny nacini, ktery uz neco dokaze..
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    J3RRYNA: jen bych doplnil ze nezasveceni by meli vedet ze stara H6 se starym automatem (4kvalt) je sice za ty prachy uzasnej povoz s silene sirokym rozsahem otacek ve kterych je to pouzitelny krasne riditelna obri svine, prirovnal bych to k americkymu plnotucnymu kombiku kterej navic umi vydrzet v zatacce a neni nutny ho opravovat kladivem

    ale moje zkusenost je ze s klimou na dalky se ani po roce neumim dostat pod 10,5litru (technicak myslim mluvi o 9,5... hahaha mozna bez klimy a nikdy nepresahnout 2500otacek)

    kombinace je kolem 12,5 litru (proti technicaku co tvrdi 10,5)

    a cisty mesto navic kratky trasy 4 - 8km 15 - 17litru (technicak rika 14,5) a tadyto pokud clovek zacne trochu vic jezdit fakt boli hodne :) to si muzete tisickrat opakovat ze aspon nemate diesel co se porad sere ale je to proste 3x vic nez za co byste mohli jezdit v dieslu... to uz chce bejt silnej ortodox jako ja :o) protoze kdyz si to spocitate tak i u malyho najezdu 12kkm rocne to je rozdil 45kKc a to uz by ty odchazejici turba, vstriky, filtry pevnych castic i dvouhmotaky vykompenzovalo - zde tedy neplati prirovnani jako u benzinaku zeroucich do 12ti litru, tohle uz je jako jezdit s tryskovym motorem :o)


    Pro porovnani s foresterem co mel 2litr a manual jsem jezdil 8,5-9,5-11 (coz pokud si pamatuju je snad primo podle technicaku)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    WILDENBURY_SQ: IMHO jedina atmosfera ktera ma u Subaru smysl(pro jakoukoli radost z jizdy) je H6, tu ale zas davaj do tezkech aut (Lego/OTB) takze to sice jede jak pichla svine ale ty kila navic jsou znat pokud chces nejakou dynamiku v nizsi rychlosti - tady bych rad jen pripomnel ze i nize zminovanych 121kw nejde uplne srovnavat s vykonama ktery clovek zna z aut ktery zenou jen jednu napravu a nedejboze maj turbo.

    Protoze jsem sam pred 5 - 10ti lety vedel hovno co si pod sluvkama viz vyse mam predstavit zkusim priklady z praxe jak to chapu ja:

    710kg vazici Opel Kadett C City o vykonu 60koni poslanych na zadni napravu produkovanych obrim motorem 1,2S (pozor na to S!!!!) s 3kvaltovym automatem z roku 1976 jsem pri prujezdu zatackou dokazal dostat do lehkeho pritom zabavneho smyku uz v cca 40 - 50km/h prostym skubnutim volantem do proti a pak ve smeru zatacky

    1150kg vazici porsche 944 o vykonu 160koni, 2,5l 4valec umelo pri rozjezdu ze svetel udelat elegantni Uturn do protismeru pouze drazdenim jednicky spojkou, opet ladna zalezitost zanechavajici trochu toho hvizdu pneumatik a fajn pocit ze zvladnuteho manevru

    1500kg vazici Otik 2003 o vykonu 220 koni oba vyse zminene manevry zvladne, bude u toho vypadat a znit dost nasrane, asi jako kdyz kopnes bejka do kouli, rozhodne to nebude vypadat ladne (dlouhej kombik se u toho divne zavlni) ac to projede pravdepodobne lepsi stopou nez obe predchozi auta diky 4x4 a protiprokluzu ale celkove z toho ziskas pocit ze pro denni jezdeni v provozu je to sice super kara ale pokud chces "blbnout" tim vyse zminenym zpusobem tak kdyz se dostanes k rychlostem resp. otackam ve kterych to s tim otikem s atmosferou pujde tak uz to budou rychlosti ktery kdyz ti to nevyjde muzou bejt docela fatalni jak pro auto tak pro tebe.


    Toho Forestera turbo jsem doporucoval proto ze (ac jsem turbo neridil) 1400 kilo 170 koni a turbo ktery tomu zacne nakladat od relativne nizsich otacek v kombinaci s kratsim autem a hlavne rozvorem TUSIM by mohlo bejt bliz tem prvnim dvema zazitkum nez tomu poslednimu :) plus s foresterem mas fakt kratky presahy takze i na ten teren je zajimave pouzitelnej pokud nema tlumice po smrti.


    LUBANCZ: uprimne ja uz mam pocit ze mam velkou cast upravovani aut mimo stock stav za sebou a radsi bych jezdil v necem hotovym tzn. musim pocitat s tema zakladnima vykonama +- 20 koni

    penez bych na hracku mel do 200kKc problem je ze to uz mi umoznuje kupovat jeste uplne jiny picoviny jako vyse zmineny porsche 944 nebo 928 ktery obe jdou denne pouzivat taky ale maj trochu jiny chovani...

    Jde mi ted o potvrzeni mych domenek... da se treba do tech 200k dostat k impreze ktera vlivem malych uprav (lehky kola, lehka haubna, sport.filtr,jinej vyfuk) bude mit pomer cca tech 220koni-240koni/1200 - 1300kg ?

    Jestli ne, bal bych se ze to bude prilis podobny ty pichly svini popsany u outbacku a radeji bych jako denni auto na blbnuti hledal neco lehciho.... k tomu subaru me laka AWD a relativni jednoduchost technologii a nizka cena nahradnich dilu, porsche uz jsem si vyzkousel, samozrejme to ma nepomerne vic estetickych kvalit taky ale vyvazenejch mnohem horsi dostupnosti a cenou dilu a v zime s tim jezdit je vuci tomu autu uz docela osklivy :o)))

    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    LUBANCZ: Přesně, přímo takto - s tím, že kdyby Tě srala dlouhá převodovka v GTčku, tak lze udělat swap za krátký pětikvalt z JDM STi. S krátkou převodovkou se to auto sice prakticky nedá používat k ničemu jinému, než ke sportování (na pětku při 80 to točí snad 3k rpm), ale zase pokud daily auto nepotřebuješ vůbec, případně pokud to má být jako druhý vůz, tak bych do toho dříve, nebo později sám šel. Vlastně to sám mám jako záložní plán - pokud na tom s penězma prostě nebudu až zas tak ideálně, jak bych si přál, tak si prostě pořídím GTčko a dám do něho ten krátkej pětikvalt...


    WILDENBURY_SQ: S těmi provozními náklady bych rád znovu zdůraznil, že jsem extrémní případ. Nalítal jsem těch cca. 50 ročně a skoro všechno fakt jen pro radost a minimálně polovina z toho nášupu byla fakt ostrých. H6ka v automatu, pokud je používána rozumně, a vlastně i to Spec.Bčko, budou s provozními náklady v pohodě. Měl jsem na mysli fakt jen to, že když si koupíš Spec.Bčko a lítáš s tím furt jak divý, tak se provozní náklady řádově mohou bez problémů i násobit a to tak, že STi už pak o moc dráž na provoz fakt nevyjde, jakkoliv je to jízdně zase úplně jinde, zvlášť, pokud už to má i DCCDčko... To já jen tak, aby si nezasvěcení na základě nějaké paušalizace nezačali myslet, že H6ky jsou neuživitelné ;)
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    JESSE_MORENO: ja osobne bych bral bud sti nebo stary gt (nejlip sti) jako ma 4pto.
    Duvod je jednoduchej - vydrz.
    Jak uz naznacil J3RRYNA, prevodovy ustroji wrx nestoji za nic protoze vychazi z atmosfericky dvoulitrovy verze a zkratka moc dobre to nedrzi. Respektive i diff seriovy 220hp wrx rozlousknes po par startech z vyssich rpm. A jelikoz pises ze bys to auto rad pouzival na litani, tak je ta nachylnost na poskozeni vyssi. Nemluve o tom ze wrx rozumne nafouknes k 260-280hp a pak uz se sype. Kdezto prevodovy ustroji u STI resis az kolem 400hp a treba s 330hp to celkem dobre drzi.
    Proc GT je jednoduchy - vaha.
    Vykonove to dostanes podobne jako wrx k 260-280hp (nebavime se o sti) aniz by se to vyslovene sypalo, ale vazi to dle specifikace klidne i o 300kg min nez wrx a to uz je velkej rozdil. Nemluve o tom ze porizovacka GTcka je taky nekde jinde a kdyz hodis gt ze strane, tak to zaboli min nez pekna 04 wrx :)

    Nejlepsi reseni mi prijde novejsi poface otik na normalni jezdeni + gt
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    JESSE_MORENO: Hele kdyz foukat, chtel bych rovnou WRX STi, do ty doby bych chtel spis silnejsi atmosferu... Akorat teda nevim, zas jsem takovej zklamanej. Pokud rikate, ze mezi H6 a STi neni zasadni rozdil v PC a udrzbe... To je k nasrani. Nic, jdu vic pracovat :)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    J3RRYNA: souhlasim asi snad ve vsem co muzu - tzn. vetsina logickych vyvodu ktere jsi udelal... nemam wrx ani specB takze mluvim jen za zkusenost forest 2.0 + ted otik 3.0 H6 v porovnani s ostatnima autama (vetsinove zadokolkama co jsem mel)


    WILDENBURY_SQ: tzn. urcite bez do forestera a pokud muzes zkus toho foukanyho - u atmosfery bys mohl bejt zklamanej, je to fakt hodne liny.

    Jinak zajimal by me nazor zdejsich zavodniku:

    tusim ze do roka a do dne uz budu vazne muset dat manzelce neco na jezdeni kdyz budu pres den v praci... ted mam doma toho Otika, dedecka 2003, nalitano 340kKm ale porad se mu chce... koupil jsem ho pred rokem za 65kKc a tusim ze v tomhle pripade se vyplati ho cas od casu servisovat a spis ho nechat jako druhe auto do rodiny.

    Tim padem ale prvni auto uz nemusi bejt dobytcak s automatem a tak premejslim zda bych nemel nechat krizi stredniho veku rozpumpovat naplno a poridit peklostrojek :o)

    a prichazi otazka -

    kdyz poridim rezicku WRX, budu spokojenej? jeste jsem to neridil takze si neumim predstavit jake to bude kdyz to bude lehci nez Otik ale zaroven stejne nebo vice vykone :) jezdil bych s tim kazdy den do prace a chtel obcas i trochu prasit. vetsinu casu by to bylo prazdne, ted mi H6 zere v kombinaci 11 - 16 podle podminek, idealne bych od budouciho povozu cekal ze se bude umet drzet spis v te nizsi spotrebe kolem 11, asi bych dost uvazoval zprasit to jednotkou na E85...

    a nebo je tu druha varianta

    mam radeji poridit novejsiho Otika po faceliftu, dostat tim dalsich cca 50 koni navic a lepsi automatku a k tomu takze mit docela solidniho sleepera a na denni jezdeni radeji jit do neceho co se bude jizdnima vlastnostma vic lisit? Trochu se bojim aby ten vahovej a vykonovej rozdil nebyl prilis malej a ja pak nebyl zklamanej ze jsem radeji mel mit silnejsiho Otika.... jedine co mi dava nadeji je ten rozdil danej turbem.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    WILDENBURY_SQ: Není to přepal, resp. nemusí nutně být. Je to raritka. I když tenhle kousek nemá ani originál kola a vypadá, že je dotažený bůh ví odkud - ale ta barva - to je sen. Měl jsem chvíli v téhle barvě dvouapůlu sedana v manuálu - strašně rád na něj vzpomínám, protože černá těmhle autům neskutečně sluší. Když už jsi nakousl ty Spec.Bčka (šestivkalt manuál se dával jen do nich) tak Spec.B =

    - Podvozek Bilstein
    - krátká 6MT převodovka převzatá (a drobně upravená pro "user friendliness") z STi
    - vzadu mechanický samosvor typu Torsen
    - strmé řízení s hydraulickým posilovačem
    - zbytek výbavy odpovídá jakémukoliv jinému třílitru v plné palbě (namátkou vyhřívané přední sedačky, vyhřívané stěrače, zabudovaná navigace, šíbr, kožené sedačky v elektrice, atd., abych pravdu řekl - tohle mě u aut moc nezajímá, řeším především jejich jízdní projev)

    Trošku se o tom autě rozepíšu, protože ho mám (před časem jsem tady postnul i nějaké foto: [ J3RRYNA @ Subaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa ]) něco málo přes dva roky:

    Když jsem kupoval to svoje, vypláznul jsem za něj v áčkách "jen" 180, abych do toho následně dalších 80 nasypal v rámci nutných a doporučených ponákupních oprav a dalších investic (komplet spojka, komplet synchrony na převodovce, všechny náplně, kosti a gumy stabilizátoru vpředu, kulové čepy, jeden homokineťák, nějaké ty pneumatiky a já nevím co ještě všecko, kraviny) a nelituju toho, protože to bylo jediné Spec.B na prodej u nás onehdá a jediné v celé Evropě v sedanu.

    Tak jsem do toho tehdy šel. Vzhledem k tomu, že jsem tehdy měl poměrně velkorysou rezervu na opravy atd., tak jsem prostě neváhal ani minutu a jel si pro něj. Po nějakých snad necelých 70tkm mi fouklo těsnění pod hlavama a při rozborce se přišlo na to, že je vykousané axiální ložisko na klice (kluci - specialisti na Subaru, co mi to servisujou, mi řekli, že s největší pravděpodobností to prostě někdo načal přede mnou tím, že sral na dodržování servisních intervalů - výměny motorového oleje), tak jsem nechal udělat komplet G.O. spodku motoru, i když to už mě pak finančně poměrně dost výrazně zabolelo, páč jsem šel mezitím trošku dolů s penězma v práci. Ale vzhledem k tomu, že je to můj mazel/hračka, ani tak ničeho nelituju - navíc teď už mě nemůže nic překvapit - všecko, co bylo třeba udělat, se udělalo a to nejdražší, co se posrat mohlo se už taky posralo, takže začínám opět z bodu nula - auto, které už všechny větší jednorázové investice má prostě za sebou, už dávno zajeto a zrovna teď už jen čekám na sníh :)

    Spec.Bčka v 6MT prostě nejsou a v sedanech už vůbec ne. To není, jako když jdeš na trh ojetin pro STičko - těch je vpysk a vyplatí se počkat, protože se každou chvíli někde nějaké objeví na prodej a když bys do něj měl něco nasypat a zdá se Ti to moc, počkáš čtvrt roku, půl roku a mezitím se jich objeví dalšího minimálně půl tuctu, objedeš to, vyzkoušíš, necháš prohlídnout a nejpozději po roce nervů to ideální nakonec najdeš.

    Spec.Bčko je mnohem vzácnější a jestli chceš nebourané auto v perfektním stavu, tak za pofaceliftové modely vyplázneš klidně i hodně přes tři kila, pokud ovšem ten jeden jediný exemplář široko daleko, který se raz za čas objeví, je opravdu v pořádku (jakože žádná ojetina není bez investic) :)

    Ale zpátky k té ceně - já třeba uvažuju celkem vážně o tom, že bych to svoje časem prodal - vzhledem k tomu, jak ho používám a vzhledem k jeho původu za něj moc chtít nebudu. Momentálně třeba potřebuju vyřešit tři maličkosti - drobný únik oleje z řízení, promáčklé levé zadní dveře a rozpadající se spojovací středový kroužek výfuku. Ale čistě teoreticky - kdybych ho teď prodával a tyhle věci byly pořešené, tak je to auto bez investic. Sednout a jezdit. Nicméně vzhledem k tomu, že je to můj raplovací mazel a má např. už třetí přední nárazník, druhý levý přední blatník a světlo a vůbec je to celkově takový "otloukánek", tak bych za něj víc, než 200 nechtěl (je to otloukánek a dá se v podstatě říct, že je vylítaný, ale po mechanické stránce je v perfektním stavu, navíc má teď v podstatě nový motor).

    Mám v plánu časem přejít na GC8 JDM STi. Plán je takový, že až něco málo našetřím, tak dám pro Spec.B nástřel ceny třeba 200, možná ale spíš méně, s tím, že každý měsíc půjdu třeba o desítku (podle toho, kolik budu schopný mezitím pravidelně odkládat bokem) dolů tak dlouho, dokud to někdo prostě nekoupí a je mi úplně jedno, jestli se to nakonec prodá za 150, nebo za kilo - cílem je prostě dát do kupy budget na mou vysněnou jedničkovou JDM STi rézu a je mi jedno, jestli to svoje budu prodávat půl roku, nebo rok a půl, prostě vždycky půjdu s cenou dolů o tolik, kolik budu schopen každý měsíc dát bokem a dříve, nebo později to auto někdo koupí a udělá dobře, páč s ním sice lítám jako ďas, ale také je na druhou stranu třeba říci, že se o něj celou tu dobu více než adekvátně starám, navíc nebudu nikomu lhát a tvrdit, že "auto nebylo ježděno ostře/na závodech/za sněhu a deště" a podobné hovna - můj osobní názor je, že v každé množině olítaných foukaných subárek na prodej je nějaké nezanedbatelné procento těch, které poznaly "čočku" s tím, že frekvence "čočky" stejně tak jako pravděpodobnost, že "čočka" byla, rostou obojí exponenciálně s tím, jak se od foukaných foresterů přes WRXa dostáváš k STičkám.

    A není to levná záležitost na provoz, když se tomu autu šlape na krk - a tím teď nenarážím na onu G.O., ale na to, že servisní intervaly jsem v rámci možností adekvátně zkracoval a nikdy nic neodrbal a když se chce člověk s autem bavit a využívat jeho možnosti naplno, zkrátka dobře to něco stojí (sakum prdum zhruba vzato approx. od šesti let stáří olítaný Cayman už v těch provozních nákladech utopený asi bude, abychom zůstali u plochých šestiválců :D) Samozřejmě, že pokud se k tomu budeš chovat jak v bavlnce a nenalítáš 50tkm ročně stylem FitiMcRae, tak není vůbec žádný problém dostat se s provozními náklady na méně než řekněme třetinovou úroveň...

    Průser u Spec.B je prostě ten, že to auto umí být kultivované, tiché, pohodlné a zároveň i docela zvíře, takže např. já osobně mám prostě problém se zaříct a nejet se jen tak bezcílně někam projet. Svižně projet. Problém je, že ve zvířecím režimu je to v provozních nákladech srovnatelné (či přinejmenším blížící se) spíš s STi, než WRXem a to proto, že nekterý typický spotřební materiál snad s výjimkou brzd je dokonce dražší, než u STi (namátkou - pneumatiky - atypický rozměr 215/45/18 a na těch u takhle rychlého auta fakt šetřit nechceš a spojková sada - na STi seženeš milión různých "stage 1 - 3" aftermarket spojkových kitů, které jsou řádově minimálně o jednotky tisíců levnější, než origo spojková sada na Spec.B).

    Nicméně kdybych teoreticky měl nikdy nebourané auto, stejný ročník (2005), budu za něj chtít aspoň 250, protože za 280 nabízejí na prodej svá WRXa soudobé generace (+-autobus/facelift sem facelift tam) největší optimisti u nás a Spec.B je prostě nejen raritka, ale (a to se málo ví) prostě také po všech myslitelných i nemyslitelných stránkách (snad s výjimkou provozních nákladů a možná z hlediska bočního vedení horších sedaček) neoddiskutovatelně lepší auto, než WRX (stabilita ve vysokých rychlostech, vyšší maximální rychlost, lepší, kratší a odolnější převodovka, lepší podvozek, silnější zadní samosvor, strmější řízení s mnohem lepší zpětnou vazbou, pohodlnější, lépe vybavené, kultivovanější a při tom zároveň přinejhorším minimálně v přímce stejně rychlé, ne-li rychlejší, hlavně kvůli převodovce, která, na rozdíl od té ve WRX, něco vydrží) - měl jsem možnost porovnat s pár exempláři, jeden z nich byl dokonce přefoukaný na nějakých 200kw - jó, jel o něco lépe, než v sérii, ale to je asi tak všecko (Spousta majitelů WRX sype nehorázné peníze do zvyšování výkonu motoru, lepší podvozky, anti-lift kity a podobně, přičemž když po proinvestovaných desítkách tisíců zjistí, že to hlavní, co dělá STičko STičkem jsou v prvé řadě převodovka, diferenciály, podvozek, brzdy a teprve až na posledním místě je motor, mnozí z nich se WRXů nakonec zbaví a jdou rovnou do STi, které je prostě hotovějším autem byť málokdo i u toho nakonec zůstane jen u série), pořád to byla oproti mému zcela sériovému Spec.B relativní houpačka a hlavně potenciál motoru stále zabíjela dlouhá převodovka.

    Každé auto má svého kupce a než abych ho (abychom se teda vrátili k zpět k té ceně), dokud se na to nespěchá, prodal pod cenou, no tak to si ho raději nechám, ale tohle ber čistě jen jako můj osobní názor na to, kolik může takové auto stát - pokud je to auto nebourané, má jasnou historii a nečekají Tě po koupi už žádné významné investice, tak 250 je dle mého názoru minimum, na které jsi schopný se dostat - samozřejmě že neberu v potaz další faktory, které mohou mít na cenu vliv, jako např. to, jestli prodávající spěchá a je ochoten jít s cenou dolů apod.

    Namátkou např. na mobile.de jsou jen dvě (sedan žádný) a tu minimální cenu jsem celkem trefil:

    http://bit.ly/1zGXpeh
    http://bit.ly/1pDy9FC

    WILDENBURY_SQ: Takže jestli pokukuješ po něčem pro ukrácení dlouhé chvíle a dokážeš si po většinu času odříkat využívání potenciálu auta, klidně jdi i do Spec.B, ale můj osobní názor je, že jako auto k ukrácení dlouhé chvíle než člověk bude pohodlně mít na provoz STi to prostě ani zdaleka není ideální, protože jsem na provoz WRX STi v době, kdy jsem Spec.B kupoval relativně pohodlně měl a do Spec.B jsem šel proto, že jsem si na STi nevěřil řidičsky a přechod na silnější atmosféru vs. nutnost umět pracovat s turbomotorem u mě bylo jednoznačným no-brainerem, jakkoliv se velmi záhy ukázalo, že i ta silná atmosféra může být řidičsky mnohy poměrně náročná, ale to je na samostatný příběh :D Samozřejmě znovu zopakuji a zdůrazním, že výše provozních nákladů se výrazně odvíjí od způsobu zacházení a řidičského stylu a já jsem takový hodně extrémní a odstrašující příklad :D

    Dovolil bych si tedy doporučit nějaký starší (tzn. spíš předminulé generace a starší) Forester XT s klackem v solidním stavu, zábavy si s tím užiješ až až, projede to skoro všude a ačkoliv je to poměrně houpačka, tak i na asfaltu to umí jezdit celkem solidní pecky a to tak, že ani na okruhovém dni s tím neuděláš ostudu :)
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    Subaru Legacy IV (2003-2009) 38900 PLN. wałbrzych - otoMoto.pl
    http://otomoto.pl/subaru-legacy-spec-b-h6-245ps-manual-4x4-unikat-C35110120.html

    Hezký, ale za čtvrt milionu od židáků, to mi přijde skoro přepal.
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    J3RRYNA: Než budu pohodlně mít na provoz WRX STi, pokukuju po něčem pro ukrácení dlouhé chvíle. Spíš užitkovýho, do mírnýho čecháčkovskýho terénu (na chalupě s pilou do lesa), aby se s tim dalo trochu i prasit. Bude to znít divně, ale je mi vlastně jedno, jestli kombik nebo hatchback (a nebo kdyby se mi libil i sedan...:). Tzn. Lego, Outback, Forester, je mi to buřt...

    Ten H6 třílitr 180 kW mě zaujal; na trhu ojetin je jich ale žalostně málo (proto tak nízký požadavky na kastli). Ale když už jsou, tak docela levný... Najít auto se 6st manuálem, pain in the ass :(
    LIGI
    LIGI --- ---
    J3RRYNA: diky, presne tohle jsem potreboval.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: a taky 20kw navíc - 101kw u 2.0i vs. 121kw u 2.0R.

    LIGI: Pokud se díváš po čtyřkovém legu, tak velmi stručně v bodech:

    - 101kw dvoulitr jede dostatečně, výborně zatáčí
    - 121kw dvoulitr jede dobře, výborně zatáčí
    - 121kw dvouapůla jede dobře s tím, že má lepší krouťák, takže v podstatě by se dalo říct, že jede krapet lépe, než silnější dvoulitr, ale na chvalitebně to určitě není, nicméně i trošičku méně žere, rovněž výborně zatáčí, ale častou bolístkou je zvýšená spotřeba oleje
    - 180kw třílitr výborně jede (jako píchlá svině!!!), chvalitebně zatáčí, božsky zní a chlastat umí dobře až výborně :D

    Dvoulitry a dvouapůly v manuálu mají jednu poměrně zásadní (ale zato fakt jen jednu) bolístku a to je dvouhmotový stervačník, který se po několika desítkách tisíců kilometrů začne opotřebením ozývat takovým pískavým zvukem. Výměna za origo je možná, ale drahá. Řeší se to, pokud si to dobře pamatuju, výměnou za komplet spojkový set z Forestera.

    Třílitr má rozvod řetězem, takže odpadá nutnost každých 105tkm, nebo po 8 letech měnit rozvody.

    Pokud uvažuješ o automatu, přesněji řečeno pokud na něm trváš, tak bych určitě důrazněji doporučil zvážit spíše třílitra, protože tam máš už pětikvalt, zatímco dvoulitry a dvouapůly se dělaly v automatech s archaickým čtyřkvaltem, díky kterému se rozdíl ve spotřebě mezi 2.0R/2.5 a 3.0R snad s výjimkou čistě městského provozu prakticky smazává, navíc třílitru je z hlediska jízdní dynamiky a pružného zrychlení podstatně více putna, jestli zrovna stěhuješ tchýni, nebo jestli převážíš hektolitry vzduchu z bodu A do bodu B, než dvoulitrům a dvouapůle - tak jako tak jsi takřka vždy schopen téměř kdekoliv bezpečně, pohodlně a s přehledem předjet ;)

    Pokud o automatu neuvažuješ, stejně o třílitru pouvažuj, protože dříve, nebo později u něj tak jako tak stejně skončíš :D

    A teď dvě smrtelně vážně míněná rozhodnutí na závěr: 1. než to koupíš, nech to prohlédnout v nějakém servisu, kde Subárka umí dělat, nemusí být nutně autorizák, ale ideálně někde, kde se na ty auta specializují. Úplně nejideálněji v AWD v Praze. Ať už tu prohlídku budeš dělat kdekoliv, trvej na ní. Pokud Ti prodávající nevyhoví, pošli ho do řitě.

    2. I když se poohlížíš po dvoulitru, určitě se jdi projet i s třílitrem. Je lepší zjistit, že to, po čems koukal není to, co chceš předtím, než to koupíš a třeba na něj došetřit a pak koupit to, co opravdu chceš, než koupit dvoulitra a pak zjistit, že to nejede a že Ti to vadí. Obzvláště důrazně bych to doporučil v případě, že trváš na automatu - jak píšu výše
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    No z toho srovnani jsem toho moc nevycetl, snad jen ze 2.0R ma lepsi performance v nizsich otackach (max. kroutak pri 3200ot vs. 4400 pri 2.0i)... :) No proste mi asi bude muset stacit ze to panove v Japonsku zmakli zas na vybornou a jezdi to paradne :)
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    J3RRYNA: to jsem dal omylem třílitr, sorry...
    NIXIMOR: http://www.autoevolution.com/carcompare.php?id1=4056&id2=5653&u=metric tady je to správně :)
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: Tady jsem našel dokonce nějaké základní srovnání po technické stránce: http://www.autoevolution.com/carcompare.php?id1=4056&id2=5654&u=metric
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: Jen motor. Ten 101kw dvoulitr má dokonce snad jen jednu koncovku výfuku... Jinak je to podle mě úplně stejné auto...
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    A cim se lisi R od ne-R technicky? Mam to Rko (2008) a jezdi to jak divy, kdyz to clovek trosku prislapne. Rekl bych vykon tak akorat na to auto, kdyz s tim clovek nechce divocit (a kdyz jo, tak si ma koupit STi, ze :D).
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    LIGI: lego je relativne tezky na ten dvoulitr.... pokud chces fakt jen dvoulitr sel bych urcite do Rka jinak to nepojede vubec...
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    17/01/2015 - OSTRAVA - centrum bezpečné jízdy LIBROS - 0830 - 1400 - Subaru Day:

    Subaru Fan Club - Srazy - Subaru day na LIBROSu
    http://subarufanclub.cz/...php?name=Modul_Srazy&op=showbook&bid=134&jedna_name=subaru-day-na-librosu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam