• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    SPM
    SPM --- ---
    FANDANGO: Jo, já kdybych to měl pojištěné, tak to nechám taky vyměnit celé... Akorát že velice chytře jsem si řekl, že mi nikdy sklo neprasklo, tak jsem se na to vykašlal. A ani ne za měsíc, co jsem začal s OTB nějak víc jezdit, tak rána jak prase a prasklina :-) Bohužel teď už je to stejně nepojistitelné (ač zalepené, tak to tam vidět je a s tím to prostě nepojistí vůbec), takže budu asi lepit tak dlouho, dokud to někde nedostane ránu tak, že to budu muset vyměnit...

    Jinak máš asi předpokládám nějaký novější model, že? Ne že by na ten můj starý pekáč byly ty skla nějak levné, ale když jsem to nechával alespoň kalkulovat, tak jsem doufal, že se vejdu alespoň do 20...
    FANDANGO
    FANDANGO --- ---
    SPM: to sem si původně říkal taky, ale už sem to nestihl/vyfláknul se na to díky pojištění, jen sem nepočítal s tím, že to vezme tak rychlej konec.
    SPM
    SPM --- ---
    FANDANGO: Hmm, já jsem si to nechal zalepit. Teda, je to v místě, kde se to lepit nemá, takže bez certifikátu, na vlastní triko. Pojištěný to nemám, takže tak... Zatim to drží, ťuk ťuk, ale asi se z toho poseru, až se to řachne víc a budu to muset vysolit ze svého :-)
    FANDANGO
    FANDANGO --- ---
    Ještě že sem to čelní sklo pojistil.. z malého pavočka/šupinky co sem chtěl nechat na jaro, až budou pryč šutry se stala tarantuje napříč :/

    -18 stupňů venku, 22 uvnitř udělalo své. konečná cena 28.200kč fuuu, ale zase sem dostal auto jak nové, komplet vygruntované :)
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    SPM: trosku jsi zavahal .. predminuly tyden byly podminky na jizdu na snehu vyrazne lepsi .. udelal jsem si vypravu na bezpecne parkoviste, a docela to slo :)
    SPM
    SPM --- ---
    Tak jsem dneska sebral odvahu a okoupal to ve sněhu :-) Nicméně je to potfora, pole zapadané sněhem a ono to v tom jede jak po kolejích kam chci :-) Až při větším rejdu a dost přidaném plynu se to začne hrnout bokem (tady má AT asi nějakou výhodu, že při prudším přidání to vypadá, že otáčky jdou ochotnějš nahoru díky prokluzu. U MT by při tomhle člověk asi spálil spojku). Jiná kategorie je led, tam stačí plynu trochu a zadek lítá ze strany na stranu :-) Ale pořád se to sune tam, kam se namíří předek, takže super.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PETJU: Před pár lety se něco podobnýho stalo na IPáku, akorát s kamónem ;)
    PETJU
    PETJU --- ---
    Nampa man in Subaru WRX pulls stuck Nampa officers out of snow | Idaho Statesman
    http://www.idahostatesman.com/news/local/community/canyon-county/article125754444.html
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    CROSS: Subaru máme pořád (Lego II MY 1995), ale koupili jsme barák na venkově a na každodenní dojíždění jsem si koupil Micru K11 1.0i 40kW MY1997. Subo si zabrala manželka. :-)
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: možná jsem to někde přehlídnul, proč jsi přesedlal ze suba do micry?
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: Tak já se třeba přiznám: nenarostly mi ještě dost koule na to, abych si to dovolil na silnici poslat bokem. A VDC jsem vypnul akorát na offroad trati :-)

    Naproti tomu oceňuju, že to jelo tam kam jsem chtěl, ikdyž jsem na tý zavátý dálnici přejížděl z pruhu do pruhu, kde mezi byla vždycky hromada nasněženejch a rozbředlejch sraček.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    4PTO: Tak zas, proč nemít kecy, když mě na sněhu(!) zdržuje Subaru, zatímco já si to dávám v Micře. :)
    Jako jasný, že to byla asi nějaká paní jedoucí ze školy s dětma a zatáčky smykem si neužívá jako já (když jedu taky s dětma).
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    4PTO: Prave, treba mel led v kole a hazelo mu to rizenim.
    4PTO
    4PTO --- ---
    IKSIK: Hele to jsou zas kecy ;) nikdy nevíš proč kdo jede pomalu ;)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    To mám tak rád, tydlety vopatrný.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: Tady nebylo jak spadnout do příkopu. S naším Subem bych si to právě dával. Že nemám výjimku z fyzikálních zákonů neznamená, že mám jezdit jako posera.
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: Nj a až ho uvidíš v příkopu, tak budeš psát něco o tom, že si každej debil, co si koupí 4x4, myslí, že si koupil i výjimku na fyzikální zákony, co? :-)

    Doufám teda, že jsem to aspoň nebyl já, ale micra mě včera snad nikde nepředjela :-D
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Včera jsem na těch závějích se svou Microu předjížděl do kopce Subaru Legacy. Proč si to jako ti lidi kupujou, když to nevyužijou???
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: Však na dlouhé rovince si klidně bublej 2 - 2,5 rpm, to ničemu nevadí... Když začne úsek být techničtější, drž to prostě ve větších otáčkách (klidně 4 - 5k rpm+), před zatáčkou si auto chystej, klidně na brzdách, **pokud s nima umíš citlivě zacházat**, do té zatáčky vjeď raději pomaleji a na výjezdu to klidně zašlápni, čtyřkolka Tě krásně vytáhne.

    Pokud dostaneš na vjezdu do zatáčky nedotáčivý smyk, v zásadě to můžeš buď "vykvedlat" velmi rychlým, plynulým opakovaným utahováním a povolováním rejdu, pokud je nedotáčivost mírná, v menší rychlosti lze dokonce naopak zarejdovat naopak poněkud přehnaně dovnitř a jít na plyn, ale pouze pokud máš ještě dostatek místa, přechod do přetáčivosti bude legu s dlouhým rozvorem možná chvíli trvat...

    V neposlední řadě lze nouzově použít i ruční brzdu (zatáhnout intenzivně, klidně na max. ale jen na kratičkou dobu, v případě nutnosti i dvakrát) a pak z toho plynem ven...

    Co se ABS týče, tak na Spec.B mě v zimě sralo natolik, že jsem ho dost často prostě odpojoval, teďka na Impreze žádné ABS ani není a je to pecka. Prostě přemýšlím víc dopředu, před každou zatáčkou si dostatečně dopředu oťukám míru adheze a následně tomu pak přizpůsobuju bod, kde zahajuji "threshold braking", tedy si přes zpětnou vazbu v pedálu hlídám, abych byl neustále těsně před momentem zablokování kol, přičemž pokud se mi jedno, nebo více kol zablokuje, jen jemně povolím, dokud se neodblokuje/neodblokují a pak zase pokračuju v brždění na hranici adheze. Na Impreze nemám srovnání, ale ve Spec.B jsem byl schopen bez ABS brzdit mnohem, mnohem efektivněji, než s ním. Vždycky, když jsem si myslel, že mám ještě rezervu, seplo se... Prostě se to na můj vkus spínalo poněkud brzo....
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    SPM: Je to klidně možný. U nás od včera -10, dneska -15, cestou až -18, na autě nalepený sračky z těch předchozích dnů. Dneska se má ale brutálně oteplit až +2,tak to pojedu opláchnout do myčky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam