• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    To bych i vyměnil spojku. Z jedný převodovky bych vzal tu vstupní hřídelku jako středící kolík a šlo by to samo. :-)))
    Jenom toho montování na dvorku bych se bál. Co tak můžou chtít v obyč. servisu za výměnu převodovky?
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    SPM: On ten únik oleje není zas tak velkej, ale jestli kvůli tomu neprojdu STK, tak zavolám Vrťasovi, jestli nějakou nemá. Taky by byla prdel, kdyby měl nějakou samosvornou z WRX i se zadním difem. Bych to prohodil. Pokud vím, tak by to snad mělo i pasovat. :-)))
    SPM
    SPM --- ---
    IKSIK: a co koupit jinou převodovku z vraku? Je to sice sázka do loterie, ale na tyhle ročníky už by to zase nemuselo stát tolik peněz...
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    4PTO: Přesně tak. A celou dobu bezvadně slouží. Je to to nejlepší auto, co jsme doma kdy měli. Ani se mi nechce kupovat jiný, byť to není drahý, ale vrážet do toho nějaký desítky tisíc za výměnu/utěsnění převodovky se mi už nechce.
    4PTO
    4PTO --- ---
    IKSIK: to je 7 let? si pamatuju ze jsi tu koupi resil tady na nyxu..to to leti..
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Prehazovani predek/zadek je snad ve vsech manualech vsech aut u kterejch to jde :)
    SPM
    SPM --- ---
    taky mi bylo nejak receno, ze na tom musi byt 4 stejny kola... navodem si ted jist nejsem, ale to prehazovani predek / zadek v navodu je urcite. jinak spis nez ESP bych rekl, ze u manualu bude trpet visko spojka, pac ruzne gumy budou asi zabirat trochu jinak a tim padem ji to zacne privirat...
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: pokud si dobře pamatuju, v návodu k Foresteru vysloveně bylo, že musej bejt 4 stejný gumy, nejlíp i stejně sjetý. (V servisu proto doporučovali přehazovat přední a zadní při sezónním přezouvání.) Ale to je jen moje laická vzpomínka.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Ptá se mne známej, jestli může dát na Imprezu ruzný gumy na předek a zadek .. že prej mu někdo říká, že tím může trpět ESP..
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Kape mi olej z převodovky. To se asi musí vyndat, rozpůlit a zalepit, co? A už mám propadlou STK. Mi to sere. Legacy MY1995 se se mnou po sedmiletém láskyplném vztahu asi loučí...
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    NIXIMOR: Je to v pohodě, pokud nemáš děti :)
    SPM
    SPM --- ---
    CROSS: on ani v tom outbacku neni ten kufr nějak extra velkej, zvlášť když člověk jede někam se ženskou :-) Na to by byl malej i kamion... hlavně (a to IMHO kvůli AWD bude asi u všech Subaru) jsou ty kufry relativně nízký.
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    BELIEVER: si rikam ze na bezny jezdeni by to asi melo byt v pohode, a na delsi cesty pripadne rakev na strechu... a na naklad vozik. Ale uvidim az to uvidim v realu :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    NIXIMOR: k tomu Foresteru, měl jsem SG (2007) i SH (2010) a rozdíl ve velikosti kufru tam prakticky nebyl, rozhodně ne, že by SH měl kufr menší. Ale samo proti Legu nebo Outbacku byl malej (a pocitově bych řekl i oproti Golfu kombi ;-])
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    NIXIMOR: Kufr je ultra malý. Nevím, k čemu to přirovnat... menší než ve Fiatu Bravo :)

    Se sklopenými sedačkami bys tam pračku asi dal, ale mít na zadní sedačce dítě a v kufru kočárek je bez šance. Určitě před koupí na kufr mrkni, je to asi největší slabina XVčka.
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    BELIEVER: dobre, ta velikost kufru me zajima. Je mi jasny ze oproti Legu kombi co mam ted je to dost rozdil, ale dokazes to k necemu prirovnat? Narvu tam treba pracku, kdyz sklopim sedacky? :) Nebo treba v porovnani s Fabii? (jeste jsem to auto nevidel, az na nej nekde narazim tak si ho pujdu prohlednout)

    Mam pocit ze ani nove (2009+) forestry nemaji kdovijak velky kufr, a jedine fakt velke auto je v soucasnosti OTB nebo Levorg...
    SPM
    SPM --- ---
    NIXIMOR: jj, u automatu jo, to je právě to, na co narážím... ale není to jenom doména XV. Platí to u automatů prakticky u všech - krom právě těch VTD, což historicky bylo snad akorát v Outback / Legacy, v těch nových snad akorát zase u H6 (které v Evropě už nejsou) a na chvilku se to vyskytlo ve Forestrovi. Na manuál to neplatí, tam je normální mezinápravový diferák a visko spojka jako u všech jiných. Jinak co se týče terénu, tak tenhle systém funguje dobře, tam bych problém neviděl (a popravdě i ty nové haldexy v terénu jsou ok). Nějaké narážky jsou spíš na jízdu po silnici za snížené adeze... takže třeba na zasněžené dálnici se to chová spíš jak ta předokolka...
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    NIXIMOR: Rodiče mají XV 2.0i CVT, takže to mám projeté. Jízdně super, za mě i CVT je velmi příjemná, jediná výtka je, že při plné akceleraci trochu hučí. Jinak pro běžnou jízdu ideální převodovka, v životě necukne, upravuje otáčky plynule dle potřeby, za mě rozhodně lepší, než DSG. Spotřeba ok, jezdí to hlavně po městě a drží se do 9 litrů. Interiér je dost spartánský, kufr opravdu miniaturní, ale místa pro posádku dostatek.

    NIXIMOR: Ono to je symetrické AWD - to slovo "symetrické" neznamená, že to má mezi nápravami diferenciál a ne spojku, ale to, že ten systém je symetrický podle podélné osy vozu. Viz.:



    Jinak tu spojku mají všechna Subaru s automatem, diferenciál je tam jen s manuálem. Dneska jsou ty elektronické systémy už tak daleko, že v podstatě klasický diferenciál se stává limitem. Už i Audi quattro přechází na řešení s mezinápravovou spojkou.


    SPM: No ono to při plné akceleraci je "takový divný". Šlápneš na plyn, otáčky vylítnou někam k 4.500 a auto začne zrychlovat, přičemž současně s tím lezou nahoru i otáčky, ale pomaleji, než jak auto zrychluje. Nakonec otáčky dolezou někam k maximu výkonu kolem 6.000 a tam zůstanou, převodovka začne hučet a zrychluje se už jen změnou převodu. Pocitově to není takové to zatlačení do sedačky, ale při pohledu na tachometr to zrychlení je naopak překvapivě dobré.

    Třeba v aktuálním Outbacku v Evropě už od toho upustili a při zadupnutí plynu tam CVTčko začne házet virtuální kvalty, jako by se nechumelilo. Rozdíl oproti klasickému automatu je pak skoro nepostřehnutelný.

    Někde jsem ale viděl srovnání zrychlení Levorga v režimu "typického CVT" vs v režimu virtuálních kvaltů a s těmi virtuálními kvalty to zrychluje pomaleji.
    FANDANGO
    FANDANGO --- ---
    NIXIMOR: mám Levorga s CVT a sem spokojenej.. když už jednou za uherskej rok nastane ta potřeba, jsou pod volantem pádla.
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    SPM: cetl jsem ze ta 4x4 u XV ma bliz spis k Haldexu nez ke klasickymu symetrickymu AWD, ale co se da delat, pokrok nezastavis a kdyz jsem videl nejaky videa prujezdnosti XV terenem, tak to zda se funguje velice dobre.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam