• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    NIXIMOR: Kufr je ultra malý. Nevím, k čemu to přirovnat... menší než ve Fiatu Bravo :)

    Se sklopenými sedačkami bys tam pračku asi dal, ale mít na zadní sedačce dítě a v kufru kočárek je bez šance. Určitě před koupí na kufr mrkni, je to asi největší slabina XVčka.
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    BELIEVER: dobre, ta velikost kufru me zajima. Je mi jasny ze oproti Legu kombi co mam ted je to dost rozdil, ale dokazes to k necemu prirovnat? Narvu tam treba pracku, kdyz sklopim sedacky? :) Nebo treba v porovnani s Fabii? (jeste jsem to auto nevidel, az na nej nekde narazim tak si ho pujdu prohlednout)

    Mam pocit ze ani nove (2009+) forestry nemaji kdovijak velky kufr, a jedine fakt velke auto je v soucasnosti OTB nebo Levorg...
    SPM
    SPM --- ---
    NIXIMOR: jj, u automatu jo, to je právě to, na co narážím... ale není to jenom doména XV. Platí to u automatů prakticky u všech - krom právě těch VTD, což historicky bylo snad akorát v Outback / Legacy, v těch nových snad akorát zase u H6 (které v Evropě už nejsou) a na chvilku se to vyskytlo ve Forestrovi. Na manuál to neplatí, tam je normální mezinápravový diferák a visko spojka jako u všech jiných. Jinak co se týče terénu, tak tenhle systém funguje dobře, tam bych problém neviděl (a popravdě i ty nové haldexy v terénu jsou ok). Nějaké narážky jsou spíš na jízdu po silnici za snížené adeze... takže třeba na zasněžené dálnici se to chová spíš jak ta předokolka...
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    NIXIMOR: Rodiče mají XV 2.0i CVT, takže to mám projeté. Jízdně super, za mě i CVT je velmi příjemná, jediná výtka je, že při plné akceleraci trochu hučí. Jinak pro běžnou jízdu ideální převodovka, v životě necukne, upravuje otáčky plynule dle potřeby, za mě rozhodně lepší, než DSG. Spotřeba ok, jezdí to hlavně po městě a drží se do 9 litrů. Interiér je dost spartánský, kufr opravdu miniaturní, ale místa pro posádku dostatek.

    NIXIMOR: Ono to je symetrické AWD - to slovo "symetrické" neznamená, že to má mezi nápravami diferenciál a ne spojku, ale to, že ten systém je symetrický podle podélné osy vozu. Viz.:



    Jinak tu spojku mají všechna Subaru s automatem, diferenciál je tam jen s manuálem. Dneska jsou ty elektronické systémy už tak daleko, že v podstatě klasický diferenciál se stává limitem. Už i Audi quattro přechází na řešení s mezinápravovou spojkou.


    SPM: No ono to při plné akceleraci je "takový divný". Šlápneš na plyn, otáčky vylítnou někam k 4.500 a auto začne zrychlovat, přičemž současně s tím lezou nahoru i otáčky, ale pomaleji, než jak auto zrychluje. Nakonec otáčky dolezou někam k maximu výkonu kolem 6.000 a tam zůstanou, převodovka začne hučet a zrychluje se už jen změnou převodu. Pocitově to není takové to zatlačení do sedačky, ale při pohledu na tachometr to zrychlení je naopak překvapivě dobré.

    Třeba v aktuálním Outbacku v Evropě už od toho upustili a při zadupnutí plynu tam CVTčko začne házet virtuální kvalty, jako by se nechumelilo. Rozdíl oproti klasickému automatu je pak skoro nepostřehnutelný.

    Někde jsem ale viděl srovnání zrychlení Levorga v režimu "typického CVT" vs v režimu virtuálních kvaltů a s těmi virtuálními kvalty to zrychluje pomaleji.
    FANDANGO
    FANDANGO --- ---
    NIXIMOR: mám Levorga s CVT a sem spokojenej.. když už jednou za uherskej rok nastane ta potřeba, jsou pod volantem pádla.
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    SPM: cetl jsem ze ta 4x4 u XV ma bliz spis k Haldexu nez ke klasickymu symetrickymu AWD, ale co se da delat, pokrok nezastavis a kdyz jsem videl nejaky videa prujezdnosti XV terenem, tak to zda se funguje velice dobre.
    SPM
    SPM --- ---
    Podle mě jedinej argument proti CVT, co zaznívá, je, že to má zvuk vysavače. Prostě to nedělá vruuuum při sešlápnutí plynu, protože to drží stejný otáčky. Naopak pro ždímání výkonu / akceleraci by to mělo být lepší, než klasická převodovka co řadí stupně.

    Trochu smutnější věc je, že VTD se u Subaru už moc nevidí a u XV snad nebylo vůbec... takže co se týče koncepce 4x4 pohonu, tak ten manuál u XV na tom bude líp...
    CROSS
    CROSS --- ---
    NIXIMOR: mám v autě jiný CVT než montuje Subaru, takže je to jen obecný komentář, ale nemůžu proti tomu říct křivýho slova — neni to na závodění, ale to neni ani moje auto, ani XV.

    Jinak bych řekl — chce to vyzkoušet, ale já si na to zvyknul snad už při testovací jízdě. :-]
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    Mate nekdo XV? :) Sem se v nem v USA nejak shlidnul a rikam si ze je mozna cas vymelit Legacy dokud ma jeste nejakou cenu...
    A co zkusenosti s CVT? Vim ze nekdo tu na nej dost nadaval, ale manual uz asi fakt nechci...
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    4PTO: Krasa, na to jak se mi obvykle 3gen lega nelibi, toto je super!
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    Muj servisak mi kdysi nabizelo lego gt 30.. v topovim stavu s volantem nalevo..
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    4PTO: Moc pekna kara! Nejsem zavistivej clovek, ale todle zavidim :)..
    4PTO
    4PTO --- ---
    a přefotil jsem, na fotkáh vypadá ještě líp než na živo :D




    4PTO
    4PTO --- ---
    4PTO: ajo, nevsim jsem si toho vykrojeni na ovladani navigace tak to nic...
    4PTO
    4PTO --- ---
    LEHUOK: tys věděl že tam jsou v e*tune verzich tyhle interiery? nebo to je jen vymontovana ta japonska navigace vlastne asi
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Malej Subarista


    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Když tohle čtu, tak mne napadlo, jestli jde a jestli někdo zkoušel kitovat atmosferické Ej20 nějakým takovým setem?
    Tomei Single Scroll Turbo Kit M7960 Fits EJ20 EJ25 EJ205 EJ257 EJ255 STi WRX | eBay
    http://www.ebay.ca/...257-EJ255-STi-WRX-/272117169108?hash=item3f5b727bd4:g:AFAAAOSwXshWqJ1a&vxp=mtr
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    J3RRYNA: Na co dvou a pulu, ty oturbeny ej20 jsem v mnoha ohledech lepsi :)
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    4PTO: Paráda, koupil jsem taky za 37, ale SFko... zatím drží, tak kdyby umřelo, tak dám vědět, že Ti lego vydrželo déle :D P.S.: Doufám, že to máš aspoň dvouapůlu :P :D
    EXCITE: L = Legacy, F = Forester, I = Impreza - starší JDM znáčky na grilu... bylo jich více iterací...
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    ja uz nejakou chvili slintam na timdle:




    Auta : SUBARU Legacy kombi GT-B Etune AT MY2001 - AWD Subaru Praha
    http://www.awd.cz/autobazar/autobazar/subaru-legacy-kombi-gtb-etune-at-my2001-detail

    hrozne si mi libej tydle lega :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam