• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    EXCITE: to si takhle koupis narachlejsi auto, a ono mu odejde motor.. napriklad popraskaj pisty, nebo v lepsim ti jen foukne tesneni pod hlavou, kdyz s nim jezdis trochu ostrejc...
    a v subaru te pak pri reklamaci poslou do haje, ze si s nim kravil treba na okruhu, takze nemas narok)
    krasny na japonskych ostrych vozech byvalo, ze byly brutalne naddimezovany
    to pro 2.5l sti kazdopadne neplati, ma se zakladni mapou problem se nevysrat ani pri oem vykonu, a zatimco na beznej blok treba evo nez problemu zvlada pres 450k (a 2l sti tak max. 350k) pak uz se musi menit ojnice a pisty.. u 2.5l je vhodny je pro ostrejsi uziti vymenit rovnou i pri zakladnim vykonu/
    SPM
    SPM --- ---
    EXCITE: sere se, hromada majitelů co to má a nějak ostřejš s tím jezdí, dělá dost často generálky motoru
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    HERR_FLICK: co má bejt s tím 2,5l?
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: tim smutnější, že největší fakáč prakticky dostali ty domácí zákazníci...

    CROSS: to tak je, ale místo toho, aby na začátku začali řvát, že ty emise CO2 jsou píčovina, zvlášť když byly nastavený prakticky tak, že to ani splňovat nešlo, tak vesele rozjeli produkci nafty, kterou oni už i nějakou měli... a teď se jim to vrátilo :-) Ve výsledku bych řekl, že dneska podváděj minimálně všechny s tím měřícím cyklem; teda přijde mi alespoň trochu záhada, že s těma starýma pekáčema, co normálně jezdím, mám spotřebu +-, spíš menší, než co je v papírech, zatímco u nových aut se člověk na tu papírovou prostě nedostane :-)
    CROSS
    CROSS --- ---
    Nedělal bych tady z toho další politickou debatu. Naftový motory vypouštěj míň oxidu uhličitýho, což bylo ve své době kritérium č. 1 vzhledem k omezování skleníkových plynů. Proto dramaticky vzrostla jejich popularita a výrobci na to reagovali různě. Oxidy dusíku a saze se začaly řešit až se zpožděním. Nepochybuju, že Subaru to pomohlo udržet prodeje v Evropě tam, kde potřebovali. I když si myslim, že kdyby se rozhodovali o vývoji dieselu o deset let později, už by do toho znova nešli, dneska je trh trochu jinde, stejně jako strategie FHI – nedávno to i tady proběhlo, ve smyslu, že nechtěj růst za každou cenu, ale chtěj si udržet nadvládu nad určitými segmenty trhu v pro ně významných regionech.

    Jinak já jsem natočil na Subaru dieselu rv. 2010 (Euro 5) krásných asi 130 tisíc km bez problémů, což samo ve větším měřítku nic neznamená (možná jsem měl štěstí), ale osobně jim nemám co vytknout, byla to dobrá zkušenost. Akorát nechci řešit DPF, v garáži mi to nafta vždycky zasmrděla a profil mýho ježdění (trasy) je pro naftovej motor tak na hraně, takže jsem se vrátil k benzínu a předpokládám, že nastálo, resp. další krok asi bude plug-in hybrid a pak se uvidí.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: To je celkem jednoduche protoze cim dal vice plati ze Evropa = EU = Nemecko
    A kde se vyrabi VW? :)
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: jojo, to mě taky hrozně fascinuje, jak evropský automobilky, co to hrozně tlačili a defakto se tak zbavili konkurence, protože takovouhle debilovinu nikdo nedělal, teď hrozně brečí, jak to není možné splnit a podobně... a u VW mě fascinuje daleko víc ještě jedna věc - zatímco v USA za ten podvod musel povinně ty auta od zákazníků vykoupit za plnou pořizovací cenu, tak v Evropě to funguje tak, že v rámci servisní prohlídky v autorizáku se do toho auta nasere necinknutý software, který defakto tomu autu změní parametry a tedy zákazník dostane zpátky něco jiného, než co si koupil (protože klesne výkon a stoupne spotřeba) a zákazník nedostane ani korunu, protože fakáč.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: No vetsi sranda je ze vsichni rikali jak jsou diesely super pro prostredi, a pak ejhle, NOx emise bla bla, a ted se do toho musi bud cpat ta mocovina nebo se fixluje s ECU :)
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: jn, retardovaná Evropa, která si strká motory z traktorů do aut, co na to říct :-) Ale jinak ty boxer diesely někdy od roku 2013 už asi v pohodě jsou (nebo, řekněme, zhruba stejně tak v pohodě jako diesely u jiných automobilek). Na druhou stranu ty nový benzinový atmosféry šly spotřebou zase taky dolů, takže proč si z auta udělat zemědělský stroj kvůli 1 litru na sto...
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Jo, special pro Evropu udelali ty boxer diesel motory, ale aby se uplne nepodelali tak musel mit clovek kliku. Jeden jsem videl i tady na NZ, ale nesel bych do toho, kdyz jsem volal do mistniho servisu a ptal se na nazor ani nevedeli ze se neco takoveho vyrabelo

    Jinak este k tomu 2.0gt, lega pred 4. generaci meli TwinTurbo ze stejneho duvodu (jedno takove ma 4PTO), jedno pro nizke otacky, druhe pro vyssi.
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: no, do Evropy... prodávalo se to možná tak max v anglii, ne? Jinak si nevybavuju, že bych viděl 2,5 turbo, teda krom té chvilky ve Forestru XT a pak novější STI.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Vyhoda tech 2.0GT (JDM, AU/NZDM) verzi je ze maji twin-scroll turbo, takze to docela dobre jede v nizkych i vyssich otackach (ke konci otacek tomu ale dochazi dech). Ty 2.5t turbo co se davali do Evropy a USA maji single-scroll a nizsich otazkach spolehaji spis na kroutak motoru jako takoveho.
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: 2,5 je nic; tam je vidět, že to turbo to právě tahá už od nízkých otáček :-) H6 začíná něco dělat ve 4 tisících :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS: Zase, kdyz je rev-limiter na 7.5k rpm, tak komu to vadi zejo :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    EXCITE: tak ze jim ujel nakou dobu vlak..

    sti vzdy hralo druhe housle (i kdyz ne v prodejnosti), i nejhorsi evo historie- evo X bylo porad lepsi.. nicmene se na to v micine radsi vysrali, nez delat kram

    sti nema od ty doby, co do toho serou pro evropu a usa smejdskej 2.5l, cenu kupovat jinej, nez jdm

    ten pak naopak porad jeste v zaplave konkurence muze davat i dnes smysl
    Subaru WRX STI S207 (2015): limitovaná edice představená v Tokiu má 328 koní | Autoweb.cz
    http://www.autoweb.cz/subaru-wrx-sti-s207-2015-limitovana-edice-predstavena-v-tokiu-ma-328-koni/
    CROSS
    CROSS --- ---
    LEHUOK: myslim, že i pro atmosféru to platí, ty motory jsou stavěný na vysoký otáčky
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS: To ale plati pro turbo obzvlast, pod 2.5k otacek to moc nepredvadi :)
    MALEJNOREK
    MALEJNOREK --- ---
    CROSS: nejsem zvyklej na turbo, mam dosluhujiciho dvojkovyho golfa s 1.6kou :D spis se turbu snazim vyhnout
    CROSS
    CROSS --- ---
    MALEJNOREK: Imprezu jsem neměl, ale jsme na nyxu, takže -- atmosférickej dvoulitr s manuálem v Impreze pojede úplně v pohodě, pokud nejsi zvyklej na turbo (dovedu si představit, že že "to nejede" říkaj lidi, co nemaj WRX paket, ale prostě WRX, pak to samo dává smysl). Měl jsem dvoulitr (ten 116kW) ve Foresteru a nic bych tomu nevytknul, akorát chybějící šestku na dálnici, ale zase to mělo fajn zvuk. Holt se musí trošku točit, což je u Subaru normální.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam