• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    MALEJNOREK
    MALEJNOREK --- ---
    SPM: Tak spojka byla vazne tragicka a tvrda. Musel jsem ji tlacit silou abych mohl vubec zaradit a i ta radici paka sla hrozne blbe zaradit. Kazdopadne zadny piskani jsem neslysel, ale ta spojka je nejspis jeste puvodni a ma najeto pres 160kkm. :-( zatim z toho nejsem moc nadsenej asi budu koukat dal
    SPM
    SPM --- ---
    MALEJNOREK: je levnější, je s tim zase o něco víc mrdání, ale v součtu to asi furt vyjde levnějš a je to už na furt... ale já mám pocit, že u 2007 už ten problém stejně není; ale ruku do ohně za to nedám, abys mě pak nekamenoval :-) Každopádně odcházející dvouhmota napřed začala pískat, tak uvidíš, jestli něco takovýho uslyšíš.
    MALEJNOREK
    MALEJNOREK --- ---
    SPM: jo to mi rikal kolega taky, novej dvouhmotak stoji 25k tak tam dal obyc z jinyho modelu, kterej je znacne levnejsi.
    SPM
    SPM --- ---
    MALEJNOREK: spojka je IMHO spotřebák, byť neni z kategorie těch nejlevnějších a faktem je, že u 4x4 s MT se dá odkouřit blbými rozjezdy daleko rychleji a snáž, než u 2WD aut... nicméně, spojku stejně každej mění, až když začne prokluzovat :-) Co se týče setrváku, tak IMHO neni důvod proč kvůli spojce měnit setrvák. Co se reálně dělalo - tahle generace (a ta předchozí teda mám dojem že taky) Legacy/Outbacku měla dvouhmotnostní setrvačník ne úplně zrovna ideální kvality, takže relativně rychle začaly pískat a pak se to měnilo, buď za nový nebo se tam cpal jednohmotnostní z Forestra. Obě tyhle operace nebyly finančně zrovna nejlevnější... nicméně od nějakýho ročníku se tam dával dvouhmotnostňák jinej, kterej už snad tolik neodcházel a byl ok. Jenom teda nevím od kterýho :-)
    MALEJNOREK
    MALEJNOREK --- ---
    chtel bych se zeptat na vymenu spojky u Legacy. Pokud se meni i setrvak tak je to asi docela darada. Prodavajici tvrdi: "Jediná věc, že spojka zabírá moc brzo a chtělo by ji to vyměnit." nevim co si predstravit pod tim, ze spojka zabira moc brzo, spis bych tipl ze pozde.
    Nevim jestli se to vyplati a investovat do toho tu spojku, co si myslite?
    Subaru Legacy r. 2007 121KW - Praha - západ, prodám
    https://auto.bazos.cz/inzerat/80305808/Subaru-Legacy-r-2007-121KW.php
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    EXCITE: to si takhle koupis narachlejsi auto, a ono mu odejde motor.. napriklad popraskaj pisty, nebo v lepsim ti jen foukne tesneni pod hlavou, kdyz s nim jezdis trochu ostrejc...
    a v subaru te pak pri reklamaci poslou do haje, ze si s nim kravil treba na okruhu, takze nemas narok)
    krasny na japonskych ostrych vozech byvalo, ze byly brutalne naddimezovany
    to pro 2.5l sti kazdopadne neplati, ma se zakladni mapou problem se nevysrat ani pri oem vykonu, a zatimco na beznej blok treba evo nez problemu zvlada pres 450k (a 2l sti tak max. 350k) pak uz se musi menit ojnice a pisty.. u 2.5l je vhodny je pro ostrejsi uziti vymenit rovnou i pri zakladnim vykonu/
    SPM
    SPM --- ---
    EXCITE: sere se, hromada majitelů co to má a nějak ostřejš s tím jezdí, dělá dost často generálky motoru
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    HERR_FLICK: co má bejt s tím 2,5l?
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: tim smutnější, že největší fakáč prakticky dostali ty domácí zákazníci...

    CROSS: to tak je, ale místo toho, aby na začátku začali řvát, že ty emise CO2 jsou píčovina, zvlášť když byly nastavený prakticky tak, že to ani splňovat nešlo, tak vesele rozjeli produkci nafty, kterou oni už i nějakou měli... a teď se jim to vrátilo :-) Ve výsledku bych řekl, že dneska podváděj minimálně všechny s tím měřícím cyklem; teda přijde mi alespoň trochu záhada, že s těma starýma pekáčema, co normálně jezdím, mám spotřebu +-, spíš menší, než co je v papírech, zatímco u nových aut se člověk na tu papírovou prostě nedostane :-)
    CROSS
    CROSS --- ---
    Nedělal bych tady z toho další politickou debatu. Naftový motory vypouštěj míň oxidu uhličitýho, což bylo ve své době kritérium č. 1 vzhledem k omezování skleníkových plynů. Proto dramaticky vzrostla jejich popularita a výrobci na to reagovali různě. Oxidy dusíku a saze se začaly řešit až se zpožděním. Nepochybuju, že Subaru to pomohlo udržet prodeje v Evropě tam, kde potřebovali. I když si myslim, že kdyby se rozhodovali o vývoji dieselu o deset let později, už by do toho znova nešli, dneska je trh trochu jinde, stejně jako strategie FHI – nedávno to i tady proběhlo, ve smyslu, že nechtěj růst za každou cenu, ale chtěj si udržet nadvládu nad určitými segmenty trhu v pro ně významných regionech.

    Jinak já jsem natočil na Subaru dieselu rv. 2010 (Euro 5) krásných asi 130 tisíc km bez problémů, což samo ve větším měřítku nic neznamená (možná jsem měl štěstí), ale osobně jim nemám co vytknout, byla to dobrá zkušenost. Akorát nechci řešit DPF, v garáži mi to nafta vždycky zasmrděla a profil mýho ježdění (trasy) je pro naftovej motor tak na hraně, takže jsem se vrátil k benzínu a předpokládám, že nastálo, resp. další krok asi bude plug-in hybrid a pak se uvidí.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: To je celkem jednoduche protoze cim dal vice plati ze Evropa = EU = Nemecko
    A kde se vyrabi VW? :)
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: jojo, to mě taky hrozně fascinuje, jak evropský automobilky, co to hrozně tlačili a defakto se tak zbavili konkurence, protože takovouhle debilovinu nikdo nedělal, teď hrozně brečí, jak to není možné splnit a podobně... a u VW mě fascinuje daleko víc ještě jedna věc - zatímco v USA za ten podvod musel povinně ty auta od zákazníků vykoupit za plnou pořizovací cenu, tak v Evropě to funguje tak, že v rámci servisní prohlídky v autorizáku se do toho auta nasere necinknutý software, který defakto tomu autu změní parametry a tedy zákazník dostane zpátky něco jiného, než co si koupil (protože klesne výkon a stoupne spotřeba) a zákazník nedostane ani korunu, protože fakáč.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: No vetsi sranda je ze vsichni rikali jak jsou diesely super pro prostredi, a pak ejhle, NOx emise bla bla, a ted se do toho musi bud cpat ta mocovina nebo se fixluje s ECU :)
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: jn, retardovaná Evropa, která si strká motory z traktorů do aut, co na to říct :-) Ale jinak ty boxer diesely někdy od roku 2013 už asi v pohodě jsou (nebo, řekněme, zhruba stejně tak v pohodě jako diesely u jiných automobilek). Na druhou stranu ty nový benzinový atmosféry šly spotřebou zase taky dolů, takže proč si z auta udělat zemědělský stroj kvůli 1 litru na sto...
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Jo, special pro Evropu udelali ty boxer diesel motory, ale aby se uplne nepodelali tak musel mit clovek kliku. Jeden jsem videl i tady na NZ, ale nesel bych do toho, kdyz jsem volal do mistniho servisu a ptal se na nazor ani nevedeli ze se neco takoveho vyrabelo

    Jinak este k tomu 2.0gt, lega pred 4. generaci meli TwinTurbo ze stejneho duvodu (jedno takove ma 4PTO), jedno pro nizke otacky, druhe pro vyssi.
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: no, do Evropy... prodávalo se to možná tak max v anglii, ne? Jinak si nevybavuju, že bych viděl 2,5 turbo, teda krom té chvilky ve Forestru XT a pak novější STI.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: Vyhoda tech 2.0GT (JDM, AU/NZDM) verzi je ze maji twin-scroll turbo, takze to docela dobre jede v nizkych i vyssich otackach (ke konci otacek tomu ale dochazi dech). Ty 2.5t turbo co se davali do Evropy a USA maji single-scroll a nizsich otazkach spolehaji spis na kroutak motoru jako takoveho.
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: 2,5 je nic; tam je vidět, že to turbo to právě tahá už od nízkých otáček :-) H6 začíná něco dělat ve 4 tisících :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS: Zase, kdyz je rev-limiter na 7.5k rpm, tak komu to vadi zejo :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam