• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    CROSS
    CROSS --- ---
    Zažij SUBARU
    https://zazijsubaru.cz/News/Post/238

    Hmm tak s timhle bych se mohl zase vrátit k Subaru, ale nejspíš by se mi to nevešlo do garáže (mám tam přesně pět metrů).
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Krasavec
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    PRZZI: Tak tak, my meli rv 1998, 2.0V6.. Super auto :)
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    SPM: jo, ty první generace měly šajtrpáku na přepínání 2WD a 4WD

    tady je to hezky popsané http://www.awdwiki.com/en/suzuki/

    SPM
    SPM --- ---
    PRZZI: ha, to mi nějak ulítlo, jak se to tu řešilo, že byla RWD a přední náprava se připojovala. Takže možná ty starý to takhle měly? Pravda je, že ona Vitara těma létama taky dost zcivilněla, ty první vypadaly jak offroad, ty poslední jak osobák :-)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Mě přijde, na pohled (nemám žádný čísla k porovnání) že novější Vitary mají horší průchodnost terénem než forester, visí jí tam pod autem vejfuk a ještě něco,co jsme tak koukal na silnicích ,když předemnou jela..
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    LEHUOK: to je zvláštní že by to neuměla - má na to systém EDL, který by měl přibržďovat kolo s nejmenším odporem.


    SPM: jak to myslíš těžkopádné rwd? vitara má awd - centrální LSD diferencíál s možností uzamknutí, nikdy to není dvojkolka...
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: nizsi teziste je imho znat porad, co jsem videl, co ty lidi vyvadi z forestrama, tak je topp az neuveritelny, co si ta hranata krabice necha libit. Kdyz to vezmu, tak i ten muj outback se na silnici chova o dost lip, nez vetsina tech beznych aut. a jako bonus nemusim resit obrubniky, retardery, krizovatky s blbym zlomem... :-)

    vitara do terenu bude Imho fakt lepsi. na druhou stranu na nasledne jezdeni po silnici ve srackach uz vitara bude zase tezkopadne rwd, subaru pojede v pohode dal :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM:
    PRZZI: Jo, mel jsem na mysli automat s VTD, tam se mi prave libilo ze i v momente kdy je jedno kolo ve vzduchu to umi zabrat. To ta vitara treba neumi, byt je predek a zadek sepnuty natvrdo. Ale to asi neni az tak casto nastavajici pripad..

    Ja bych pro tento pripad urcite radeji volil Vitaru, uz jen proto jaky je voser servisovazt BOXER motor. U WRX nebo legacy to nizsi teziste chapu, u Forestra nebo Outbacku uz moc ne :)
    SPM
    SPM --- ---
    PRZZI: VDC je stabilizační systém, v podstatě ESP. V terénu to umí trochu pomoct tím, že když se jedno kolo protáčí, tak ho to přibrzdí, čímž zvýší moment na druhém kole na nápravě. U automatu + VTD to snad v tu chvíli nějak umělo i řídit svornost toho mezinápravového diferenciálu...

    Jinak jo, u Subaru s MT ta viskospojka umí přenést jenom nějaký maximální moment, takže mechanická uzávěrka se v nějakém horším terénu bude chovat líp.
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    LEHUOK: No bylo toho vice. Chtěl jsem manuál a občas potrebuji tahat těžký vozík v terénu, takže potřeba redukce (hodí se i na vytažení dodavky-ty delší tady občas potřebuji pomoc :)) ). No a jelikož bydlím v lese tak uzávěrka diferenciálu se na zimu hodí. I když ty největší problémy jsem např. loni mel paradoxně na zpevnene cestě-jakmile vyjedu z lesa (asi 500m) tak mě čeká asi 9% stoupání v 90° zatáčce. Jelikož se jedná o pasekarskou cestu tak samozřejmě priorita údržby je 3. tzn většinou až na večer (po nočním sněžení). Problémy byly ale subarko si poradilo (i s pultunovym zaprahnutym vozíkem) Nemůžu říct nic špatného, naopak.
    V podstate ty pozadavky splňuje jak forester, tak vitara, s tím ze mechanická uzávěrka se může jevit jako rychleji reagující s delší životností (nemám ověřeno)
    Rozhodující nicméně byla i ta cena a me se podarilo sehnat za 7900e Vitaru z roku 2011 s najetymi 130k po německém dedáčkovi. V zaloze jsem měl dražší Forester s nizsi vybavou bez tažného (8990e, 2009, 146k)
    Tím VDC máš asi na mysli VLSD že?
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    PRZZI: Zajimava volba, ta uzaverka diferencialu byla potreba proc? Byval bych rekl ze subaru AWD s VDC bude v terenu schopnejsi. My meli starou vitaru a bylo to super auto, hlavne pro tu moznost mit to jako RWD, takze spousta srandy na snehu. Mati se ale nelibilo ze musi zaradit a vyredit AWD, takze subaru ma mnohem radsi :)
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    Male OT. Nakonec jsem jako druhý vůz misto Forestra pořídil Suzuki Grand Vitara 2.4(MY2011). Hlavnim duvodem byla cena. Druhým duvodem byla mechanicka uzávěrka mezinapravoveho diferenciálu. Musim rict ze ovládání a vzhled interiéru se nese v podobném duchu (srovnávám s Outback MY2008). Jednoduchost a praktičnost. Vytku si zaslouzi palubni pocitac a jeho ovládání(coz plati pro oba vozy).
    SPM
    SPM --- ---
    HAAALA: uz jsem se bal, ze tu nejvolitanejsi auto mam ja :-))
    HAAALA
    HAAALA --- ---
    EXCITE: Legacy GX 2.5 (r.v. 1997) - 347k
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: subarufanclub. ono se hlavně s těma autama asi i jinak jezdí :-) ale přijde mi, že i lidi s XT forestrama budou mít tu spotřebu spíš výš, než H6káři (nicméně XTček je zase víc...)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: SFC?

    HERR_FLICK: Tak to je spis tim ze STI ma asi trochu jine ladeni ECU.. Ja srovnavam lego 2.0t a H6, a co jsem videl na legacygt.com tak turbo je tak o 1-2l v dlouhodobem prumeru niz. U 2.5t uz to tak uplne neni
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    SPM: nebere hlavne ne kdyz to drtis, tak raketove spotrebau turba roste.. aspon teda u starsich, kde jedes s h6 za 25, ses s dvoulitrovym sti davno pres 30
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: já teda nevim, ale z těch spotřeb co kolujou po SFC fórum se mi úplně nezdá, že by 2.0 turbo bralo míň než H6 :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam