• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    SPM
    SPM --- ---
    PRZZI: VDC je stabilizační systém, v podstatě ESP. V terénu to umí trochu pomoct tím, že když se jedno kolo protáčí, tak ho to přibrzdí, čímž zvýší moment na druhém kole na nápravě. U automatu + VTD to snad v tu chvíli nějak umělo i řídit svornost toho mezinápravového diferenciálu...

    Jinak jo, u Subaru s MT ta viskospojka umí přenést jenom nějaký maximální moment, takže mechanická uzávěrka se v nějakém horším terénu bude chovat líp.
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    LEHUOK: No bylo toho vice. Chtěl jsem manuál a občas potrebuji tahat těžký vozík v terénu, takže potřeba redukce (hodí se i na vytažení dodavky-ty delší tady občas potřebuji pomoc :)) ). No a jelikož bydlím v lese tak uzávěrka diferenciálu se na zimu hodí. I když ty největší problémy jsem např. loni mel paradoxně na zpevnene cestě-jakmile vyjedu z lesa (asi 500m) tak mě čeká asi 9% stoupání v 90° zatáčce. Jelikož se jedná o pasekarskou cestu tak samozřejmě priorita údržby je 3. tzn většinou až na večer (po nočním sněžení). Problémy byly ale subarko si poradilo (i s pultunovym zaprahnutym vozíkem) Nemůžu říct nic špatného, naopak.
    V podstate ty pozadavky splňuje jak forester, tak vitara, s tím ze mechanická uzávěrka se může jevit jako rychleji reagující s delší životností (nemám ověřeno)
    Rozhodující nicméně byla i ta cena a me se podarilo sehnat za 7900e Vitaru z roku 2011 s najetymi 130k po německém dedáčkovi. V zaloze jsem měl dražší Forester s nizsi vybavou bez tažného (8990e, 2009, 146k)
    Tím VDC máš asi na mysli VLSD že?
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    PRZZI: Zajimava volba, ta uzaverka diferencialu byla potreba proc? Byval bych rekl ze subaru AWD s VDC bude v terenu schopnejsi. My meli starou vitaru a bylo to super auto, hlavne pro tu moznost mit to jako RWD, takze spousta srandy na snehu. Mati se ale nelibilo ze musi zaradit a vyredit AWD, takze subaru ma mnohem radsi :)
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    Male OT. Nakonec jsem jako druhý vůz misto Forestra pořídil Suzuki Grand Vitara 2.4(MY2011). Hlavnim duvodem byla cena. Druhým duvodem byla mechanicka uzávěrka mezinapravoveho diferenciálu. Musim rict ze ovládání a vzhled interiéru se nese v podobném duchu (srovnávám s Outback MY2008). Jednoduchost a praktičnost. Vytku si zaslouzi palubni pocitac a jeho ovládání(coz plati pro oba vozy).
    SPM
    SPM --- ---
    HAAALA: uz jsem se bal, ze tu nejvolitanejsi auto mam ja :-))
    HAAALA
    HAAALA --- ---
    EXCITE: Legacy GX 2.5 (r.v. 1997) - 347k
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: subarufanclub. ono se hlavně s těma autama asi i jinak jezdí :-) ale přijde mi, že i lidi s XT forestrama budou mít tu spotřebu spíš výš, než H6káři (nicméně XTček je zase víc...)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM: SFC?

    HERR_FLICK: Tak to je spis tim ze STI ma asi trochu jine ladeni ECU.. Ja srovnavam lego 2.0t a H6, a co jsem videl na legacygt.com tak turbo je tak o 1-2l v dlouhodobem prumeru niz. U 2.5t uz to tak uplne neni
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    SPM: nebere hlavne ne kdyz to drtis, tak raketove spotrebau turba roste.. aspon teda u starsich, kde jedes s h6 za 25, ses s dvoulitrovym sti davno pres 30
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: já teda nevim, ale z těch spotřeb co kolujou po SFC fórum se mi úplně nezdá, že by 2.0 turbo bralo míň než H6 :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    HONZAF: Jasne. Moje pointa byla spis ze to ze se naspooluje turbo neni ani tak pricina jako spis nasledek toho ze tomu motoru clovekslape na krk.. bez dostatecnyho proudu vyfukovejch plynu by nebyl boost :)

    Kazdopadne at je to jak chce, H6 s mensim vykonem zere vic nez 2.0 turbo, takze tak.. :)
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    6746: no v podstate to tak je ... kdyz zapne turbo, zacne sranda azacne to zrat i travu kolem silnice .. :-D
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    SPM: netusim. proti STI jsou rozhodne jine pisty (sti ma vyssi kompresni pomer), turbo (sti ma vyssi plnici tlak) vstriky .. ono taky buhvi jak ktery konkretni model mam ten pocit ..
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    LEHUOK: nevim. ale nemam ten pocit. kdyz se drzim na rovnomerne rychlosti 2,5k-3k rpm(na tech 3krm zacina sranda, tzn zabira ve velkem turbo) (je to zhruba rychlost 100-130kmh pri 4krpm to je cca 160kmh) tak to vypada, ze dokazu na nadrz uject pres 700km (blbe se to zjistuje, tech 700km jsem nikdy nemel trpelivost ani naladu uject :) ) kdyz jedu rpes tech 3krpm tak jsem razem na nadrz 450-550km (popravde, ani to jsem nikdy nemel trpelivost uject :) )
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    4PTO: Vsak jasne, ale to pak zere vic kvuli tomu ze tocis 3k otacek, ne proto ze je naspoolovane turbo.

    Zajimave srovnani by byla spotreba ej20 a ej20t v ne-turbo otackach pri konstatni rychlosti..
    4PTO
    4PTO --- ---
    6746: :-*
    6746
    6746 --- ---
    4PTO: Spíná turbo...
    AAAAAAAAAGGGGGGHHHHHRRRRR!!!
    Tvl to snad ne tohle...
    4PTO
    4PTO --- ---
    LEHUOK: ze pokud neni sepnuty turbo ze by to zralo vic.. aspon u me imprezy..tam spina turbo az kolem 3t ot takze muzes jet konstantní rychlostí "bez turba" na klobouka a pokud pojedes to stejny o par km/h rychleji "s turbem" tak si to vezme nepoměrně vic..
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    4PTO: Co presne mas na mysli
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam