• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    CROSS: pokud jsem to pochopil spravne, tak se s prodejem v Evrope vubec nepocita... Duvod je asi jasny, emise a celkove oblibenost Subaru v Evrope aby se jim vyplatilo to jakkoliv resit...
    CROSS
    CROSS --- ---
    Ha ha Jalopnik: The 2018 Ascent is round two, and it’s basically just everything that already basically sells itself, now with more seats.

    https://jalopnik.com/the-2018-subaru-ascent-prepare-to-see-three-row-awd-cr-1820823277

    Druhým kolem naráží na Tribecu a fakt se mi líbí "everything that already basically sells itself," protože jestli se nepletu, tak Subaru fakt nemá problém prodat všechno, co vyrobí, zejména v Americe. (On to tam taky píše: It goes on sale this upcoming summer, with pricing to be announced later. Doesn’t matter! Subaru is going to sell every one they make.)

    Akorát teda jestli to přijde do Evropy, kór s 2.4 benzínovým turbem... Rozhodně bych se tim chtěl projet a zkusit tu garáž ;-]
    SPM
    SPM --- ---
    CROSS: To skoro určitě. Já mám garáž na délku taky 5m a i ten starej Outback, kterej by dle papírů měl mít něco jako 4,8m, se tam prakticky nevleze :-) (teda na tu délku, kdybych vyhodil regál, by to nakonec vešlo, ale největší problém se zatim ukazuje, že to vratama projede jenom se sklopenýma zrcátkama a musí se tam couvat :-D ).
    CROSS
    CROSS --- ---
    CROSS: Jde o Subaru Ascent, ten link je divně pojmenovanej
    CROSS
    CROSS --- ---
    Zažij SUBARU
    https://zazijsubaru.cz/News/Post/238

    Hmm tak s timhle bych se mohl zase vrátit k Subaru, ale nejspíš by se mi to nevešlo do garáže (mám tam přesně pět metrů).
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Krasavec
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    PRZZI: Tak tak, my meli rv 1998, 2.0V6.. Super auto :)
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    SPM: jo, ty první generace měly šajtrpáku na přepínání 2WD a 4WD

    tady je to hezky popsané http://www.awdwiki.com/en/suzuki/

    SPM
    SPM --- ---
    PRZZI: ha, to mi nějak ulítlo, jak se to tu řešilo, že byla RWD a přední náprava se připojovala. Takže možná ty starý to takhle měly? Pravda je, že ona Vitara těma létama taky dost zcivilněla, ty první vypadaly jak offroad, ty poslední jak osobák :-)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Mě přijde, na pohled (nemám žádný čísla k porovnání) že novější Vitary mají horší průchodnost terénem než forester, visí jí tam pod autem vejfuk a ještě něco,co jsme tak koukal na silnicích ,když předemnou jela..
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    LEHUOK: to je zvláštní že by to neuměla - má na to systém EDL, který by měl přibržďovat kolo s nejmenším odporem.


    SPM: jak to myslíš těžkopádné rwd? vitara má awd - centrální LSD diferencíál s možností uzamknutí, nikdy to není dvojkolka...
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: nizsi teziste je imho znat porad, co jsem videl, co ty lidi vyvadi z forestrama, tak je topp az neuveritelny, co si ta hranata krabice necha libit. Kdyz to vezmu, tak i ten muj outback se na silnici chova o dost lip, nez vetsina tech beznych aut. a jako bonus nemusim resit obrubniky, retardery, krizovatky s blbym zlomem... :-)

    vitara do terenu bude Imho fakt lepsi. na druhou stranu na nasledne jezdeni po silnici ve srackach uz vitara bude zase tezkopadne rwd, subaru pojede v pohode dal :-)
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    SPM:
    PRZZI: Jo, mel jsem na mysli automat s VTD, tam se mi prave libilo ze i v momente kdy je jedno kolo ve vzduchu to umi zabrat. To ta vitara treba neumi, byt je predek a zadek sepnuty natvrdo. Ale to asi neni az tak casto nastavajici pripad..

    Ja bych pro tento pripad urcite radeji volil Vitaru, uz jen proto jaky je voser servisovazt BOXER motor. U WRX nebo legacy to nizsi teziste chapu, u Forestra nebo Outbacku uz moc ne :)
    SPM
    SPM --- ---
    PRZZI: VDC je stabilizační systém, v podstatě ESP. V terénu to umí trochu pomoct tím, že když se jedno kolo protáčí, tak ho to přibrzdí, čímž zvýší moment na druhém kole na nápravě. U automatu + VTD to snad v tu chvíli nějak umělo i řídit svornost toho mezinápravového diferenciálu...

    Jinak jo, u Subaru s MT ta viskospojka umí přenést jenom nějaký maximální moment, takže mechanická uzávěrka se v nějakém horším terénu bude chovat líp.
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    LEHUOK: No bylo toho vice. Chtěl jsem manuál a občas potrebuji tahat těžký vozík v terénu, takže potřeba redukce (hodí se i na vytažení dodavky-ty delší tady občas potřebuji pomoc :)) ). No a jelikož bydlím v lese tak uzávěrka diferenciálu se na zimu hodí. I když ty největší problémy jsem např. loni mel paradoxně na zpevnene cestě-jakmile vyjedu z lesa (asi 500m) tak mě čeká asi 9% stoupání v 90° zatáčce. Jelikož se jedná o pasekarskou cestu tak samozřejmě priorita údržby je 3. tzn většinou až na večer (po nočním sněžení). Problémy byly ale subarko si poradilo (i s pultunovym zaprahnutym vozíkem) Nemůžu říct nic špatného, naopak.
    V podstate ty pozadavky splňuje jak forester, tak vitara, s tím ze mechanická uzávěrka se může jevit jako rychleji reagující s delší životností (nemám ověřeno)
    Rozhodující nicméně byla i ta cena a me se podarilo sehnat za 7900e Vitaru z roku 2011 s najetymi 130k po německém dedáčkovi. V zaloze jsem měl dražší Forester s nizsi vybavou bez tažného (8990e, 2009, 146k)
    Tím VDC máš asi na mysli VLSD že?
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    PRZZI: Zajimava volba, ta uzaverka diferencialu byla potreba proc? Byval bych rekl ze subaru AWD s VDC bude v terenu schopnejsi. My meli starou vitaru a bylo to super auto, hlavne pro tu moznost mit to jako RWD, takze spousta srandy na snehu. Mati se ale nelibilo ze musi zaradit a vyredit AWD, takze subaru ma mnohem radsi :)
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    Male OT. Nakonec jsem jako druhý vůz misto Forestra pořídil Suzuki Grand Vitara 2.4(MY2011). Hlavnim duvodem byla cena. Druhým duvodem byla mechanicka uzávěrka mezinapravoveho diferenciálu. Musim rict ze ovládání a vzhled interiéru se nese v podobném duchu (srovnávám s Outback MY2008). Jednoduchost a praktičnost. Vytku si zaslouzi palubni pocitac a jeho ovládání(coz plati pro oba vozy).
    SPM
    SPM --- ---
    HAAALA: uz jsem se bal, ze tu nejvolitanejsi auto mam ja :-))
    HAAALA
    HAAALA --- ---
    EXCITE: Legacy GX 2.5 (r.v. 1997) - 347k
    SPM
    SPM --- ---
    LEHUOK: subarufanclub. ono se hlavně s těma autama asi i jinak jezdí :-) ale přijde mi, že i lidi s XT forestrama budou mít tu spotřebu spíš výš, než H6káři (nicméně XTček je zase víc...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam