AXTHEB: na tom mym 16 let starym pekáči mám dlouhodobu spotřebu o pár desetin níž, než co je v techničáku a přitom se o to ani nějak zásadně nesnažim... Když si teď půjdu koupit nějaký ekologický mladoboleslavský zázrak, kde tvrdí něco jako 3,9l/100km, tak se na to číslo nejspíš nedostanu ani při hodně velké snaze. A ta metodika měření se za tu dobu patrně nezměnila. Takže mám dvě auta, změřené odpovídajícím způsobem podle stejné metodiky, ale u jednoho mám číslo, které reálně odpovídá tomu, za kolik s tím člověk bude jezdit, zatímco u toho druhého je to jen číslo... Je to podvod či ne? A u hybridů to dopadne patrně stejně - taky z toho dnes každý, kdo to vyrábí, bude chtít vytřískat co nejvíc a tedy dostat to číslo v litrech co nejníž... Já si třeba myslím, že ten hybrid může pomoct dost a zejména při tom poskakování po městě tu spotřebu citelně snížit. Ale zase nevěřím, že auto s 200hp bude jezdit v dlouhodobém průměru za 2l/100km. A až tohle dojde těm byrokratickým mozkům odtrženým od reality (v době, kdy těch aut tady bude většina), tak zase něco vymyslí a budou hybridy fůj...
LEHUOK: já SUV taky nesnáším, ale dneska se ta nálepka dává už skoro na cokoliv. Hromada lidí tím nazývá i Outbacka, který je u mě normální kombík :-) Jinak paradoxem je, že většina těch SUV je na prostor ještě menší narozdíl od kombíku... původní koncepce těch aut měla být nějaká taková, že to mělo být rychlé sportovní auto, co projede i nějakým malým terénem. Dneska se to prodává s litrovým tříválcem a pohonem předních kol a lidi si to stejně koupí... takže... dobře jim tak :-)