• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    HONZAF: musíš do chladiče, né do té přepadové nádobky. Ono se to právě chová tak, že jak je v tom okruhu moc velký tlak, tak to přeteče do té nádobky, ale zpátky už nenasaje. Takže v nádobce ta voda přibývá a přibývá (až jí to vyháže ven úplně), ale když sejmeš to víčko na chladiči, tak je tam vzduch (normálně bys tam měl mít fakt nalitou vodu).

    HONZAF: já to u jinýho auta neřešil, ale 4k za fabii se mi nezdá, to zas bude originální díl ještě s přirážkou přes servis a dva distributory :-) I to H6kový je vlastně za 3, protože musíš mít dvě... Ale jinak samozřejmě největší rozdíl ceny je ta práce, kdy na řadovym motoru to uděláš v autě, boxer musíš vyndat a ještě to má všechno 2x...
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    SPM: vzhledem k tomu, ze jsem ted nekde cetl, ze totez tesneni na fabii 1,3(4?)HTP stoji asi 4kkc, tak mi 6kkc prijde na material jako docela levna sranda ... :-D
    SPM
    SPM --- ---
    HONZAF: co si vybavuju, tak sada těch dvou těsnění na H6 stála asi 6 litrů, na čtyřválce to byly stokorunový položky. Celková cena tý operace se odvíjí hlavně od toho, kolik si tvůj servis účtuje za hodinu, protože je to časově hodně náročný. Nicméně u levnějších servisů začínáš za komplet řekněme na 20k, pokud se fakt bude měnit jenom těsnění.

    BOB_GALLOWS: Hele co jsem to tak pozoroval, tak mezi 200 - 300k km to přijde vždycky a nezřídka jsem viděl, že se to stalo i v nájezdu něco přes kilo. A předejít těžko říct, největší vliv na to asi má, jak se k tomu člověk chová (nakládání za studena, zahřívání, ...). Ale i tak bych nečekal, že to ty 3 kila přejede bez výměny. Z těch aut co jsem viděl, tak mi přijde, že ty starší 154kW byly výdržnější, u 180kW to většinou přišlo říct, ale zase těch 180kW je o hodně víc, takže to může být jenom náhoda... Každopádně ze všech lidí se starší H6 co jsem viděl, tak znám zatím jedinou, která to nemá měněný. A ta má teď 280k km na tacháči :-D Co se jinak týká včasnýho předejití, tak bych hlavně doporučoval, když už se to stane, to opravit co nejdřív, než to zničí něco dalšího :-)
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: co je to "celkem trpi" a jak se tomu da vcas predejit? :]
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    SPM: co je to pekelne drahy ..? :)
    SPM
    SPM --- ---
    HONZAF: H6 celkem trpí na prasklý těsnění pod hlavou, ve většině případů právě mezi spalovacim prostorem a vodou, takže to tlakuje vodní okruh a zavzdušňuje ho to (nicméně i to, že neni voda v chladiči, může mít furt ještě i jiný příčiny). Takže se pak musí přetěsnit. Asi bych to nenazýval úplně GO motoru, ale je to motor ven, těsnění donedávna byly jenom originál a celkem pekelně drahej proti H4 a celkově to proti řadovýmu motoru je relativně drahá sranda.
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    SPM: voda pronika do valcu=> nutna GO motoru ?
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: to je přesně ta nejhorší varianta, proč by to nemuselo topit :-) (leč u H6 dost častá...)
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    AXTHEB: diky. juknu. to je jednoduchy to tomu venuju .. :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    HONZAF: Máš dost vody v chladiči?
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    HONZAF: hmmmm tak ja jim to ohlasim az to budu vracet .. ale je to teda bozi svezeni ... :)
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    BLULAJTA: To ne, ja Er 55 zatim nikdy netrpel, krome tech 500m, kdy na predku a zadku bylo neco totalne jinyho a rozsvitilo se vsechno viz minule prispevky... Jiny disky chci z jinejch duvodu, je to vsechno nejako taky sepsany niz.
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    BOB_GALLOWS: Takže pokud tomu dobře rozumím...E55 jsi vyřešil výměnou disků? :-)
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    4PTO: to je vono, jen ty rozměry checknout, dík :) prozkoumal až budu na PC
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    TOMBRIDER: jakože úplně mrtvý Dejve, po totalce, už ho ani nemám :(
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOB_GALLOWS: jak je vadný? Mně opravili liťák co jsem s nim vzal kámen, byla v něm dira na petikorunu a ulomenej kus kola s lemem. Po opravě byl hezčí než novej
    4PTO
    4PTO --- ---
    4PTO: je mi jasný že je ti to k hovnu ale pro určení ceny... https://auto.bazos.cz/inzerat/96697356/Subaru-5x100-20550R17.php
    4PTO
    4PTO --- ---
    BOB_GALLOWS: nejvíc jich vyjíždí pod názvem ALUTEC ENERGY (T nebo PS), ale 17tek moc ne teda
    Alutec NRG77 | eBay
    https://www.ebay.co.uk/p/Alutec-NRG77/636545457
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    SPM: Jj, jeden disk vadný.

    Helejď nevim, jak moc je to origo kolo, ale na těhle Legacy je prave docela bezne vidam... No kdybych, prave, nejak nasel moznost, jak koupit "original" (proste to jedno kolo primo od vyrobce), klidne, ale ja fakt nevim, jak zjistim, co to je za kolo. :)

    SPM
    SPM --- ---
    BOB_GALLOWS: a oč se snažíš? Máš jeden disk vadný a snažíš se sehnat další stejnej? (Jinak u těhlech starších aut mi přijde nejjednodušší koupit originální hliníkáč... nejsou už tak drahý a stejně na tom autě vždycky vypadaj nejlíp :-D).
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    (Bidna fotka, pokud vas nejaky hieroglyf zaujal, mam to vyfoceny a zaostřený zvlast...).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam