• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    LIGI
    LIGI --- ---
    LEHUOK: supr, diky za popis, to je zajimavy.

    jo, je to podle meho typicky misfire, dela to i na benal, ale vyrazne mene. je to ICOM-JTG a ma to spolecne vstriky, coz by to vysvetlovalo. svicky jsou menene pred necelym rokem a delalo to i po te vymene. Uz 2 roky mi tam celkem porad sviti P0420, jen obcas, kdyz je opravdu zima a jezdim na benal s lehkou nohou, tak to na chvilku zhasne, ale dost rychle se to zase objevi.

    mam domluvenyho typka, co ma pristup k velke diagnostice a slibil mi, ze na to kouknem, abych vedel jak jsou na tom katalyzatory, lambdy a motor.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    LIGI: Kdyz to auto je na dynu, pichnes to na ECU ktery ti v realnym case rekne spoustu veci, vcetne "VVT Advance", coz je mira posunuti casovani ventilu, coz je presne to co ten AVCS solenoid dela. A videli pri zatezi jak to osciluje, oproti tomu co tomu ECU prikaze.. takze tim je to pak jasne.

    Jinak prave proto ze cukani muze bejt ledascims se todle tezko odhaluje. Muzes to cukani nejak blize popsat? Za jakych okolnosti se deje a jak se projevuje apod? Mamky LPG lego cukalo taky (regulerni misfire - nezapaloval valec), ale bylo to tim ze ty vstrikovace plynu byly vadne, pac na tom Coltec systemu jsou zvlast vstriky pro benzin a LPG. Pokud prepnes na benal, furt to cuka?
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    Zdravím pánové, nastal čas upgradovat a po dlouhém zvažování asi zase zůstanu do Outbacku.

    Chci se zeptat na pár věcí.

    Má někdo z Vás zkušenosti s AUTO-JASE v Nové Pace?
    Kontaktujte nás
    http://www.offroad-auto-jase.cz/kontakty/

    Dále má někdo z Vás Outback 2,5i MY 2015 - reálná spotřeba? 9-10L/100km?

    Stále zvažuji diesel, který mám doteď ale rozdíl v ceně vs. roční nájezd začíná (cca 20 000km) začíná hovořit i pro benzin. Samozřejmě pokud by se v následujících letech šplhaly ceny benzínu, tak se výhodnost snižuje. Ale zase vstupuje do hry servis...

    Tak prosím o názory.

    Díky
    LIGI
    LIGI --- ---
    EXCITE: ty sou vymeneny. spis podeziram katalyzator nebo lambdy, protoze mi tam sviti zminovana 420.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    LIGI: u plynu bych jako první šel na výměnu svíček,vím o čem mluvím :)
    LIGI
    LIGI --- ---
    LEHUOK: a ten solenoid na diagnostice nesvitil? jak na to prisli? taky mi auto cuka, ale je tam plyn, takze to muze bejt ledascims.
    ROZCUCHANA
    ROZCUCHANA --- ---
    SPM: že by se chovalo jinak mi nepřišlo. Až ke konci jízdy mi to při rozjíždění do kopce chcíplo (ale jsem v tomhle ještě neschopná takže to mohlo být mnou). Den před tím si ho půjčil přítel a prý jelo úplně v pohodě. Zatím věřím tomu, že jsem jen idiot a měla jsem si ten olej dávno zkontrolovat a nejezdit s tím vesele každý den. V pondělí doleju a začnu vytvářet nátlak na pána s diagnostikou, snad už bude zdravý a nebudu muset plakat do telefonu :D
    SPM
    SPM --- ---
    ROZCUCHANA: pač jsou to mamlasové, co viděli akorát škodovku :-) to je bohužel dost časté...

    Co se týče kontrolky - chovalo se to auto nějak jinak? Ono je to těžký, tu kontrolku může rozsvítit spousta věcí. Něco jsou úplné kraviny (u subaru typicky P0420), které fakt nic neznamenají a dá se s tím normálně jezdit. A některý jsou zase dost průserový, kdy je lepší to vzít první cestou do servisu (nebo ani to). A to se jinak než tím vyčtením zjistit nedá (teda, ještě to u něčeho šlo vyblikat nebo vypsat na displayi, ale nikdy jsem to moc nezkoušel).

    A olej jak tu padlo - teď koupit alespoň nějakou flašku a dolejt, aby tam něco bylo. Pak vyměnit celý. Tím se zároveň zjistí, kolik ho tam chybí... Jestli se tam vyleje litrová flaška a na měrce pořád nebude nic, tak bych od toho auta utíkal co nejdál :-)
    4PTO
    4PTO --- ---
    ROZCUCHANA: Lil bych tam dal 5w30 a sledoval zda ubývá. A měnil radši driv než později. Ale oleje to je vždycky téma do nekonečna..
    ROZCUCHANA
    ROZCUCHANA --- ---
    4PTO: Tak jsem se konečně dostala k papírům.. v návodu k vozidlu je, že se pro 1.5 l doporučuje 0W-20 ... ale v servisce je od roku 2014 uváďený 5W-30. Můžu doufám zůstat u 5W-30?
    ROZCUCHANA
    ROZCUCHANA --- ---
    BOB_GALLOWS: Přijde mi, že spíš nesmočil chudák... Naštěstí jsem s tím včera odmítla jezdit, jak se to rozsvítilo. Alespoň se naučím hned zezačátku co a jak a dávat si bacha na všechno
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    ROZCUCHANA: pokud kvrdlal tou merkou a koneček nakonec smočil, je tam oleje habakuk, pokud se bavíme o riziku zadření. ideální to samo nejni, řešit...
    ROZCUCHANA
    ROZCUCHANA --- ---
    4PTO: kolega říkal, že tam asi po dně ještě bude. Ale kvrdlal s tím solidně a skoro sucho. Přesně tak to mám v plánu, dolít stejným typem oleje co seženu jako první, zajet na diagnostiku a objednat se hned na pořádnou výměnu:)
    Kamarád mě uklidňoval, že mu ta kontrolka u Forestra svítí občas dokud se mu nezahřeje lambda... Já panikařila, páč všude píšou, jak ta kontrolka může hlásit úplnou prkotinu, anebo klidně nějaký super průser.
    4PTO
    4PTO --- ---
    ROZCUCHANA: Taky záleží čemu říkáš, že tam není olej. Že je ho tam málo, k rysce minimum, nebo že prostě sucho. Osobně bych tam na dojezd koupil cokoliv v dané specifikaci a na novým oleji bych pak nešetřil. (Což neznamená zaplatit cokoliv si reknou. Dobrý je mrknout na heureku kolik daný olej stojí, než vyplacnout v servisu cokoliv si řeknou, občas se toho nebojí :)
    4PTO
    4PTO --- ---
    ROZCUCHANA: zadnej problém.to být nemusí, občas stačí špatnej benzín, teplota venku, citlivější čidlo. Po nastartování druhý den nic svítit nemusí..ten olej je spíš náhoda
    ROZCUCHANA
    ROZCUCHANA --- ---
    4PTO: samolepka tam není, ale už jsem pánovi dnes psala a doma to ještě zkontroluju se serviskou... snad se tím ten problém vyřeší
    4PTO
    4PTO --- ---
    ROZCUCHANA: Zjisti si od minulyho majitele co tam daval/je za olej - co tam máš dolít. Popř tam někde v motorovym.prostoru/rámu.dveří bude samolepka.
    ROZCUCHANA
    ROZCUCHANA --- ---
    4PTO: píšu si! Hodlám to dolít hned po víkendu a zajet na diagnostiku ať si můžu být jistá, že se tam něco nedojebalo než zas začnu jezdit. Objednám se někam na výměnu oleje a pak to budu kontrolovat jak totální paranoik jednou týdně
    4PTO
    4PTO --- ---
    4PTO: *dobře že jste...
    4PTO
    4PTO --- ---
    ROZCUCHANA: V nejhorším případě ale ten olej může žrát ten motor. Ale nechci tě strašit. Každopádně u boxera je olej to nejdůležitějši, proto i jak už se rozsvítí kontrolka oleje(!), bývá už zpravidla pozdě. Dolit olej a kontrolovat pravidelně. Pokud máš auto nově tak tím spíš každých 500km.
    Ta kontrolka motoru s tím nemusí nijak souviset. Do Re že jste přišli na ten olej, doufej, zavcas.
    ROZCUCHANA
    ROZCUCHANA --- ---
    4PTO: Při koupi mi to kluci pořádně prohlídli, jestli neunikají kapaliny atd... ale stav oleje neřešili a vím, že mi chlapík říkal, že by ho to někdy v březnu chtělo vyměnit. Takže uvidím co řekne diagnostika v pondělí. Kdybychom to zkontrolovali hned, tak z toho problém třeba nebyl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam