• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    MUTOID: Hehe, jen tak pro zajimavost, prvni zacali nafty uspesne do osobaku davat Francouzi, Peugeoty, Citrony apod... a myslim ze i dnes jsou jejich naftaky na skvely urovni co se tyce vykonu, emisi apod..
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    ROZCUCHANA: P0420 je hrozný hovno smradlavý...
    4PTO
    4PTO --- ---
    ROZCUCHANA: Neboj, to se znova rozsvítí 2 dny před STK :D
    ROZCUCHANA
    ROZCUCHANA --- ---
    SPM: Tak hlásím, že šlo o tu klasickou P0420. Pán mi hezky vysvětlil co a jak a poradil rovnou, co si koupit, aby na příští STK nepičovali kvůli emisím. To bylo nervů!
    CROSS
    CROSS --- ---
    LEHUOK: no já s tebou pochopitelně souhlasím, reagoval jsem vysloveně na to, že kolega neslyšel jediný pozitivní ohlas. :-]
    Každopádně poslední 4 roky jsem opět příznivec benzínu a změnu vidím akorát směrem k hybridu a elektrice, k naftě už nikoli.
    SPM
    SPM --- ---
    CROSS: já znám i člověka, co na tom problémovym dieselu měl 220. Pak ho prodal a novýmu majiteli po chvíli kleknul. Takže fakt bych se tomu vyhnul, navíc jestli je řeč o nějakých posledních modelech, tak ta 2.5ka o moc víc nežere...

    LEHUOK: bych řekl, že těsnění pod hlavama je bolest asi všech boxerů... subjektivně mi přijde, že nejvíc na to trpí šestiválce, s těsným závěsem turbo motory, ale i u těch atmosfér to slyším celkem hodně často...

    PRZZI: někde se to nedávno probíralo, myslim že resumé bylo takový, že auto jase prodává v podstatě všechno USA modely a většina z toho je opravená po bouračce. Nemusí to být úplně nutné zlo, chce to vidět co konkrétně tomu autu bylo (tuším že to ani netajili a dala se k tomu ta dokumentace dohledat), takže po nějakých škrábancích asi ok. Nicméně zrovna v případě 2.5ky, kterých je v Evropě habaděj, je podle mě dost blbost brát americký model, na kterém semtam je něco jinak, než na evropských a ND budeš dlouze shánět z ameriky... Smysl to má třeba u 3.6, kterou už evropskou neseženeš
    MUTOID
    MUTOID --- ---
    diesel je nemcka vec a osobne bych si diesel nekoupil od nikoho krom nazi skupiny
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    LEHUOK: je to tak jak pises. ja davam dalsi pozitivní referenci na diesel. neměl jsem s nim za tech 5 let zadny problém. ted se ale začínám klonit k tomu benzinu.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    CROSS: Jj, s ohlasy je to dost osemetne, dost lidi nadavalo na 2.5 benziny ze praskaj tesneni hlav, ale mati 2.5ka uz ma najeto 330k bezproblemu. Clovek by az skoro potreboval videt nejake oficialni statistiky.

    Tak ci tak, je to otazka pravdepodobnosti, to ze ty jsi mel stesti neznamena ze jiny jej budou mit taky, ale i naopak muzou. Tech negativnich ohlasu je dost na to, aby clovek intuitivne usoudil ze si tak trochu koleduje o pruser :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    LIGI: mě si můžeš jako pozitivní ohlas započítat, najezdil jsem s dieselovým Foresterem 140 tisíc (MY2010). Nicméně dneska bych taky volil benzín, i u toho Outbacku.
    LIGI
    LIGI --- ---
    PRZZI: od dieselu te budu vyrazne odrazovat. od te doby co jezdi jsem na to neslysel jediny pozitivny ohlas. a co sem videl, tak ceny ojetin jsou vyrazne nizsi nez benal. bud to ma meneny motor nebo kupujes neco, co muze kdykoliv kleknout. doporucuju benzinovou atmosferu.

    na spotrebu kasli, vrati se ti to na servisu.
    LIGI
    LIGI --- ---
    LEHUOK: supr, diky za popis, to je zajimavy.

    jo, je to podle meho typicky misfire, dela to i na benal, ale vyrazne mene. je to ICOM-JTG a ma to spolecne vstriky, coz by to vysvetlovalo. svicky jsou menene pred necelym rokem a delalo to i po te vymene. Uz 2 roky mi tam celkem porad sviti P0420, jen obcas, kdyz je opravdu zima a jezdim na benal s lehkou nohou, tak to na chvilku zhasne, ale dost rychle se to zase objevi.

    mam domluvenyho typka, co ma pristup k velke diagnostice a slibil mi, ze na to kouknem, abych vedel jak jsou na tom katalyzatory, lambdy a motor.
    LEHUOK
    LEHUOK --- ---
    LIGI: Kdyz to auto je na dynu, pichnes to na ECU ktery ti v realnym case rekne spoustu veci, vcetne "VVT Advance", coz je mira posunuti casovani ventilu, coz je presne to co ten AVCS solenoid dela. A videli pri zatezi jak to osciluje, oproti tomu co tomu ECU prikaze.. takze tim je to pak jasne.

    Jinak prave proto ze cukani muze bejt ledascims se todle tezko odhaluje. Muzes to cukani nejak blize popsat? Za jakych okolnosti se deje a jak se projevuje apod? Mamky LPG lego cukalo taky (regulerni misfire - nezapaloval valec), ale bylo to tim ze ty vstrikovace plynu byly vadne, pac na tom Coltec systemu jsou zvlast vstriky pro benzin a LPG. Pokud prepnes na benal, furt to cuka?
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    Zdravím pánové, nastal čas upgradovat a po dlouhém zvažování asi zase zůstanu do Outbacku.

    Chci se zeptat na pár věcí.

    Má někdo z Vás zkušenosti s AUTO-JASE v Nové Pace?
    Kontaktujte nás
    http://www.offroad-auto-jase.cz/kontakty/

    Dále má někdo z Vás Outback 2,5i MY 2015 - reálná spotřeba? 9-10L/100km?

    Stále zvažuji diesel, který mám doteď ale rozdíl v ceně vs. roční nájezd začíná (cca 20 000km) začíná hovořit i pro benzin. Samozřejmě pokud by se v následujících letech šplhaly ceny benzínu, tak se výhodnost snižuje. Ale zase vstupuje do hry servis...

    Tak prosím o názory.

    Díky
    LIGI
    LIGI --- ---
    EXCITE: ty sou vymeneny. spis podeziram katalyzator nebo lambdy, protoze mi tam sviti zminovana 420.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    LIGI: u plynu bych jako první šel na výměnu svíček,vím o čem mluvím :)
    LIGI
    LIGI --- ---
    LEHUOK: a ten solenoid na diagnostice nesvitil? jak na to prisli? taky mi auto cuka, ale je tam plyn, takze to muze bejt ledascims.
    ROZCUCHANA
    ROZCUCHANA --- ---
    SPM: že by se chovalo jinak mi nepřišlo. Až ke konci jízdy mi to při rozjíždění do kopce chcíplo (ale jsem v tomhle ještě neschopná takže to mohlo být mnou). Den před tím si ho půjčil přítel a prý jelo úplně v pohodě. Zatím věřím tomu, že jsem jen idiot a měla jsem si ten olej dávno zkontrolovat a nejezdit s tím vesele každý den. V pondělí doleju a začnu vytvářet nátlak na pána s diagnostikou, snad už bude zdravý a nebudu muset plakat do telefonu :D
    SPM
    SPM --- ---
    ROZCUCHANA: pač jsou to mamlasové, co viděli akorát škodovku :-) to je bohužel dost časté...

    Co se týče kontrolky - chovalo se to auto nějak jinak? Ono je to těžký, tu kontrolku může rozsvítit spousta věcí. Něco jsou úplné kraviny (u subaru typicky P0420), které fakt nic neznamenají a dá se s tím normálně jezdit. A některý jsou zase dost průserový, kdy je lepší to vzít první cestou do servisu (nebo ani to). A to se jinak než tím vyčtením zjistit nedá (teda, ještě to u něčeho šlo vyblikat nebo vypsat na displayi, ale nikdy jsem to moc nezkoušel).

    A olej jak tu padlo - teď koupit alespoň nějakou flašku a dolejt, aby tam něco bylo. Pak vyměnit celý. Tím se zároveň zjistí, kolik ho tam chybí... Jestli se tam vyleje litrová flaška a na měrce pořád nebude nic, tak bych od toho auta utíkal co nejdál :-)
    4PTO
    4PTO --- ---
    ROZCUCHANA: Lil bych tam dal 5w30 a sledoval zda ubývá. A měnil radši driv než později. Ale oleje to je vždycky téma do nekonečna..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam