• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    WACLOSH: Zajímavý, jak je to individuální. Poslední roky řídím každý den pracovně 100-200 km převážně po dálnici ve všem možným (yaris 50 kW, V70, spec. B 180 kW, dodávky, oktáfky...) a hlavní společnej jmenovatel pro ty cesty je, že to je vždycky voser. No dobře, když si na H6 stoupnu jak na štafle, tak udělá "brrrrrm" a chvilku se přiblble usmívam, ale celkově... Furt je to voser.

    Větší vliv na velikost toho voseru má třeba to, jakou audioknížku zrovna posloucham. :)
    SPM
    SPM --- ---
    WACLOSH: Tohle je hrozně individuální a často ovlivněný tím, co zrovna člověk má za auto. Podobně jako znám zase ty, kteří tvrdí, že s ničím pod 200kW nejde jezdit a tak podobně... Já jak mám doma těch vraků víc a s poměrně velkým rozptylem - 154kW H6ku, měl jsem k ní 39kW Swifta, kterýho jsem letos vyměnil za nějakej konzumní lacinej 57kW hatchback, k tomu jsem pořídil 40kW Libero a ještě doma byly nějaká auta výkonově mezi tím. Nebudu tvrdit, že menší výkon je lepší. Pokaždý je lepší mít ho víc. Ale, co se týče toho s čím jak jde a nejde jezdit, tak:

    - dálnice, kde se jezdí těch obvykle 120km/h, je reálně problém na těch hodně slabých autech (<= 40kW). Ony těch 120km/h jedou, ale jak se dobrzdí za kamion co jede 80, tak je potřeba dost místa vrátit se tam zpátky. Ale už třeba s tím 57kW krámem tohle jde v pohodě. Vrátí se to na těch 130km/h relativně rychle, nějak to případně zrychluje i dál. Jasně, nepošleš to mezi dva pitomce, co tam letí 160 a cpe se jeden druhýmu do kufru, ale to nedělám ani s tou H6kou. Měl jsem jako náhradní auto půjčené už i 92kW Legacy, které mi osobně přišlo, že jezdí hůř, než ta proklínaná 1.6ka v Impreze, ale na dálnici s tím furt nebyl žádný zásadní problém.
    - a dalším potencionálním úskalím jsou nějaké frekventované silnice vyšších tříd a předjíždění na nich. Kde se ty auta obvykle sunou alespoň 80km/h, takže při předjíždění je potřeba zrychlit na nějakou vyšší rychlost. Tam je v podstatě toho výkonu pokaždé málo a čím méně, tím hůř (zvlášť když je potřeba vzít víc aut zaráz, protože si jedou v kufru a nikdo nepředjíždí). Ale zase upřímně reálně - když to jedu ve špičce, kde je hustý provoz v protisměru, který limituje předjíždění, tak stejně ikdyž budu předjíždět jako o život, tak dojedu dřív tak možná o 5 minut.
    - na zbytku cest je to relativně jedno. Na prázdné cestě jede rychle i 40kW prdítko, předjet traktor co jede 30km/h jde i tím prdítkem v pohodě.

    Takže, za mě pokud člověk nejezdí denně 200km po nedálničních státovkách a smíří se s tím, že prostě nedojede všude úplně první, tak se i s těma 80-100kW v kombíku dá celkem normálně jezdit. Ano, stejně, kdyby to šlo, bych sáhnul radši po něčem, co má větší výkon. Ale kdybych měl teď H6ku vyhodit a vybrat si nové auto, tak bych stejně radši sáhnul po slabém outbacku, než nějaké chrochtající, koncernové (ale víc výkonné) jebce :-)
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    WACLOSH: obzvlášť když mu visí na krku permanentní 4kola se svýma vlastníma ztrátama a vahou.

    Asi jsem předpojatej, ale se 150 ps a krouťákem 200 seš u nás na Autobahně schovanej v pravým pruhu mezi 20letým tirákem z Maďarska a 30letým tirákem z Rumunska, než se přeženou firemáky. A koncern. A šlechta. :/

    Což neodpovídá bezpečnýmu rodinnýmu kombu.
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    BOB_GALLOWS: Já to mám tak, že rodinný kombo musí mít kolem 200.
    SCHIFFI
    SCHIFFI --- ---
    Nemá někdo pls náhodou nádrž na Justýnu (RV 1998)? Kdyžtak pošta, díky
    DICK85
    DICK85 --- ---
    EXCITE: 2016 2.5i
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    DICK85: Jakek motor a rok výroby?
    DICK85
    DICK85 --- ---
    Dneska jsem byl na 135 k kontrole ze svým outbackem a mám prasklé svody. Fajn, že auto je stále v záruce tak to půjde z garance. Aut jsem měl mnoho a svody jsem nikdy neřešil a už vůbec ne u čtyři roky starém autě. Je to první problém tak mě to moc nestresuje, ale překvapenej jsem byl docela dost :-)
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    4PTO: Manual, musim podivat, kolik to tak jde prodat, cca 70k.
    SPM
    SPM --- ---
    N_I: ale tak nás ostatní to taky zajímá :-) Nevím teda kdo tu rozdává banány za offtopic, ale zas tak plodná diskuze tu není, že by se to tu nějak extra plevelilo :-)
    N_I
    N_I --- ---
    posta...tohle je uz OT

    vsem jinak diky za postrehy, usetrili jste mi dost penez asi i nervu.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    N_I: sory za subari OT

    ale docela me zajima, co ti tam teda odbornici doporucili jako vhodny kombik okolo 150k?

    Rekli konkretne, hele facelift 159 2.0jtdm nebo tbi tu mame porad na opravy?) videli treba ten accord aspon z letadla?
    N_I
    N_I --- ---
    TOMBRIDER: Konečně cítím ten správně nyxáckej nadhled! :)

    Subaru mi nikdo nedoporučil, přišlo mi do cesty náhodou, mělo fajn majitele, proto mě to začlo zajímat a pídil sem se. Dopídil sem se, tak děkuju!

    V servisu kam jezdím ze mě požehnání nemaj doteď a ví, že na tom nehodlám nic měnit. Přesto se hlavně u AR159 vcelku zasmáli.
    4PTO
    4PTO --- ---
    SMOKY: AT? Co za to budeš chtít?
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Budu se zbavovat lega 2.5 , 2004 , 244k , shnilý zadní lemy jinak cajk , stk nová, kdyby někdo chtěl na dojezdeni
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    HERR_FLICK: co se ti nezdá když někdo kdo se živí servisem aut někomu rozmluví spolehlivá auta? Pro ně třeba takové subaru v dehtu, či rozdrnčené VWgroup, musí být úplné požehnání :)
    SPM
    SPM --- ---
    HERR_FLICK: Nebo 1.9 TDI protože to táhnevodspoduavlevympruhu150dokopcezatri. (Sry, jsem musel... mám tenhle zázrak doma taky a dost mě tyhle doporučení iritujou :-D ).
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    N_I: jestli planujes honit spotrebu, tak permanentni 4kolku uplne vynech

    V servisu ti rozmluvili hondu accord, ktera i kdyz ma nejspolehlivejsi diesel ze vsech rejzi, co si nezada s topem ze segmentu (cdi a jtd) sem ti doporucoval spis v benalu, kterej vyjde kvuli celkovejm nakladum jeste levnejc? K24 se jim nezdalo proc?

    Mercedesi om651, om642 cdi? Auta, ktery hlavne pri dalnicni rychlosti i diky aerodynamice zerou jednoznacne nejmin a ty auta daj bezne pres 350kkm (casto se spravnou peci i 2nasobek) bez velkejch zasahu

    Facelift 159 s vypiplanym 1.9 ci 2.0jtd? (jtd je prvni commonrail seriove montovanej, tesne nasledovanej cdi)
    Za 150 koupis peknej kus 159 s 2.0, a i kdyz to vypada divne, je to jedna z nejekonomictejsich voleb pouzitelneho auta

    By me zajimalo, co ti tam naopak poradili.. nejak citim naskok diky technice od VW group, ktery presly na CR motory ve velkym meritku az o dekadu pozdejc, a nenaucili se je delat dodnes)
    SPM
    SPM --- ---
    N_I: znám jednoho pečlivýho člověka, co naftový, tuším že legacy, měl. Jezdil s tím v klidu, tankoval jenom nějakou naftu bez biosložek, atd. Fungovalo mu dobře. Prodával ho s cca 200.000km. Novému majiteli ten motor kleknul asi po 20 tisících. Takže to jak se o to kdo staral je možná ten rozdíl, jestli to najelo 50 nebo 200, ale rozhodně bych nečekal, že to bude nějak dlouho fungovat. Možná tak ještě kdyby to auto bylo za pade, s tím že až padne, tak se to opraví (cca 150.000Kč).
    N_I
    N_I --- ---
    HERR_FLICK: vůbec! je to jen fajn...

    tohle auto měl jeden majitel...vím jak se o něj staral...to je pro mě důležitý..hodně....mno

    / ty cos mi doporucoval ty me v servisu ihned rozmluvili..hele../
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    4PTO: 22b top
    A cenu za takovej kus bych snad cekal i vyssi, myslimze to ma slusnej potencial do budoucna
    4PTO
    4PTO --- ---
    Prý to musíte nutně vědět

    Jedno z nejslavnějších japonských aut našli nejeté s číslem 000, prodalo za 6,2 milionu | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/...-prodalo-za-6-2-milionu-kc/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sbrowser
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam