• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    WACLOSH: Zajímavý, jak je to individuální. Poslední roky řídím každý den pracovně 100-200 km převážně po dálnici ve všem možným (yaris 50 kW, V70, spec. B 180 kW, dodávky, oktáfky...) a hlavní společnej jmenovatel pro ty cesty je, že to je vždycky voser. No dobře, když si na H6 stoupnu jak na štafle, tak udělá "brrrrrm" a chvilku se přiblble usmívam, ale celkově... Furt je to voser.

    Větší vliv na velikost toho voseru má třeba to, jakou audioknížku zrovna posloucham. :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    WACLOSH: pres nemecko jezdim casto slabou dodavkou, a bud je to rozmrdany, jsou zacpy, nebo je vic pruhu, za kamionama nucene fakt prilis casu netravim, nejvic jak magori jezdi akorat ve vychodnim nemecku
    150k auto v pohode na autobahnu pro beznyho uzivatele staci, odpovida to treba E-klasse s 2.2cdi, coz je takovej nemeckej standard, jako v CR oktavka 1.6tdi
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    SPM: Fakt záleží kde jezdíš. Já kamkoli se vydám, mám před sebou vždy minimálně 100 km po derestricted autobahn, kde s autem bez pružnýho zrychlení a výkonu pro CESTOVÁNÍ nad 200 vážně buď jen vokouníš v pravým, nebo riskuješ v levým.

    Mám v tomhle prostředí odježděno cca 150tkm se 44kW, 75kW, 122kW, 141kW a 143kW a pro mě osobně a mojí situaci se holt kolem těch 120kW krájí chleba a už sakra záleží kolik váží a jak je zpřevodovaná, aby se to dalo bezpečně v mým prostředí provozovat.

    Obzvlášť teď, kdy se všudě něco přestavuje, chytneš 80ku a nepředjedeš bo jedete na střídačku ve dvou pruzích s oscilujícíma TIR. Skončí 80ka a už tě zezadu lížou první LEDky. Se slabším autem jsem se tak před kamiony nedostal a do další stavby nebo sjezdu jen doufal, že si mě ten přede mnou a za mnou mezi sebou nepřežvejkaj.

    Rozumim, že KDYŽ takhle člověk jede jednou za rok, tak je to ordál, co se musí zvládnout, ale rozmělní se vzpomínkama na dovolenou. Pokud tam ale bydlím a ty cesty jsou víckrát za měsíc, takový auto prostě neobstojí. To samý tvrdim proti dobroserský kampani VOLVO 180, kteoru jste doufám zaznamenali a právem pomluvili.
    SPM
    SPM --- ---
    WACLOSH: Tohle je hrozně individuální a často ovlivněný tím, co zrovna člověk má za auto. Podobně jako znám zase ty, kteří tvrdí, že s ničím pod 200kW nejde jezdit a tak podobně... Já jak mám doma těch vraků víc a s poměrně velkým rozptylem - 154kW H6ku, měl jsem k ní 39kW Swifta, kterýho jsem letos vyměnil za nějakej konzumní lacinej 57kW hatchback, k tomu jsem pořídil 40kW Libero a ještě doma byly nějaká auta výkonově mezi tím. Nebudu tvrdit, že menší výkon je lepší. Pokaždý je lepší mít ho víc. Ale, co se týče toho s čím jak jde a nejde jezdit, tak:

    - dálnice, kde se jezdí těch obvykle 120km/h, je reálně problém na těch hodně slabých autech (<= 40kW). Ony těch 120km/h jedou, ale jak se dobrzdí za kamion co jede 80, tak je potřeba dost místa vrátit se tam zpátky. Ale už třeba s tím 57kW krámem tohle jde v pohodě. Vrátí se to na těch 130km/h relativně rychle, nějak to případně zrychluje i dál. Jasně, nepošleš to mezi dva pitomce, co tam letí 160 a cpe se jeden druhýmu do kufru, ale to nedělám ani s tou H6kou. Měl jsem jako náhradní auto půjčené už i 92kW Legacy, které mi osobně přišlo, že jezdí hůř, než ta proklínaná 1.6ka v Impreze, ale na dálnici s tím furt nebyl žádný zásadní problém.
    - a dalším potencionálním úskalím jsou nějaké frekventované silnice vyšších tříd a předjíždění na nich. Kde se ty auta obvykle sunou alespoň 80km/h, takže při předjíždění je potřeba zrychlit na nějakou vyšší rychlost. Tam je v podstatě toho výkonu pokaždé málo a čím méně, tím hůř (zvlášť když je potřeba vzít víc aut zaráz, protože si jedou v kufru a nikdo nepředjíždí). Ale zase upřímně reálně - když to jedu ve špičce, kde je hustý provoz v protisměru, který limituje předjíždění, tak stejně ikdyž budu předjíždět jako o život, tak dojedu dřív tak možná o 5 minut.
    - na zbytku cest je to relativně jedno. Na prázdné cestě jede rychle i 40kW prdítko, předjet traktor co jede 30km/h jde i tím prdítkem v pohodě.

    Takže, za mě pokud člověk nejezdí denně 200km po nedálničních státovkách a smíří se s tím, že prostě nedojede všude úplně první, tak se i s těma 80-100kW v kombíku dá celkem normálně jezdit. Ano, stejně, kdyby to šlo, bych sáhnul radši po něčem, co má větší výkon. Ale kdybych měl teď H6ku vyhodit a vybrat si nové auto, tak bych stejně radši sáhnul po slabém outbacku, než nějaké chrochtající, koncernové (ale víc výkonné) jebce :-)
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    WACLOSH: obzvlášť když mu visí na krku permanentní 4kola se svýma vlastníma ztrátama a vahou.

    Asi jsem předpojatej, ale se 150 ps a krouťákem 200 seš u nás na Autobahně schovanej v pravým pruhu mezi 20letým tirákem z Maďarska a 30letým tirákem z Rumunska, než se přeženou firemáky. A koncern. A šlechta. :/

    Což neodpovídá bezpečnýmu rodinnýmu kombu.
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    BOB_GALLOWS: Já to mám tak, že rodinný kombo musí mít kolem 200.
    SCHIFFI
    SCHIFFI --- ---
    Nemá někdo pls náhodou nádrž na Justýnu (RV 1998)? Kdyžtak pošta, díky
    DICK85
    DICK85 --- ---
    EXCITE: 2016 2.5i
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    DICK85: Jakek motor a rok výroby?
    DICK85
    DICK85 --- ---
    Dneska jsem byl na 135 k kontrole ze svým outbackem a mám prasklé svody. Fajn, že auto je stále v záruce tak to půjde z garance. Aut jsem měl mnoho a svody jsem nikdy neřešil a už vůbec ne u čtyři roky starém autě. Je to první problém tak mě to moc nestresuje, ale překvapenej jsem byl docela dost :-)
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    4PTO: Manual, musim podivat, kolik to tak jde prodat, cca 70k.
    SPM
    SPM --- ---
    N_I: ale tak nás ostatní to taky zajímá :-) Nevím teda kdo tu rozdává banány za offtopic, ale zas tak plodná diskuze tu není, že by se to tu nějak extra plevelilo :-)
    N_I
    N_I --- ---
    posta...tohle je uz OT

    vsem jinak diky za postrehy, usetrili jste mi dost penez asi i nervu.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    N_I: sory za subari OT

    ale docela me zajima, co ti tam teda odbornici doporucili jako vhodny kombik okolo 150k?

    Rekli konkretne, hele facelift 159 2.0jtdm nebo tbi tu mame porad na opravy?) videli treba ten accord aspon z letadla?
    N_I
    N_I --- ---
    TOMBRIDER: Konečně cítím ten správně nyxáckej nadhled! :)

    Subaru mi nikdo nedoporučil, přišlo mi do cesty náhodou, mělo fajn majitele, proto mě to začlo zajímat a pídil sem se. Dopídil sem se, tak děkuju!

    V servisu kam jezdím ze mě požehnání nemaj doteď a ví, že na tom nehodlám nic měnit. Přesto se hlavně u AR159 vcelku zasmáli.
    4PTO
    4PTO --- ---
    SMOKY: AT? Co za to budeš chtít?
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Budu se zbavovat lega 2.5 , 2004 , 244k , shnilý zadní lemy jinak cajk , stk nová, kdyby někdo chtěl na dojezdeni
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    HERR_FLICK: co se ti nezdá když někdo kdo se živí servisem aut někomu rozmluví spolehlivá auta? Pro ně třeba takové subaru v dehtu, či rozdrnčené VWgroup, musí být úplné požehnání :)
    SPM
    SPM --- ---
    HERR_FLICK: Nebo 1.9 TDI protože to táhnevodspoduavlevympruhu150dokopcezatri. (Sry, jsem musel... mám tenhle zázrak doma taky a dost mě tyhle doporučení iritujou :-D ).
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    N_I: jestli planujes honit spotrebu, tak permanentni 4kolku uplne vynech

    V servisu ti rozmluvili hondu accord, ktera i kdyz ma nejspolehlivejsi diesel ze vsech rejzi, co si nezada s topem ze segmentu (cdi a jtd) sem ti doporucoval spis v benalu, kterej vyjde kvuli celkovejm nakladum jeste levnejc? K24 se jim nezdalo proc?

    Mercedesi om651, om642 cdi? Auta, ktery hlavne pri dalnicni rychlosti i diky aerodynamice zerou jednoznacne nejmin a ty auta daj bezne pres 350kkm (casto se spravnou peci i 2nasobek) bez velkejch zasahu

    Facelift 159 s vypiplanym 1.9 ci 2.0jtd? (jtd je prvni commonrail seriove montovanej, tesne nasledovanej cdi)
    Za 150 koupis peknej kus 159 s 2.0, a i kdyz to vypada divne, je to jedna z nejekonomictejsich voleb pouzitelneho auta

    By me zajimalo, co ti tam naopak poradili.. nejak citim naskok diky technice od VW group, ktery presly na CR motory ve velkym meritku az o dekadu pozdejc, a nenaucili se je delat dodnes)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam