WACLOSH: Tohle je hrozně individuální a často ovlivněný tím, co zrovna člověk má za auto. Podobně jako znám zase ty, kteří tvrdí, že s ničím pod 200kW nejde jezdit a tak podobně... Já jak mám doma těch vraků víc a s poměrně velkým rozptylem - 154kW H6ku, měl jsem k ní 39kW Swifta, kterýho jsem letos vyměnil za nějakej konzumní lacinej 57kW hatchback, k tomu jsem pořídil 40kW Libero a ještě doma byly nějaká auta výkonově mezi tím. Nebudu tvrdit, že menší výkon je lepší. Pokaždý je lepší mít ho víc. Ale, co se týče toho s čím jak jde a nejde jezdit, tak:
- dálnice, kde se jezdí těch obvykle 120km/h, je reálně problém na těch hodně slabých autech (<= 40kW). Ony těch 120km/h jedou, ale jak se dobrzdí za kamion co jede 80, tak je potřeba dost místa vrátit se tam zpátky. Ale už třeba s tím 57kW krámem tohle jde v pohodě. Vrátí se to na těch 130km/h relativně rychle, nějak to případně zrychluje i dál. Jasně, nepošleš to mezi dva pitomce, co tam letí 160 a cpe se jeden druhýmu do kufru, ale to nedělám ani s tou H6kou. Měl jsem jako náhradní auto půjčené už i 92kW Legacy, které mi osobně přišlo, že jezdí hůř, než ta proklínaná 1.6ka v Impreze, ale na dálnici s tím furt nebyl žádný zásadní problém.
- a dalším potencionálním úskalím jsou nějaké frekventované silnice vyšších tříd a předjíždění na nich. Kde se ty auta obvykle sunou alespoň 80km/h, takže při předjíždění je potřeba zrychlit na nějakou vyšší rychlost. Tam je v podstatě toho výkonu pokaždé málo a čím méně, tím hůř (zvlášť když je potřeba vzít víc aut zaráz, protože si jedou v kufru a nikdo nepředjíždí). Ale zase upřímně reálně - když to jedu ve špičce, kde je hustý provoz v protisměru, který limituje předjíždění, tak stejně ikdyž budu předjíždět jako o život, tak dojedu dřív tak možná o 5 minut.
- na zbytku cest je to relativně jedno. Na prázdné cestě jede rychle i 40kW prdítko, předjet traktor co jede 30km/h jde i tím prdítkem v pohodě.
Takže, za mě pokud člověk nejezdí denně 200km po nedálničních státovkách a smíří se s tím, že prostě nedojede všude úplně první, tak se i s těma 80-100kW v kombíku dá celkem normálně jezdit. Ano, stejně, kdyby to šlo, bych sáhnul radši po něčem, co má větší výkon. Ale kdybych měl teď H6ku vyhodit a vybrat si nové auto, tak bych stejně radši sáhnul po slabém outbacku, než nějaké chrochtající, koncernové (ale víc výkonné) jebce :-)