HRABALKA: tak jasně, dostal pastelky mnohokrát, mnohokrát jsem si s ním sedla a nic.. jeho to nebavilo, nevěděl vůbec proč by to dělal, když jsem přinutila, aby aspoň něco, tak udělal čáru. To prostě nedá přinutit. Pak, třeba v těch pěti když měl nakreslit postavu při prevenčce, tak mu vyšla hrůza hrůz a to to naše dr., aby se s tím nezdržovala v ordinaci nechávala děti předem kreslit doma.
Dr. řekla, že z něj prostě malíř nebude a hotovo, víc se s tím nezabývala.
Nějaký vymalovávání omalovánek jako u dcery? Nic. Že by si sám sedl (nebo se mnou) a kreslil by si jako dcera ? Nic. Vystřihoval? Nic. On prostě na tu jmenou motoriku nemá vlohy a když už tedy musel, tak viděl, že to má hnusný a šel od toho, radši si šel stavět z lega. A ono motorika ruky je spojená s motorikou mluvidel a on měl několik vadných hlásek velice dlouho, až do 3. třídy, což měl být už ve 4., měl ten odklad.
Když vidím dceru, jakýho včera namalovala poníká (růůůůžovýho), vymyslela si, jak to udělat aby byl velkej - slepila si kvůli tomu dva papíry, jak to vybarvila, jak to vystřihla a prostě sama si to celý vymyslela, nikdo jí nic neříkal, aby něco takovýho dělala tak to prostě je úplně jiný dítě..ta má tu motoriku úplně jinou, jí to baví. Prostě mi přinesla po asi půl hodině jen tak ukázat svůj výtvor. A tohle dělá od malička, sama si něco vymyslí a něco nakreslí a něco slepí a něco vystřihne. A to je přitom levák v rodině, kde jsou všichni praváci. Než jsem jí koupila nůžky pro leváky, už dávno uměla s těma pro praváka. Ale s těma pro leváka jí to jde lepší, doma má dvoje a ve škole taky jedny..
U kluka to motorika je možná způsobená předčasným porodem, narkózou v 5ti nedělích, nebo prostě něčím jiným. To se zjistit ani nedá a nemá smysl to zjišťovat, to prostě tak je.. hlavně že už nemusí vybarovovat, to bylo třeba v té první třídě děsný :-)