• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ZOFI: Chtěla jsem říct- hurá že něco vzniklo, ale koukám že už fungujete přes rok, tak mi potom není jasné, proč mě Jura Mudrák ( z týmu doktorky Portešové, profesuru vážně ještě nemá), tvrdil že v brně nic není... Ptala jsem se vyloženě na nějakou partičku rodičů.
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    je i profesorka - psycholožka, my za ní chodíme na univerzitu, kde přednáší, její studenti s Ronem dělali několik testů...letos už je to s tím čtením v pohodě, ta inteligence to prej sama upraví, ale čtení ho stejně neláká... jedině na internetu...Ráda se seznámím, ty jezdíš do Brna? Jak máš staré dítě?Já mám Šáru P. také moc ráda, ale v Brně máme i dobrou psych. v ppp p. Beníčkovou - na nadané děti, ona klub 2 roky vedla - sem pozvala i P. Portešovou, i když k ní mě se synem poslala učitelka v Zš.
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    nikdo nemá inividuál, jsou tam vybrané děti, letos se hlásilo do 1. třídy kolem 50 a brali 18 dětí, kdo nestačí, odejde, nač mít zde na vyzo 2, když na normální zš může mít samé 1, bez práce a zadarmo,odpoledne mají denně ještě dobrovolné vyučování...zájmovou matematiku, počítače, němčinu od 3. třídy, sportovní hry a dramaticko - výtvarnou výchovu...od 14 do 15h, PC jsou do 16 h., anglinu mají povinnou od 1. třídy...učitelky mají 3 - na matiku jednu, pro celou školu, učí je i počítače, na tělocvik jinou, třídní na vše ostatní... je hlavně angličtinářka, má také celou školu...učitelky jsou vytížené až do 15 h, v hodinách to musí odsýpat, než si Ron zvykl na jejich tempo, protože ve škole první 3 roky prospal, bylo to po něj docela náročné...v matice by potřeboval individuál, ale říkal, že to je o 90% lepší, než dřív, tak do toho učitelku nenutím...těší se už na matem. gympl, snad aspon tam to bude náročnější...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZOFI nechci bejt hnidopich, ale Šárka Portešová je doktorka, ne profesorka :-)
    a asi se s tebou brzo osobně seznámím, protože můj syn je v projektu taky, ačkoli teda žádnou poruchu neměl - páč prostě Šárka Portešová je vědec podle mého gusta, ne ti amatéři, co pracují v PPP a moc tomu (dle mých zkušeností) nerozumí. Šárka dělá superkvalitní vyšetření a ty výsledkové zprávy k něčemu jsou.
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    čtu, že CHYMÉRA zná paní psycholožku a profesorku Portešovou z MAS.UNIV.v Brně. My ji navštěvujeme již 2. rok, jedno z dětí, o kterých píše studii je můj syn, ...v 1.2.třídě měl poblém se čtením, ne že by neuměl, ale nechtěl číst, měl nějakou blokádu, přesto ví o každé věci o které se učí, spoustu věcí, vnímá svět jinak, než ostatní...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZOFI ano, já jsem správce diskuse a já mám přístup na nástěnku.
    už jsem tam Vaše info vložila :-)

    moc se mi líbí Váš brněnský klub, my v Olomouci nic živého nemáme (zpočátku jaxi vynuceně od psycholožky ten klub vznikl, ale nefunguje)

    a k té škole: můžeš ještě popsat něco podrobněji? kolik mají děti učitelek, jak jsou rozděleni, jaké mají indivindi plány?
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    http://krnd.blog.cz/rubriky/o-nas,
    píši odkaz znovu, jsme z Brna, syn má 10 let, 4. třída...soukromá základní škola v Brně, pro 1. stupen, připravuje děti na 8 letá gymnásia...
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    SAMO MI TO SKÁČE DO DISKUZE, NEVÍM PROČ...je člen MENSY ČR, loni ve 3.třídě odpoledne během 20 vyuč. hodin s p.učitelkou udělal 5. třídu - matematiku, baví ho počítače, letos už se učí programování, má extrémě dobrou pamět a perfektní logické myšlení, ve škole se šíleně nudil, nikdo ho nevyvolával, prospal dopoledne, děti ho začaly šikanovat, nakonec se to odrazilo na jeho zdrav. stavu, skončil na neurologii v nemocnici...Ted ve 4. třídě je na jediné soukromé škole v Brně,kam se dostane každý rok jen 18 dětí... naštěstí se ve třídě uvolilo během prvních let místo, takže sem mohl nastoupit, 3 roky dohnal během měsíce, na vyzo měl opět samé 1, v matice je i mezi nadanými nejlepší ze třídy...Konečně vidí smysl toho, že chodí do školy, konečně si ve třídě našel kamarády, konečně je štastný a do školy se těší.Z vlastních zkušeností tedy vím, že nadané děti potřebují sobě rovné, o 100% vyšší tempo, než průměrné děti,vyšší nároky, rozšířené učivo, jinak se jim škola znechutí...Přitom právě, tyto děti jsou naše budoucnost...Já jako samoživitelka musím nyní platit za roční vzdělání svého syna 25 000kč, které nemám, jsem nucena si půjčovat...přitom základní vzdělání má být zadarmo...V Brně jsme založili klub rodíčů nadaných dětí-KRND, jednou v měsíci se scházíme, níže je odkaz na naše stránky...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZOFI napiš prosím ten odkaz ještě jednou, já ho dám na nástěnku.
    tebe se synem taky můžu? (a napiš kde bydlíte a kam chodí malej do školy).

    dále samozřejmě uvítám tvoje zkušenosti s výchovou a školou syna tady v auditku.
    HRABALKA
    HRABALKA --- ---
    ZOFI: na nástěnku může jen správce (myslím)
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    Neumím dát odkaz na nástěnku,jsem na nyxu nová. Mám 10 ti letého nadaného syna, IQ 140, od 9 let je člen
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    krnd.blog.cz/rubriky/schuzky-klubu
    J
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    přidala jsem na nástěnku jednu školu pro nadané děti (úžasná, ale bohužel Sokolov), odkazy na diskuse rodičů nadaných dětí a záznam televizního pořadu o mimořádně nadaných dětech z roku 2005.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    REN díky, dám mu to přečíst - neumím to reprodukovat :-)

    UNDER... máme tady absolventku, id ZUZKAOU... té se zeptej
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    CHIMERA: Nestiham cist, jestli uz ti nekdo odpovedel, mozna jdu s krizkem po funuse, ale - zjednodusene receno - mraky jsou para, tedy jsou plne vody. V mracich je ruzna teplota a tak v nich ta voda cirkuluje a srazi se na kapicky. A protoze mraky (vsechny) jsou ve vysce, kde je teplota mensi nez 0C, tak z vysrazene vody v mraku vznikaji krystalky ledu a ty padaji dolu. Pokud je teplota vzduchu v nizsich polohach teplejsi nez 0, tak cestou rozmrznou a dopadnou na zem jako dest. Pokud je nizsi, proste nerozmrznou a dopadnou tak, jak jsou, tedy jako snih. (mimochodem, kdyz jsou mraky vys, tak se cestou kapky vody vic pospojuji a je z toho lijak, ale kdyz jsou niz, tak jen mrholi, protoze se jich tolik nespoji)
    A ted kroupy - ty vzniknou tak, ze mrak (bourkovy, tedy nimbus nebo cummulonimbus) putuje z nizsich poloh do vyssich a naopak. Takze krystalka ledu nataje a namrzne a nataje a namrze. A tak se nabaluji "plaste" ledu, az vznikne velky kus ledu, ktery pri prutrzi mracen pada dolu, cestou sice taje, ale je prilis velky a prilis zmrzly na to, aby roztal cely. Proto jsou taky nekdy kroupy vetsi a nekdy mensi, podle teploty vzduchu a vysky, ze ktere kroupa pada.
    UNDERWORLD
    UNDERWORLD --- ---
    Ahoj, zajimalo by me co si myslite o gymplu Budanka?
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    FIFI neodběhlas.
    je totiž zcela velký omyl, když si lidi myslí, že nadané děti nemůžou mít žádné problémy. třeba dr. Portešová v Brně má v projektu právě mimořádně nadané děti s dyslexií a podobnými poruchami učení.
    pokud odborník není fakt odborník, kvůli téhle poruše vůbec nadání nerozezná.
    ps. ještě jsem si vzpomněla, jak popisovalas v článku, že malej měl špatnou jemnou motoriku třeba při zavazování tkaniček. moje dítě si tkaničku dodnes neumí zavázat. no a picnem se z toho? ne :-) kupuju boty na suchej zip :-)
    přece: člověk nemusí být dokonalý!!! :-)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    FIFI četla jsem si ten článek o logovývoji vašeho syna.
    prostě mě štvou ti "odborníci". všichni mají stejné vzdělání a půlka z nich zcela špatně diagnostikuje a zcela špatně napravuje. když si vzpomenu, jak to probíhalo u nás, čert mě bere. a to jsme nechodili na logopedii 1x za 14 dní, ale 2 - 3x týdně a 2x denně jsme to všecko mrskali doma. bylo to naprosto naprdlačku. všecky ty masáže jazyka, dělání čerta, milion básniček trdnky bdnky...
    opět jedna zkušenost, která mě naučila, že si rodič musí pomoct sám. jednou jsem se prostě naštvala a sedli jsme si spolu a učila jsem ho to posvém. tak jak já vytvářím při řeči R. no a za jedno odpoledne to bylo na světě.
    a takhle je to se vším. i třeba s rozpoznáním nadání.
    a co se týče malování tvého synka, myslím, že právě ta absence školky (všichni přece malujou! ;) vedla k tomu, že neměl chuť překonávat ty začáteční neúspěchy, zvlášť když si párkrát vyslechl, že "on na to nebude" :-)
    FIFI
    FIFI --- ---
    ale to jsem odběhla moc daleko od nadných dětí, omlouvám se
    FIFI
    FIFI --- ---
    ehm tedy píšu opravdu jak mimoň:-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam