• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHIMERAMimořádně nadané děti
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Nevím jak je to u děcek. Ale u těch testů na výšku se jim to rozhodně hýbe. 2000 brali na FSS MU i ty, kterým vyšel percentil 94 - tj 6% nejlepších.
    Loni bylo potřeba mít více jak 98.4 a to se jim tam hlásí více lidí a dokonce jich i víc berou. Takže mají v háji normální rozložení (gaussovu křivku), protože se uchazeči o studium naučili vyplňovat testy a vypovídá to méně, než na začátku, kdy ty testy používali.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    FIFI: tak studijní předpokady by měli měřit úspěch při studiu, ne?
    FIFI
    FIFI --- ---
    Doufám, že to chápu správně..já mu spíš vysvětluju, to, co pokazil, ty percentily moc neprožívám :-)

    Ono je to někdy sporný, třeba v tom první testu měli souřadnice bodů - tj. na ose x a y. SCIo se píše v sobotu a už v úterý po SCIU to probírali ve škole :-), takže jak říkám, zaměřujeme se na to, co mu nešlo, co neuměl, co pokazil, co neprobírali, probíráme, co bylo jasné atd..nějaký percentily neprožíváme:)
    FIFI
    FIFI --- ---
    tady: http://www.scio.cz/tvorba_testu/hodnoceni_kvality/percentily.asp

    Co je to percentil?
    Percentil vyjadřuje, jak se jednotlivý účastník umístil v rámci všech ostatních účastníků, nebo jinak vyjádřeno, kolik procent ostatních účastníků dosáhlo horšího výsledku než o­n (např. umístil-li se účastník na 93. percentilu, znamená to, že předstihl 93 % ostatních a jen 7 % ze všech testovaných bylo lepších než o­n). Pokud je znám i celkový počet testovaných, je možné díky percentilu určit i absolutní pořadí účastníka.

    Použití v přijímacích zkouškách
    Při použití několika variant (verzí) testů, které nemají zcela stejnou obtížnost (stejná obtížnost je reálně nedosažitelná), je chybou slučovat bodové zisky testovaných z jednotlivých verzí do celkového pořadí - ze dvou stejně připravených účastníků dosáhne ten, kdo řeší obtížnější verzi, pravděpodobně méně bodů. Co ovšem porovnávat jde, je právě údaj o pořadí, které při různých počtech účastníků v jednotlivých verzích je třeba přepočítat právě na percentil. Účastník, který je na 50. percentilu v obtížnější variantě, bude pak v celkovém pořadí na stejné úrovni s účastníkem v 50. percentilu lehčí varianty (bez ohledu na jejich různý bodový zisk, který způsobila nestejná obtížnost variant).

    Je výpočet s percentilem obtížný?
    Rozhodně není - zvládne jej kdokoliv, kdo alespoň trochu zná práci např. s Excelem. V nejjednoduším případě se percentil stanoví tak, že se pořadí všech účastníků podle dosažené hodnoty skóre přepočítá na stupnici 1 - 100. Pro uvedený výpočet lze použít i vestavěnou funkci Excelu PERCENTRANK.

    FIFI
    FIFI --- ---
    jako musíš ten percentil odečíst od 100 ..alespoň takhle to chápu já..
    FIFI
    FIFI --- ---
    CHIMERA: nééé, že 4 % procenta to napsali tak jako můj syn, tj. že 4% to napsali na úplně bez chyby - když vezmeme tu poslední matiku, kterou měl bezchybně..
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    FIFI co znamená ten percentil? že z toho počtu řešitelů jich 96 procent dosáhlo tak výborných výsledků, jako tvůj kluk? to bych se teda velice divila.
    FIFI
    FIFI --- ---
    ZUZKAOU: můj syn to SCIO teď psal 3x. Na podzim, v únoru a v březnu. Je v páté třídě.

    Výsledky měl tyto:
    Březen:

    Počet řešitelů: 1023 (počet studentů dané varianty testu, kteří se účastnili testování - ze kterých byla počítána percentilová tabulka)



    Předmět Správně Špatně Skóre Percentil
    Matematika 30 0 30 96 - tady měl správně úplně všechno
    Český jazyk 34 4 32.67 91 - tady měl 4 špatně, něco nezaškrtl, nebyl si jistý, kdo to byl jidáš- tak to vynechal, za to se mu nic neodečítá
    Obecné studijní předpoklady 56 2 54.75 94

    Před tím měl ty percentily M 96 ČJ 61 OSP 91 (psaloto 497 dětí) a na podzim: M 93 ČJ 95 OSP 91 (psalo to 598)

    Jenže u přijímaček psát SCIO nebude, to je na tom nejlepší :-))

    On ten percentil nějak souvisí s tím, zda by nemělo dítě mít problém se dostat na VŠ? (Teda asi néééé v páté, někde výš, jak jsi to psala Ty...?)
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    HRABALKA: takový názory budou pořád :) Stačí jedna špatná soukromá a hned jsou špatné všechny.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    já nevím, kde se ta lenost v těch chytrých bere.
    fakt nevím.
    já mám iq jenom 129, ale vždycky jsem se ráda učila a ráda jsem taky uměla předvést výsledky učitelům :-) oni měli radost, já měla radost... a škola byla fajn.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Jinak za mých gymnaziálních let OGB se pravidelně umisťovalo velmi vysoko (v první desetině) takových těch srovnávacích testů, teď nevím, jak se tenkrát jmenovali.

    A psalo se to vážně plošně, ne jen vybraní studenti.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    HRABALKA: a o tom jsem psala, že nevím jak teď, ale první tři generace maturantů buďánky byli ti chytří, ale líní, takže procpat se přijímačkami bylo velmi náročné.

    Ostatně mě vyšel nějaý 98 percentil u starého scio testu studijních předpokladů (r. 2000, teď už jim to nevychází na gaussovku, nebo se to všichni naučili dělat) a podle toho bych při studiu na VŠ neměla mít nejmenší problém, že?

    No tak první zkouškové zahrnující drcení se nazpamět pro mě bylo velmi, velmi tvrdý náraz na realitu.

    Současné OGB na tom dle mého bude lépe, neboť že jsme neukáznění a flákači, si všimli pedagogové velmi rychle a došlo jim, že to souvisí se stylem požadavků na studenty ;-)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    a kdepak tu statistiku našla? to by mě zajímalo.
    HRABALKA
    HRABALKA --- ---
    CHIMERA: ona to brala prý podle statistiky umístění absolventů na VŠ
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    HRAB tady na nyxu je absolventka Buďánky Zuzkaou... a myslím, že byla spokojená :-)
    si myslím, že tvoje tchýně na Buďánku ani nepáchla, tak prd může vědět :-)
    HRABALKA
    HRABALKA --- ---
    ZOFI: hm, bohužel někteří zapšklí kantoři na ně plivou špínu. Tchýně jako bývalá "profesorka" státní školy mi pomlouvá gympl Buďánka (a další soukromé gymply), o kterém jsem jí vyprávěla v souvislosti s neteří, která tam byla premiantkou. Že prý ji stejně nevezmou na vejškou atd... což mě štvalo za tu neteř (a stejně ji vzali :-D)
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    můj ve 4. třídě hraje také tyto hry a jiné, zaměřené na logiku, vydrží klidně i 3 hodiny, ale to se mu podařilo asi 2x, když jsem na něj zapomněla, jinak v týdnu může jen v úterý 2 hod, , ostatní dny má kroužky, o víkendu jeden den tak 3 hod, rozěleno na 2x...občas dělá z NETU úkoly, anglinu, přírodopis...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    MARK moje dítě o net zatím nijak velký zájem nejeví, jen když něco hledáme.
    jinak tam hraje rád hry na minihry.cz nebo superhry.cz
    nechávám ho tak 30 minut denně... a bývám ve stejném pokoji, takže bych viděla, kdyby něco "páchal" :-)
    KAI
    KAI --- ---
    CHIMERA: Mohla bys to tam jít někdy vobčíhnout - třeba až bude den otevřených dveří?
    Ted jsu tezce vytizena do cervna, koncim skolu a nestiham :/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam