ZUZU: Promiň, ale aniž bych se chtěl zastávat Richtra, tak Machalická akorát neurčitě a povšechně mele. Já chápu frustraci nad kritickou situací s dotacema, chápu vztek nad Richtrem, který přišel s dotací na vstupenku, následkem čehož budou nejvíc dotovaná muzikálová divadla, ale dobře, pokud někdo kritizuje, nechť tak činí, ale dořekne, jak to teda dělat líp. Nadávání bez pointy je nadávání bez pointy, nic víc. Ve chvíli, kdy už jsem čekal, že s něčím přijde (skutečně jsem doufal v nějaký protinávrh) tak začala plácat o potřebě kultury a umění nekomerčního typu. No jo to ale víme, proč neřekne jak to dělat líp než to dělá Richtr. To není řečnická výzva s podtextem, že to nejde. To je prostě něco co každý kritik čehokoli konkrétního musí udělat, aby měla kritika smysl. Prostě navrhnout řešení.
BTW zmiňuje nějaký funkční modely v zahraničí, aniž by to rozváděla. Jaký modely to jsou, může k tomu někdo něco říct? Osvícený donátor, co si vybere tu neziskovku, která má nárok, dle gusta osvíceného donátora? No vždyť sakra jo, taky to dostaly muzikály. Tohle by se dalo přijmout, kdyby to šlo z donátorovy kapsy (děkujeme, pane hrabě, a ten výstřih na kostýmu slečny Márinky příště dle osvíceného přání zvětšíme), ale za státní prachy? Já nechci osvíceného donátora, protože podstaný je to slovo donátor a osvícený je jen přívlastek. Zatímco jména zůstávají, přívlastky se snadno mění.
Jeden dotaz na konec - chápu to dobře, že kamenem úrazu je především to, že kultura dostala nepřekvapivě o hodně míň prachů?