• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORINTINEW AGE
    FORINTI
    FORINTI --- ---
    ECLECTICA: "to je v poradku, at si mysli, co chce, ale at to mym detem necpe, ostatne od toho placena neni."

    No právě, že ona od toho placená je! Představ si učitelku ZSV (Základy společenských věd). Nevím jestli se v současném školství nějak blíže orientujete a tušíte co to jsou ŠVP a RVP (Rámcové vzdělávací a školní vzdělávací plány)
    Prostě a jednoduše v rámci ŠVP, které nařizuje Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy je do školních osnov zavedeno nové průřezové téma = tzn. téma, která by se mělo objevovat pokud možno v co největším počtu předmětů. A to je MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA. Pak je tam ještě specifikován nový předmět MEDIÁLNÍ VÝCHOVA, který je podle mě opravdu užitečný a další věci.

    Ale k jádru pudla. V rámci tohoto povinného průřezového tématu MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA se právě třeba učitelka ZSV má vynasnažit přiblížit dětem velká světová náboženství. Takže by měla zmínit křesťanství, judaismus, islám, budhismus atd...
    Protože nastínění základních tzv. velkých náboženských směrů dává předpoklad k dalšímu průřezovému tématu a to je VÝCHOVA K TOLERANCI.
    No a teď nastává problém. Rodiče Ateisti můžou být naštvaní, rodiče Pohani můžou být naštvaní, rodiče Konfucianisti můžou být naštvaní a co tedy s tím....

    Předpoklad je, dát dětem jakýsi přehled, pokud rodiče chtějí vychovávat své dítě ve svém přesvědčení a to striktně, ve všech předmětech, mají možnost ho sami vyučovat DOMA ....po celý 1.stupeň.
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    LALINA: dik. ja chtel ikazat ze to neni az tak negativni (a ty ted prijdes s timhle :).. jinak samozrejme i ja souhlasim ze to maji docela tezke...
    LALINA
    LALINA --- ---
    MORPHLER: to je fajn, v Praze taky i na mensich mestech... ale tedko sbiraji nejakou petici, protoze prej chce Evropska Unie nejak vsechnu alternativu potalovat... ja sem hodim asi link, pac kdo chcete, muzete se k tomu taky vyjadrit...
    oni ty zakazy nejsou přímé, to si nedovolej, ale da se to zaonacit i jinak, žeano...
    LALINA
    LALINA --- ---
    RANGDROL: uz bežím .-))
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    v Brne taky neco je
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    LALINA: v Ostrave funguje Waldorfska skolka, zakladka i lyceum, ... hec.. :) (je toho malo a maji to tezke ale uplne potlacovano to neni)
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    MORPHLER:

    jj,od malých prcků dostávám občas takový lekce,že se musím smát.jsou to velicí a láskyplní učitelé
    LALINA
    LALINA --- ---
    ECLECTICA: a co jim ma cpát? podle tebe?
    podle me skoly stejne ucej (nebo aspon donedavna ucili) jenom hromadu zbytnejch veci...
    jedine tak waldorfsky skolstvi je aspon trochu zamireno na celek, prirozenost lidí a detí a harmonické... a je co? ostouzeno, posmivano, potlacovano... jak pochopitelné, ze?
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    LALINA: "dnesní mladata (aspon nekterá a je jich cim dal vic) si umej hledat vlastni info a delat si vlastni nazory presne podle nového, "dospeleho" paradigmatu.
    co muzou delat rodice a ucitele: ucit se od deti."
    ...moc hezke
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    LALINA:
    nechces si odbehnout taky do svyho aud.?uz tam 100let čekám na M;)))))))))))))
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    ECLECTICA: ted jsi predvedla hezky priklad negativniho ovlivneni sebe sama. v tvem svete existuji ucitelky, ktere veri "divnym vecem" a ktere navic tyto divne veci cpou detem. a urcite teda i tvemu (ev. budoucimu) diteti... to at si to skolstvi nechaji ze, za co je platime svine, ze... ani v mem svete nejsou ucitelky idealni, ale jsou to predevsim lide ktere jsou pro dite cast ovzorem a urcite minimalne dulezite ... ne nekdo koho si platim aby mi spravil zachod, ale bytosti ktere ovlivnuji me (v mem pripade doufam ze nikdy neexistujici) dite na mnohem vice urovncich nez jen tim co rikaji...
    LALINA
    LALINA --- ---
    ECLECTICA: "ja si nepreju, aby mymu diteti ve skole vymejvali hlavu darwinem" :-)))

    hele , kdyz uz se uci jedno, melo by se ucit i druhe nebo jine...žel, spolecnost stareho paradigmatu proste vychovava svoje mladadta podle toho, cemu veri ona, ale ujistuju te, ze dnesní mladata (aspon nekterá a je jich cim dal vic) si umej hledat vlastni info a delat si vlastni nazory presne podle nového, "dospeleho" paradigmatu.
    co muzou delat rodice a ucitele: ucit se od deti.

    žel když neco stareho zanika, bejva to nejagresivnejsi a tak kolem sebe vidim obrovskou snahu "starých" ty decka pokrivit, zblbnout, nacpat jim diagnozu a prášky, nejak je diskvalifikovat.. a zelenou maji decka, co se nechaj krmit odpadem - jak duchovnim, tak fyzickým...a co z nich roste za smejd je ..trestné...
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    MORPHLER: to je v poradku, at si mysli, co chce, ale at to mym detem necpe, ostatne od toho placena neni.

    FORINTI
    FORINTI --- ---
    LALINA: souhlasím:-)
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    LALINA: oba sme byli asi na stejne vlně;))))))))))
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    ECLECTICA: kde je vymyvani mozku? deti to nemusi prijmout jako ostatne vse co je ve skole uci. mozna by ses divila kolik ucitelek takovym vecem veri. a vetsina to stejne nijak ve skole neprezentuje.
    a sve deti muzes ucit i sama...
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    RANGDROL:
    tohle bylo pro danka;)
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    ECLECTICA:
    a jak si přeješ,aby byl tvým dětem vymyt mozek?tak jako ho vymyli tve generaci?
    LALINA
    LALINA --- ---
    jedna myslenka, která mě nepadla, že bych ji sem chtela napsat:
    zijeme v dobe zmeny paradigmatu... jako se díte vyvíjí a roste, tak taky lidstvo, konkretne nase civilizace...
    Z fáze, kdy buh, Buh a bohové byli (vnímáni) vně, venku a lidi se k nim vztahovali jako k nejake vnejsi autorite, se pomalu dostavame do faze "dospívání" (už drahne staletí, ale snad uz to prece jen pohne víc tedko :-). kdy se dítě zaciná osamostatnovat a spolehat se samo na sebe... Tak i lidi nasi kultury se dostavaji do faze "dospelosti" , kdy nacházejí vedení unvitr sebe a dokazou na sebe vzit odpovidajici dopovednost a akceschopnost... kdy se budou vztahovat k moci, která je v nich samých, ne nekde venku, pryc...

    a jak to bývá, ne každému se chce dospet, žejo... je svym zpusobem pohodlne být děckem... sice omezujici, ale pohodlné
    a taky nekdo proste je jeste opravdu dite a nemuze na sebe vzit bremeno poznání...
    A tak tu zijeme vsichni na jedny hromade a jedni od druhých se ucíme a navzájem se posunujeme, dohadujeme, nesnášime se a milujeme se.. podle toho jaky kdo je...
    ale trend dospívání je nezvratny, s tím nenadela nikdo nic..jako se opravdu nikdo nemuze znovu stat deckem a chodit do školky, nebo se nechat vozit v kocarku... vývoj proste zastavit nejde...

    I_M_H_O
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam