• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Piste casy :))

    F1 Start Timer
    https://f1-start.glitch.me
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Mno a mimo jiné posádka Ferrari 488 GT3 Bohemia Energy racing with Scuderia Praha s Josefem Králem a Jiřím Písaříkem si z Katalánska přivezla evropský titul ve vytrvalostní 24h Series ;)
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    ZDENDAK: Jo nevrazil do nej ... ale roztocil se a hubert se mu vyhybal ... ale je to jedno ... kazdy kdo tam useda vi ze se nemusi vratit (krome jeremyho)
    JOHNEYSVK
    JOHNEYSVK --- ---
    ZDENDAK: Vsetci nejako zabudli na Kvyata, P19>P7 v Toro Rosso :)
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Zastavme se a popřemýšlejme nad tím, že Ferrari konečně udělalo strategii dobře.
    I přes velký náskok v kvalifikaci v závodě nemělo Ferrari dostatečné tempo. Což se dalo čekat, protože bylo o 10°C studeněji než v sobotu, takže Mercedes nemusel řešit problémy s chlazením a mohl jet naplno.
    Pro Ferrari tedy nebylo realistické udržet obě auta vepředu. Nejlepší možný výsledek byl tedy 1-4, možná s útokem na třetího na nových gumách na konci pokud to stihne dojet.
    A Ferrari udělalo přesně to. Zastavili Vettela o dost dřív, takže pro Mercedes nemělo smysl stavět s ním. Kdyby ho zastavili o pět kol později, Hamilton by ho overcutnul a strategie by nefungovala.
    Vettel odvedl skvělou práci jako dvojka. Dlouho Mercedesy zdržoval a když byl kvůli strategii první, Leclerca hned pustil.
    Ferrari tenhle závod vyhrál Vettel, ale jediné, co z toho má, je čtvrté místo.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    THRASHER: ja si to dovedu vysvetlit jen tak ze se vyhybal alesimu, kteryho videl az na posledni chvili, a pak uz nestacil nebo nedokazal pribrzdit..
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    TOM_HOST: Alesi do nikoho nevrazil, ačkoliv celá situace jeho uklouznutím začala. Huberta sejmul Correa. Ofiko informace mluví o zlomených dolních končetinách a lehčím zranění páteře, je po operaci.
    Zranění na duši se ale jednoduchou operací nenapraví.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Roman Staněk po včerejším triumfu na Imole ve F4 dnes přivezl třetí místo a Petr Ptáček v Renault Eurocup (kategorie F3) na Nurburgringu v posledním kole po chybě ztratil třetí místo a dojel na pátém.
    VICTIM81
    VICTIM81 --- ---
    SHARK: a horsi uz je jen to ze na zaklade nejake posrane cerne pasky lidi maji potrebu z dotycneho delat odstrasujici priklad.
    je to fakt uplne absurdni na zaklade neceho takoveho treba jen nadhazovat uvahy ze on tim neprojevil ci snad i zneuctil ucteni neci pamatky.
    chces snad rici ze kdo nemel na voze jmeno zemreleho nebo aspon cernou pasku atomaticky neuctil radne jeho pamatku. to fakt vsechno musit byt tak stupidne komercni pro ucely kamer a fotografii.
    a kdo nemava nad hlavou neci fotogafii a neposkytl dostatek rozhovoru na dane tema a nenapsal dostatecny pocet tweetu automaticky budiz prohlasen za bezohledneho necitu.
    ...imho resis kraviny a snazis je se bulvarizovat.

    uz jen si predstavit ze oni tam musi stat na podiu v te atmosfere je dosti neprijemne plneni v tu chvili stupidnich povinosti. slavit je nevhodne a stejne se nikomu pochopitelne nechce... nejit tam je taky vlastne nevhodne ale jit tam musi presto ze se jim nejspise vubec nechce a pro jednou by si vystacili s podanim ruky u garazi...
    ale kdo chce psa biti..
    SHARK
    SHARK --- ---
    Tak nejak nevim co si o HAM myslet, vsichni maji pro ucteni pamatky cernou pasku, mel ji i na stupnich zastupce staje ferrari, jedinej HAM ji na tom podiu nemel.

    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Haas ukázal, že jejich auto prostě nejede
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Přeju Charlesovi jeho první win, Albon jel výborně, předvedl předjížděcí manévry tam, kde se běžně nepředjíždí, i Gasly ukázal že umí jezdit, škoda Kimiho i Giovinazziho, oba mohli přivézt AR pěkný body, škoda Norrise, který by na krásném pátém místě přivezl hezké body pro ML
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    KALTY: Závod skvělý
    KALTY
    KALTY --- ---
    Závod dobrý.
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---

    F2 Belgium Crash Accident Analysis and Animation-Anthoine Hubert
    http://www.youtube.com/watch?v=lJZ4SMShrJM
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    JOHN_BEAK: Spis mladej alesi bude mit vycitky ... vrazil do nej ... ale to k tomu patri kor 2 kola po startu
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    I kdyby ten monokok udelali tvrdsi treba jako tank ... tak zase druhy tank 300 z boku zase ten prvni zlomi ... to asi bohuzel
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Correa má zlomené obě nohy a lehké zranění páteře. Operovali ho.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    ZDENDAK: to netusim jestli marmess koukal na correovo auto, kazdopadne i jeho auto ma porusenej monokok a jsou videt jeho nohy
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    Tady hrály roli dvě věci.
    Jednak Hubert už měl poškozené auto z prvního nárazu do bariéry, takže bylo hůř chráněné proti dalšímu nárazu.
    Druhak, a to je asi důležitější, formule přecijen častěji bourají čelně, takže jsou lépe stavěné na ztlumení čelního nárazu. Z boku nejsou tak chráněné. Jenže dostal plný zásah z boku. Z fotky je jasně vidět, že to prošlo skrz deformační zóny, rozbilo to bok monokoku (který by měl za každou cenu vydržet) a kus energie tak šel přímo do Hubertova těla. To jsou ihned těžká zranění, polámaný, možná vnitřní zranění, velká ztráta krve. Srovnatelné s tím, co se stalo Zanardimu.

    Dá se s tím z hlediska konstrukce něco dělat? Těžko říct. Možná ne. Ta fyzika je tady neúprosná. Formule váží přes půl tuny a když jede 300, je to sakra velká kinetická energie. Tak či tak očekávám, že nejpozději v přespříští generaci aut to bude vzato v potaz a budou proti bočním nárazům lépe chráněni.
    Nicméně ať už uděláš auta a okolí tratě sebebezpečnější, když máš smůlu, stejně Ti to nepomůže. Při těhle rychlostech Tě může zabít už samotné přetížení a nebo jakýkoli kus který narazí nečekaným způsobem.
    Zrovna tohle konkrétní místo na trati se dá řešit jedině tak, že tam dají šikanu jako v roce 1994, protože bariéry kvůli kraji kopce posunout nejde.

    Byla to obrovská smůla na jednom z nejnebezpečnějších míst v kalendáři.

    A chudák Correa, bude teď muset žít s tím, že při jeho havárce někdo umřel.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam