• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MERTLASKomentar k zavodum a F1
    Live komentář závodů (a) formule 1 pro ty, kdo nemohou koukat na televizi

    | NYX F1LIGA | f1fanatic | formula1 livetiming | espnf1 | Formula 1 Live Streams
    |8.4.AUS|24.4.ITA|8.5.USA|22.5.ESP|29.5.MON|12.6.AZE|19.6.CAN|3.7.GBR|10.7.AUT|24.7.FR|31.7.HUN|28.8.BEL|4.9.NED|
    |11.9.ITA|2.10.SGP|9.10.JPN|23.10.USA|30.10.MEX|13.11.BRA|20.11.UAE|
    rozbalit záhlaví
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    M_IKE: prý pro závod. píšou na f1 sport...
    M_IKE
    M_IKE --- ---
    Lewis meni motor, +5 grid penalty (nevim ale zda penalizace ve sprintu, nebo az v zavode..)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    pripomneme si predlonskou dominanci Maxe. Jak to asi bude letos?
    2019 Brazilian Grand Prix: Race Highlights
    https://www.youtube.com/watch?v=3WZeoOkMf0Y&ab_channel=FORMULA1
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    ZDENDAK: Problém Alfy je, že mají partnerství s Ferrari. Ferrari by tam chtělo vzdělávat svého jezdce. Jenže krom GIO teď nemají koho tam posadit.
    Vasseur ovšem dřív pracoval u Renaultu a má tam vazby. V F1 jsou/byli až na asi tři výjimky všichni jezdci managovaní Wolffem, Todtem (ml.) nebo Vasseurem.
    Jednu sedačku teď zaplácl jezdcem Mercedesu.
    Alfa je v docela luxusní pozici, že si mohou vybrat, koho do auta chtějí. Je otázka, kdo bude z provozního hlediska nejlepší.
    Tak či tak bude složité vyvážit všechny ty kontrakty s protichůdnými zájmy.
    -
    Z komerčního hlediska Zhou má obrovský potenciál strhnout obrovský domácí trh. Číňani už teď díky němu mají F1 víc v povědomí a lidi už ho poznávají na ulici.
    Číňani jsou z nátury hodně nacionalističtí a je pro ně největší čest moct reprezentovat svoji zemi. Teď mají navíc ten nacionalismus i nařízený shora.
    Austrálie naopak nemá potenciál žádný. Už Ricciardo říkal v nějakém rozhovoru, že Australani podporují svoje sportovce pouze potom, co už se dostali na špici. Nikdy předtím. Proto má Piastri takový problém získat austalské sponzory. Australani be like "Cože, ten kluk jezdí v F2? Nad tím ohrnuju nos. Dejte mi vědět, až bude vyhrávat v F1. Pak si na něj umístím svoje logo."
    -
    Strategie jezdecké akademie je podobná jako strategie vývoje auta a závodní strategie Renaultu. Žádná neexistuje. A taky do toho nenacpou dostatek peněz.
    Je to škoda, protože Renault když zabere, dokáže postavit špičkový motor (ať už z hlediska výkonu nebo spotřeby nebo spolehlivosti) a slušné auto k tomu.
    -
    Jestli Piastri vyhraje F2, ocitne se v awkward situaci jako de Vries vloni. V F2 si za titul vyslouží ban a v F1 není místo, takže se bude muset poohlédnout jinde.
    Mercedes umístil de Vriese do FE a tam jim docela náhodně vyhrál žampionát.
    To je určitě možnost. Nebo IndyCar. Otázka je, co dává pro Renault smysl z komerčního hlediska. Asi ani jedno. Ale klučina se nikde jinde nezaučí.
    Kdy že nasazuje Alpine plný LMP program? To je až 2023?
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    Bottas And Verstappen Duel For Fastest Lap | 2021 Mexico Grand Prix
    https://www.youtube.com/watch?v=FE4ciukjaP8
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHN_BEAK: Jako jsou si podobní, ale Jackie má bambulatější nos :)







    ZDENDAK: Jinak fotka je z Austrálie 1990 a vznikla u příležitosti pětistého závodu F1
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ANONYM98: Russell bez pochyby. Těším se jak bude Hamiltonovi prohánět copánky, když ten se bude vztekat, protože přece on vyhrává :D Jen se obávám aby nedělal zbytečné chyby z přemotivovanosti a čerstvě vystřeleného ega. Aspoň v první sezóně (či prvních dvou). Ač je zjevně skvělý pilot, tak přeci jen zkušenosti z čela pole ještě nemá. Ale těším se na něj :)


    Piastri by se mi u Alfy líbil taky. Jen teda nevím jestli má superlicenci (popravdě to nevím ani o Zhou, Pourchairovi nebo Lundgaardovi). Jestli letos ale vyhraje F2 (jakože pravděpodobně ano), tak je pro něj jediná možnost posunout se do F1; anebo jako mnozí další opustit monoposty a prohánět třeba vytrvalostní prototypy. Anebo elektriku.

    Jen teda koukám že ač Oscar jezdí za Premu, tak taky patří Alpine, kde pracuje na simulátoru společně se (JOHN_BEAK) Zhou, Lundgaardem, Martinsem a Colletem. Těžko říct co s nimi Alpine plánuje, každopádně zálohu potřebuje :)

    Alonsa to totiž brzo zase přestane bavit a Ocon je sice sympaťák, ale za pět let v F1 toho – můj osobní pohled, možná se jen dívám blbě – taky moc nepředvedl. Za mě je na trati taky spíš nevýrazný... i když teda pravidelně vozí body :D Možná si ho jen nevšímám a křivdím mu a problém je u mě. Musím ale nechat, že na FB sdílí dost vtipné posty co mě baví :D


    Jestli Alpine někoho z nich – ať už Piastriho nebo třeba Zhou – pustí k Alfě je zatím otázka s nejistou odpovědí. Přeci jen prokazují potenciál a to si Alpine nemůže dovolit promrhat :) Leda někoho nechat farmit u Alfy, poslat tam na zkušenou dokud sami nemají místo, a až s tím Alonso naštvaně praští, tak si stáhnout už otřískaného jezdce zpátky k sobě.

    Teď ještě taková ta politická a obchodní otázka :) Čína je určitě větší trh než Austrálie, kde už populárního zástupce mají. Strhnout pozornost milionů Číňanů je pro F1 určitě zajímavější (JOHN_BEAK), než už nasycené australské publikum.


    Anebo jsme s těmito úvahami úplně mimo a bude to třeba... Nyck de Vries :)
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    ANONYM98: Zhou jezdí hezky kolo na kolo. Je to celkem sympaťák. Hlavně má to závodění rád. Dělal by dobrého propagátora sportu ve svojí zemi.
    Žádný supertalent to nicméně není. Škoda těch šikovnějších kluků s méně penězmi. Teď jich tam je pár zajímavých. Krom již zmiňovaného Piastriho např. Pourchaire.
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    ZDENDAK: Stewart.
    Z toho úhlu tho...
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHN_BEAK: Kromě toho co mistr nebyl :) Ten na fotce byl mistr hned třikrát a později taky provozoval svůj tým. Je zachycen poměrně netradičně, protože obvykle chodí v sukni ;) Tedy?
    JOHN_BEAK
    JOHN_BEAK --- ---
    ZDENDAK: Hunt, Reutemann (nebyl mistr, ale na konci kariéry držel rekord v počtu pódií), Hulme
    Piquet, Fangio, Senna, Brabham
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    JOHN_LENON: a vlevo nahoře James Hunt
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    DRSH: plus Emerson Fittipaldi.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    GIO prej končí u Alfy, nástupce by tým měl oznámit 16. listopadu. Za mě je to nejnevýraznější jezdec pole a už tam neměl být dávno - možná bych si toho ani nevšim :D

    Haas už sedačky potvrdil, že? Škoda, rád bych tam viděl Micka. Dávalo by to smysl, Alfa je bližší Ferrari, v Batterym by měl zkušeného kolegu a možná by měl k dispozici i lepší techniku než teď, i když Alfa je finančně taky na štíru a Andretti si její možné převzetí prej rozmyslel. Nevím teda jací sponzoři za Mickem stojí, ale možná by jeho marketingově zajímavé jméno nějaký budget provázet mohl?

    Případně Oscar Piastri? Je šikovnej, vede F2 o 36 bodů před Zhou a patří (stejně jako to bylo u Micka) italské Premě.

    Zhou patří Alpine, Schwartzman Ferrari (což by ho taky mohlo směřovat k Alfě) a Ticktum je provařenej vocas, kterého nikdo nebude chtít.
    DRSH
    DRSH --- ---
    ZDENDAK: vedle Senny je Juan Manuel Fangio... další nechám ostatním.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Starýho Enza asi poznali všichni, ale co takhle šampionský quiz? :) Pojmenuj aspoň pět z nich!



    :)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    ANDR3E: to nechceš vědět. :)))

    typo no.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    co je grind penalty? ;)
    JOHN_LENON
    JOHN_LENON --- ---
    Já se obávám, aby se nerozhodlo o titulu v garáži. Je konec sezony, oba už měnili ICE navíc a pořád jsou ještě 4 závody. Pokud by se rozhlodlo o titulu díky grind penalty za výměnu motoru, nebo ještě hůř kvůli DNF z důvodu selhání jednotky, bylo by to smutný.

    A hlavně, vždycky by pak někdo tvrdil, že jeden nebo druhý vyhrál díky náhodě a ne díky umu.

    Viz. Rosberg vs. Hamilton 2016.
    ANDR3E
    ANDR3E --- ---
    LANMANCZ: urcite se sklidnil, podle me se poucil z tech nehod, a titul mu hrozne preju, jen si myslim ze se porad muze stat cokoliv
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam