• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HASHPoznej vtip + jejich vysvetleni | Adolf Hitler ručí za vtipnost veškerých vtipů! Doživotní záruka! *záruku možno prodloužit
    NAZARETSKY
    NAZARETSKY --- ---
    HOWKING: To je jen dojmologie. Ve skutecnmosti ten tvuj predikat o kyterem vime, ze P(284) = 2, ... , kazdy kdo je schopen resit ulohy objevi velmi brzo. Tedy postupuje-li standartnim zpusobem - nezda se mi zadani - tak jej vysporuji - vypozoruji, ktery predpoklad vedl ke sporu - tim, zjistim kde delam chybu v uvaze - nasleduje dalsi iterace. Pokud navic k teto uloze pridas informaci, ze jej dite ze skolky vyresi driv, nez profesor matematiky (tzn rovnou prozradis pointu), pak to dite nema oproti profesoru matematiky zadnou sanci a bude pomalejsi.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    jenom upozorňuju, že na cokoliv o howkinga se záruka nevztahuje. a neručím za ostatní správce, že ho třeba naučí "číst-only"
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    Vážení, vy si neuvědomujete, že HOWKINGovy posty mají hlavu a patu a kdo nesouhlasí, je hlupák :)
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Je tohle vetsi, nebo mensi, volovina nez lidi stezujici na spam ID spamovanim?
    Snazim se nepouzivat rovno, kvuli detskym programatorum.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    SALVATOR: I školní děti - přesně jak jsi to napsal ty - tu abstraktnost je třeba zažít, aby ti začala měnit množinu řešení. Dítě v první třídě už tu abstraktnost pochopí, když je mu vysvětlena, ale zatím se nutí takto myslet a samovolně stále ještě myslí ryze konkrétně. Myslím, že ten přechod k automatizaci abstraktnosti v myšlení trvá podobně jako výuka jakéhokoli jazyka - roky než se zcela zažije.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    HOWKING: A to máš fakt něčím poškozený, jak to to dítě vnímá? Jsou předškolní? Protože tam by to eště dávalo smysl.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    oba zapomínáte specifikovat o jak starym dítěti se bavíte a ignorujete fakt, že mozek neni digitální počítač, ale analogovej počítač a kromě samotné znalosti hraje roli míra její "zažitosti".

    Anyway, nejsou na Nyxu nějaký filozofický nebo psychologický nebo lingvistický kluby nebo tak něco?
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    HOWKING: To samozřejmě chápu, ale jde mi o to, že dítě může vědět, co je = a přesto klidně tu hádanku rozluštit prostě proto, že to nemá tak hluboce zakořeněný, jako nějakej páprda. Ta znalost sama o sobě je de facto binární: víš/nevíš. To, jak moc to máš zakořeněný ale binární není a přitom je to právě to, co podle mě hlavně tak silně ovlivňuje úspěšnost v řešení tý hádanky. Chápeš, jak to myslím?
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    A pak je to i o vývoji mozku jak psal GANDHI - děti neumí tak dobře používat abstraktní pojmy (kterými čísla jsou) a hledají konkrétní jevy. Takže nejen znalosti, ale i samotný intelekt (tak jak jej chápeme my - šimpanzi by to viděli jinak) může ztížit řešení problému. Někdy se tomu říká selský rozum, který vede k lepším řešením, než genialita. (i když dnes je selský rozum dost zprofanován debily s vysokou školou života, co se jím ohánějí velmi často)
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    SALVATOR: No každá znalost ovlivňuje dedukci. Prostě vždy stavíš na tom co znáš a subjektivně inklinuješ k metodám, co se ti nejvíc osvědčily. Primárně hledáš aplikaci známých metod a až když toto zklame, hledáš metody nové. To je prostě princip lidského myšlení. Úspornost.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    HOWKING Problém vidím ve tvým tvrzení, že znalosti můžou bejt překážkou v řešení problému, když to vypadá, že tou překážkou je ve skutečnosti míra zažití nějakýho konceptu. Jakýhokoliv, jak ukázal SIRIEN. Přijde mi, jako bys míchal dvě různý věci. To, že něco vím totiž samo o sobě eště neříká nic o tom, jak moc to vedení ovlivňuje v myšlení.
    MATHES
    MATHES --- ---
    HOWKING: Ja si to myslel taky, ale v Norimberku rikali, ze prej ne...
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    MATHES: to je to samý :)
    MATHES
    MATHES --- ---
    HOWKING: haha spatne! spravne je 6 000 000
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    MATHES
    MATHES --- ---
    SIRIEN: A prepocita mi to pak Howking na nejaky nic nerikajici cislo? Jinak to totiz neni vončo.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    MATHES: přesně v tom. Když chvíli vydržíš, PRAASHEK bude mít velmi zajímavou přednášku o významu pootočenýho křížku s pacičkama.
    MATHES
    MATHES --- ---
    Jsem tu spravne v klubu o vyznamu symbolu?
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    SALVATOR: add: btw. značka "rovná se" nemá nutně jeden zažitej význam. Např. v programování co vím "=" znamená zpravidla "gets", tedy přiřazení nové hodnoty, nikoliv deklaraci předchozí / obecné / budoucí rovnosti. A ve fyzice to znamená nějakej proud (stejnosměrnej... ??). V zásadě by neměl být problém zkonstruovat podobné zadání které by tohle reflektovalo a ukázat totéž na rozdílu v "naprogramovaném" myšlení matematiků a programátorů (jen by to ztatilo tu pointu toho, že by výstup byl pak "pochopitelný" i pro typickou facebook maminu co se chce smát na účet od reality odtržených akademiků)

    (ano, mám osobní problém s kulturou facebooku a nezávisle na tom i s lidmi co se při svém dementním intelektu smějí podobným vtipům)
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Tak jsem to posral. :-D Ale co jsem chtěl dokázat snad je jasný. Tedy id SALVATOR to jasný není, ale jinak snad jo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam